abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205110450
De zon schijnt *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_205110452
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'
Ben ik nu zo'n ontaarde moeder? Doen jullie dat wel?

Duimen voor jullie kozijnen Exode ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:55:09 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:46 schreef exode het volgende: Ook knap, het gehuurde bubbelbad heeft een verlengsnoer in rook laten opgaan en lijkt zelf ook een opdonder te hebben gehad. Doet niets meer.... Wel weer typisch voor ons dit.
Zat hij wel in een geaard stopcontact en doet die stop het nog, of is hij er in de meterkast uitgeknald?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:58:37 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_205110497
Mijn kinderen zitten echt niet de hele dag binnen, die spelen minimaal 2 uur per dag buiten. En met mooi weer nog wel meer.

Desalniettemin ben ik minstens zo ontaard, want zelfs met die wetenschap vergeet ik ze in te smeren 8-)
disclaimer
pi_205110526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zat hij wel in een geaard stopcontact en doet die stop het nog, of is hij er in de meterkast uitgeknald?
Ja, ja en ja.
Nu nieuw snoer en hij doet het weer. Verlengsnoer was ook al wat jaartjes oud....even in de gaten houden iig.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:56 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110531
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:54 schreef SaskiaR het volgende:
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'

Duimen voor jullie kozijnen Exode ;)
Ik heb een ginger dus die had ik idd regelmatig ingesmeerd, inmiddels is hij 11, soms roep ik nog wel iets over insmeren, maar dat is wel zijn eigen taak.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205110537
Wij smeren ze wel in, maar dat is een gewoonte omdat B tegen vrijwel geen enkele zonnebrand kan en we zo voorkwamen dat hij met spul werd ingesmeerd op school waar hij niet tegen kan.
Dus altijd smeren, ook voor het KDV.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 14:10:03 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205110605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:53 schreef SaskiaR het volgende:
Het KDV vraagt er specifiek om dus ik smeer hem wel in elke ochtend. Overigens vertelde een leidster dat zij het ook altijd nog doen dus als je het een keer vergeet is het ook niet zo erg.

Maar zeker met dit weer als ze veel buiten zijn is insmeren wel een must ja :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205110618
@exode , duimen dat het dan ook gewoon klaar is met ze.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:02 schreef Leandra het volgende:
Dat is aan de ene kant een leuk argument, mijn schoonmoeder riep ook altijd dat kinderen van bellen met thuis heimwee kregen, en toen Soneal daar logeerde mocht er dus niet gebeld worden... jammer joh, dat was dus ook gelijk de laatste keer.

Overigens is Soneal helemaal geen heimwee kind, en heeft hij het zonder ons prima op kamp of uit logeren, maar als hij zijn telefoon bij zich heeft wordt er gewoon geappt als daar behoefte aan is.
Dit was 1 goede laatste poging om hem (en de kamer) rustig te krijgen en die was geslaagd. Als hij na langer proberen nog niet kon slapen, dan had ze wel gebeld. Helemaal niet bellen bij problemen is een ander verhaal.
Hij was al vanaf groep 3 elk jaar een nacht op kamp, dat ging prima. Vanaf groep 6 2 nachten. Dus hij had al heel wat kamp-nachten gehad toen dit in groep 7 of 8 gebeurde.
Maar elk kind/ouder is anders. Je moet ook vertrouwen hebben in de leerkracht.

kind nr2 is er makkelijker. Die heeft nog geen heimwee gehad bij kamp groep 6 of 7. Die heeft wel lol. Ook echt geen behoefte aan contact dan.

Insmeren, alleen als ze veel buiten zijn of echt scherpe zon voorspeld is. Het zit nu nog niet in mijn systeem.. (plus dat het meeste wel uitgewerkt is als hij om 3 uur op zijn fietsie terug zit.
pi_205110784
Ik heb mijn kinderen van de week ingesmeerd omdat ze juffendag hadden en de juffen daarom gevraagd hadden (ze zouden veel buiten zijn), verder smeer ik ze nooit in voor school.

En qua kampen verbaas ik me echt over voor hoeveel kinderen het groep 8 kamp het eerste kamp is. Ik ben een aantal jaar als extra leiding mee geweest op groep 8 kamp en dat is echt altijd soepel gegaan, ook bij de kinderen voor wie het de eerste keer was en waarbij de ouders (en dus ook het kind) het vooraf niet zag zitten. Je hebt altijd 2 of 3 kinderen die er, met name tijdens de rustmomenten, wat meer moeite mee hebben, maar de heimwee pilletjes werken erg goed! En verder hebben ze het overdag meestal te druk. Volgens mij is er in de vier jaar dat ik mee geweest ben maar één keer een ouder gebeld vanwege heimwee, en op scoutingkamp kan ik het me niet heugen dat er ooit een ouder gebeld is (maar ik ben alleen mee geweest met kinderen van 11+ daar). Maar goed, bij het schoolkamp van onze school gaan er ook ouders mee (wat ik überhaupt al niet begrijp, alles beter dan ouders van de kinderen die mee gaan meenemen...) en daarover is dus nu ook gedoe omdat er teveel ouders mee willen omdat hun kind het anders niet zou trekken.
pi_205110899
Ik vergeet ze regelmatig in te smeren terwijl ik er vorig jaar heel netjes mee was. :P
Dan komen ze half doorbakken thuis.
Maar als het echt heet wordt, denk ik er wel eerder aan. :P
  dinsdag 21 juni 2022 @ 14:57:50 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205110927
Ouders mee op kamp lijkt me inderdaad een heel slecht plan. Ik heb dat ook nooit eerder gehoord eigenlijk.
Op het kamp van mijn zoon had zijn juf haar vriend meegenomen. Juf en vriend beiden twintigers. Dat was echt een groot succes, zo'n jonge jongen met wie ze stoere spelletjes konden spelen.
Ik vond het ook echt een goed idee. Dat hij geen leerkracht was gaf ook net een andere dynamiek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 14:59:04 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205110932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:35 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb mijn kinderen van de week ingesmeerd omdat ze juffendag hadden en de juffen daarom gevraagd hadden (ze zouden veel buiten zijn), verder smeer ik ze nooit in voor school.

En qua kampen verbaas ik me echt over voor hoeveel kinderen het groep 8 kamp het eerste kamp is. Ik ben een aantal jaar als extra leiding mee geweest op groep 8 kamp en dat is echt altijd soepel gegaan, ook bij de kinderen voor wie het de eerste keer was en waarbij de ouders (en dus ook het kind) het vooraf niet zag zitten. Je hebt altijd 2 of 3 kinderen die er, met name tijdens de rustmomenten, wat meer moeite mee hebben, maar de heimwee pilletjes werken erg goed! En verder hebben ze het overdag meestal te druk. Volgens mij is er in de vier jaar dat ik mee geweest ben maar één keer een ouder gebeld vanwege heimwee, en op scoutingkamp kan ik het me niet heugen dat er ooit een ouder gebeld is (maar ik ben alleen mee geweest met kinderen van 11+ daar). Maar goed, bij het schoolkamp van onze school gaan er ook ouders mee (wat ik überhaupt al niet begrijp, alles beter dan ouders van de kinderen die mee gaan meenemen...) en daarover is dus nu ook gedoe omdat er teveel ouders mee willen omdat hun kind het anders niet zou trekken.
Wat is een heimwee pilletje :? Je kunt toch geen pilletje nemen tegen iets psychisch, of is het valium? :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:03:37 #14
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205110959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat is een heimwee pilletje :? Je kunt toch geen pilletje nemen tegen iets psychisch, of is het valium? :P
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:04:55 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205110968
Zij die een hele middag een kat in een reismandje probeert te krijgen groet u :'(
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 15:07:28 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205110987
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Toen ik het las dacht ik aan een placebo-snoepje. Bij echt jonge kinderen helpt dat ook wel.
Ah dat zou natuurlijk kunnen :Y Dat zou best wel eens kunnen ja :D

