Het punt was meer dat ze een commissie instellen om te bepalen of dit inderdaad een PHEIC is, dat die commissie met 9-6 tegenstemt en dat Tedros dat vervolgens volkomen negeert.quote:Op zondag 24 juli 2022 09:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus je wil wel experts, maar dan wel democratisch gekozen en ze moeten het me je eens zijn?
Een studie van eerdere pandemieën concludeerde dat de WHO sneller met een PHEIC besluit kwam wanneer er ook Amerikanen besmet waren.quote:Op zondag 24 juli 2022 10:05 schreef nostra het volgende:
[..]
Het punt was meer dat ze een commissie instellen om te bepalen of dit inderdaad een PHEIC is, dat die commissie met 9-6 tegenstemt en dat Tedros dat vervolgens volkomen negeert.
Het is altijd eenvoudig om half militant te gaan doen naar anderen die een mogelijke pandemie voor je mogen managen waarbij een gedeelte van de bevolking weer maximale weerstand wil gaan geven. Dan ontgroei je je tienerjaren nooit. Met andere woorden, met z'n allen in het zwembad pissen en klagen dat het "zij" / het personeel niet voldoende doet om het op te ruimen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:06 schreef rosita1 het volgende:
Ik schrik wel van het aantal. 167. Waarom hebben doen ze die niet meteen in een kooi? Nee, grapje. Maar hebben ze nu nog steeds niet geleerd van hoe we dit soort shit moeten aanpakken. HOPELOOS echt. Godsamme.
Onder de huidige condities nog niet.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Welke FOK!ker durft toe te geven dat hij al een prikafspraak heeft staan?
@Haags want die heeft veel mannelijke contacten.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Sirdanilot 100%quote:Op maandag 25 juli 2022 11:19 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind het ook een storm in een glas water, er is sprake van 16000 gevallen wereldwijd, waar hebben we het dan over? En dan is het gros van de besmettingen ook nog eens vastgesteld bij mannen die wisselende sexuele contacten hebben met andere mannen. Met andere woorden, als je geen mannelijke slet bent, is er geen reden om je hier over op te winden.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is zo’n nieuwsitem waarvan ik vind dat we er niks over moeten horen.
Het is zo onbelangrijk maar staat steeds op voorpagina’s. Waarom?
Nieuws is business, als een onderwerp goed verkoopt blijft men het plaatsen.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is zo’n nieuwsitem waarvan ik vind dat we er niks over moeten horen.
Het is zo onbelangrijk maar staat steeds op voorpagina’s. Waarom?
Inmiddels zijn er ook vrouwen en kinderen besmet met apenpokken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vind het ook een storm in een glas water, er is sprake van 16000 gevallen wereldwijd, waar hebben we het dan over? En dan is het gros van de besmettingen ook nog eens vastgesteld bij mannen die wisselende sexuele contacten hebben met andere mannen. Met andere woorden, als je geen mannelijke slet bent, is er geen reden om je hier over op te winden.
Ik zeg toch ook nadrukkelijk het gros, het is gewoon een feit dat de meeste besmettingen voorkomen onder mannen die het niet zo nauw nemen met veilige sex.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Inmiddels zijn er ook vrouwen en kinderen besmet met apenpokken.
Dit soort stigmas zorgen ervoor dat de ziekte zich kan uitbreiden.
Klopt, maar het is geen geslachtsziekte, en we zien inmiddels dat het virus zich buiten die groep is gaan verspreiden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook nadrukkelijk het gros, het is gewoon een feit dat de meeste besmettingen voorkomen onder mannen die het niet zo nauw nemen met veilige sex.
Minder dan 1% in Nederland.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar het is geen geslachtsziekte, en we zien inmiddels dat het virus zich buiten die groep is gaan verspreiden.
Is het op enig andere manier overdraagbaar dan sexueel contact?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar het is geen geslachtsziekte, en we zien inmiddels dat het virus zich buiten die groep is gaan verspreiden.
Het verspreidt zich via huidcontact.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is het op enig andere manier overdraagbaar dan sexueel contact?
Niet relevant.quote:
Laten we dat ook vooral zo houden door risicogroepen te vaccineren.quote:
https://www.trouw.nl/zorg(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op dinsdag 26 juli 2022 07:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is het op enig andere manier overdraagbaar dan sexueel contact?
Vluchtig contact is al genoeg? Of moet er sprake zijn van iets langer, zoals een omhelzing oid?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het verspreidt zich via huidcontact.
Daarvoor hoef je niet te neuken, om in contact te komen met de huid van iemand anders.
https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/monkeypox-apenpokkenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vluchtig contact is al genoeg? Of moet er sprake zijn van iets langer, zoals een omhelzing oid?
Duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 08:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/monkeypox-apenpokken
Hoe krijg je monkeypox (apenpokken)?
Monkeypox krijg je als je dicht bij iemand bent die het virus heeft. Het virus kan op iemands huid zitten (in wondjes en blaasjes) of in iemands slijm of adem. Je kunt het krijgen:
Als je seks met elkaar hebt of dicht tegen elkaar aanligt
Als je met elkaar zoent
Als je elkaar langer aanraakt, bijvoorbeeld knuffelt
Als je kleding of beddengoed gebruikt van iemand die het virus heeft
Heb je 1 keer monkeypox gehad? Dan kun je ze niet nog een keer krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |