abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205110342
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat dat nou precies een van de dingen is die ik niet oké vind. Dat jij wil doen alsof corona er niet meer is of toe doet, is natuurlijk je goed recht. Ik zou het dan wel zo netjes vinden van je als je van tevoren aangeeft aan de mensen waarmee je contact gaat hebben dat je corona hebt, zodat zij hun eigen beslissing daarin kunnen maken. Want er zullen nog genoeg mensen zijn die het niet prettig vinden. En dat is dan weer hun goed recht, wat je ze ontneemt door ze niet van tevoren te zeggen dat je corona hebt.
Dat zeg ik toch ook, dat ik het zou zeggen. Maar zelf heb ik daar dus geen moeite mee als andere mensen zo doen. En ook al meegemaakt dus.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 13:40:05 #102
5428 crew  miss_sly
pi_205110347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Boos is niet het goede woord. Meer teleurgesteld. In het totale gebrek aan empathisch vermogen bij velen. Er is eigenlijk 2 jaar lang geen enkele ruimte geweest voor een tegengeluid, hoe gefundeerd en goed beargumenteerd het ook was.

Het zegt ook veel over de overgeïndividualiseerde samenleving. Als hier ooit echt de pleuris uitbreekt, dan is het gewoon ieder voor zich. Dat is me wel duidelijk geworden.
Dat was al voor corona. Dat is door corona misschien nog duidelijker en meer geworden, maar gebrek aan empathisch vermogen is ernstig verspreid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 13:40:37 #103
5428 crew  miss_sly
pi_205110352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook, dat ik het zou zeggen. Maar zelf heb ik daar dus geen moeite mee als andere mensen zo doen. En ook al meegemaakt dus.
Je zegt dat je het zou zeggen zodat ze afstand kunnen houden. Je zegt niet dat je het vooraf zou zeggen. Als dat wel je intentie was, dan heb ik niets gezegd. Je voorbeeld gaat immers ook over iemand die je ergens sprak; dat houdt dus in dat diegene er was omdat ze niet in quarantaine is gegaan.
pi_205110370
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je zegt dat je het zou zeggen zodat ze afstand kunnen houden. Je zegt niet dat je het vooraf zou zeggen. Als dat wel je intentie was, dan heb ik niets gezegd.
Ligt er aan waar en of er mogelijkheid is om afstand te houden. Een van mijn eigen ervaringen was iemand op de pensionstallling waar je niet vantevoren weet wie er zijn en wanneer. Dus netjes dat ze aangaf toen ik dichtbij kwam dat ze corona had. Plek zat. Ander geval was bij een klant die het vantevoren aangaf, maar waar we ook een paar meter uit elkaar konden zitten voor de bespreking.
pi_205110389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Waarom is dat wonderlijk? Hele normale gang van zaken tegenwoordig. In de echte wereld. Zou zelf ook niet meer in isolatie gaan hoor. Het is wel klaar.
Ja aan de reacties is wel te merken dat dit een hele normale gang van zaken is inderdaad.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 13:48:17 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_205110406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 09:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat ik een beetje het probleem vind is dat het te algemeen is dat long covid, het is zo'n waslijst aan eventuele klachten dat aan corona wordt geweten terwijl dat individueel helemaal niet zo hoeft te zijn
Dit. Wie zegt dat diegene niet soortgelijke klachten had gekregen na een flinke griep? Ik heb mij ook wel eens wekenlang ellendig gevoeld nadat ik een keer echt flink de griep had te pakken met 2 dagen 40C koorts. Was zo hard aan het rillen en trillen dat ik dagen lang spierpijn heb gehad. Daarna nog weken vermoeid geweest.

Heb die vragenlijst ook een paar keer ingevuld en daarna dacht ik al snel "jezus wat een onzin" en ben ik er mee gestopt.
pi_205110418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Ja aan de reacties is wel te merken dat dit een hele normale gang van zaken is inderdaad.
Nou ja, de reacties hier op Fok! van bepaalde mensen noem ik nou niet echt standaard voor de rest van de wereld. Merk wel dat er hier nog wat spastischer over gedaan wordt dan in het algemeen. Wellicht ook omdat de mensen zich er in dit topic meer mee bezig houden en het niet goed los kunnen laten.

Net terug van een drieweekse trip door Italië en andere landen waarbij het woord corona geen een keer is gevallen. Dat was in november wel anders daar.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 13:52:12 #108
416575 crew  Evenstar
pi_205110439
Moet zeggen dat ik hier in Zweden echt niks merk van corona of wat dan ook. Heeeeel af en toe een berichtje. Laatst bijvoorbeeld dat er wat meer besmettingen zijn en dat dat waarschijnlijk komt door alle studenten die de afgelopen weken hebben lopen feesten, maar verder niks over maatregelen, media paniek of alvast wat ballonnetjes oplaten voor de toekomst.
pi_205110440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:48 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dit. Wie zegt dat diegene niet soortgelijke klachten had gekregen na een flinke griep? Ik heb mij ook wel eens wekenlang ellendig gevoeld nadat ik een keer echt flink de griep had te pakken met 2 dagen 40C koorts. Was zo hard aan het rillen en trillen dat ik dagen lang spierpijn heb gehad. Daarna nog weken vermoeid geweest.

Heb die vragenlijst ook een paar keer ingevuld en daarna dacht ik al snel "jezus wat een onzin" en ben ik er mee gestopt.
Terwijl bepaalde klachten ook juist veroorzaakt kunnen zijn door alle lockdowns. Minder beweging, psychische gevolgen die zich dan weer uiten als lichamelijke klachten, etc. Bovenop wat jij zelf al zegt natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:52 schreef Evenstar het volgende:
Moet zeggen dat ik hier in Zweden echt niks merk van corona of wat dan ook. Heeeeel af en toe een berichtje. Laatst bijvoorbeeld dat er wat meer besmettingen zijn en dat dat waarschijnlijk komt door alle studenten die de afgelopen weken hebben lopen feesten, maar verder niks over maatregelen, media paniek of alvast wat ballonnetjes oplaten voor de toekomst.
Zweden is volgens mij vrijwel altijd wat meer chill geweest volgens mij, lijkt me een prima land om te wonen wat dat betreft.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2022 13:53:15 ]
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:53:26 #110
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_205110444
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben toevallig een van de mensen bij wie alle stress rondom de covidperiode tot een depressie heeft geleid. En dat er ook nog mensen waren die zeiden stel je niet zo aan, je bent niks gewend. Pleur op.

Uiteindelijk ben ik er goed vanaf gekomen. Maar dan nog. Mensen hebben geen idee door wat een hel je kan gaan. Als je in je bed ligt en denkt “als ik morgen niet meer wakker word is het ook prima” of op de snelweg rijden en denken “ik kan ook een ruk aan het stuur geven”. Dat mensen dat soort gevoelens, die ik nooit meer hoop mee te maken, afschilderden als aanstellerij en aandachtshoereren (want die zielige bejaarden, dat was pas erg) vond ik misschien nog wel erger dan die hele depressie zelf. Heeft m’n kijk op de samenleving echt veranderd ook.
Vervelend dat het zo ver is gekomen bij je. Het heeft mij ook een flinke draai gegeven. Met name vorig jaar maart, toen de avondklok voor de zoveelste keer verlengd werd en het echt uitzichtloos werd (die avondklok raakte mij sowieso gigantisch) en afgelopen december toen de Omikron-lockdown er aan kwam (toen speelden er ook andere omstandigheden overigens). Beide keren overigens snel uitgekomen, toen in maart door te besluiten de avondklok te gaan negeren en in december na een ontzettend fijne verjaardag te organiseren en vervolgens naar Tenerife te gaan. Maar dat is ook te danken geweest aan steun van vrienden/familie en natuurlijk dat ik de juiste financiële middelen had, plus een fijne werkomgeving. Dat was voor zeker niet iedereen zo.

Veel van mijn vrienden hebben ook dat soort breekpunten gehad, de één in de eerste lockdown, de ander pas bij de laatste, en die hebben er ook echt langdurige klachten aan overgehouden waarbij sommigen ook psychologische hulp hebben moeten zoeken (wat natuurlijk ook enorm lang duurt, dat deze zorg al lang code zwart heeft wordt maar niks aan gedaan). En ja begrijp je ook goed dat je er nog steeds giftig van kan worden als mensen voor je willen bepalen hoe veel last je van iets mag hebben of je een aansteller noemen. Het leed wat de maatregelen aanrichtte is gewoon iets te lang van ondergeschikt belang gebleven ten opzichte van de directe schade door corona zelf. Alsof je alleen verdrietig mag zijn als je het direct kunt aantonen.

Het giftige is er bij mij ook nog steeds over mensen die daadwerkelijk een stem hadden in het debat en daarin de indruk wekten dat de maatregelen weinig pijn veroorzaakten, bijv Koopmans, Sylvana Simons of Grapperhaus. Vreselijk, dat soort types. Blijf daar nog gevoelig over.

Aan de andere kant ben ik ook wel heel blij dat het nu echt wel klaar is.
Met pijn en moeite derde
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:54:53 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205110454
quote:
Kortom gewoon een virusje wat net als griep, verkoudheid etc gewoon door de populatie gaat en waar de meesten amper last van hebben.
pi_205110455
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou ja, de reacties hier op Fok! van bepaalde mensen noem ik nou niet echt standaard voor de rest van de wereld. Merk wel dat er hier nog wat spastischer over gedaan wordt dan in het algemeen. Wellicht ook omdat de mensen zich er in dit topic meer mee bezig houden en het niet goed los kunnen laten.

Net terug van een drieweekse trip door Italië en andere landen waarbij het woord corona geen een keer is gevallen. Dat was in november wel anders daar.
Net terug van een paar maanden gewoon leven in Nederland waarbij het woord corona geen een keer is gevallen. Dat was daarvoor wel anders. Ook kwam er niemand doodleuk vertellen dat 'ie wel corona had en dat ik maar afstand van hem moest houden. Zou ik een raar verhaal hebben gevonden.
In Southern Sun
pi_205110468
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Net terug van een paar maanden gewoon leven in Nederland waarbij het woord corona geen een keer is gevallen. Dat was daarvoor wel anders. Ook kwam er niemand doodleuk vertellen dat 'ie wel corona had en dat ik maar afstand van hem moest houden. Zou ik een raar verhaal hebben gevonden.
:D
pi_205110486
quote:
Heeeeel af en toe een berichtje
Dit is toch media paniek?
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 13:59:07 #115
5428 crew  miss_sly
pi_205110500
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
In Nederland wel.
pi_205110501
Negatieve mensen zullen altijd negatief blijven, zelfs als ze positief testen.
pi_205110514
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die apentyfus? Voor ik op vakantie ging was dat nogal een hype in de media.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:14 #118
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_205110522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die apentyfus? Voor ik op vakantie ging was dat nogal een hype in de media.
Jaap Aap belde. Gaat inmiddels weer beter met hem.

dinsdag 21 juni 2022 @ 14:03:07 #119
14505 OProg
A Life in Music
pi_205110542
quote:
Het laatste dat ik vernam is dat ze een andere naam zochten omdat 'apenpokken' omdat de naam discriminerend is of zoiets. Ik weet trouwens niet voor wie, maar ik kan me voorstellen dat er een groep Bonobo-aapjes is die er aanstoot aan heeft genomen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 14:06:17 #120
416575 crew  Evenstar
pi_205110575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
RIVM: fors meer coronagevallen, begin van een nieuwe golf (NOS)

of

Increased levels of coronavirus in waste water in several cities. (Dagens Nyheter)

Ik vind het toch twee hele verschillende manieren van berichtgeving.

De tweede is gewoon feitelijk, eerste is toch echt meer "sensatie" met woorden zoals "fors" en "begin van een nieuwe golf" wat nog niet eens zeker is.

Edit: Berichtgeving van NOS had bijvoorbeeld ook kunnen zijn "RIVM: Toename coronagevallen, maar het leidt niet tot meer ziekenhuisopnames" of "RIVM: Toename coronagevallen in grote stedelijke gebieden".
  dinsdag 21 juni 2022 @ 14:11:33 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205110617
quote:
schijnt vooral in de darkrooms voor te komen
pi_205110634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

of

Increased levels of coronavirus in waste water in several cities. (Dagens Nyheter)

De tweede is gewoon feitelijk, eerste is toch echt meer "sensatie" met woorden zoals "fors" en "begin van een nieuwe golf" wat nog niet eens zeker is.

