Nee inderdaad, ze worden vaak ter plaatse ter dood veroordeeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Noem eens een paar recente schutters op scholen die in de gevangenis zijn beland dan?
Al je rechten staan gewoon in de Constitution hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het rare van Amerikaanse politiek: je kunt eigenlijk nooit aan op bepaalde wetten/rechten/uitspraken want zodra het politieke klimaat weer is veranderd kan het allemaal zo maar weer teruggedraaid worden. Wie weet over 25 jaar staat Roe v Wade gewoon weer.
Zoals het hoort!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze willen doorpakken ook:
[ twitter ]
Ze zaten er altijd al maar nu wordt het alleen wat duidelijkerquote:
Hij had het op zijn minst kunnen proberen, gezien zijn belofte en een democratische meerderheid in het congres. Biden heeft het ook geprobeerd. Maar inderdaad, dat er geen kadaverdiscipline heerst is wel duidelijk ja, met senatoren zoals Manchin.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, maar om een wet te ondertekenen moet ie eerst door het congres. En hij kwam al niet door het 108e en ook nog steeds niet die het 110e. Kun je als president wel wat meer je gewicht erachter gooien, maar zonder voldoende steun in het congres valt er weinig te tekenen. Er wordt nog wel eens abusievelijk gedacht dat de VS ook een soort van kadaverdiscipline kent, maar het congres is daar nog net iets minder dom stemvee.
Want Trump had tegen zijn partij moeten ingaan en democratische rechters benoemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Want jij denkt dat wanneer Bader Ginsburg en Kennedy nog Justices waren geweest deze beslissing ook zo was uitgevallen?
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
Valt me op dat mensen die voor abortus zijn, wel zelf zijn geboren.
Wat een hypocriete post.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die vetklomp heeft dan wel rechters benoemd. Maar vergeet niet dat zelfs na alle debiele dingen die die mongool uitvoerde tijdens zijn termijn uitvoerde. Hij daarna nog steeds 46.9% van het totaal aantal stemmen wist te behalen in 2020.
Het halve land verdiend dit, voor de rest, tsja, allemaal naar Canada? Ruilen voor wat raketgeleerden uit Ter Apel?
Want Vrouwen mogen net als Donkere mensen geen afwijkende mening hebben van de normaal?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wat ik gewoon moeilijk te begrijpen vind is hoe je als vrouw in zoiets meegaat. Van al die republikeinse mannen van middelbare leeftijd verbaast het me niets, maar van een vrouw die notabene zelf 7 kinderen heeft, wetende dat een hele hoop staten straks met bizarre wetten komen waarbij zelfs vrouwen die zwanger zijn geworden door verkrachting of incest geen abortus meer mogen plegen.. om nog maar te zwijgen over (zwaar) gehandicapte baby’s..
Nee, natuurlijk niet. Hij heeft deze specifieke rechters om een reden gekozen en benoemd, slim van ‘m. Maar hij heeft ze toch nog steeds benoemd, of niet dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Want Trump had tegen zijn partij moeten ingaan en democratische rechters benoemen?
Omdat ze daar zijn neergezet om die reden en dus gewoon hun werk moeten doen?quote:
Afgezien van controversiële zaken als dit behandelen ze ook gewoon vele normale zaken, het zijn ook qua functie gewoon een van de beste rechters van het land.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:03 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Hij heeft deze specifieke rechters om een reden gekozen en benoemd, slim van ‘m. Maar hij heeft ze toch nog steeds benoemd, of niet dan?
En ook heel toevallig de meest conservatieve. Slimme zet van Trump, dat zeker.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Afgezien van controversiële zaken als dit behandelen ze ook gewoon vele normale zaken, het zijn ook qua functie gewoon een van de beste rechters van het land.
Je kunt het ook via de democratische weg afschaffen in plaats van een gerechtshof kapen voor politieke doeleinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:59 schreef detaris het volgende:
Je kunt als land ook via het democratisch proces arbortus wetgeving invoeren in plaats van janken op rechters die bepalen dat het recht op arbortus niet voorkomt in een grondwet van honderden jaren oud.
Over dat stare decicis: dat kan toch niet betekenen dat je voor altijd van een uitspraak af blijft? Er zullen bijvoorbeeld nogal wat uitspraken omtrent slavernij gedaan zijn, die (gelukkig) omgedraaid zijn, of zit dat anders?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt het ook via de democratische weg afschaffen in plaats van een gerechtshof kapen voor politieke doeleinden.
Laat me dat uitleggen, in Amerika (en alle andere common law landen) heb je zoiets als stare decicis, een rechtsbeginsel dat zo ongeveer als inhoud heeft dat je van eenmaal gewezen uitspraken afblijft. Dat wordt hier met de meest gekunstelde redeneringen die je kunt verzinnen aan de kant geschoven, dat kan alleen als je een doelredenering hebt opgetuigd.
Geloof hoort niet in de politiek thuis. Daarnaast zegt dit niets over abortus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:14 schreef hollandia02 het volgende:
Jeremia 1:5 "Nog voordat Ik je maakte in de buik van je moeder, kende Ik je al. Al voordat je werd geboren, gaf Ik jou je taak. Toen al was Ik van plan om jou tot mijn profeet voor de volken te maken."
Ja en nee, er zijn wel uitzonderingen op. Maar het is wel het uitgangspunt en 'ik ben het er niet mee eens' is onvoldoende om er van af te wijken. En dan maakt het ook nog uit of het gaat om uitspraken die mensen rechten geven of juist beperken, die laatste kun je makkelijker terugdraaien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over dat stare decicis: dat kan toch niet betekenen dat je voor altijd van een uitspraak af blijft? Er zullen bijvoorbeeld nogal wat uitspraken omtrent slavernij gedaan zijn, die (gelukkig) omgedraaid zijn, of zit dat anders?
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Geloof hoort niet in de politiek thuis. Daarnaast zegt dit niets over abortus.
Exodus 35 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.
Omdat het iets persoonlijks is. Net zoals jouw vertaling van Psalm 139:16. Er zijn zoveel verschillende versies van de waarheid, ik heb hier een pagina met 53! verwijzingen naar verschillende bijbels. Niet in iedere vertaling staat het woord embryo.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.
De krenten uit de pap halen heet datquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Exodus 35 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."
Zullen we even beginnen met een grote schoonmaak dan?
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:43 schreef Hexagon het volgende:
Het conservatisme is sowieso een kwaadaardige ideologie vergelijkbaar met communisme.
Ik ken een nog beter idee dan per staat te bepalen, laat gewoon ieder persoon zoiets zelf bepalen. Ben je tegen abortus ? Nou dan pleeg je die nooit. Daar stopt ook niemand jou. Stukje persoonlijke vrijheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Ook het enige juiste besluit. De visies en meningen over abortus verschillen enorm per staat, en aangezien de VS een enorm groot land is het daarom ook niet meer normaal dat zoiets per staat beslist mag worden.
[..]
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Ook het enige juiste besluit. De visies en meningen over abortus verschillen enorm per staat, en aangezien de VS een enorm groot land is het daarom ook niet meer normaal dat zoiets per staat beslist mag worden.
[..]
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.
Dat doet het reli kamp net zo goed. Die negeren ook bakken aan passages die het juist weer tegenspreken om vervolgens selectief uit de bijbel te pakken wat hùn goed uitkomt en de rest straal te negeren. En die selectie vervolgens door de strot van de rest te duwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:27 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De krenten uit de pap halen heet dat
Dat is precies wat ik bedoelde! Niet per se tegen jou, maar juist dat er voor alles wel een passage is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat doet het reli kamp net zo goed. Die negeren ook bakken aan passages om vervolgens selectief uit de bijbel te pakken wat hùn goed uitkomt en de rest straal te negeren. En die selectie vervolgens door de strot van de rest te duwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |