Dat lijkt me op zich weinig nut hebben. Kost alleen maar FP-tijdquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de auto's nu 10mm lager gaan afstellen, dan moeten ze 10mm omhoog en dan staan ze op de gewenste hoogte
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijdquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat lijkt me op zich weinig nut hebben. Kost alleen maar FP-tijd
De racetijd blijft gewoon gelijk hoorquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
ze hebben dat nu toch vooruit geschoven, dit raceweekend gebeurt er niets wat dat betreft of is dat weer veranderd?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
Tuurlijk, dat kan, maar hoe je het ook wendt of keert: de kans op succes wordt flink kleinerquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is wel vaker gebeurd dat iemand die van achteren kwam nog spekkoper werd. Denk aan Rosberg in Maleisië. Max moet wel nog maar even winnen eerst..
Uiteraard kan je vanaf achteraan ook winnen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Het is wel vaker gebeurd dat iemand die van achteren kwam nog spekkoper werd. Denk aan Rosberg in Maleisië. Max moet wel nog maar even winnen eerst..
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er 1 mm onder zitten en dan 10mm omhoog moeten kost racetijd
best gevaarlijk ook maar ik neem aan dat ze proberen te voorkomen dat teams niet zelf voor die softspot gaan, op welke hoogte die dan ook ligtquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat lijkt me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
En dan aan het eind een off-road kwalificatierondequote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Of een sprintrace over 100km. Wie weet wat die gekken verzinnenquote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan aan het eind een off-road kwalificatieronde
Een ronde verplicht over het vuil!quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Of een sprintrace over 100km. Wie weet wat die gekken verzinnen
Kansloosquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
wat ze ook verzinnen, dit weekend dus niet
FIA’S NEW F1 BOUNCING LIMIT WON’T APPLY AT CANADIAN GP
https://the-race.com/form(...)pply-at-canadian-gp/
beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, je kan wel wat willen maar je moet het ook kunnen toepassen, wat ik wel vreemd vindt is dat ze die extra vloersteun etc. dan niet terugdraaien, die had Mercedes er toch wel heel snel opzitten, wat ook de andere teams wel vreemd vonden omdat ze tenslotte van Baku naar Canada zijn gegaan en amper tijd en gelegenheid was om wat te doenquote:
In FP3. 3 ronden rijden om te kijken of het binnen de grenzen valt, anders opnieuw proberen. Zo niet dan 10mm omhoog.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
"ride height qualification session"quote:Op zaterdag 18 juni 2022 09:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat me ook de hele opzet lijkt. Dat je langzamer gaat dan wanneer je het binnen de grenzen afsteld.
Misschien kunnen ze in FP1 vrij aftellen en wordt en bij het begin van FP2 een verplichte ronde gereden.
Dan wijst de accelerometer via de telemetrie uit of het binnen de grenzen valt.
Zo niet dan 10mm omhoog en wellicht een nieuwe testronde.
Kan nog een heel tv-entertainmant worden
Gegeven dat alle teams hun vraagtekens zetten bij wat nu eigenlijk wordt gemeten, denk ik dat het nog lang kan duren voor er iets geimplementeerd wordt.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In FP3. 3 ronden rijden om te kijken of het binnen de grenzen valt, anders opnieuw proberen. Zo niet dan 10mm omhoog.
Is hier donderdag al besproken toen dit bekend werd. En geldt niet voor deze race maar waarschijnlijk vanaf Silverstone.
dit en je ziet de politieke beweging van Mercedes die veel verder willen gaan omdat ze nu eenmaal een knakenbak hebben gebouwd en Red Bull die het gewoon wil laten zoals het isquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:32 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Gegeven dat alle teams hun vraagtekens zetten bij wat nu eigenlijk wordt gemeten, denk ik dat het nog lang kan duren voor er iets geimplementeerd wordt.
ze meten toch oa de verticale G krachten?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Uhh nee, dat kan ook niet wanneer een auto teveel onderstuur heeft. Dat kan alleen wanneer er iets aan de auto mankeert en mogelijk gevaar voor andere coureurs oplevert.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
In de tussentijd kan de FIA prima met de meatball gaan zwaaien als een auto te veel stuitert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |