abonnement Unibet Coolblue
pi_205123560
quote:
Leger ingezet bij RIVM voor boerenprotest, zeker 15 vrachtwagens paraat



Defensie heeft meerdere vrachtwagens richting de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gestuurd. Dat is gebeurd met het oog op het boerenprotest dat voor morgen gepland staat. Het zijn ongeveer vijftien vrachtwagens, met ongeveer veertig militairen.

De vrachtwagens staan er op verzoek van de burgemeester van De Bilt. Het is de bedoeling dat ze straten afsluiten. Er zijn nu ook al blokkades opgesteld, dat heeft te maken met de onvoorspelbaarheid van de protesten, zegt de woordvoerder van de gemeente. Bij eerdere boerenprotesten werden in Den Haag ook al legervrachtwagens ingezet.

In Utrecht verboden
In de provincie Utrecht is het vandaag en morgen verboden om te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

[twitter]https://twitter.com/jeroenwetzels/status/1285610803845050369[/twitter]

Actiegroep Farmers Defence Force heeft zijn achterban nu opgeroepen om met de auto naar het protest te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

Enige gemeente
De Bilt is de enige gemeente die om bijstand van Defensie heeft gevraagd, zegt een woordvoerder van het ministerie.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vrachtwagens-paraat
quote:
Demonstraties met tractoren in meerdere regio's verboden



In navolging van Utrecht hebben nu meerdere veiligheidsregio's een demonstratie met landbouwvoertuigen verboden voor morgen. Farmers Defence Force (FDF) heeft een grootschalige actie aangekondigd waar ook veel tractoren bij worden verwacht.

Het gaat om onder meer de veiligheidsregio's in Groningen, Flevoland en de Gooi- en Vechtstreek. Bij het RIVM in De Bilt worden demonstranten verwacht. Daar is inmiddels het leger ingezet om blokkades op te zetten.

Lelystad Airport
Volgens de Veiligheidsregio Flevoland heeft de FDF via sociale media opgeroepen om met tractoren te komen demonstreren, met als mogelijke locatie Lelystad Airport.

Om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen, is besloten om op 21 en 22 juli een verbod in te stellen op het demonstreren met landbouwvoertuigen. Dat verbod geldt op de openbare weg, parkeerplaatsen en andere openbare plaatsen in de veiligheidsregio Flevoland.

Volgens de Veiligheidsregio Groningen is duidelijk geworden 'dat representanten van boeren, waaronder Farmer Defence Force, opnieuw voornemens zijn op grote schaal demonstraties, blokkades of andere ontwrichtende acties te organiseren'. Daar geldt het verbod op 22 juli, van middernacht tot middernacht.

Demonstraties niet gemeld
Volgens de veiligheidsregio in Groningen hebben in het recente verleden 'demonstraties van groepen boeren en sympathisanten met trekkers en andere zware (landbouw)voertuigen op verschillende plekken geleid tot opstoppingen en gevaarlijke situaties. Deze demonstraties waren vooraf niet gemeld. Hierdoor was het niet mogelijk om afspraken te maken over hoe op een veilige manier gedemonstreerd kon worden'.

De veiligheidregio Gooi- en Vechtstreek meldt dat het Mediapark ook een mogelijk doelwit zou zijn van FDF. Er is een verbod ingesteld 'om opstoppingen en onveilige situaties in het verkeer te voorkomen'.

In de provincie Utrecht was het al verboden om vandaag en morgen te demonstreren met landbouwvoertuigen op de openbare weg, op parkeerplaatsen en op alle andere openbare plekken in de provincie.

Met de auto
FDF heeft zijn achterban opgeroepen om met de auto naar het protest in De Bilt te gaan. Ze demonstreren tegen het stikstofbeleid van het kabinet, waaronder nieuwe veevoerregels.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tratie-met-tractoren
  woensdag 22 juni 2022 @ 20:55:03 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205123590
Okay dat "kind" in die trekker die bij Veenendaal crashte is iig geen jong kind:

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205123605
Vervelende boeren.. duurde lang voordat ik thuis was!
pi_205123628
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:57 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Klinkt als een goed plan. Wat wel echt een uitdaging wordt bij het splitsen van deze oudere woningen, is voldoende geluidsisolatie.

Met name onze nieuwe aanwas staat er vrij aardig om bekend het nodige aan (geluids)overlast te geven. Ik kan helaas uit ervaring vertellen dat er tegen dit soort asociale primitievelingen haast geen geluidsisolatie is opgewassen.

Dan zou je daar, als het even tegen zit, op je oude dagje mee opgescheept zitten.
In Rusland zijn kommunalkas weer hip.
Allemaal een kamertje en een gezamenlijke keuken/wc/badkamer
Zo kan dat ook wel in Nederland hoor.
  woensdag 22 juni 2022 @ 21:13:49 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205123736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:40 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Er is nog een andere optie dan bijbouwen, alleen zal die veel minder populair zijn.
Woningen opsplitsen. En dan bedoel ik geen huisjesmelken door een stadswoning in 6 kamers op te delen zoals we het 'splitsen van woningen' nu meestal kennen.

Maar juist het splitsen van gezinswoningen in de jaren 60 tot jaren 00 wijken die vaak vrijwel volledig uit gezinswoningen bestaan. Als je daar vergunningen toe staat met een aantal randvoorwaarden om bijvoorbeeld 1 op de 8 woningen per straat te splitsen, dan zijn er heel veel woningen te winnen. Iets wat bovendien de doorstroming op de woningmarkt kan verbeteren. Veel ouderen willen immers best kleiner wonen, maar niet weg uit hun vertrouwde straat/buurt.
Bij de randvoorwaarden kun je dan denken aan minimaal aantal m2 per appartement, minimaal één parkeerplaats op eigen terrein, buitenruimte voor de bovenwoning etc.

De gemiddelde woonoppervlakte per persoon is afgelopen decennia enorm gegroeid en huishoudens zijn enorm gekrompen. Meer passend aanbod voor kleine huishoudens kan veel oplossen.
Je moet wel knettergek zijn als je je huis laat splitsen :') :') :')
pi_205123749
Ja man weg met die ruftende koeien 🐄 💨
pi_205123809
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:57 schreef quirina het volgende:
Vervelende boeren.. duurde lang voordat ik thuis was!
Reiskosten declareren bij de FDF
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205123817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
We kunnen helemaal niet bouwen, voor niemand niet.
Het kan prima. Het is de politieke onwil en kortzichtigheid waardoor het nog niet is gebeurt.
pi_205123825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Het kan prima. Het is de politieke onwil en kortzichtigheid waardoor het nog niet is gebeurt.
Welke politieke onwil? Die om de wet te breken?
pi_205123872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Welke politieke onwil? Die om de wet te breken?
De politieke onwil om qua huisvesting te focussen op mogelijkheden. In plaats daarvan maakt men het daar waar het kan moeilijker en moeilijker, zodat enkel de doorgewinterde projectontwikkelaar zich een weg weet de banen door her oerwoud van vergunningen en regeltjes, en de mogelijkheid tot enigszins betaalbaarheid en haalbaarheid , -zeker in het licht van de huidige inflatie-, voor de middenklasse onmogelijk wordt gemaakt.

Waar de politiek, al dan niet vanuit Brussel, dan wel weer lijkt te kunnen focussen op mogelijkheden, is de ongecontroleerde aanwas aan de vraagkant, zonder daar met oplossingen te komen. Dit wordt op het bordje van de landelijke politiek uitgespuugd, welke het vervolgens, klaarblijkelijk zonder plan of enigszins richting, naar de gemeente doorschuift. Net zo ver doorschuiven en wijzen totdat de last weer bij de plebs van het land ligt, want in wassenaar of bloemendaal mag het gras er niet minder groen om worden, natuurlijk.

En de boeren moeten “plaats maken” voor stikstof ruimte. Daar zitten verder echt geen extra mogelijkheden achter, heus niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2022 21:30:48 ]
  woensdag 22 juni 2022 @ 21:31:46 #11
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205123887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Het kan prima. Het is de politieke onwil en kortzichtigheid waardoor het nog niet is gebeurt.
Vrijwel elk bouwproject gaat de shredder in zolang de stikstofhuishouding niet op orde is. Dat probleem aanpakken is het tegenovergestelde van onwil en kortzichtigheid.
pi_205123892
is er al een volgende locatie bekend?
  woensdag 22 juni 2022 @ 21:36:52 #13
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205123935
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:35 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ik kan in de herhaling blijven vallen, maar ik heb aan de hand van je reacties niet het idee dat je over het vermogen beschikt om het te begrijpen. Ik ga nog 1 poging doen:
Je valt al langer in herhaling en relevanter worden je opmerkingen er niet op.
  woensdag 22 juni 2022 @ 21:37:08 #14
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205123937
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 20:55 schreef Leandra het volgende:
Okay dat "kind" in die trekker die bij Veenendaal crashte is iig geen jong kind:

