Daar is deze jongen nogal boos overquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Risicoprofiel is ook vrij duidelijk
Laat je volspuiten als je lekker vrij heb lopen rond/volspuiten
Tsja, als je zo in het leven staat ben je gewoon een wandelende zak met ziektekiemen, te smerig om aan te raken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar is deze jongen nogal boos over.
[ afbeelding ]
Beetje lullig "voorbeeld" van me, I know, maar zag hem ergens in de comments voorbijkomenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, als je zo in het leven staat ben je gewoon een wandelende zak met ziektekiemen, te smerig om aan te raken.
Moeten mensen zelf weten, maar als je dat doet terwijl je gewoon geïnformeerd bent over de risico's dan moet je niet gaan zeuren als je onder de gare bulten en andere ellende zitquote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, als je zo in het leven staat ben je gewoon een wandelende zak met ziektekiemen, te smerig om aan te raken.
Hij zegt het min of meer zelf al, ze weten van monkeypox en kennen de risico's, maar net als tijdens de aids periode zijn er gewoon een hele hoop die er gewoon schijt aan hebben. Soort van superspreaders dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Moeten mensen zelf weten, maar als je dat doet terwijl je gewoon geïnformeerd bent over de risico's dan moet je niet gaan zeuren als je onder de gare bulten en andere ellende zit
Sowquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar is deze jongen nogal boos over.
[ afbeelding ]
Ik vind het leuk verzonnen, maar deze ziekte is al jaren endemisch in Afrika, en we zien hier inmiddels de eerste vrouwen en kinderen die besmet zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij ontpopt het zich in de warme vochtige schaamstreek en bij de anus, en moet er echt nauw contact zijn met een huidwondje. Daarom krijgen alleen homos het.
Anders had toch iedereen het gehad?
Flikker op, ze zeggen puur “ja iedereen kan het krijgen” om zodoende homos niet te stigmatiseren. En niet om medische zaken.
Dan wordt iedereen weer bang en krijg je dat gezeik weer.
Trap er niet in!
Het woord 'stigma' werkt hier als een rode lap voor een stierquote:
Eerst een spuit in je kont en daarna nog een spuit in je kont.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het woord 'stigma' werkt hier als een rode lap voor een stier![]()
Het is wel zo'n beetje de doelgroep die hier wordt gevaccineerd momenteel...
Wie ben jij ?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:00 schreef Enchanter het volgende:
[..]
[..]
Ik denk @:jigggy , die houdt ervan om volgespoten te worden
Niet helemaal juist, alhoewel het virus nu vrijwel uitsluitend rondvaart bij een specifieke groep in Nederland, is de ziekte besmettelijk genoeg om uit te breiden andere lagen van de bevolking, en een reservoir te vinden in onze knaagdieren populatie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 08:46 schreef Akkerdjie het volgende:
In ieder geval zijn de risicogroepen bekend. Ab Osterhaus eergister in op1 kwam weer even paniek schoppen dat we te laat zijn met het vroegtijdig uitbannen. Wat had hij dat willen doen? Mensen van polyamorie verbieden verjaardagsorgies te hebben?
Het is een gedragskwestie, monogame mensen hoeven zich weinig zorgen te maken lijkt het. Of je nu gay bent of niet. Keuzes hebben weer eens consequenties.
Dus zolang ik monogaam ben en niet met allerlei knaagdieren in contact bent hoef je weinig te vrezen. Als het al zover komt. Ik maak me voor nu druk om zo’n honderd andere dingen met hogere prioriteit. Al zou ik het krijgen dan heb ik een beetje last tot iets meer last en is het weg en komt het niet meer terug.quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet helemaal juist, alhoewel het virus nu vrijwel uitsluitend rondvaart bij een specifieke groep in Nederland, is de ziekte besmettelijk genoeg om uit te breiden andere lagen van de bevolking, en een reservoir te vinden in onze knaagdieren populatie.
En dan heb je kans dat het endemisch wordt, en we er definitief een ziekte bij hebben in Nederland.
Ja, zoals lepeltje lepeltje slapen en zo ..quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:13 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dus zolang ik monogaam ben en niet met allerlei knaagdieren in contact bent hoef je weinig te vrezen. Als het al zover komt. Ik maak me voor nu druk om zo’n honderd andere dingen met hogere prioriteit. Al zou ik het krijgen dan heb ik een beetje last tot iets meer last en is het weg en komt het niet meer terug.
Voor de rest zal het voornamelijk een risico blijven voor mensen van een bepaald gedrag, zeker als het endemisch wordt.
HIV is officieel ook geen SOA. Toch is de risicogroep bekend. Een groep met bepaald gedrag. Dat het geen SOA heet heeft voornamelijk te maken met de definitie van SOA, niet met hoe het grotendeels over wordt gebracht.quote:Op vrijdag 29 juli 2022 09:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, zoals lepeltje lepeltje slapen en zo ..
Dat is de valkuil bij dit soort ziektes: men denkt dat het aan bepaald gedrag is verbonden....
Terwijl herhaaldelijk is gezegd dat het geen SOA is.
En mensen kijken enkel naar hun individuele risico, ipv het effect op de gehele samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |