Meer voorlichting over de financiële risico's die je neemt door minder te gaan werken of als voornaamste kostwinner en hoe dat goed af te spreken en dekken. Dat het onaanvaardbaar is om te gokken met je financiële toekomst op die manier aangezien er een 60% kans op relatiebreuk is op de lange termijn .quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is dus een door de politiek veroorzaakt probleem? Waarvan de nadelige gevolgen bij individuele burgers terecht komen??
[..]
Dus ook voorlichting over en hoe het niet krijgen van kinderen???
Denk je dat mensen zich iets van "overheidsvoorlichting" aantrekken? Indien ik mijzelf als norm beschouw...."zonde van de tijd, de moeite en de investering".quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:36 schreef Qarrad het volgende:
Meer voorlichting over de financiële risico's die je neemt door minder te gaan werken of als voornaamste kostwinner en hoe dat goed af te spreken en dekken. Dat het onaanvaardbaar is om te gokken met je financiële toekomst op die manier aangezien er een 60% kans op relatiebreuk is op de lange termijn .
Wat heeft die lijst dan nog voor zin? Dan kan je ook stellen dat wie het oudste is voor gaat, die staat dan namelijk bijna altijd het langste op de lijst.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: voor veel (misschien alle) burgers kan het voordelig zijn op zo'n lijst te staan. Zoals gemeld: echtscheiding, werkeloosheid of handicap kan iedereen overkomen.
Die lijst is er vanwege tientallen jaren tot 70 jaar aan wanbeleid en het is de enige manier om snel aan een primaire levensbehoefte te voorzien in geval van nood.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat heeft die lijst dan nog voor zin? Dan kan je ook stellen dat wie het oudste is voor gaat, die staat dan namelijk bijna altijd het langste op de lijst.
Of liever wie het langste in de huidige woning woont maar het gaat om het idee.
Die lijst heeft ook geen zin: statushouders, ex-delinquenten en GGZ-patiënten, krijgen voorrang. Vandaar dat die lijsten zo lang zijn en blijven.quote:
Relaties zonder kinderen 80%, met kinderen 30%quote:Op vrijdag 17 juni 2022 12:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk je dat mensen zich iets van "overheidsvoorlichting" aantrekken? Indien ik mijzelf als norm beschouw...."zonde van de tijd, de moeite en de investering".
En die 60% relatiebreuk....is dat niet 30%??
TS mag best in Ter Apel in de tuin gaan slapen.quote:
Het was niet haar keuze...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
TS mag best in Ter Apel in de tuin gaan slapen.
Laten we wel wezen het probleem van TS is niet urgent, gaat dat heel misschien over een half jaar worden als ze het afwacht. Niet dat ze in een leuke situatie zit maar scheiden is wel een eigen keuze, hoe begrijpelijk dan ook.
Eens.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 09:51 schreef skrn het volgende:
[..]
Ongeveer 30% van (minderjarige) kinderen maakt een scheiding mee. Het is wel de realiteit van vandaag de dag. En natuurlijk is het niet leuk. En wrang als 1 vd partners bijvoorbeeld geweldadig is. Als de scheiding aanstaande is, is het beter voor de kinderen om alle zaken meteen snel te regelen. En natuurlijk hebben we een woningtekort, door teveel immigratie. Allemaal waar en allerlei zaken waar je niks aan kan doen.
En TS zoekt oplossingen. Ik zou zeggen: probeer alles op alles te zetten dat je in je koophuis kan zitten. Je helpt iedereen de vernieling in als iedereen gaat huren.
Maar op maatschappelijk vlak zou wat mij betreft meer voorlichting mogen zijn. Besef. Laat iedereen toch beseffen dat een scheiding kan voorkomen, zeker in lagere sociale klassen. En dat de gevolgen financieel zeer zwaar kunnen zijn, met name als er kinderen in het spel zijn, want dan wordt onderdak zoeken een stuk lastiger.
Mijn toetsenbord weigert om dit te typen. Hoe krijg jij dit voor elkaar?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:31 schreef qajariaq het volgende:
[..]
TS mag best in Ter Apel in de tuin gaan slapen.
Laten we wel wezen het probleem van TS is niet urgent, gaat dat heel misschien over een half jaar worden als ze het afwacht. Niet dat ze in een leuke situatie zit maar scheiden is wel een eigen keuze, hoe begrijpelijk dan ook.
Dat lees ik nergens. Ik kan me levendig voorstellen dat ze niet verder wil maar het is een keuze.quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens. Ik kan me levendig voorstellen dat ze niet verder wil maar het is een keuze.
quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:59 schreef scorned het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook aan het bekijken ben. Alleen, lastig hier in de buurt. Je mag haast nooit permanent wonen.
Te erg voor woorden. Leuke woning en alles voor elkaar. Dan gaat je man vreemd. Hij vertrekt naar een (dure) huurwoning die hij kan blijven betalen omdat hij nu geen geld meer overhoudt voor partneralimentatie en ik sta even later bijna blut op straat. erg moeilijk te verkroppen kan ik je zeggen.
En nee, geen urgentie.
Niet om te discrimineren en ik heb ook zeker met die mensen te doen, maar iemand opperde het al...
Omweg maken naar Syrie of Oekraïne, en dan op de trein terug. grotere kans op een woning dan vanuit NL...
Maar ik hoopte iets over het hoofd te zien.
Wel ben ik nog aan het bekijken of de scheiding wel goed genoeg voor mij geregeld is. Maar daar maak ik denk een ander topic voor aan.
Een stuk makkelijker dan mensen wiens huis aan gort is geschoten en hun land in levensnood verlaten weer de zee in te sturen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mijn toetsenbord weigert om dit te typen. Hoe krijg jij dit voor elkaar?
Is de ggz vol bij je in de buurt?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een stuk makkelijker dan mensen wiens huis aan gort is geschoten en hun land in levensnood verlaten weer de zee in te sturen.
Een half jaar is niet urgent.
Het lijkt mij persoonlijk iets logischer dat deze vreemdgaande lul zelf is vertrokken, helemaal omdat ze vlak ervoor schrijft dat ze het zo goed voor elkaar dacht te hebben, maar je hebt gelijk het staat er niet 100% duidelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die lul vertrok maar er staat nergens op wiens verzoek.
Dat klopt wel maar ik ken toch uit het verleden en ook heden heel veel relaties die van bed gescheiden zijn maar niet van tafel om het zo maar uit te drukken.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het lijkt mij persoonlijk iets logischer dat deze vreemdgaande lul zelf is vertrokken, helemaal omdat ze vlak ervoor schrijft dat ze het zo goed voor elkaar dacht te hebben, maar je hebt gelijk het staat er niet 100% duidelijk.
Maar goed, in hoeverre is het een eerlijke keuze om niet het risico te willen lopen op geslachtsziekten, gedoe en nog meer vernedering? Net zoals partnermishandeling vind ik vreemdgaan wel een hele geldige reden om niet meer van een echte keuze te spreken. Er is dan gewoon een basale voorwaarde voor het aanhouden van een relatie geschonden.
Omdat ik er moeite mee heb dat mensen vermoord worden wil jij me wegstoppen?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is de ggz vol bij je in de buurt?
Geen van beiden maar sociaal is er veel mis met jequote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:00 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat ik er moeite mee heb dat mensen vermoord worden wil jij me wegstoppen?
Absolutely!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:00 schreef qajariaq het volgende:
Het punt is dat TS bang is haar huis over een half jaar te verliezen en kennelijk nog niet in aanmerking komt voor andere woonruimte. Dat had eerder verzonnen kunnen worden. Als zij de hypotheek alleen kan opbrengen moet ze gewoon alles op alles zetten om daar te blijven wonen. Die overwaarde is op dit moment aan het verdampen en anders zal ze die onderhands ergens moeten regelen of een afbetalingsregeling moeten maken met de ex.
Als die ex alleen maar meer schulden maakt gaat ie failliet, dan heeft ie meer aan een afbetalingsregeling dan aan contanten lijkt mij.
Denk je dat ze een vluchteling is?quote:Op woensdag 15 juni 2022 16:40 schreef Elan het volgende:
Waarom heb je geen recht op urgentie? Met zo'n inkomen kun je toch nooit iets huren in de particuliere markt, laat staan kopen?
Willen ze dat je met je kids op straat komt te staan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |