abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205112388
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
Mensen die van mening zijn dat een kapje hun zoveel beschermt zouden er gewoon standaard eentje moeten dragen; ik snap niet waarom die er zo naar smachten dat iedereen er eentje draagt. Zet er gewoon zelf eentje op. Dat geldt eigenlijk bij de meeste maatregelen. Ben je van mening dat het veel te gevaarlijk is om uit eten te gaan, of om te reizen? Of om te knuffelen met schoolgaande kinderen? Dan doe je het toch lekker niet? Eigen verantwoordelijkheid. Andermans gedrag heb je toch nooit controle over, dus bescherm jezelf. Ik draag ook op bepaalde plekken een mondkap. Terwijl ik dan vaak de enige ben. Het geeft mij op dat moment een veilig(er) gevoel. Maar ik ga toch niet openlijk smeken om een algemene plicht?
Die mondkapjes die jullie dragen (blauwe of stof) helpen dan niet.
Dan moet je ffp2 op doen.
pi_205112398
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:12 schreef Zoev het volgende:

[..]
Die mondkapjes die jullie dragen (blauwe of stof) helpen dan niet.
Dan moet je ffp2 op doen.
Hoe weet jij welke kapjes wij op doen? :D
pi_205112402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:11 schreef Zoev het volgende:

[..]
Prima geschreven.
Als we nou allemaal weer eens begonnen met afstand houden en handen wassen dan waren we al een stuk op de goeie richting.
Nee het moet weer allemaal op elkaar klitten op feesten en handen wassen zie ik weinig mensen nog doen bv bij betreden van theater/winkel/kroeg.
Dit zijn de kleine dingen die een golf kunnen voorkomen. Maar goed door mensen zich er niet aan houden krijg je opeens een piek.
Tja, afstand houden is nou eenmaal niet natuurlijk gedrag voor de meeste mensen. En na twee jaar corona gezeik waarbij het gros het heeft overleeft denkt men ja doei, ik ga weer normaal doen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_205112412
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe weet jij welke kapjes wij op doen?
Ik heb vrijwel nooit iemand met ffp2 om zien lopen: https://www.hema.nl/mooi-(...)ofD_BwE&gclsrc=aw.ds
pi_205112419
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:14 schreef josja het volgende:
Tja, afstand houden is nou eenmaal niet natuurlijk gedrag voor de meeste mensen. En na twee jaar corona gezeik waarbij het gros het heeft overleeft denkt men ja doei, ik ga weer normaal doen.
Maar als je denkt: "ja doei" dan moet je mijn inziens ook niet zeuren als we dadeljk weer in een lockdown belanden (in de winter). Vaak klagen deze mensen dan nog het hardst.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 18:17:09 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205112430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:16 schreef Zoev het volgende:

[..]
Maar als je denkt: "ja doei" dan moet je mijn inziens ook niet zeuren als we dadeljk weer in een lockdown belanden (in de winter). Vaak klagen deze mensen dan nog het hardst.
Nogmaals: je poneert een soort natuurwet, maar dat bepaald gedrag zou leiden tot lockdowns is niet waar. Het is een keuze.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205112440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:16 schreef Zoev het volgende:

[..]
Nou ja de vorige keer hebben we de kapjes en afstand en handen wassen geprobeerd en ook toen was het schijnbaar niet genoeg, want voilą, alsnog een lockdown. Drie zelfs.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_205112442
Nou jongens, veel succes weer in de komende lockdown. Weer 'ff paar maanden' met z'n allen tegen het virus!
  dinsdag 21 juni 2022 @ 18:17:48 #34
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_205112443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 17:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is maar een gedeelte van het punt, en dat bedoelde ik ook met je beperkte bril. Natuurlijk is het voor het individu vervelend als bepaalde zaken die tot het normale leven behoren voor kortere of langere tijd niet kunnen.

Maar we hebben het eigenlijk niet over individuele problemen, maar over een probleem van de hele maatschappij. En de maatschappij heeft veel meer belangen dan alleen die van het ziekenhuis en/of de zorg in het algemeen, dat geldt ook buiten corona om. Natuurlijk is de (medische) zorg een cruciale factor - maar het is niet de enige.

Om maar een voorbeeld dicht bij mijn eigen huis te nemen en het bewust even behoorlijk bot te formuleren: met het jarenlang devalueren van het onderwijs om mensen te beschermen die binnen nu en vijf jaar waarschijnlijk toch zouden overlijden, is niet iets dat de samenleving op termijn positief beļnvloedt.
Je gaat de tegen argumentatie krijgen - niet zelden op dit forum - dat als je alles laat gaan dat de maatschappij ook moet sluiten. Dokters, leraren, zitten allemaal ziek thuis of zijn bang voor corona, hetzelfde geldt voor fabrieksarbeiders of kroeguitbaters.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_205112450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:17 schreef josja het volgende:
Nou ja de vorige keer hebben we de kapjes en afstand en handen wassen geprobeerd en ook toen was het schijnbaar niet genoeg, want voilą, alsnog een lockdown. Drie zelfs.
Als er geen maatregelen waren geweest waren er nog veel meer mensen overleden.
Die kapjes etc hebben de wip net horizontaal weten te houden. Vooral afstand houden en handen wassen.
pi_205112464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:18 schreef Zoev het volgende:

[..]
Die kapjes etc hebben de wip net horizontaal weten te houden. Vooral afstand houden en handen wassen.
Is dat zo? Of denk je dat? Ik weet het ook niet hoor.
pi_205112465
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:18 schreef Zoev het volgende:

[..]

