Oh ik lees het verkeerdquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
* "je bent er zelf bij als..." (denk ik).
Vanaf vandaag weer wel dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent erg zelf bij als je zwanger wordt.
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.
Of illegaal gemaakt worden door hetzelfde tuig dat zojuist Roe v Wade heeft gesloopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Herkauwer het volgende:
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen.
Weet je, als je vanavond niet neukt maar morgenavond dan krijg je dus een heel ander kind. Betekent dit dat jij het leven hebt weggenomen van een potentieel kind?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.
In dat geval als het doorging eas ik er zelf trouwens wrs niet geweest.
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.quote:
Zelfs anale seks (met een vruchtbare vrouw) is geen garantie op geen zwangerschap... Er kan namelijk sperma uitlopen en in de vagina komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Of illegaal gemaakt worden door hetzelfde tuig dat zojuist Roe v Wade heeft gesloopt.
https://nypost.com/2022/0(...)rol-clarence-thomas/
En als je denkt dat je hem dan maar in haar reet moet steken, ook daar zitten ze al achteraan (sodomy)
https://www.vanityfair.co(...)-sex-marriage-sodomy
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties is not done natuurlijk.
Overigens fijn dat je er toch bent! Maar als mijn ouders hadden gekozen voor abortus dan was dat hun goed recht geweest. Mijn mening.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.
In dat geval als het doorging eas ik er zelf trouwens wrs niet geweest.
Dat is totaal iets anders vind ik. Het gaat erom dat het leven niet is weggenomen door de moeder maar door de opa en oma.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Weet je, als je vanavond niet neukt maar morgenavond dan krijg je dus een heel ander kind. Betekent dit dat jij het leven hebt weggenomen van een potentieel kind?
Ja het waren dus de ouders van een ex van een van mijn vader.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Overigens fijn dat je er toch bent! Maar als mijn ouders hadden gekozen voor abortus dan was dat hun goed recht geweest. Mijn mening.
Precies.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.
Voor sommige mannen kennelijk niet nee. Want de man heeft uiteraard geen aandeel in het ontstaan van een zwangerschapquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties is not done natuurlijk.
Jawel hoor, dat is er wel. Het leven begint in principe bij de bevruchting. Daar is ook een redelijke consensus over binnen de wetenschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Helemaal niet, er is nog geen leven. Pas vanaf het moment dat een foetus levensvatbaar is kan je beginnen te spreken over leven. En in Nederland vinden 90% van de abortussen plaats voor de 18de week.
Het is juist aan de (toekomstige) ouders om te bepalen of ze een goed leven kunnen bieden en dat willen.
quote:'Overall, 95% of all biologists affirmed the biological view that a human's life begins at fertilization (5212 out of 5502).'
Die kans is klein. Hetzelfde met zaken als verkrachting. Dit zijn de uitzonderingsgevallen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen. Dan krijg je toch echt een zwangerschap door je strot geduwd als niet mag aborteren. En dan nog, is het de eigen keus van de vrouw of ze het wel of niet wil doen.
Dat is een bijzondere post. Het is alleen een beetje off-topic.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig bestaat postnatale abortus nog wel, want je kan je kind altijd nog kapot laten schieten op school.
Van vrouwenhaat is geen sprake. Dit soort labels komen vooral voort uit frustratie heb ik vaak het idee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer voor eenieder die dit wel een goede pro-life beslissing vindt:
In de echte wereld leidt het moeilijker tot onmogelijk maken van legale abortus tot meer illegale abortussen, waardoor er meer vrouwen zullen overlijden of onvruchtbaar worden. En dat allemaal omdat het leven heilig is, en de sexualiteit van dat heilige leven onderdrukt of zelfs ontkend moet worden.
Dit kan alleen maar uitgelegd worden als onversneden vrouwenhaat, gecombineerd met ultieme domheid. Pro-life is het niet.
