Nou ik heb zo'n huis en als je alles open zet koelt het wel wat af in de avond. Als je het daarna dicht doet voel je de warmte uit de muren komen en loopt de temperatuur razendsnel weer op.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het 23.5, maar dat zal wel weer de lucht in gaan als ik zo weg ben en de airco weer uit staat. Wordt tijd dat ze in Nederland ook een beetje tegen de hitte gaan bouwen. Ik wil niet weten wat een hel nieuwbouwhuizen binnen weten te houden als de warmte eenmaal in de isolatie getrokken is.
En voordat we de kutding haters weer krijgen: die airco doet het prima, maar niet als ik de slaapkamer en de woonkamer tegelijk probeer te koelen
Dan doet je airco het toch niet prima?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier is het 23.5, maar dat zal wel weer de lucht in gaan als ik zo weg ben en de airco weer uit staat. Wordt tijd dat ze in Nederland ook een beetje tegen de hitte gaan bouwen. Ik wil niet weten wat een hel nieuwbouwhuizen binnen weten te houden als de warmte eenmaal in de isolatie getrokken is.
En voordat we de kutding haters weer krijgen: die airco doet het prima, maar niet als ik de slaapkamer en de woonkamer tegelijk probeer te koelen
Zelfde hier, maar het koelt ook niet af zonder airco wegens gebrek aan doorluchtmogelijkheden. Er is echt een merkbaar verschil tussen slaapkamer en woonkamer, ook al zijn beiden 24 graden. Het verschil is dat er in de slaapkamer een airco staat, en dat trekt warmte uit de muren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nou ik heb zo'n huis en als je alles open zet koelt het wel wat af in de avond. Als je het daarna dicht doet voel je de warmte uit de muren komen en loopt de temperatuur razendsnel weer op.
Ik zet hem ook niet uit op dit soort dagen. Wij hebben alleen airco op de eerste verdieping. Op die verdieping is het lekker koel. Op de beneden verdieping prima uit te houden. Op de zolder is het een sauna, wat ik prima vind want daar droog ik de was. Zonder airco was het hier ook niet uit te houden, goed geïsoleerd nieuwbouwhuis en als de warmte eenmaal binnen is dan duurt het lang voor het weer afkoelt.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:13 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dan doet je airco het toch niet prima?
Ik heb op elke verdieping airco en het hele huis koelt gewoon prima af.
Je moet ze gewoon niet uitzetten, waarom zou je ook? Kost geen drol.
Helaas. Ik ben verslaafd aan het KNMIquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:51 schreef dolfg het volgende:
Mijn WeatherPro abbo op de iPhone doet raar de laatste maanden. Vooral regen animaties komen niet door of eindigen in een spinning wheel.
Hebben meer mensen hier last van?
Hier is dat een haast onmogelijke opgave. De muren hier hebben de warmte te pakken gekregen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:34 schreef aloa het volgende:
Zo alles even openzetten idd, het is ondertussen buiten bijna kouder dan binnen.
Ja, in Nederland.quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 22:22 schreef Dagoduck het volgende:
Toch alweer lekker wat regen voor de tuin.
quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk dat dat nog best meevalt.
Dit is het filmpje. Ze troffen het wel
[ twitter ]
Kappen nou.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Ik weet dat het nog maar een paar dagen na de langste dag is, maar ik heb nu al het gevoel dat het vroeger donker begint te worden
Heb je de Kerstboom al gezet ?quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Ik weet dat het nog maar een paar dagen na de langste dag is, maar ik heb nu al het gevoel dat het vroeger donker begint te worden
Het is ook bijna Nieuwe Maanquote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Het is zelfs nog iets langer licht dan de 21e, de dagen worden rond deze tijd korter doordat het later licht word.quote:Op zondag 26 juni 2022 22:24 schreef Resistor het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |