abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:30:52 #101
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205128966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:29 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Maar nee, we moeten de sector welke zorgt voor ons eten en niet is gegroeid, saneren.....
De sector die voor ons eten zorgt is maar 25% van de totale sector.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205128967
quote:

[..]
Het aantal koeien in Nederland is sinds 1950 NIET gegroeid…

Sinds 1950, zijn er 162 natuurgebieden bijgekomen, evenals meer dan 7 miljoen mensen.
Het aantal auto's is van 138.000 met meer dan 60X gegroeid naar 8,7 miljoen auto's.
Ook het aantal vluchten, alleen al vanaf schiphol is gegroeid van 50 duizend per jaar naar bijna 500 duizend per jaar!

Maar nee, we moeten de sector welke zorgt voor ons eten en niet is gegroeid, saneren.....
Het zijn er nog steeds te veel. Ben je doof/kun je lezen?
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:31:17 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205128971
quote:

[..]
Het aantal koeien in Nederland is sinds 1950 NIET gegroeid…

Sinds 1950, zijn er 162 natuurgebieden bijgekomen, evenals meer dan 7 miljoen mensen.
Het aantal auto's is van 138.000 met meer dan 60X gegroeid naar 8,7 miljoen auto's.
Ook het aantal vluchten, alleen al vanaf schiphol is gegroeid van 50 duizend per jaar naar bijna 500 duizend per jaar!

Een auto stoot niet net zo veel uit als een koe

Mijn god, kom op zeg. Denk gewoon even verder na voordat je zulke dingen gaat roepen
pi_205128977
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vooral groter en door het teveel aan eiwit in hun voer juist weer meer uitstoot.
Maar de uitstoot is wel gedaald?
pi_205128981
quote:

[..]

Dat scheelde wel een hoop paarden.
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:33:06 #106
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_205128987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat scheelde wel een hoop paarden.
8,7 miljoen keer gemiddeld 100 pk tikt toch best aan hoor. ;) :P
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205128988
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:30 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Het zijn er nog steeds te veel. Ben je doof/kun je lezen?
Bedankt voor je mening
pi_205128992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:31 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:

[..]
Maar de uitstoot is wel gedaald?
De uitstoot van stikstof is zelfs fors gedaald tot en met 2010 (en sindsdien ook weer iets gestegen omdat stallen weer groter mochten).

Echter accumuleert stikstof en komt er nog steeds meer stikstof bij dan dat de natuur kan verwerken.
Er is een niveau waarbij dat in evenwicht blijft, daar wordt naar toegewerkt.

Elektrische (vracht)auto's (= geen NOx) gaan daar ook aan bijdragen.

Er zullen meer sectoren zijn die gaan bloeden, Schiphol zal vluchten moeten inleveren, etc.

Maar boeren hebben veruit het grootste aandeel en dan met name in lokale depositie, dus daar is veel winst te halen.
pi_205129018
Overigens zie ik niet helemaal in hoe een groter aantal beschermde natuurgebieden als iets negatiefs kan worden uitgelegd.
pi_205129022
Boeren omswappen voor arabieren.

twitter
pi_205129033
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:37 schreef Alpha0 het volgende:

[ twitter ]
Onzin. Je zoekt weer een migratiekapstok.

Als een boer boven Kollumerpomp of Anjum moet stoppen omdat hij teveel uitstoot in het Lauwersmeergebied, gaan ze daar echt geen woningen bouwen.

Voorts is er maar heel weinig grond nodig om woningen te bouwen.

Alle woningen in Nederland staan op 7% van het oppervlak van Nederland.
Boeren hebben 54% in gebruik.
Je kan dus het aantal woningen verdubbelen (!) met maar ~13 procentpunt van alle landbouwgrond.
Er is echter nog geen 1/10e daarvan nodig de komende 30 jaar.
pi_205129064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De uitstoot van stikstof is zelfs fors gedaald tot en met 2010 (en sindsdien ook weer iets gestegen omdat stallen weer groter mochten).

Echter accumuleert stikstof en komt er nog steeds meer stikstof bij dan dat de natuur kan verwerken.
Er is een niveau waarbij dat in evenwicht blijft, daar wordt naar toegewerkt.

.
En in geen enkel cultuur natuur gebiedje mag meer stikstof accumuleren?

Waarom is onze depositie waarde zo bizar laag gekozen en geldt dit voor elk gebied terwijl alleen de schrale zelf gecreëerde heidegebieden daar wat aan hebben.

Waarom kunnen we niet was basisch materiaal uitstrooien boven die verzuurde gebieden. Net zoals we bijvoorbeeld andere beschermde natuurgebieden ook onderhouden door te kappen en riviertjes aan te leggen.
  donderdag 23 juni 2022 @ 15:46:02 #113
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129074
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:37 schreef Alpha0 het volgende:

[ twitter ]
Al besproken :O
pi_205129119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En in geen enkel cultuur natuur gebiedje mag meer stikstof accumuleren?
Ik zou het je niet kunnen vertellen zonder dat eerst grondig uit te gaan zoeken.

quote:
Waarom is onze depositie waarde zo bizar laag gekozen en geldt dit voor elk gebied terwijl alleen de schrale zelf gecreëerde heidegebieden daar wat aan hebben.
Niet alles is "schrale gecreëerde heide", het Lauwersmeergebied of De Alde Feanen al niet bijvoorbeeld.
Drents-Friese Wold is deels heide maar ook genoeg bosgebied (ik loop er vaak met camera).
En in het Amsterdams Waterwingebied spelen ook weer andere belangen omdat er grondwater wordt gewonnen en je bepaalde beplanting nodig hebt om het duinzand op z'n plek te houden.

Het wordt vaak nogal versimpeld in de discussie om punten sterker over te brengen maar ieder natuurgebied heeft z'n unieke eigenschappen, flora, vogels, insecten, spinnen, amfibieën, zoogdieren, etc.

quote:
Waarom kunnen we niet was basisch materiaal uitstrooien boven die verzuurde gebieden. Net zoals we bijvoorbeeld andere beschermde natuurgebieden ook onderhouden door te kappen en riviertjes aan te leggen.
Het is niet alleen verzuring, NH3 is ook letterlijk een prima meststof.

In m'n aquarium kom ik dezelfde problematiek tegen, ik moet de juiste bacteriën houden, op tijd een deel van het water verversen, veel snelgroeiende planten, etc. Alles om die "nitrogen cycle" in balans te houden zodat m'n garnalen niet doodgaan. Blijf ik voeren zonder daar op te letten, dan gaan ze dood en wat later m'n vissen ook.
pi_205129128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Onzin. Je zoekt weer een migratiekapstok.

Als een boer boven Kollumerpomp of Anjum moet stoppen omdat hij teveel uitstoot in het Lauwersmeergebied, gaan ze daar echt geen woningen bouwen.

Voorts is er maar heel weinig grond nodig om woningen te bouwen.

Alle woningen in Nederland staan op 7% van het oppervlak van Nederland.
Boeren hebben 54% in gebruik.
Je kan dus het aantal woningen verdubbelen (!) met maar ~13 procentpunt van alle landbouwgrond.
Er is echter nog geen 1/10e daarvan nodig de komende 30 jaar.
Is ook makkelijk op te lossen door de eventuele winst bij doorverkoop aan de boer te geven. Gezien de grond daar toch niet voor woningbouw gebruikt gaat worden moet dat geen probleem zijn toch?
pi_205129142
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Is ook makkelijk op te lossen door de eventuele winst bij doorverkoop aan de boer te geven. Gezien de grond daar toch niet voor woningbouw gebruikt gaat worden moet dat geen probleem zijn toch?
Of de boer mag de grond verpachten aan de overheid.
pi_205129150
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Ik stel niet dat er nooit gebouwd gaat worden op grond die verkocht wordt.
Maar kijk je naar de locaties waar boeren moeten stoppen, dan is het niet zo logisch.
Rond het Lauwersmeergebied heb je wat vakantieparken maar op het laatst is dat ook verzadigd. Misschien dat er nog ergens een weiland in vakantiepark verandert maar dat is het dan ook.
Wonen is daar geen optie. Het is daar langs de Kwelderweg aan 1 kant weilanden en de andere kant natuur.
Kollumerpomp, Anjum of Warfstermolen zou nog wel iets kunnen uitbreiden maar ook daar moet je maar willen wonen. Er is daar vrijwel niets, boodschappen doe je al snel in Kollum.

Je zet ook niet een woonwijk neer, geïsoleerd, midden in zo'n weiland.
En doe je dat wel, dan zou je alsnog weer toename van stikstof hebben en dat is net wat je niet wil.

Maar het lijkt me wel redelijk om een boer goed te betalen voor z'n grond, als een deel daarvan een woonbestemming zou krijgen. Ik ben sowieso voor een goede uitkoopregeling.

Ik denk dat je vooral eens Google Maps moet laden en rond die natuurgebieden moet gaan kijken wat daar nu is.
Is het logisch dat het woonwijken worden? Als ik er naar kijk niet... veel te geïsoleerd, geen infrastructuur.
Dan kan je beter wijken vastplakken aan bestaande dorpen en steden (zoals al eeuwen gebeurt).
pi_205129530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 15:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik stel niet dat er nooit gebouwd gaat worden op grond die verkocht wordt.
Maar kijk je naar de locaties waar boeren moeten stoppen, dan is het niet zo logisch.
Rond het Lauwersmeergebied heb je wat vakantieparken maar op het laatst is dat ook verzadigd. Misschien dat er nog ergens een weiland in vakantiepark verandert maar dat is het dan ook.
Wonen is daar geen optie. Het is daar langs de Kwelderweg aan 1 kant weilanden en de andere kant natuur.
Kollumerpomp, Anjum of Warfstermolen zou nog wel iets kunnen uitbreiden maar ook daar moet je maar willen wonen. Er is daar vrijwel niets, boodschappen doe je al snel in Kollum.

Je zet ook niet een woonwijk neer, geïsoleerd, midden in zo'n weiland.
En doe je dat wel, dan zou je alsnog weer toename van stikstof hebben en dat is net wat je niet wil.

Maar het lijkt me wel redelijk om een boer goed te betalen voor z'n grond, als een deel daarvan een woonbestemming zou krijgen. Ik ben sowieso voor een goede uitkoopregeling.

Ik denk dat je vooral eens Google Maps moet laden en rond die natuurgebieden moet gaan kijken wat daar nu is.
Is het logisch dat het woonwijken worden? Als ik er naar kijk niet... veel te geïsoleerd, geen infrastructuur.
Dan kan je beter wijken vastplakken aan bestaande dorpen en steden (zoals al eeuwen gebeurt).
Fuck dwang. En fuck die stuivers van de overheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:03:58 #119
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129537
quote:
80s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Fuck dwang. En fuck die stuivers van de overheid.
Als jouw buren besluiten om elke dag autobranden in de achtertuin te verbranden dan zou de overheid zich daar ook niet dwingend mee mogen bemoeien?
pi_205129542
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:03 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Als jouw buren besluiten om elke dag autobranden in de achtertuin te verbranden dan zou de overheid zich daar ook niet dwingend mee mogen bemoeien?
Dan wel, dan wel.

Maar nu niet, want dit lijkt niet op autobanden in de achtertuin verbranden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:07:51 #121
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan wel, dan wel.

Je bent dus tegen dwang tenzij het jou goed uitkomt.
En intensieve landbouw heeft nou eenmaal negatieve impact op de wereld eromheen en dan moeten er toch regels zijn, waarbij de enige manier om die regels te handhaven met een vorm van dwang is - anders stellen de regels niets voor.
pi_205129577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 17:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan wel, dan wel.

Stikstof (en dan bedoel ik NH3 / NOx) is misschien niet direct zichtbaar zoals de rook van autobanden maar het slaat wel degelijk neer op plekken waar je het niet wil hebben.

Je kiest heel gemakkelijk de kant van de boeren in deze discussie, is me opgevallen.
Maar kan de natuur dan stikken?
  donderdag 23 juni 2022 @ 17:24:45 #123
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205129647
De tweemansfractie Volt dringt vooral aan op een Europese aanpak voor de verbetering van de natuur en het terugbrengen van de stikstofuitstoot. Kamerlid Koekkoek dringt aan op een gezamenlijke aanpak. "Niemand is gebaat bij polarisatie. Laten we het samen doen", aldus het Kamerlid.

Volt heeft even gemist dat dit stikstofplan het gevolg is van de al bestaande Europese afspraken over natuurbehoud? Dat heb je al gauw als je enige standpunt 'EUROPA' is natuurlijk, dat je vergeet wanneer iets Europees is en wanneer niet.
pi_205129663
wie was die laatste spreker stikstofdebat
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_205129664
Tricity is een concept dat nadien ook is uitgewerkt binnen de criminele club van Klaus. Tricity Europe Network ( T.E.N.) is trouwens onderdeel van het agenda 21 Sustainable development goals en raadt eens wie hun grote sponsors zijn. Een zekere Von der Leyen, Michel en een dikke pad genaamd Frans Timmermans. Een groot Singapore aan de Noordzee uiteraard met draconische straffen die de persoonlijke levenssfeer zullen aantasten. De ultieme techno-dictatuur in optima forma. Natuurlijk zullen ze dit nooit openlijk toegeven. Overigens is een snelheidslimiet van 100 km/h/u (62 mph) die bijna overal ter wereld geldt als je een verstedelijkt gebied binnentreedt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')