Nou, als ik een user als @xpompompomx hier zo zie posten, inderdaad. Deze beslissing mbt Roe v. Wade lijkt bij hem niet echt goed te zijn gevallen.quote:
Ik vind dat als je abortus illegaal maakt en ook nog eens voorlichting en anticonceptie aan banden legt het wel zo eerlijk is om verplichte DNA testen te doen voor de vader. Op aanwijzen van de vrouw en waar de man niet mag afwijzen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor sommige mannen kennelijk niet nee. Want de man heeft uiteraard geen aandeel in het ontstaan van een zwangerschap
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig bestaat postnatale abortus nog wel, want je kan je kind altijd nog kapot laten schieten op school.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Precies. Dan moet het ook maar volledig vastgelegd worden en iedereen verplicht zijn verantwoordelijkheid te nemenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik vind dat als je abortus illegaal maakt en ook nog eens voorlichting en anticonceptie aan banden legt het wel zo eerlijk is om verplichte DNA testen te doen voor de vader. Op aanwijzen van de vrouw en waar de man niet mag afwijzen.
Daarna stellen we direct vast welke financiële bijdrage er moet komen of verplicht partnerschap/huwelijk. En daarna stellen we ook een gevangenisstraf in op het vreemdgaan en het achterhouden van informatie van iemand die vreemdgaat.
Een man moet de vrouw dan ook ondersteunen. Vroeger was het schijnbaar normaal dat mensen in zo'n situatie veelal direct gingen trouwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor sommige mannen kennelijk niet nee. Want de man heeft uiteraard geen aandeel in het ontstaan van een zwangerschap
Leuke quote, maar heb je daar ook de bron van? Zou niet de eerste keer zijn dat je selectieve quote toch niet helemaal is wat het lijkt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is er wel. Het leven begint in principe bij de bevruchting. Daar is ook een redelijke consensus over binnen de wetenschap.
[..]
[..]
Dat weet ik. Daar ben ik het ook mee eens, ik had een andere term moeten gebruiken dan leven. Het komt er op neer dat levensvatbaarheid voor mij een goede grens is. En die is al opgerekt door de wetenschap, want vroeger gingen er veel meer te vroeg geboren kinderen dood.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is er wel. Het leven begint in principe bij de bevruchting. Daar is ook een redelijke consensus over binnen de wetenschap.
De vraag wanneer "leven" in wetenschappelijke(?) zin begint lijkt me ook niet van doorslaggevend belang. "Leven" beëindigen we elke dag in slachthuizen en vertrappen we elke dag onder onze voeten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke quote, maar heb je daar ook de bron van? Zou niet de eerste keer zijn dat je selectieve quote toch niet helemaal is wat het lijkt.
Het niet bestaande leven. Jij komt ook nooit klaar zonder eicellen in de buurt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat is helemaal niet het geval. Juist bij abortus geef je iemand de macht over het lichaam van een ander iets beslissen. Sterker nog, het leven zelfs.
Als ik users als pompom en whiskers hier zie posten, zou je denken dat ze iedere week een abortus laten plegen en nu bang worden dat hun passie in gevaar komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, als ik een user als @:xpompompomx hier zo zie posten, inderdaad. Deze beslissing mbt Roe v. Wade lijkt bij hem niet echt goed te zijn gevallen.
Potentieel leven vind ik hetquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:21 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De vraag wanneer "leven" in wetenschappelijke(?) zin begint lijkt me ook niet van doorslaggevend belang. "Leven" beëindigen we elke dag in slachthuizen en vertrappen we elke dag onder onze voeten.
In de VS is de toegang tot anticonceptiemiddelen nogal lastig. Het wordt heel moeilijk gemaakt om eraan te komen, en het wordt natuurlijk duur gemaakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als ik users als pompom en whiskers hier zie posten, zou je denken dat ze iedere week een abortus laten plegen en nu bang worden dat hun passie in gevaar komt.
Als je niet zwanger wilt zijn, heb je dat helemaal zelf in de hand. De 0,1% van de gevallen waarbij een zwangerschap voortkomt uit verkrachting daargelaten.
Dit zeg ik niet uit een reli standpunt. Ik ben atheïst. Dit zeg ik louter vanuit het standpunt dat we onderbuikgevoelens niet lijdend moeten laten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |