Arbeidsethos is flauwekul maar er wordt wel veel te veel rekening gehouden met die specifieke beroepsgroep inderdaad. Het eerlijke antwoord is dat de zorg pech heeft als de besmettingen stijgen maar gewoon zwaar aan de bak moet. Daar moet je geen samenleving dicht voor gooien.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarheid is is dat zorgpersoneel atm veel macht heeft en over het algemeen niet beschikt over veel arbeidsethos.
Mag ik dat zeggen achter een relatief veilig beeldscherm ?
Nou nou die Chantal, dit soort evenementen had best nog een paar jaar online gekund.quote:
40-45% meer kans op door hun regime jaquote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:20 schreef Fer het volgende:
Kan iemand iets nuttigs zeggen over de besmettingen in Duitsland? Is dit nou het gevolg van 2 jaar lang strenge regels en een bevolking die nog altijd bang is voor Corona?
Kortom precies zoals we het altijd deden in strenge (griep)winters.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Arbeidsethos is flauwekul maar er wordt wel veel te veel rekening gehouden met die specifieke beroepsgroep inderdaad. Het eerlijke antwoord is dat de zorg pech heeft als de besmettingen stijgen maar gewoon zwaar aan de bak moet. Daar moet je geen samenleving dicht voor gooien.
Ja. Plus een viroloog als minister van Volksgezondheid.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:20 schreef Fer het volgende:
Kan iemand iets nuttigs zeggen over de besmettingen in Duitsland? Is dit nou het gevolg van 2 jaar lang strenge regels en een bevolking die nog altijd bang is voor Corona?
De long-covid lui heb ik nog nooit met een antwoord op dit argument gehoord. Als je er van uitgaat dat iedereen Corona krijgt en maatregelen hoogstens het tempo daarvan bepalen dan is dat toch een verregaande relativering van het long-covid argument…quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:52 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ twitter ]
Iedereen wordt besmet, maar omdat een besmetting slecht is moet je proberen te voorkomen wat onvermijdelijk is.
Binnenkort zitten we in oorlog met Rusland en dan hebben we wel wat anders aan ons hoofd gok ikquote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De long-covid lui heb ik nog nooit met een antwoord op dit argument gehoord. Als je er van uitgaat dat iedereen Corona krijgt en maatregelen hoogstens het tempo daarvan bepalen dan is dat toch een verregaande relativering van het long-covid argument…
Ja, raar toch? Ik vind het best tegenstrijdig. Iedereen krijgt het hoe dan ook, maar probeer toch maar te voorkomen dat je het krijgt.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De long-covid lui heb ik nog nooit met een antwoord op dit argument gehoord. Als je er van uitgaat dat iedereen Corona krijgt en maatregelen hoogstens het tempo daarvan bepalen dan is dat toch een verregaande relativering van het long-covid argument…
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 19:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een hele beroepsgroep wegzetten als mensen zonder veel arbeidsethos? Nah, doe maar niet.
Zijn gemiddeld 36 urige werkweken, minder dan het bedrijfsleven, en het is waar dat er een tekort is.quote:
Mwah, de werkdruk in de zorg is echt wel hoger dan dat. Maar dan moet je daar wat aan doen. En dat is niet zozeer geld (zeker niet), maar ontwikkelingsmogelijkheden, opleidingsperspectief, diversificatie van personeel, en vooral in gesprek gaan met dat personeel wat er nu zo steekt en hoe dat is op te lossen. En ja, ik ken de zorg en het is nooit genoeg, maar dan kan je wel een plan maken en uitvoeren. 5% erbij geven lost het echt niet op.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Zijn gemiddeld 36 urige werkweken, minder dan het bedrijfsleven, en het is waar dat er een tekort is.
Bwhahahaha neequote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Zijn gemiddeld 36 urige werkweken, minder dan het bedrijfsleven, en het is waar dat er een tekort is.
Mweh, arbeidsweek is echt 36 uur. Werktempo zal door de bank genomen in de ouderenzorg ook hoger liggen dan in ziekenhuizen, zowel operationeel als bestuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, de werkdruk in de zorg is echt wel hoger dan dat. Maar dan moet je daar wat aan doen. En dat is niet zozeer geld (zeker niet), maar ontwikkelingsmogelijkheden, opleidingsperspectief, diversificatie van personeel, en vooral in gesprek gaan met dat personeel wat er nu zo steekt en hoe dat is op te lossen. En ja, ik ken de zorg en het is nooit genoeg, maar dan kan je wel een plan maken en uitvoeren. 5% erbij geven lost het echt niet op.
Dat is inderdaad compleet debiel. Maar het blijft wel de voorpagina's halen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kortom precies zoals we het altijd deden in strenge (griep)winters.
De paniek begin 2020 was begrijpelijk want een onbekend virus en nul immuniteit. Maar na 2,5 jaar kun je niet meer met die angstreflex aan komen zetten.
Het enige alternatief is de nul houden. Al het andere is uitstel van executie.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Luister naar deze wijze manquote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, arbeidsweek is echt 36 uur. Werktempo zal door de bank genomen in de ouderenzorg ook hoger liggen dan in ziekenhuizen, zowel operationeel als bestuurlijk.
Als we na 2 jaar nog steeds niet precies weten hoeveel bedden er al dan wel of niet beschikbaar zijn, dan maakt niemand mij wijs dat in de zorg er verantwoord met budgetten wordt omgegaan. Budget is een van de laatste problemen daar.
O een kanttekening, met opleidingsperspectief en ontwikkeling vraag ik mij af waar dat concreet toe leidt. Als iemand bevordert dan krijg je een stoelendans binnen een organisatie. Maar een begroting is afgestemd op de benodigde formatie.
Nul is gewoon een onmogelijkheid, want het virus zal zelfs met nul menselijke patiënten in wilde dieren blijven circuleren.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het enige alternatief is de nul houden. Al het andere is uitstel van executie.
Dat proberen ze in China en zelfs met heftige dwang en bizarre regels lukt het niet.
Zelfs als we iedere bewoner nodig hebben om te vechten zal een Koopmans nog roepen dat je je thuis moet opsluiten als je positief test. Tussen al het vechten door even dagelijks langs een test punt. Want ja, zolang je maar niet dood gaan aan Corona.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 20:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Binnenkort zitten we in oorlog met Rusland en dan hebben we wel wat anders aan ons hoofd gok ik
Morgen kan je aan de Gin Molo !quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:57 schreef Molo het volgende:
Ik knap van mijn infectie sneller op dan van alle drie de vaccinaties. Die reuk komt ook vast wel weer terug, maar voel me al een pak beter dan vanmorgen iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |