abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205071791
Ik zou nooit iets kopen op een camping, huren eventueel wel,
kost hier zomaar 1200/maand,
bij het kopen loop je risico dat de fijne beheerder ineens de grond onder je fijne bungalow verkoopt aan grote investeerder en jij een brief krijgt waarin staat dat je weg moet, inclusief je (niet mobiele) huisje,
voorbeelden te over tegenwoordig helaas.

Enne, in je eigen huis blijven zitten, ik lees dat manlief nu erg inteert dus wordt wat complex allemaal, je kunt het oprekken natuurlijk, je wint enkel tijd dan, en het is nu natuurlijk ook een goede tijd een huis te verkopen,
Geen familie die op zoek is naar een investering?
sterkte trouwens!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 08:55:21 #77
236264 crew  capricia
pi_205071815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:13 schreef scorned het volgende:

En ja ergens ook de optie om nog te blijven zitten. Dan wordt het een gevecht met advocaten. Daar heb ik ook geen geld voor. toevoeging is nauwelijks van toepassing voor mij. Mijn ex. betaald alles gewoon van zijn zakelijke rekening courant. Daar zit een flinke schuld waarmee hij dreigt dat ik daar ook voor opdraai als ik niet meewerk. Dat moet ik nog uit laten zoeken. Maar ook dat kost geld.
Laat je niet onder druk zetten.
Zolang de huur/hypotheek betaald wordt, kun je echt niet zomaar uit die woning gezet worden.
Werk niet mee aan het jezelf dakloos maken.
Laat hem maar met een beter voorstel komen. De woning is ook jouw eigendom.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_205071929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:50 schreef paulowna het volgende:
Ik zou nooit iets kopen op een camping, huren eventueel wel,
kost hier zomaar 1200/maand,
bij het kopen loop je risico dat de fijne beheerder ineens de grond onder je fijne bungalow verkoopt aan grote investeerder en jij een brief krijgt waarin staat dat je weg moet, inclusief je (niet mobiele) huisje,
voorbeelden te over tegenwoordig helaas.
Kan dat ook als je een vakantiehuis koopt met de grond erbij? Ik dacht dat de door jou genoemde scenario's bij woningen met verhuurde of verpachte grond is??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205071966
quote:

Zeker omdat we nu erg lage hypotheeklasten hebben die ik makkelijk zou kunnen betalen. Maar ja de bank kijkt naar mijn inkomen en hij wil natuurlijk dat ik hem dan uitkoop.
De bank kijkt of de hypotheekrente wordt betaalt, de bankt niet naar je inkomen op dit moment.

quote:
Daar zit een flinke schuld waarmee hij dreigt dat ik daar ook voor opdraai als ik niet meewerk. Dat moet ik nog uit laten zoeken.
Daar zit wel een punt: hij heeft een zakelijke schuld??? Waren jullie onder huwelijkse voorwaarden (en zo ja: welke) of IGvG getrouwd??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_205071969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan dat ook als je een vakantiehuis koopt met de grond erbij? Ik dacht dat de door jou genoemde scenario's bij woningen met verhuurde of verpachte grond is??
Niet aan gedacht, zou prettig zijn!
ik dacht eigenlijk dat de meeste huisjes niet op eigen grond stonden, my bad,
je hoort natuurlijk ook enkel de ellende-verhalen.
pi_205071975
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 08:55 schreef capricia het volgende:
Zolang de huur/hypotheek betaald wordt, kun je echt niet zomaar uit die woning gezet worden.
Werk niet mee aan het jezelf dakloos maken.
Laat hem maar met een beter voorstel komen. De woning is ook jouw eigendom.
Dat dus. Je hebt nu een dak boven je hoofd, je kan de lasten betalen. Iedere stap buiten je huis, is voor jou en je kinderen nadelig.
pi_205071993
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:17 schreef paulowna het volgende:
ik dacht eigenlijk dat de meeste huisjes niet op eigen grond stonden,
:Y
Dat is ook zo. Ik heb in het verleden wel naar vakantiehuisjes gekeken; uitsluitend die op eigen grond stonden. Dat bleek veruit een minderheid te zijn. Kon toen voor 35000 euro 1 kopen op 200m2 eigen grond. Niet gedaan.... 8)7 8)7
pi_205072062
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 22:33 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
De kids hebben twee ouders, waarvan er één een dak boven zijn hoofd heeft. Als daar meer dan één slaapkamer is, dan kunnen kids daar formeel gezien terecht.
En dan heeft de andere ouder alleen voor zichzelf te zorgen. Kan je een kamer huren bij een hospita ofzo.
Ze heeft die kinderen toch om de week staat in de OP?
Je kan vast wel ergens een kamer huren maar dan moet ze maar voor lief wonen dat de kinderen niet meer bij haar kunnen verblijven of zo? En anders in de daklozenopvang.

