abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205147267
Eh het is een fotoboeketje :D
  Moderator zaterdag 25 juni 2022 @ 18:49:23 #52
5428 crew  miss_sly
pi_205148325
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:24 schreef Claudia_x het volgende:
@:miss_sly, heb jij spint al weggehaald? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Op advies van mijn paps met spruzit. Werkte goed!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205148651
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 16:51 schreef Blues het volgende:
Eh het is een fotoboeketje :D
:D!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205148861
Bij mij is rolklaver wat laat, maar inmiddels begint het welbekende hoekje van m'n bloemenveld er vol mee te groeien. Tussendoor groeien heelblaadjes, maar die bloeien nog niet. Allemaal heel geschikt voor de wadi trouwens, @miss_sly, net als puntwederik, grote wederik en moerasspirea (die ik hiervoor liet zien). Het merendeel woekert wel behoorlijk, maar het is makkelijk te verwijderen.

Hier gaat binnenkort iets bloeien waar ik erg naar uitkijk. Ik houd de spanning er nog even in!

pi_205148913
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 18:30 schreef sigme het volgende:

[ afbeelding ]
Een bloeiend riet?gras? dat in onze ingegraven cementkuip staat.
Carex, volgens PlantNet, waarschijnlijk carex pseudocyperus.
pi_205149118
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2022 19:54 schreef Claudia_x het volgende:

Hier gaat binnenkort iets bloeien waar ik erg naar uitkijk. Ik houd de spanning er nog even in!

[ afbeelding ]
Er zit een kraantje op :D
pi_205168072
Ik was de afgelopen weken in Wales en Engeland, en wat een prachtige tuininspiratie daar zeg O+. Wij zijn zelf nog bezig met het ontwerp van onze tuin, en heb wel heel veel moois gezien.

pi_205168157
@Tuindier: de rand van het gazon op de voorlaatste foto 😎
#nagelschaartje
pi_205168341
Zó erg is het dus met de bestrijdingsmiddelen.😳
Draadje:
twitter

p.s. misschien voor de volgende TS? @Claudia_x
  dinsdag 28 juni 2022 @ 10:41:57 #60
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_205168842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2022 14:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik verbaas me er oprecht over dat die bomen het al zo lang goed doen in een pot! Dat kan toch niet?

Wat voor liguster is het eigenlijk?
Waarom niet? Bonsaibomen bestaan immers ook en die hebben amper een kluit. Enige probleem met de bomen in pot is het voldoende water geven in droge periodes, maar dat ligt puur aan mij. :') Als ik dat niet doe is ie vrij vroeg in het jaar kaal van bladeren, maar het volgende jaar komt ie gewoon weer op.

Het zal wel een haagliguster zijn.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_205169097
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 08:42 schreef Tuindier het volgende:
Ik was de afgelopen weken in Wales en Engeland, en wat een prachtige tuininspiratie daar zeg O+. Wij zijn zelf nog bezig met het ontwerp van onze tuin, en heb wel heel veel moois gezien.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk! Heb je al ideeën voor het ontwerp?
pi_205169160
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 09:27 schreef AnneX het volgende:
Zó erg is het dus met de bestrijdingsmiddelen.😳
Draadje:
[ twitter ]
p.s. misschien voor de volgende TS? @:Claudia_x
Sorteer je erop voor dat ík die weer aanmaak? }:| :D

Ik was dit weekeinde in de Intratuin. Het viel me op dat ze een hoek speciaal hebben ingericht voor wilde, inheemse planten. Goed bezig, dacht ik nog. Hmf.
pi_205169170
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 10:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Waarom niet? Bonsaibomen bestaan immers ook en die hebben amper een kluit. Enige probleem met de bomen in pot is het voldoende water geven in droge periodes, maar dat ligt puur aan mij. :') Als ik dat niet doe is ie vrij vroeg in het jaar kaal van bladeren, maar het volgende jaar komt ie gewoon weer op.

Het zal wel een haagliguster zijn.
Omdat de tuinprofessoren er altijd op hameren hoe belangrijk ruimte voor wortelgroei voor struiken en bomen is.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 11:27:11 #64
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205169209
Die pesticiden zijn na een jaar weg toch? Dus als je vanaf dat punt die planten vermeerdert wordt je tuin vanzelf schoner?

Doet mij er wel aan herinneren dat ik bij de huiskweker nog moet navragen of ze daar veelvuldig met pesticiden strooien.
  Spellchecker dinsdag 28 juni 2022 @ 11:28:32 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205169226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:27 schreef bleiblei het volgende:
Die pesticiden zijn na een jaar weg toch? Dus als je vanaf dat punt die planten vermeerdert wordt je tuin vanzelf schoner?

Doet mij er wel aan herinneren dat ik bij de huiskweker nog moet navragen of ze daar veelvuldig met pesticiden strooien.
Moet je wel meerderjarige planten hebben ....
pi_205169262
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:27 schreef bleiblei het volgende:

Ik ging ernaar op zoek en kwam er niet goed achter hoelang dat duurt. Sommige pesticiden zijn na drie jaar nog voor de helft aanwezig in de bodem, las ik.
  dinsdag 28 juni 2022 @ 12:04:40 #67
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_205169629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Omdat de tuinprofessoren er altijd op hameren hoe belangrijk ruimte voor wortelgroei voor struiken en bomen is.
Dat is ook zo, daarom blijven deze bomen ook klein, maar ze overleven wel.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_205169931
Kijk: het uitzicht op de tuin van de buurvrouw, van achter mijn keukentafel.
Het dahliabos met de 1e dahlia. En ik heb nog niks gehoord over (jullie ) stokrozen
.

pi_205170103
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef AnneX het volgende:
Het dahliabos met de 1e dahlia. En ik heb nog niks gehoord over (jullie ) stokrozen
.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Prachtig die stokrozen! Bij ons staan ze ook al vol te bloeien.
pi_205170667
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 12:38 schreef AnneX het volgende:
.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat muurtje is toch zo geweldig. *; Da's een van de weinige dingen die ik aan mijn tuin mis.

Op de route naar de school van m'n dochter groeien tegen een geluidswal diverse kleuren stokrozen. Zo mooi! Ik merk dat er in de hoofdstad veel aandacht is voor de begroeiing in de bermen.

Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik geen stokrozen heb.
pi_205170701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Leuk! Heb je al ideeën voor het ontwerp?
Het wordt iets met golvende lijnen, en we willen het zo inrichten dat er vanalles te ontdekken is terwijl je er doorheen loopt. Paadjes waarvan je het einde niet ziet bijvoorbeeld. Verder weet ik ongeveer op welke plaatsen er (ruimte voor) een zitje komt, omdat je daar ochtend- of juist avondzon hebt.
pi_205170718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:01 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Het wordt iets met golvende lijnen, en we willen het zo inrichten dat er vanalles te ontdekken is terwijl je er doorheen loopt. Paadjes waarvan je het einde niet ziet bijvoorbeeld. Verder weet ik ongeveer op welke plaatsen er (ruimte voor) een zitje komt, omdat je daar ochtend- of juist avondzon hebt.
Dat klinkt als een geweldig startpunt. ^O^ Het zijn ook de principes waar ikzelf mee ben begonnen. Wat ik wel moeilijk vond (en nog steeds vind) zijn de zichtlijnen: waar wil je de aandacht op vestigen en wat wil je niet kunnen zien? Ik houd van tuinen waarin je niet meteen alles kunt overzien, maar in m'n eigen tuin vind ik het vrije uitzicht vanuit huis juist een van de belangrijkste zaken. Hoe verenig je die twee met elkaar?
  dinsdag 28 juni 2022 @ 15:29:03 #73
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_205171259
Heb ook geen stokroos, wel een paar struikmalva's (?) die aan zijn komen waaien?

Heb ze eigenlijk al jaren, maar trok ze altijd uit de grond. Vorig jaar laten staan en nu (tweede jaar) dus bloemen. Nog even kijken wat ik er mee doe, staan niet op de beste plek.
pi_205171702
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 14:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klinkt als een geweldig startpunt. ^O^ Het zijn ook de principes waar ikzelf mee ben begonnen. Wat ik wel moeilijk vond (en nog steeds vind) zijn de zichtlijnen: waar wil je de aandacht op vestigen en wat wil je niet kunnen zien? Ik houd van tuinen waarin je niet meteen alles kunt overzien, maar in m'n eigen tuin vind ik het vrije uitzicht vanuit huis juist een van de belangrijkste zaken. Hoe verenig je die twee met elkaar?
Jouw tuin zit dan ook bij de inspiratieplaatjes :). Wij hebben echter achterburen, dus die hoef ik niet perse te kunnen zien :D.
pi_205171762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 16:25 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Jouw tuin zit dan ook bij de inspiratieplaatjes :). Wij hebben echter achterburen, dus die hoef ik niet perse te kunnen zien :D.
Bezoek je ook tuinen in de regio?
Vorige week was Groei en Bloei open tuinen dag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')