Ah, de standaard counter als er twijfels zijn over de werking van een bepaalde maatregel.

Discussie meteen dood, want niemand die in die alternatieve tijdslijn kan duiken om te checken of dat echt zo is.
pi_205112472
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
Nogmaals: je poneert een soort natuurwet, maar dat bepaald gedrag zou leiden tot lockdowns is niet waar. Het is een keuze.
Leg het me even uit.

Dit is mijn gedachten:
Er zijn maatregelen (handen wassen en afstand houden) die ervoor zorgen dat het virus moeilijker overdraagbaar is. Als je dan mensen hebt die bv op elkaar klitten is de kans groter dat je het van A naar B persoon over brengt. Dit gedrag leidt mijn inziens tot meer besmettingen. En dan heb je ook mensen ertussen die er zieker van worden en op de IC belanden, of het ziekenhuis.
pi_205112477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:20 schreef josja het volgende:
Is dat zo? Of denk je dat? Ik weet het ook niet hoor.
Ja, dat is zo
  dinsdag 21 juni 2022 @ 18:21:29 #40
346939 Janneke141
pi_205112481
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:20 schreef Zoev het volgende:

[..]
Leg het me even uit.

Dit is mijn gedachten:
Er zijn maatregelen (handen wassen en afstand houden) die ervoor zorgen dat het virus moeilijker overdraagbaar is. Als je dan mensen hebt die bv op elkaar klitten is de kans groter dat je het van A naar B persoon over brengt. Dit gedrag leidt mijn inziens tot meer besmettingen. En dan heb je ook mensen ertussen die er zieker van worden en op de IC belanden, of het ziekenhuis.
Dat is allemaal waar. De logical fallacy zit in de stap daarna.
pi_205112482
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, de standaard counter als er twijfels zijn over de werking van een bepaalde maatregel.

Discussie meteen dood, want niemand die in die alternatieve tijdslijn kan duiken om te checken of dat echt zo is.
In hoeverre heb jij je verdiept in het nut van maatregelen?
pi_205112483
quote:

[..]
Leg het me even uit.

Dit is mijn gedachten:
En uiteindelijk is het de overheid, en enkel de overheid, die besluit of er een lockdown komt.
pi_205112485
quote:

[..]
Ja, dat is zo
Says who? Ik bedoel, dat is niet geprobeerd dus weten we dat ook niet.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 18:21:48 #44
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205112487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:11 schreef Zoev het volgende:

[..]

Als we nou allemaal weer eens begonnen met afstand houden en handen wassen dan waren we al een stuk op de goeie richting.
Nee het moet weer allemaal op elkaar klitten op feesten en handen wassen zie ik weinig mensen nog doen bv bij betreden van theater/winkel/kroeg.
Dit zijn de kleine dingen die een golf kunnen voorkomen. Maar goed door mensen zich er niet aan houden krijg je opeens een piek.
Ok, ok. Matige troll. Move along :O
pi_205112491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:21 schreef Pistolero het volgende:
En uiteindelijk is het de overheid, en enkel de overheid, die besluit of er een lockdown komt.
Ja dat klopt
pi_205112496
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:21 schreef josja het volgende:
Says who? Ik bedoel, dat is niet geprobeerd dus weten we dat ook niet.
Dat is ook zo bij het griepvirus en verkoudheidsvirus. Al honderden jaren.
pi_205112502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Laat gaan joh kijk ff in zijn postgeschiedenis en dan weet ik 1 ding zeker die werkt niet in de zorg en is zeker geen arts.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 18:23:03 #48
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_205112509
Ah, hier is de Covid-reeks gebleven! Had gezocht in C&H maar blijkbaar is het nog een actueel dingetje :+

Waar ik persoonlijk op hoop is dat restricties gekoppeld aan een QR-code voltooid verleden tijd blijven. Vorige maand een autotrip naar Scandinaviė gemaakt alwaar niets meer deed denken aan de coronapandemie en ik vond het persoonlijk een verademing na twee jaren met maatregelen waar ik voor een groot deel achterstond.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 18:23:09 #49
346939 Janneke141
pi_205112510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:22 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Laat gaan joh kijk ff in zijn postgeschiedenis en dan weet ik 1 ding zeker die werkt niet in de zorg en is zeker geen arts.
Goed plan.
pi_205112521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:22 schreef Zoev het volgende:

[..]
Dat is ook zo bij het griepvirus en verkoudheidsvirus. Al honderden jaren.
Daar zetten we ook al jaren kapjes voor op en wassen onze handen in winkels? Jij misschien, maar de meeste mensen toch echt niet hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')