Echt fucking bizar dat mensen dit soort situaties maar normaal zijn gaan vinden.
blablablabla
pi_205072135
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 18:47 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja de max huur is vast. Teveel spaargeld ook. Logisch.

Maar meer verdienen maakt niet dat je ineens 0 krijgt. Dit is nu een aflopende schaal
Inkomenseis is ook gewoon begrensd ergens vanaf de 31.000 kom je niet langer in aanmerking. Ook niet een beetje.
blablablabla
pi_205072174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 23:00 schreef skrn het volgende:

[..]
We leven wel in de 21ste eeuw. Die verzorgingsstaat is echt niet meer zo ruim.

Verder vind ik ook wel dat je in de 21ste eeuw mag verwachten dat een stel zich financieel voorbereidt als de relatie op de klippen loopt.
Hoe moet je je in godsnaam voorbereiden op zoiets als een scheiding? Ja je kunt je direct als je de woning betrekt inschrijven bij de woningbouw, dat is inderdaad een goeie. Maar verder is er toch weinig dat je kan doen lijkt me?

Natuurlijk is de woningnood reëel en kun je die niet zomaar oplossen, maar wat ik wel wrang vindt dat er geen noodwoningen gebouwd worden op grote schaal. Voor aso's en statushouders worden die wel gerealiseerd namelijk.
blablablabla
pi_205072220
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe moet je je in godsnaam voorbereiden op zoiets als een scheiding? Ja je kunt je direct als je de woning betrekt inschrijven bij de woningbouw, dat is inderdaad een goeie. Maar verder is er toch weinig dat je kan doen lijkt me?

Natuurlijk is de woningnood reëel en kun je die niet zomaar oplossen, maar wat ik wel wrang vindt dat er geen noodwoningen gebouwd worden op grote schaal. Voor aso's en statushouders worden die wel gerealiseerd namelijk.
Dan weet je dus hoe je je moet gedragen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205072303
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan weet je dus hoe je je moet gedragen....
:Y
Je gek laten verklaren en/of zwanger worden is ook een manier in dit land om onderdak te krijgen.
blablablabla
pi_205072320
quote:

[..]

Ongeveer 30% van (minderjarige) kinderen maakt een scheiding mee. Het is wel de realiteit van vandaag de dag. En natuurlijk is het niet leuk. En wrang als 1 vd partners bijvoorbeeld geweldadig is. Als de scheiding aanstaande is, is het beter voor de kinderen om alle zaken meteen snel te regelen. En natuurlijk hebben we een woningtekort, door teveel immigratie. Allemaal waar en allerlei zaken waar je niks aan kan doen.

En TS zoekt oplossingen. Ik zou zeggen: probeer alles op alles te zetten dat je in je koophuis kan zitten. Je helpt iedereen de vernieling in als iedereen gaat huren.

Maar op maatschappelijk vlak zou wat mij betreft meer voorlichting mogen zijn. Besef. Laat iedereen toch beseffen dat een scheiding kan voorkomen, zeker in lagere sociale klassen. En dat de gevolgen financieel zeer zwaar kunnen zijn, met name als er kinderen in het spel zijn, want dan wordt onderdak zoeken een stuk lastiger.
pi_205072644
quote:

[..]

Het wordt hier boven al ergens genoemd, dat het wijs is om altijd ingeschreven te staan voor een woning,
je weet toch nooit wat er gebeuren kan, baanverlies, scheiding of overlijden?
Ik zit in mijn eigen woning maar heb al 17 jaar inschrijftijd, ooit handig misschien, nu niet, men kijkt naar het inkomen
dat was vroeger niet, je kunt zien hoe hoog je eindigt als je zou reageren op een woning,
ik stond dan virtueel (?) op nummer 1,
nu ik meer inkomen heb sta ik vaak op bv 355 van de 360 belangstellenden,
Misschien ook wel zo eerlijk, wel gek als jij met je jarenlange wachttijd gepasseerd wordt door iemand met 3 maanden.
Tja, en sommigen vinden het een motie van wantrouwen naar partner toe om ingeschreven te staan, terwijl je beiden voordeel hebt voor die 9 euro/jaar.
pi_205072723
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:27 schreef paulowna het volgende:
Het wordt hier boven al ergens genoemd, dat het wijs is om altijd ingeschreven te staan voor een woning,
[...]
Misschien ook wel zo eerlijk, wel gek als jij met je jarenlange wachttijd gepasseerd wordt door iemand met 3 maanden.
Jij staat al jaren ingeschreven voor een woning die je niet nodig hebt en zelfs niet wilt hebben. Dan verbaasd zij dat iemand die de woning wel nodig heeft voor gaat?