Edit: Berichtgeving van NOS had bijvoorbeeld ook kunnen zijn "RIVM: Toename coronagevallen, maar het leidt niet tot meer ziekenhuisopnames" of "RIVM: Toename coronagevallen in grote stedelijke gebieden".
De Volkskrant had een kop met “Corona rammelt weer aan de poort” of iets van gelijke strekking. Ik vind dat soort woordgebruik gewoon stemmingmakerij.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juni 2022 @ 14:15:30 #123
416575 crew  Evenstar
pi_205110648
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Volkskrant had een kop met “Corona rammelt weer aan de poort” of iets van gelijke strekking. Ik vind dat soort woordgebruik gewoon stemmingmakerij.
Exact. Ik neem ook NOS als voorbeeld om te laten zien dat zelfs zij het doen, dan hebben wij het nog niet eens over een Telegraaf of Volkskrant die er nog vele malen erger in zijn.
pi_205110708
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:15 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Exact. Ik neem ook NOS als voorbeeld om te laten zien dat zelfs zij het doen, dan hebben wij het nog niet eens over een Telegraaf of Volkskrant die er nog vele malen erger in zijn.
Vooral de Volkskrant laat zich er ook continu op voorstaan een “kwaliteitskrant” te zijn. Maar daar past dit soort geschreeuw en stellingnames imo niet bij. En de vanuit wetenschappelijk oogpunt twijfelachtige bijdrages van Maarten Keulemans ook niet.

De Telegraaf wordt doorgaans natuurlijk door een wat rechtser publiek gelezen maar ik vond, afgezien van de bekende chocoladeletters, hun verslaggeving rond de pandemie meer in evenwicht dan de zelfbenoemde “kwaliteitscouranten”.
pi_205110760
Wat me vooral stoort in de media, ook bijvoorbeeld tijdens de persconferenties, dat het er vooral om ging om alles af te kraken, of men nou voor was of niet, maar meer als politiek spel.

Dan gingen we eindelijk van die achterlijke mondkapjes af die niemand wil en dan gaan ze vragen of het niet te vroeg is, of dat niet te gevaarlijk is. Ook met het openen van sectoren. Maar als een hond aan het been vast blijven houden, bang dat de tijd voorbij gaat dat hier wat over te melden is.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 14:35:46 #126
5428 crew  miss_sly
pi_205110780
Ik begrijp al die ophef over 'de media' en de berichtgeving niet zo, eigenlijk. Of over twitteraars die hun mening delen. Ik hecht daar allemaal niet zoveel waarde aan.

Dan komt natuurlijk het argument dat 'de politiek' dat wel doet, maar ik vraag me werkelijk af of de afgelopen twee jaar zoveel anders waren verlopen als de berichtgeving anders was geweest.
pi_205110789
Wat trouwens ook nasty was, was de sluiting van de kappers vorig jaar. Ik ben totaal niet ijdel en geef niets om bezit, status of uiterlijk vertoon. Maar ik heb nooit geweten dat het zo ontzettend kut voelt om te weten dat je voor lul loopt en er niks aan kan veranderen behalve de tondeuse erover trekken…
pi_205110805
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik begrijp al die ophef over 'de media' en de berichtgeving niet zo, eigenlijk. Of over twitteraars die hun mening delen. Ik hecht daar allemaal niet zoveel waarde aan.

Dan komt natuurlijk het argument dat 'de politiek' dat wel doet, maar ik vraag me werkelijk af of de afgelopen twee jaar zoveel anders waren verlopen als de berichtgeving anders was geweest.
Het gaat erom dat veel media onvoldoende objectief zijn en teveel vanuit 1 kant de zaak bekijken. Talkshows waar alleen maar ministers en OMT-leden zaten. De al genoemde ronkende krantenkoppen, gedram over what if-scenario’s en continu de vraag opwerpen of we misschien toch niet meer moeten doen (altijd meer, nooit minder).

Dat stuurt de publieke opinie en ik vind dat een kwalijke zaak, zeker omdat het over zulke verstrekkende beperkingen gaat/ging.
pi_205110834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Boos is niet het goede woord. Meer teleurgesteld. In het totale gebrek aan empathisch vermogen bij velen. Er is eigenlijk 2 jaar lang geen enkele ruimte geweest voor een tegengeluid, hoe gefundeerd en goed beargumenteerd het ook was.

