abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206322103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Jan Harms Brouwer
-Jan Harms Brouwer getrouwd in 1801 in Nieuwe Pekela met Elsijn Jans?

-Aeltjen Meijer is een jongere zus in mijn stamboom. Een oudere zus van haar is een Jantje Adams Meijer, getrouwd met Ede Vechters Lenting in Hoogezand in 1711.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:48:36 #77
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206323318
Helaas, geen overeenkomsten :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 19:11:13 #78
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_206323492
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 19:25 schreef Nia het volgende:
Een lijn in mijn stamboom komt uit bij een Peter Petersz Pijll, gehuwd met Aleid Jansdr van Woudenberg. Ze leefden zo rond 1350.
Denk dat je hier wel iets aan hebt:
https://oudscherpenzeel.n(...)pdf/Wolfswinckel.pdf

Aleid was dus de dochter van
Johan (Jan) van Rijningen - Woudenberg, 12 mrt - 28 nov 1367
en:
Aleid van Almelo, 15 jan 1326 - voor 1367

Je zou dan overigens ook afstammen van het geslacht van Brederode.
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
pi_206324260
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 19:11 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Denk dat je hier wel iets aan hebt:
https://oudscherpenzeel.n(...)pdf/Wolfswinckel.pdf

Aleid was dus de dochter van
Johan (Jan) van Rijningen - Woudenberg, 12 mrt - 28 nov 1367
en:
Aleid van Almelo, 15 jan 1326 - voor 1367

Je zou dan overigens ook afstammen van het geslacht van Brederode.
Dit overzicht heb ik eerder al meegenomen in mijn stamboom. Toch dank voor de link. Mijn zoektocht was eigenlijk naar de moeder van Agniese van den Berghe. In het 'Heren van' overzicht van johnooms.nl lees ik dat zij Isolde van IJsselstein is. kareldegrote.nl geeft als haar voornaam NN. Volgens diezelfde kareldegrote.nl zijn de ouders van deze NN : Arnold van Amstel, Ridder en Heer van Benschop en Johanna NN.
Al verder zoekend kom ik uit op hogenda.nl Daar lees ik dat de moeder van Agniese van den Berghe een dochter is van Arnoud van Amstel en een Agniese/Agnes van Merlo. Ik kan echter nergens een huwelijk vinden tussen een Agnes/Agniese van Merlo en Arnold van Amstel en hou het toch maar bij de versie van kareldegrote.nl
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:29:57 #80
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_206325864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 20:12 schreef Nia het volgende:
Mijn zoektocht was eigenlijk naar de moeder van Agniese van den Berghe. In het 'Heren van' overzicht van johnooms.nl lees ik dat zij Isolde van IJsselstein is. kareldegrote.nl geeft als haar voornaam NN. Volgens diezelfde kareldegrote.nl zijn de ouders van deze NN : Arnold van Amstel, Ridder en Heer van Benschop en Johanna NN.
Al verder zoekend kom ik uit op hogenda.nl Daar lees ik dat de moeder van Agniese van den Berghe een dochter is van Arnoud van Amstel en een Agniese/Agnes van Merlo. Ik kan echter nergens een huwelijk vinden tussen een Agnes/Agniese van Merlo en Arnold van Amstel en hou het toch maar bij de versie van kareldegrote.nl
Agniese (=Agnes) van den Berghe was de dochter van Arnold van den Berghe, heer van Liesveld, en Isolde van IJsselstein.

van den Berghe = 's Heeraartsberg = Bergambacht.
Liesveld = Groot-Ammers, ligt tegenover Bergambacht (aan de overkant van de Lek).

Arnold van den Berghe was de zoon van Herbaren Floris van den Berghe, die op zijn beurt de zoon was van Herbaren II van der Lede - van Arkel.

Herbaren Floris van den Bergh was gehuwd met Agnes van Brederode (ca. 1231 - 29 apr 1280). Deze laatste is mogelijk vernoemd naar haar overgrootmoeder Agnes van Haarlem.
Agnes van Brederode was de dochter van Dirk I van Brederode en Aleid (of Alveradis) van Heusden.
pi_206326613
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 22:29 schreef Pwn_zoon het volgende:

[..]
Agniese (=Agnes) van den Berghe was de dochter van Arnold van den Berghe, heer van Liesveld, en Isolde van IJsselstein.

van den Berghe = 's Heeraartsberg = Bergambacht.
Liesveld = Groot-Ammers, ligt tegenover Bergambacht (aan de overkant van de Lek).

Arnold van den Berghe was de zoon van Herbaren Floris van den Berghe, die op zijn beurt de zoon was van Herbaren II van der Lede - van Arkel.