[ twitter ]
Het blijft dom om met een trekker op dat soort wegen te gaan rijden, het wachten is op de eerste dode.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205124220
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:32 schreef Makrelis het volgende:
is er al een volgende locatie bekend?
Ring A10 hoop ik.
pi_205124274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 21:59 schreef tralalala het volgende:

[..]
Ring A10 hoop ik.
A15 Rijnmond lijkt me ook lachen. De transportsector en de petrochemie gaan dan wel steigeren denk ik.
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:11:49 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205124389
Gewoon lekker negeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:13:20 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205124412
Zojuist kwamen de boeren die geprotesteerd hadden weer terug in het dorp met hun trekkers. Ik denk dat de meeste van die jongens tussen de 16 en de 25 jaar oud waren. Meestal hadden ze een blond meisje van zo'n jaar of 15-18 naast zich in de cabine zitten. Voor hun was dit vandaag gewoon een leuk dagje uit en een sociaal event.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:20:14 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205124515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:13 schreef LXIV het volgende:
Zojuist kwamen de boeren die geprotesteerd hadden weer terug in het dorp met hun trekkers. Ik denk dat de meeste van die jongens tussen de 16 en de 25 jaar oud waren. Meestal hadden ze een blond meisje van zo'n jaar of 15-18 naast zich in de cabine zitten. Voor hun was dit vandaag gewoon een leuk dagje uit en een sociaal event.
Tuurlijk , lekker trekker Trek doen
Pa blijft wel thuis , die moest de koeien melken , de verrekes voeren en de Mercedes wassen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:22:02 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205124539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tuurlijk , lekker trekker Trek doen
Pa blijft wel thuis , die moest de koeien melken en de verrekes voeren
Denk ik ook. En teveel gedoe op zo'n warme dag. Di
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205124576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tuurlijk , lekker trekker Trek doen
Pa blijft wel thuis , die moest de koeien melken , de verrekes voeren en de Mercedes wassen
Lol :D
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:26:42 #22
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205124613
Ach laten we de klimaat, milieu en energie problemen nog meer naar de generaties na ons opschuiven. Dat doen we tenslotte al decennia. Fuck je eigen (klein)kinderen, dat is de huidige instelling van deze boeren.

En overigens niet alleen boeren hoor.
pi_205124688
Deze John Arink op Rtl, helemaal eens met die man. _O_
pi_205124704
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:34 schreef Minimunt het volgende:
Deze John Arink op Rtl, helemaal eens met die man. _O_
Komt heel verstandig over, die henk bleker het tegenovergestelde, komt echt wartaal uit :')
pi_205124721
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:34 schreef Minimunt het volgende:
Deze John Arink op Rtl, helemaal eens met die man. _O_
Is dat diegene die zegt dat het anders moet qua intensieve landbouw, waardoor je juist meer boeren nodig hebt? Goed verhaal wel ja :Y

Bleeker is een farce :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:38:05 #26
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205124725
Henk Bleker als vriend van de boeren, dan ben je mooi genaaid als boer. Gewoon het aloude verdedigen van het grootkapitaal, niet meer niet minder. Dat is ook het echte probleem, veel boeren kunnen alleen maar groter, groter, groter om hetzelfde te verdienen. Miljoenen investeren om een modaal inkomen te verdienen, dat is de sector van Henk bleker
pi_205124733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Henk Bleker als vriend van de boeren, dan ben je mooi genaaid als boer. Gewoon het aloude verdedigen van het grootkapitaal, niet meer niet minder.
En dan ook nog zeggen dat je geen vertrouwen hebt in de politiek, als kers op de taart _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 22 juni 2022 @ 22:41:03 #28
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_205124749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:36 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Komt heel verstandig over, die henk bleker het tegenovergestelde, komt echt wartaal uit :')
Wat een natte scheet, die man. Een typische ex-politicus die volledig praat in het straatje waar hij nu in zit. Zoals hij zelf al afsloot: als een politicus iets adviseert, doe dan het omgekeerde.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_205124753
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Henk Bleker als vriend van de boeren, dan ben je mooi genaaid als boer. Gewoon het aloude verdedigen van het grootkapitaal, niet meer niet minder. Dat is ook het echte probleem, veel boeren kunnen alleen maar groter, groter, groter om hetzelfde te verdienen. Miljoenen investeren om een modaal inkomen te verdienen, dat is de sector van Henk bleker
Dit is inderdaad wel waar ja
pi_205124777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Is dat diegene die zegt dat het anders moet qua intensieve landbouw, waardoor je juist meer boeren nodig hebt? Goed verhaal wel ja :Y

Bleeker is een farce :')
Jup.
Henk Bleeker kraamde echt wartaal uit. Het is gewoon de wil om niet te volledig veranderen en feiten van de afgelopen jaren te weerleggen wat de veehouderij juist meer in een hoek drukt.
Luchtwassers, emissiearme vloeren. Allemaal kostbare flutmaatregelen van de VVD en CDA (lees rechtse partijen) waar het geld uiteindelijk bij die producenten terecht is gekomen.