Als kind had ik echt super erge heimwee, mijn moeder heeft me ook wel eens opgehaald van kamp omdat ik het niet trok. Ik liep er ook voor bij een psych dus ik had er ook wel heel erg last van.
pi_205111006
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef Quoi het volgende:
Zij die een hele middag een kat in een reismandje probeert te krijgen groet u :'(
Ik moet lachen :D
Jij niet zo te zien :')
Succes met verder vechten. Kan ie niet los mee?
pi_205111080
quote:

[..]
Net als spokenspray voor kinderen die bang zijn voor monsters onder het bed etc. :P
pi_205111225
quote:

[..]
Tic tacje?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:45:40 #20
344469 Amsel
zonder t
pi_205111262
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:04 schreef Quoi het volgende:
Mandje kantelen, kat van bovenaf erin? Dat werkt hier altijd ^O^
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:47:15 #21
344469 Amsel
zonder t
pi_205111274
En ik smeer m'n kinderen niet in op schooldagen, die huidjes moeten wel een beetje aan de zon gewend kunnen raken.

Dochter kon dit jaar voor het eerst mee op kamp van de sportclub, ze zou dan net 8 zijn. Ze zei zelf dat ze het dit jaar nog te spannend vond, maar het volgend jaar wel ging doen. Zelfkennis *)
pi_205111363
Ohh dat smeren, dat vragen ze hier ook! Maar ik vergeet het altijd! Dat is bij de oudste op zich niet zo erg, die heeft een heel licht tintje en kleurt makkelijk. Maar de jongste geeft bijna licht :') Ik hoop dat de indo genen toch een beetje hun best doen en hem ook niet makkelijk laten verbranden, maar ik vrees dat de hollandse genen de overhand hebben :')
pi_205111387
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Het kan toch nog steeds prima zijn gegaan? Als jouw dochter verder geen stampij heeft gemaakt en na die mededeling van de juf verder met het kamp mee heeft gedaan?

Ja ik ben misschien weer een loederwijf de andere kant op maar ik vertrouw er echt blindelings op dat als er écht écht iets aan de hand is, ze mij wel weten te vinden. Voor mij valt heimwee hebben daar niet onder. Tijdens zo'n kamp met tientallen kinderen krijgt elk kind op zeker punt wel heimwee. Het is waardevoller om daar mee te leren omgaan dan voor elk kind on demand de taxi naar huis te bellen. Dat is ook voor kampleiding geen doen. Just my 2 cents.
Je bent geen loederwijf, ik denk dat ieder zijn eigen kind het beste kent.
En ik had liever gehad dat juf ons gebeld had, al dan niet in overleg met het kind, om te bespreken wat we zouden doen.
Of juf had op zn minst mogen benoemen dat ze heimwee had gehad.
Want dit ontdekten we pas toen ze het jaar daarop weer op kamp gingen en het kind pertinent niet wilde. Mijn kind durfde niet meer te slapen op kamp omdat ze er geen vertrouwen in had dat de juf echt zou bellen als het niet ging.
Was het anders geweest als juf het gelijk gemeld had? Weet ik niet, maar dit heeft in elk geval niet geholpen.

Maakt dit me nu een overbezorgde moeder?
Kind met gebruiksaanwijzing, ik denk dat ik intussen aardig in de gaten heb wat wel en niet werkt voor mijn kind.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wij gaven wel eens vitamine C of tictac als heimwee pilletje... Als je er 1 hebt met heimwee en die steekt de rest aan, dan helpt dat nog wel eens.
Fake it till you make it...
  dinsdag 21 juni 2022 @ 16:09:35 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205111413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:45 schreef Amsel het volgende:

[..]
Mandje kantelen, kat van bovenaf erin? Dat werkt hier altijd ^O^
Ze laat zich (nog) niet echt oppakken, waardoor dat dus lastig is (en bloederig :D ).

En los mee laten gaan @Butterflower daar moet ik dan weer om lachen. Hoe?

MAAR! HET IS GELUKT!
pi_205111444
Ik ken ook iemand wiens kat absoluut niet in een mandje te stoppen is, dus die gaat dan los mee in de auto :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')