Herbaren Floris van den Bergh was gehuwd met Agnes van Brederode (ca. 1231 - 29 apr 1280). Deze laatste is mogelijk vernoemd naar haar overgrootmoeder Agnes van Haarlem.
Agnes van Brederode was de dochter van Dirk I van Brederode en Aleid (of Alveradis) van Heusden.
Zo heb ik het ook in mijn stamboom. Bij Alveradis van Heusden heb ik als moeder nu alleen Aleidis staan. Jan van Heusden, haar vader, is volgens een genealogieonline pagina 2x getrouwd geweest, te weten Aleida van Cuijk en Aleydis Persijn van Putten. Van die laatste zie ik op die pagina Agnes van Haarlem als moeder staan. Is Aleydis Persijn van Putten de moeder van Alveradis/Aleidis van Heusden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Nia op 14-10-2022 23:57:06 ]
  zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:33:55 #82
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_206327954
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 23:49 schreef Nia het volgende:
Is Aleydis Persijn van Putten de moeder van Alveradis/Aleidis van Heusden?
Klopt
pi_206391623
Zoals ik al enige tijd geleden gepost heb heb ik dus een DNA test laten doen via 23andme.
De resultaten waren redelijk te voorspellen met een paar kleine verassingen maar eigenlijk leek het mij wel plausibel allemaal.

Welnu, ook heb ik mijn resultaten geupload bij Myheritage en 35 euro afgedragen uit nieuwsgierigheid en...
De analyse wbt de afkomst van mijn ene ouder kant is redelijk vergelijkbaar.
Maar die van mijn andere kant daartegen is volslagen anders.
Helemaal geen enkel procent Nederlands en wel Brits en Iers, zelfs Fins.

Heb eigenlijk zeer mijn twijfels bij de analyse van Myheritage.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 20:28:44 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206391711
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Zoals ik al enige tijd geleden gepost heb heb ik dus een DNA test laten doen via 23andme.
De resultaten waren redelijk te voorspellen met een paar kleine verassingen maar eigenlijk leek het mij wel plausibel allemaal.

Welnu, ook heb ik mijn resultaten geupload bij Myheritage en 35 euro afgedragen uit nieuwsgierigheid en...
De analyse wbt de afkomst van mijn ene ouder kant is redelijk vergelijkbaar.
Maar die van mijn andere kant daartegen is volslagen anders.
Helemaal geen enkel procent Nederlands en wel Brits en Iers, zelfs Fins.

MyHeritage staat bekend als van een lagere kwaliteit. Ik heb ook 30% Iers gekregen bij MyHeritage. Ik heb wel een Ierse voorouder heel ver terug (meer dan 12 generaties). Maar dan kom je niet boven een procent uit. Veel Nederlands krijgen ook Engels. 23andme is van veel betere kwaliteit.
pi_206392680
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:28 schreef Momo het volgende:

[..]
MyHeritage staat bekend als van een lagere kwaliteit. Ik heb ook 30% Iers gekregen bij MyHeritage. Ik heb wel een Ierse voorouder heel ver terug (meer dan 12 generaties). Maar dan kom je niet boven een procent uit. Veel Nederlands krijgen ook Engels. 23andme is van veel betere kwaliteit.
My heritage schrijft mij grotendeels iers, welsch, schots toe. Dit is onzin
Als ze het noord-west-europees noemen dan klopt het wel met de andere procentages
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 8 november 2022 @ 03:09:42 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206598307
Vandaag weer op familiebezoek geweest, tante van mijn vriendin. Ik had haar nog nooit ontmoet, vriendin had haar lang niet gezien, dus allemaal leuk, maar natuurlijk ook een vraag over de historie :+

Nu blijkt dat de opa en oma van mijn vriendin's moeder (en dus ook van haar tante) daadwerkelijk uit de bossen zijn gekomen, afkomstig van een van de vele Tupi-Guarani-stammen. Hun ouders hebben hun hele leven binnen die stam gewoond, wat ook wel verklaart waarom daar helaas geen namen of iets dergelijks van te vinden zijn.

We wisten wel dat er 'ergens' een generatie is waar men het indianenleven achter heeft gelaten, maar dat zijn dus in elk geval twee overgrootouders van mijn vriendin, niet eens zo heel ver terug in de tijd :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206718927
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 20:24 schreef WammesWaggel het volgende:

Die grove inschatting klopt vaak niet, die preciezere groepen wel.

BertV, half Fries, half Gelders.
Halfzus, vrijwel volledig Fries.

Die grove inschatting wordt gemaakt met DNA-referentie groepen.
Die fijnere inschatting wordt gemaakt met de stambomen van DNA-hits.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 21:17:24 #88
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206754347
Ik heb nu ook eens zoiets besteld. Ik ben erg benieuwd . Dit is heel spannend voor me :@
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 21:18:16 #89
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_206754362
Wat kan je doen met een My hermitage abo?
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 20 november 2022 @ 22:22:23 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206755359
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
MyHeritage besteld dus? Dan kun je in bepaalde databases kijken voor bepaalde documenten van voorouders.
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 22:49:48 #91
18653 crew  D.
pi_206755614
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:17 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb nu ook eens zoiets besteld. Ik ben erg benieuwd . Dit is heel spannend voor me :@
Verwacht je wat lijken in de kast? :P
  PR en moderator maandag 21 november 2022 @ 01:11:52 #92
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_206756149
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben vooral blij met de ongelimiteerde mensen die je kunt toevoegen aan je (online) boom. Ik werk lekker op die site qua uitbreiden van de boom.
Fuck the EBU.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 21 november 2022 @ 09:29:11 #93
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206757189
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2022 01:11 schreef Moira het volgende:

[..]
Ik ben vooral blij met de ongelimiteerde mensen die je kunt toevoegen aan je (online) boom. Ik werk lekker op die site qua uitbreiden van de boom.
Geni vind ik wat dat betreft beter, omdat je samenwerkt aan een grote boom, ongelimiteerd ook voor gratis gebruikers
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206757255
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:49 schreef D. het volgende:

[..]
Ik verwachte helemaal geen lijken in de kast.
Bleek een massagraf.

Hier zie je dan ancestry mij wel meer in de Scandinavische hoek plaatst.
Wel extreem nauwkeurig de Friesland/ Gelderland verdeling hier.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2022 @ 10:17:43 #95
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206812544
Ik kwam een mooie tegen:
Rixta Aijolts ten Have en Tjarko Hillenius ten Have, haar neef, huwen rondom 1750 met elkaar
Ze krijgen een boel kinderen, waaronder Eppo en Aijolt
Eppo huwt met Jantje Sibolts Dethmers en krijgt een bunch kinderen, waaronder een Tjarko Eppes ten Have en een Rikste Eppes ten Have (rondom 1800)
Aijolt huwt met Eelbren Sijbolts Dethmers (ja, een zus van Jantje) en krijgt ook wat kinderen, waaronder Tjarko Aijolts ten Have en Rikste Aijolts ten Have.

Nou komt het:
- Rikste Eppes ten Have huwt met Tjarko Aijolts ten Have, haar neef
- Rikste Aijolts ten Have huwt met Tjarko Eppes ten Have, haar neef

Dus, 3 huwelijken tussen een Rikste ten Have en een Tjarko ten Have ... 8)7
pi_206812811
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik kwam een mooie tegen:
Rixta Aijolts ten Have en Tjarko Hillenius ten Have, haar neef, huwen rondom 1750 met elkaar
Ze krijgen een boel kinderen, waaronder Eppo en Aijolt
Eppo huwt met Jantje Sibolts Dethmers en krijgt een bunch kinderen, waaronder een Tjarko Eppes ten Have en een Rikste Eppes ten Have (rondom 1800)
Aijolt huwt met Eelbren Sijbolts Dethmers (ja, een zus van Jantje) en krijgt ook wat kinderen, waaronder Tjarko Aijolts ten Have en Rikste Aijolts ten Have.

Nou komt het:
- Rikste Eppes ten Have huwt met Tjarko Aijolts ten Have, haar neef
- Rikste Aijolts ten Have huwt met Tjarko Eppes ten Have, haar neef

Dus, 3 huwelijken tussen een Rikste ten Have en een Tjarko ten Have ... 8)7
Ja, aan de kant van mijn opvoedvader ook een heleboel van dit soort constructies.
Dat deed zijn vruchtbaarheid waarschijnlijk geen goed.

Je ziet toch al dat hoe verder je terug gaat, hoe kleiner het cirkeltje wordt.
De dorpen waren praktisch familie, de steden dorpen.

pi_206859130

Toch voor myhermitage gekozen. maar 23andme zal ik ook nog gebruiken. Kan je je dna uploaden op 23andme?

Een europese verzending, hoelang duurt het ongeveer :@ ?

dit zou toch al moeten aankomen :@
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 22:49 schreef D. het volgende:

[..]
ik hoop van niet . :D
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 19:54:06 #98
18653 crew  D.
pi_206859225
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:

Ach, heb je weer wat leuks om te vertellen op een volgende verjaardag ;)
  PR en moderator maandag 28 november 2022 @ 19:54:16 #99
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_206859230
quote:
[ afbeelding ]
Toch voor myhermitage gekozen. maar 23andme zal ik ook nog gebruiken. Kan je je dna uploaden op 23andme?

[..]
Nee bij 23andme moet je echt weer zelf een test doen (moeite waard imo hoor). En duurt ongeveer 4-6 weken ofzo voor ‘ie aangekomen en verwerkt is.
Fuck the EBU.
  maandag 28 november 2022 @ 20:08:55 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206859483
quote:
[ afbeelding ]

[..]
MyHeritage heeft wel een matige schatting van etniciteit. Hij gooit veel Nederlands-Belgisch op Engels-Iers. Of verwacht je daar nog iets meer aparts ver weg van Vlaanderen? Al kan je vast aan je matches zien straks of je vader je vader is :P Best veel mensen gebruiken MyHeritage in de Benelux. Volgens mij duurde het bij mij 6 weken voordat ik de uitslag had na ik het op had gestuurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')