We moeten naar een eerlijke prijs voor de boer, op een minder intensieve manier van veehouden. Dan maar wat euro´s meer voor vlees en minder vlees op het bord. Maar mensen willen dit helaas niet onder ogen zien.

Dan hou je uiteindelijk boeren over die wel voor eten zorgen (minder export), hun geweldige vak op een normale manier kunnen uitoefenen (lees: geen megastallen aan duizenden varkens door meerdere medewerkers worden opgefokt voor de slacht) enz enz enz..
pi_205124841
Reden net nog een paar boeren op de A10 naar huis. Ach 4 rijstroken en ze reden netjes rechts.... Komt er met 200 km/u ff politie aan :') hmmm wat zou er gevaarlijker zijn.
Facts don't care about your feelings
pi_205124842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:43 schreef Minimunt het volgende:

[..]
Jup.
Henk Bleeker kraamde echt wartaal uit. Het is gewoon de wil om niet te volledig veranderen en feiten van de afgelopen jaren te weerleggen wat de veehouderij juist meer in een hoek drukt.
Luchtwassers, emissiearme vloeren. Allemaal kostbare flutmaatregelen van de VVD en CDA (lees rechtse partijen) waar het geld uiteindelijk bij die producenten terecht is gekomen.

We moeten naar een eerlijke prijs voor de boer, op een minder intensieve manier van veehouden. Dan maar wat euro´s meer voor vlees en minder vlees op het bord. Maar mensen willen dit helaas niet onder ogen zien.

Dan hou je uiteindelijk boeren over die wel voor eten zorgen (minder export), hun geweldige vak op een normale manier kunnen uitoefenen (lees: geen megastallen aan duizenden varkens door meerdere medewerkers worden opgefokt voor de slacht) enz enz enz..
Wat ik zo gek vind: iedereen die ik hierover spreek is net als ik bereid om, zeg 25%, meer voor vlees te betalen als dat bijdraagt aan de oplossing.

En toch wordt hier in de discussie (voor zover ik weet), maar weinig aandacht aan besteed.
  woensdag 22 juni 2022 @ 23:06:56 #33
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_205124973
en nu een echt onderzoek van het TNO : https://publications.tno.(...)NO-2020-Nitrogen.pdf

conclussie:

er komt een groot gedeelte van het stikstof uit het buitenland.

groentjes.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_205125041
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2022 23:06 schreef cherrycoke het volgende:
en nu een echt onderzoek van het TNO : https://publications.tno.(...)NO-2020-Nitrogen.pdf

conclussie:

er komt een groot gedeelte van het stikstof uit het buitenland.

groentjes.
Net zoals dat een grote hoeveelheid afkomstig uit Nederland in het buitenland terechtkomt.
pi_205125087
Pak die tering Randstad maar flink aan.
U MAD?
pi_205125149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 23:27 schreef de_boswachter het volgende:
Pak die tering Randstad maar flink aan.
Als je Randstad aanpakt, dan vind ik ook dat je alle uitzendbureaus moet aanpakken.
  Moderator woensdag 22 juni 2022 @ 23:53:30 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205125201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:50 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Wat ik zo gek vind: iedereen die ik hierover spreek is net als ik bereid om, zeg 25%, meer voor vlees te betalen als dat bijdraagt aan de oplossing.

En toch wordt hier in de discussie (voor zover ik weet), maar weinig aandacht aan besteed.
Het probleem daarmee is dat wij dit niet bepalen. De supermarkten hebben de macht op dit gebied, die stellen feitelijk de prijzen vast voor vrijwel alle landbouwproducten en die schromen geen middel om hun prijs af te dwingen.

De enige manier waarop je dat kan omzeilen als consument is bij boeren direkt kopen of via boeren cooperaties maar dat is niet voor iedereen bereikbaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 22 juni 2022 @ 23:55:16 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205125211
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2022 23:06 schreef cherrycoke het volgende:
en nu een echt onderzoek van het TNO : https://publications.tno.(...)NO-2020-Nitrogen.pdf

conclussie:

er komt een groot gedeelte van het stikstof uit het buitenland.

groentjes.
Eigenlijk is het dus nog veel erger met de boeren dan we denken.
Ze roepen wel dat 39% van de stikstof wordt veroorzaakt door de boeren.
Maar de helft van de stikstof wordt van nature geproduceerd of komt uit het buitenland.

conculsie is dus dat 76% van de in nederland geproduceerde stikstof van de boeren komt.
verkeer en huishoudens zijn dan slechts 9%. Die overige drie procent is dan o.a. de industrie.

Dat is het deel dat het buitenland dus gaat aanpakken.
Want daar zijn soortgelijke regels.

[ Bericht 10% gewijzigd door Speekselklier op 23-06-2022 09:49:14 ]
Tot nooit .......
pi_205125480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:50 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Wat ik zo gek vind: iedereen die ik hierover spreek is net als ik bereid om, zeg 25%, meer voor vlees te betalen als dat bijdraagt aan de oplossing.

En toch wordt hier in de discussie (voor zover ik weet), maar weinig aandacht aan besteed.
Het draagt niet bij aan de oplossing want het vlees dat wij hier eten komt grotendeels uit het buitenland. De grootste Nederlandse boeren willen vooral goedkoop en massaal produceren voor de export.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nielsch op 23-06-2022 06:57:04 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205125490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 06:43 schreef Nielsch het volgende:
Dat kan alleen met een vleestax. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen bij het instellen van een vleestax minder vlees gaan kopen. Dus raadt eens wie daar tegen zijn?
Terecht.
U MAD?
  donderdag 23 juni 2022 @ 06:57:58 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205125497
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:38 schreef mcmlxiv het volgende:
Henk Bleker als vriend van de boeren, dan ben je mooi genaaid als boer. Gewoon het aloude verdedigen van het grootkapitaal, niet meer niet minder. Dat is ook het echte probleem, veel boeren kunnen alleen maar groter, groter, groter om hetzelfde te verdienen. Miljoenen investeren om een modaal inkomen te verdienen, dat is de sector van Henk bleker
henk Bleker krijgt al decennia lang heel veel subsidie voor de weilanden war ie zijn paardjes laat lopen

dat is zogenaamd natuur geworden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 23 juni 2022 @ 08:04:11 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205125642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 06:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
henk Bleker krijgt al decennia lang heel veel subsidie voor de weilanden war ie zijn paardjes laat lopen

dat is zogenaamd natuur geworden
Tja al die boeren vinden kaal grasland ook ‘natuur’.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 23 juni 2022 @ 09:52:27 #43
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205126304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 22:50 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Wat ik zo gek vind: iedereen die ik hierover spreek is net als ik bereid om, zeg 25%, meer voor vlees te betalen als dat bijdraagt aan de oplossing.

En toch wordt hier in de discussie (voor zover ik weet), maar weinig aandacht aan besteed.
Dat klopt, alleen is dan het resultaat dat de supermarkten en de staatskas die 25% verdelen.

Niet dat de boeren er 25% meer aan overhouden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:01:34 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205126340
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat klopt, alleen is dan het resultaat dat de supermarkten en de staatskas die 25% verdelen.

Niet dat de boeren er 25% meer aan overhouden.
Precies, een binnenlandse afname van consumptie zorgt er alleen maar voor dat er meer geëxporteerd gaat worden.
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:03:13 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205126351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 23:42 schreef maan_man het volgende:

[..]
Als je Randstad aanpakt, dan vind ik ook dat je alle uitzendbureaus moet aanpakken.
Wat heeft Unique er nu weer mee te maken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 23 juni 2022 @ 10:08:13 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205126386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 09:57 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat klopt, alleen is dan het resultaat dat de supermarkten en de staatskas die 25% verdelen.

Niet dat de boeren er 25% meer aan overhouden.
De staatskas heeft juist 25miljard euro voor de oplossing gereserveerd. Ik vind dat ze die hogere opbrengst best in de staatskas mogen storten.
Tot nooit .......
pi_205129206
Gewoon even omrijden met je ambulance en niet zo provoceren ja!

  Moderator donderdag 23 juni 2022 @ 16:39:07 #49
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205129403
pi_205129415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2022 16:04 schreef Tourniquet het volgende:
Gewoon even omrijden met je ambulance en niet zo provoceren ja!

[ afbeelding ]
Zoals die aangereden trekker gisteren. Geen idee hoe je daar moet komen en tegelijk trekkers moet mijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')