wij hadden kennissen met elk jaar een varken of koe of beidequote:Op maandag 27 juni 2022 19:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
van jongs af aan al gedaan
wij hadden vroeger onze eigen varkens. Werden door mn ouders ook meegenomen naar het slachthuis om te leren dat dieren dood gaan zodat wij kunnen vreten. En dat we daarom ook altijd ons bordje leeg moeten vreten en niet voor de vuilbak moeten koken en kopen.
Nja dat sla ik liever wel over, maar ik snap wel dat het zonde is om het weg te gooienquote:Op maandag 27 juni 2022 19:08 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
als ik me ooit (weer) voortplant dan krijgt het nageslacht exact diezelfde les.
Als je een dier slacht moet je ook alles gebruiken. En ieuw bah organen enzo is er niet bij
ik denk dat de meeste mensen verbaast zullen zijn met wat ze eigenlijk etenquote:Op maandag 27 juni 2022 19:09 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Nja dat sla ik liever wel over, maar ik snap wel dat het zonde is om het weg te gooien
quote:Op maandag 27 juni 2022 19:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
wij hadden kennissen met elk jaar een varken of koe of beide
en dan gingen we ook 'slachten'
al het vlees opdelen worst maken etc
schepensnaren worden vooral gebruikt voor droge worst en chipolataworsten Die zijn wat dunner qua diameter.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:10 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik denk dat de meeste mensen verbaast zullen zijn met wat ze eigenlijk eten
om verse worst zat eerder altijd schapenvarkensdarm
echte slagers zullen dit nog wel eens gebruiken
zelf gemaakte droge worstquote:Op maandag 27 juni 2022 19:11 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
3 jaar geleden voor t laatst een half varken en half koe samen met mn ouders gedaan. Is bij mij nog steeds niet op maar heb afgelopen 1.5 jaar ook echt nauwelijks zelf gekookt
worst maken doe ik nog steeds wel graag. dat ga ik deze week ook doen.
Heb sinds een maand nu een ham in de kast hangenquote:Op maandag 27 juni 2022 19:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
zelf gemaakte droge worst
of een heerlijke gedroogde ham
mjaammmmmmmm
als we naar Spanje gaan nemen we er ook altijd 1 meequote:Op maandag 27 juni 2022 19:13 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb sinds een maand nu een ham in de kast hangen
quote:Op maandag 27 juni 2022 19:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
als we naar Spanje gaan nemen we er ook altijd 1 mee
zooo lekker
Dan doe ik het wel.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:03 schreef Mrsloveable het volgende:
Ik niet, wil niet dat FranticDJ kalveren gaat slachten
Jij ook nietquote:
ik hou er vanquote:Op maandag 27 juni 2022 19:15 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
ik ritselde er altijd een bij de stuwadoors of bij de agent
Maar nu voor t eerst zelf maken. wel al vaker Lomo en worsten gemaakt enzo. maar nooit een hele poot.
voor echt goede producten betaal ik wel graag extra.. maar ik geloof niet in die 'bio' producten uit de supermarkt.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik hou er van
van die echte eerlijke producten
vers
quote:Op maandag 27 juni 2022 19:18 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
voor echt goede producten betaal ik wel graag extra.. maar ik geloof niet in die 'bio' producten uit de supermarkt.
haal t liefst vlees bij een lokale slager of een hoeveslager, brood bij de bakker etc.
Ja nou maar toch...quote:
Maar je kunt er wel heerlijk mee badderen.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:27 schreef Mrsloveable het volgende:
Badeendjes zijn niet eetbaar tenzij het van chocolade is
Maar die gooi je toch niet in badquote:Op maandag 27 juni 2022 19:27 schreef Mrsloveable het volgende:
Badeendjes zijn niet eetbaar tenzij het van chocolade is
Zij moet sowieso aan de lijn denken.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:28 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Maar die gooi je toch niet in bad
Wil je zeggen dat ze dik isquote:Op maandag 27 juni 2022 19:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zij moet sowieso aan de lijn denken.
wie?quote:Op maandag 27 juni 2022 19:30 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zij moet sowieso aan de lijn denken.
Zal ik nu een lief en tacties antwoord geven ofquote:
het ligt eraan wie je dik vind?quote:Op maandag 27 juni 2022 19:33 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Zal ik nu een lief en tacties antwoord geven of
Zeker weten hele bad vol met badeendjesquote:Op maandag 27 juni 2022 19:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Maar je kunt er wel heerlijk mee badderen.
Moet je inderdaad opetenquote:Op maandag 27 juni 2022 19:28 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Maar die gooi je toch niet in bad
Met jou kan ik praten badderen.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:35 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Zeker weten hele bad vol met badeendjes
Ik had aardbeien gehaald maar vond dat ze nog een beetje moesten rijpen want een paar waren nog wat groenig.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:40 schreef hemarookworst het volgende:
Heb een flinke lading fruit gekocht, hoop dat ik deze week wel op krijg
Fruitsalade makenquote:Op maandag 27 juni 2022 19:40 schreef hemarookworst het volgende:
Heb een flinke lading fruit gekocht, hoop dat ik deze week wel op krijg
Ik heb nu - hou je vast - 2 bakken blauwe bessen van 300g, 2 bakken bramen van 125g, bakje frambozen, 5 bananen en twee gele kiwi'squote:Op maandag 27 juni 2022 19:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik had aardbeien gehaald maar vond dat ze nog een beetje moesten rijpen want een paar waren nog wat groenig.
Waarschijnlijk hadden ze het koud want nu hebben ze een bontjasje aan.
daar kun je een hele lekkere smoothie van makenquote:Op maandag 27 juni 2022 19:46 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik heb nu - hou je vast - 2 bakken blauwe bessen van 300g, 2 bakken bramen van 125g, bakje frambozen, 5 bananen en twee gele kiwi's
Dat kunnen we van jou ook.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
daar kun je een hele lekkere smoothie van maken
is dat alles ?quote:Op maandag 27 juni 2022 19:46 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik heb nu - hou je vast - 2 bakken blauwe bessen van 300g, 2 bakken bramen van 125g, bakje frambozen, 5 bananen en twee gele kiwi's
quote:
quote:
Blondiequote:
Klimaatboer Frans Timmermans heeft weer een moetje voor Nederland. Gaaf hé.quote:
Denise Denise....quote:
Nice!quote:
echt dat er serieus nog mensen zijn die naar die man luisterenquote:Op maandag 27 juni 2022 19:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Klimaatboer Frans Timmermans heeft weer een moetje voor Nederland. Gaaf hé.
Onderbroek wel verschoond?quote:Op maandag 27 juni 2022 19:55 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nice!
Ik heb anderhalf uur geleden nog een vies harde, natte ruft gelaten om muis op passende manier te verwelkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |