SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onder andere Geraint Thomas, Tom Pidcock, Adam Yates, Thymen Arensman, Daniel Felipe Martínez, Remco Evenepoel, Peter Sagan, Jakob Fuglsang, Aleksandr Vlasov doen mee deze ronde.
De Tour de Suisse wordt uitgezonden op Eurosport 1 en Eurosport player. De player lijkt elke dag sowieso live te zijn vanaf 15:35. Voor etappe 1 t/m 5 wordt de finish tussen 17:00 en 17:30 verwacht. Voor etappe 6, 7 en 8 rond 16:30 uur.
Er is alleen 1 groot verschil met 2 jaar geleden. Toen was de hele samenleving nog ingericht om covid zoveel mogelijk tegen te gaan. Nu is het overal weer zoals het was, behalve bij de ploegen zelf. Kortom, er zijn nog meer plekken om het op te lopen en met deze strenge maatregelen zou het me verbazen als er geen hele ploegen uit de Tour gaan straks.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:08 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Pff, lekker zo vlak voor de Tour.
We krijgen op deze manier weer een Tour met elke dag testen, quarantaine en allerlei andere protocollen. Feest.
REv kan zo eindelijk winnen!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Houden we überhaupt nog renners over?
De Ineos-godenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je verpest meer dan nodig is als je met corona rond blijft fietsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:00 schreef INViCTuS het volgende:
Misschien moeten ze eens kappen met kansloze onnodig testen 10x per dag. Zijn die renners ook ziek of verlaten ze de ronde nu voor niks? Gister nog een etappe gestreden en uitgereden, maar wel weg moeten om zo'n test. Lijkt mij dat er dan niks aan de hand is. Verpesten ze meer dan nodig is. Wij testen toch ook niet elke dag op het werk. Sterker nog, sowieso nooit. Die gasten weten echt wel of ze fit zijn of niet. 3 jaar geleden testen ze toch niet elke dag of ze een virus bij zich droegen.
Gewoon doorgaanquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, maak het eindklassement maar op na gisteren.
quote:These riders will not appear at the start
HIRSCHI Marc (UAE Team Emirates)
SUTER Joel (UAE Team Emirates)
DILLIER Silvan (Alpecin-Fenix)
BAX Sjoerd (Alpecin-Fenix)
JANSSENS Jimmy (Alpecin-Fenix)
MEURISSE Xandro (Alpecin-Fenix)
OLDANI Stefano (Alpecin-Fenix)
PRICE-PEJTERSEN Johan (Bahrain - Victorious)
ARASHIRO Yukiya (Bahrain - Victorious)
ZAMBANINI Edoardo (Bahrain - Victorious)
WILLIAMS Stephen (Bahrain - Victorious)
MACIEJUK Filip (Bahrain - Victorious)
PALZER Anton (BORA - hansgrohe)
VLASOV Aleksandr (BORA - hansgrohe)
HOLLENSTEIN Reto (Israel - Premier Tech)
BERWICK Sebastian (Israel - Premier Tech)
BISSEGGER Stefan (EF Education-EasyPost)
URÁN Rigoberto (EF Education-EasyPost)
CARTHY Hugh (EF Education-EasyPost)
BETTIOL Alberto (EF Education-EasyPost)
ULISSI Diego (UAE Team Emirates)
COVI Alessandro (UAE Team Emirates)
COSTA Rui (UAE Team Emirates)
SOLER Marc (UAE Team Emirates)
TRENTIN Matteo (UAE Team Emirates)
ARANBURU Alex (Movistar Team)
https://www.procyclingsta(...)age-6/live/livestats
Dat top 15 klassement komt steeds dichterbij!quote:
QS: Vervaekequote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lekker jongens
Jumbo
Alpecin
Bahrain
UAE
EF en Israel zijn er veel aan gelegen om door te gaan
Gisteren gezellig met z'n allen in een hal gestart.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:23 schreef Faraday01 het volgende:
Wat een superspread
Bijzonder dat het zo ver verspreid is over alle teams. Tot zo ver het idee dat het in de buitenlucht veel minder besmettelijk is.
Zo snel test je niet positief toch? Incubatietijd van aantal dagen normaalquote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gisteren gezellig met z'n allen in een hal gestart.
Het kan wel kantje boord worden of je kunt starten. Als je de periode neemt die Van Aert er uit is geweest van voor de Ronde tot Roubaix was dat toch ruim 2 weken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:31 schreef Momo het volgende:
Maar goed een superspread event als dit in de tour kun je echt niet hebben. Scheelt dat de renners die hier positief testen, daar niet meer positief kunnen testen.
van Aert heeft wel een reactie gehad op Covid die de meesten niet zullen hebben. Het merendeel van de mensen heeft hele milde klachten van Omicron.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het kan wel kantje boord worden of je kunt starten. Als je de periode neemt die Van Aert er uit is geweest van voor de Ronde tot Roubaix was dat toch ruim 2 weken.