In veel gemeentes is het dan ook zo dat je één of twee keer een woning mag weigeren maar de derde keer niet accepteren vervallen al je rechten. Volkomen terecht. Het (laten) vervuilen van de wachtlijst is voor de woningbouwvereniging natuurlijk erg onhandig.
pi_205072820
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:51 schreef skrn het volgende:

En TS zoekt oplossingen. Ik zou zeggen: probeer alles op alles te zetten dat je in je koophuis kan zitten. Je helpt iedereen de vernieling in als iedereen gaat huren.
Maar de ex-partner moet ook worden uitgekocht. Daar kun je niet omheen. Er blijven wonen zonder hem uit te kopen, zal hoe dan ook een tijdelijke situatie zijn.

TS, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn en of ze bijzondere zorg nodig hebben. Het is voor de meeste ouders dagelijkse realiteit dat ze hun kinderen naar de opvang brengen om genoeg te kunnen werken en rond te kunnen komen. Als opvang geen optie is, dan heb je met schoolgaande kinderen nog steeds veel tijd in een week om te werken, zeker als je naar creatieve oplossingen zoekt zoals naschoolse opvang delen met een andere ouder of werk zoeken waarbij je je tijd flexibel in kunt delen of een deel van de tijd van huis uit kunt werken.

Ik snap dat het niet fijn is om aanpassingen in de zorg voor je kinderen te maken als je een partner had die je in staat stelde om veel tijd met je kinderen door te brengen. 'Niet fijn' is een understatement: het is buitengewoon kut. Maar je bent een ouder en je hebt een zekere verantwoordelijkheid om je aan de omstandigheden aan te passen. Op oude voet verder leven is geen optie.

En dan vind ik twee jaar voor een leer-/werktraject wel erg lang als het betekent dat je al die tijd lage inkomsten hebt. 1400 euro verdienen als kostwinner is te weinig. En zeker in deze gunstige arbeidsmarkt zijn er mogelijkheden voor je.

quote:
Maar op maatschappelijk vlak zou wat mij betreft meer voorlichting mogen zijn. Besef. Laat iedereen toch beseffen dat een scheiding kan voorkomen, zeker in lagere sociale klassen. En dat de gevolgen financieel zeer zwaar kunnen zijn, met name als er kinderen in het spel zijn, want dan wordt onderdak zoeken een stuk lastiger.
Da's een kwestie van gezond verstand, lijkt me. Ik ben onder andere altijd blijven werken om genoeg (financiële) onafhankelijkheid te houden.

Dit gezegd hebbende: als mijn vriend en ik uit elkaar zouden gaan, dan zouden we ook een groot probleem hebben gezien de krapte op de woningmarkt en de hoge prijzen. We zouden bijv. niet onder de rook van Amsterdam kunnen blijven wonen, maar ik zou een woning in Zuidoost moeten zoeken.

TS, ik zou vooral goed met je ex in gesprek blijven en ook met de bank. Als je je daar pro-actief in opstelt, is de kans groter dat je een regeling kunt treffen. Niemand heeft er belang bij dat jij op straat komt te staan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205073127
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 09:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Inkomenseis is ook gewoon begrensd ergens vanaf de 31.000 kom je niet langer in aanmerking. Ook niet een beetje.
Nee klopt, dat was een stuk lager en dat is een glijdende schaal geworden. Maar 31k zit deze persoon lang niet aan.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:18:10 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205073144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 06:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat het stabiel is neemt niet weg dat het groeiende aantal huishoudens (en dus het woningtekort) voornamelijk komt door het kleiner worden van huishoudens. Sinds de jaren 60 is, de grootte van een gemiddeld huishouden ongeveer gehalveerd.

Dat betekent dat er zelfs zonder bevolkingsgroei nu twee keer zoveel huizen nodig zijn als destijds.

Met gemiddeld ruim 30.000 scheidingen en zo'n 70.000 nieuwbouwwoningen, 'verdampt' bijna de helft van de woningproductie door die scheidingen.
Nee, want het grootste deel verreweg zijn koopwoningen en die kunnen de meeste minst verdienende ex-partners al niet betalen. Die komen terecht in de propvolle sociale woningbouw, die afgebroken wordt waar we bij staan, of in tijdelijke veel te dure particuliere huurwoningen zodat hun financiële situatie nog penibeler wordt of in vakantiewoningen met alle onzekerheid van dien. Het gros krijgt echt geen hypotheek, helemaal nu niet.
pi_205073145
Elke maand veel gratis geld krijgen en dan klagen over de verzorgingsstaat en dat je niet verzorgd wordt: best ergerlijk.

Dat gezegd hebbende zie ik wel dat je in een lastige situatie zit. Al heeft dat niks met de verzorgingsstaat te maken.

Je moet nu de tering naar de nering zetten en gewoon gaan regelen wat nodig is, of het nou leuk is of niet. Je wil niet dat je kinderen straks fulltime bij je ex zitten omdat je geen huis hebt

Ik zou 2 dingen doen:
- de financiën van het bedrijf van je man eens goed uitzoeken. Dat het een bedrijf is, wil niet zeggen dat hij daarin oneindig schulden kan gaan maken. Dus daar zou ik het naatje van de kous van willen weten. Ook om je niet onder druk te laten zetten met dreigementen van schulden waarvan je niet weet of die er zijn, en ook qua partneralimentatie etc. Als je weet hoe alles zit kun je ook goede en eerlijke afspraken met ex maken omtrent de scheiding, geld en huis.
- zorgen voor meer inkomsten. Er is meer dan genoeg werk, 800 euro is te weinig en kan makkelijk hoger. Kinderen kunnen naar bso/kdv. Zet ze daar vandaag nog voor op de wachtlijst. Ook als je nu denkt van: nee ga ik niet doen, want dat geeft je straks flexibiliteit. Nee zeggen kan altijd nog op het moment dat er plek is.

Verder zou je het uitkopen ook over een langere tijd kunnen spreiden als je ex dat ook wil.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:42:32 #95
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205073340
Wat betreft dat bedrijf, als het een eenmanszaak of vof is en je bent in gemeenschap van goederen getrouwd en er verder niks op papier geregeld is. Dan is de helft van die schuld ook voor jou.

Leuke man wel.
pi_205073509
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:
Wat betreft dat bedrijf, als het een eenmanszaak of vof is en je bent in gemeenschap van goederen getrouwd en er verder niks op papier geregeld is. Dan is de helft van die schuld ook voor jou.

Leuke man wel.
En volgens mij ook de schuld die nu gemaakt wordt, tenzij je al gescheiden bent.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205073595
quote:
Ongeveer 30% van (minderjarige) kinderen maakt een scheiding mee. Het is wel de realiteit van vandaag de dag. En natuurlijk is het niet leuk. En wrang als 1 vd partners bijvoorbeeld geweldadig is. Als de scheiding aanstaande is, is het beter voor de kinderen om alle zaken meteen snel te regelen. En natuurlijk hebben we een woningtekort, door teveel immigratie. Allemaal waar en allerlei zaken waar je niks aan kan doen.
Het is dus een door de politiek veroorzaakt probleem? Waarvan de nadelige gevolgen bij individuele burgers terecht komen??

quote:
Dus ook voorlichting over en hoe het niet krijgen van kinderen???
pi_205073615
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:36 schreef qajariaq het volgende:
In veel gemeentes is het dan ook zo dat je één of twee keer een woning mag weigeren maar de derde keer niet accepteren vervallen al je rechten. Volkomen terecht. Het (laten) vervuilen van de wachtlijst is voor de woningbouwvereniging natuurlijk erg onhandig.
Je kan het ook omdraaien: voor veel (misschien alle) burgers kan het voordelig zijn op zo'n lijst te staan. Zoals gemeld: echtscheiding, werkeloosheid of handicap kan iedereen overkomen.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:19:04 #99
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205073627
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Jij staat al jaren ingeschreven voor een woning die je niet nodig hebt en zelfs niet wilt hebben. Dan verbaasd zij dat iemand die de woning wel nodig heeft voor gaat?

Je hoeft niet te reageren op een woning om te zien op welke plek je waarschijnlijk zou eindigen als je wel reageert.

[ Bericht 1% gewijzigd door herverwijderd op 17-06-2022 13:00:23 ]
pi_205073634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

Maar de ex-partner moet ook worden uitgekocht. Daar kun je niet omheen. Er blijven wonen zonder hem uit te kopen, zal hoe dan ook een tijdelijke situatie zijn.

Dat uitkopen, zou ik zo lang mogelijk uitstellen en voor de ander zo ongunstig mogelijk maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')