Het zegt ook veel over de overgeïndividualiseerde samenleving. Als hier ooit echt de pleuris uitbreekt, dan is het gewoon ieder voor zich. Dat is me wel duidelijk geworden.
Ik heb maar weinig tegengeluid gehoord, wat goed beargumenteerd was en haalbaar.
pi_205110862
Media mogen printen wat ze willen, maar mensen hechten nou eenmaal waarde aan wat ze horen in de media; ze worden er toch door beïnvloed. De mensen in mijn omgeving die iets banger zijn aangelegd hadden wekenlang nergens last van, maar op het moment dat er in de media alweer gehint werd naar een nieuwe grote golf trokken ze zich meteen weer terug en herhaalden ze de roep naar maatregelen. Want ja ''de media komt er niet voor niets mee, toch''? Je kan het inderdaad naast je neer leggen en het gewoon zien als nieuws, maar best veel mensen die toch wat vatbaar zijn geworden voor het nieuws de laatste jaren. Media gaat het enkel om de clicks, die weten ook best dat ze meer clicks krijgen als ze het zo sensationeel mogelijk brengen.

Daarnaast denk ik wel dat de overheid ook wel veel waarde hecht aan wat er in de media gezegd word (helemaal met figuren als Koopmans die dingen roepen als ''BEWARE'') ; dat ze er dan al snel vanuit gaan dat het overgrote deel van de inwoners zo'n mening dan wel zullen delen. En dat mensen het dus eigenlijk wel prima vinden dat er nieuwe maatregelen komen.
pi_205110971
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:06 schreef Evenstar het volgende:

[..]

of

Nee, je bedoelt dat het RIVM dat zo had kunnen zeggen. Het RIVM heeft het zelf over forse toenames en het begin van een golf. Dat lijkt me gewoon nieuws.
In Southern Sun
pi_205110986
Zelftests gaan weer als WARME BROODJES over de toonbank.

https://www.nu.nl/economi(...)ver-de-toonbank.html

Vind je het gek ja als er weer zoveel wordt bericht over corona en mensen worden bang gemaakt voor een nieuwe forse golf!

Gelukkig maar dat de media slechts feiten publiceert, en helemaal niet de publieke opinie beïnvloedt. Mensen gaan helemaal niet denken om ook zelftests te gaan kopen n.a.v. het lezen van dit bericht, of doordat er weer zoveel zelftests "nodig" zijn denken dat het toch wel verstandig is om wat maatregelen in te voeren.

Wat is überhaupt de nieuwswaarde van een stijging in de verkoop van zelftests? Er worden toch ook weleens meer croissants of tandpasta verkocht, maar daar lees ik niks over. De media speelt zo'n dubieuze rol in berichtgeving omtrent corona, en nog zien mensen er slechts iets onschuldigs in.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205111015
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 14:35 schreef miss_sly het volgende:

In Zweden waren er in de beginfase vast geen avondvullende programma's op de televisie met angstporno zoals in NL waar viroloog na viroloog hun plasje mochten doen over hoe erg het allemaal niet zou worden en welke hel en verdoemenis ons allemaal te wachten stond indien we geen lockdowns en maatregel X zouden invoeren.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 15:12:09 #134
5428 crew  miss_sly
pi_205111016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, je bedoelt dat het RIVM dat zo had kunnen zeggen. Het RIVM heeft het zelf over forse toenames en het begin van een golf. Dat lijkt me gewoon nieuws.
Als het een citaat is, valt het NOS niet te verwijten dat ze die woorden gebruikten, natuurlijk.
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 15:13:12 #135
5428 crew  miss_sly
pi_205111022
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In Zweden waren er in de beginfase vast geen avondvullende programma's op de televisie met angstporno zoals in NL waar viroloog na viroloog hun plasje mochten doen over hoe erg het allemaal niet zou worden en welke hel en verdoemenis ons allemaal te wachten stond indien we geen lockdowns en maatregel X zouden invoeren.
Ik heb dat echt anders ervaren. En hoe het in Zweden was, weet ik niet.
pi_205111046
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb dat echt anders ervaren. En hoe het in Zweden was, weet ik niet.
Dat weet ik. Ook de lockdown van december was gerechtvaardigd, er was nog zoveel onbekend en corona verrast ons altijd! De overheid en media heeft het beste met ons voor en waakt over de burger die niet zelf meer kan nadenken en die ook bij een warme dag dagelijks geïnstrueerd dient te worden om voldoende water te drinken.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:17:30 #137
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_205111050
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 21 juni 2022 @ 15:18:22 #138
12221 Tijn