Wout was ook wel ziek (was al ziek voor hij ging testen), weet niet of dat voor deze renners ook geldtquote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het kan wel kantje boord worden of je kunt starten. Als je de periode neemt die Van Aert er uit is geweest van voor de Ronde tot Roubaix was dat toch ruim 2 weken.
Scheelt denk ik of ze echt klachten krijgen. Wat ik merk uit mijn omgeving is dat mensen soms alleen een kriebel in de keel hebben met snotneus of soms zijn ook echt een week goed ziek met koorts en alles. En dat maakt eigenlijk niet zoveel uit of ze 60 jaar zijn met overgewicht of een fitte twintigers, in mijn beleving. Ook jonge fitte mensen kunnen echt ziek worden. Ja, ze komen er wel overheen. Maar lijkt mij een superslechte timing als 2 weken voor de tour 1 week echt goed ziek bent.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je kunt er nog altijd een etappe mee winnen, zoals Vlasov gisteren.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wout was ook wel ziek (was al ziek voor hij ging testen), weet niet of dat voor deze renners ook geldt
We zitten nu onder de 100 renners.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik denk dat de meeste artsen zullen adviseren om niet (zwaar) te trainen als je milde symptomen hebt. Als je een weekje niet je vereiste training kunt doen, kan dat echt wel effect hebben op je vorm richting de Tour.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 11:38 schreef Blik het volgende:
[..]
van Aert heeft wel een reactie gehad op Covid die de meesten niet zullen hebben. Het merendeel van de mensen heeft hele milde klachten van Omicron.
Of het helemaal top is voor je conditie, om nu ziek te worden, dat is wel een dingetje voor de Tour
ja dit dusquote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste artsen zullen adviseren om niet (zwaar) te trainen als je milde symptomen hebt. Als je een weekje niet je vereiste training kunt doen, kan dat echt wel effect hebben op je vorm richting de Tour.
Scenario 3 is ASO. Zeker voor andere renners. Ff als besmette ploeggenoot van Poggi hoestend langs Roglic rijdenquote:
We merken het.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Optie 3, gewoon normaal doen. Besmetting in open lucht is zo goed als onmogelijk.
Wappie-alertquote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Optie 3, gewoon normaal doen. Besmetting in open lucht is zo goed als onmogelijk.
Voelt een renner zich slecht of verhoogd de rust hartslag teveel, stoppen.
Net als altijd.
Dat is alleen iets minder besmettelijk..quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:36 schreef JohnDDD het volgende:
Die Zonneveld is ook zo'n zure cynische zeiksnor altijd. Ik krijg echt al de creeps van de toon van die gast.
Hij heeft op zich niet ongelijk dat er nu iets moet gebeuren. Wel fijn dat het nu gebeurt en niet in de Tour! Ik denk dat ze maar gewoon door moeten net zoals bij een normale verkoudheid ofzo. Als je je slecht voelt, ga je naar huis, en anders blijf je lekker doorfietsen.
Naja dat weten we niet want er wordt niet getest op verkoudheden. Misschien zou het hele peloton wel positief testen. Een positieve test zegt echt niets hè als je geen klachten hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is alleen iets minder besmettelijk..
de 3e is gewoon logisch. Of gewoon niet zonder reden (of bij een snottebel/snotneus) testen. Doen wij toch ook niet? Als je fit bent en kan starten en koersen, dan gewoon rijden. Wat een gedoe om vrij weinig tot niksquote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
de 3e is gewoon logisch. Of gewoon niet zonder reden (of bij een snottebel/snotneus) testen. Doen wij toch ook niet? Als je fit bent en kan starten en koersen, dan gewoon rijden. Wat een gedoe om vrij weinig tot niks
Met een verkoudheidje had Wout Vlaanderen en AGR niet geskipt, nu wel..quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Naja dat weten we niet want er wordt niet getest op verkoudheden. Misschien zou het hele peloton wel positief testen. Een positieve test zegt echt niets hè als je geen klachten hebt.
Tja en dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met een verkoudheidje had Wout Vlaanderen en AGR niet geskipt, nu wel..
Verder denk ik ook wel dat doorrijden bij geen klachten de beste optie, maar je accepteert dan ook dat er renners zijn met een iets heftigere reactie die niet verder kunnen, dat heb je met een verkoudheid in principe niet.
Dat is dus de vraag of je dat wil.. maar ja, nu haal je renners uit koers die nergens last van hebben en mogelijk ook nergens last van krijgen. Dat is ook geen gewenste oplossing op de lange termijnquote:
Ik hoor hem wel, maar nauwelijksquote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
Oh God, hoor ik nu Thijsje Zonneveld? Thijsje Zonneveld!
Dan verliest hij van Küngquote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:26 schreef wimderon het volgende:
Ineos vindt dit gezapige tempo wel best, dan staat Thomas in pole position met de tijdrit (als we die nog doen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |