abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juli 2022 @ 16:50:59 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205360543
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 14:50 schreef BE het volgende:

[..]
Bijzondere deurmat! :D
Hehe true. Bevalt wel heel goed trouwens, gewoon de laatste meter van de gang. Ik wil 'm trouwens in een andere kleur, de stijl van de gang is ondertussen veranderd.
Resistance is futile.
pi_205361263
Ik ga maar niks zeggen over de plinten... De blauwe tegels in de badkamer zijn spectaculair! Het patroon is precies goed zo (tegels rechtop, deel laag en deel hoog). Ben je zelf ook bij met het patroon?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zaterdag 16 juli 2022 @ 18:51:03 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205361546
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga maar niks zeggen over de plinten... De blauwe tegels in de badkamer zijn spectaculair! Het patroon is precies goed zo (tegels rechtop, deel laag en deel hoog). Ben je zelf ook bij met het patroon?
Hoezo, vind je het niet mooi? O-) :') Ik hoop echt dat het goed gefikst wordt want we zijn er inmiddels aardig chagrijnig door :@

Ja het is helemaal goed uitgepakt, we zijn er heel blij mee! Ik denk nog steeds dat dit het mooiste staat, zo met het hoge plafond wordt het extra mooi benadrukt. Ik kan echt niet wachten tot het helemaal af is en alles op z'n plaats valt O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205365471
Jemig die plinten en vloer ;(
Dat kan inderdaad niet joh, dat kan een bedrijf toch niet maken zelfs een beunhaas kan beter werk leveren 8)7
Groot gelijk dat je hier wat van zegt.
Echt heel vervelend dat je overal zo achteraan moet!
pi_205365999
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 15:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik zal nog eens nakijken hoe het er bij ons instaat. De laminaatlegger (ingehuurd door dezelfde winkel) heeft wel alles netjes in verstek gezaagd dus het lijkt mij dat het voor pvc dan ook geldt. Maar goed aannames zijn weinig waard natuurlijk :+
[..]
Ja hè? Het ziet er echt zo mooi uit O+ En dan is het nog niet eens af met de messing kranen etc, maar nu al prachtig!
[..]
We hebben betaald voor het afkitten :Y boven met het laminaat is dat ook netjes gebeurd.

Volgens de pvc-legger had hij heel onduidelijke instructies, dat ga ik ook terugkoppelen naar de winkel.

Maar nu eerst maar eens voor mijn Corona gezin zorgen. Man en kind zijn nog steeds niet lekker en mijn moeder had nu ook een positieve test :X
Als dat van tevoren duidelijk is afgesproken en in de offerte stond dan is het natuurlijk gewoon slordig en moet de winkel het oplossen. Wat irritant dat je op alles moet blijven letten hè. Zeker als je je niet lekker voelt. Dan wegen deze laatste loodjes wel zwaar. Hopelijk is het allemaal snel afgelopen, en over een paar maanden lach je hierom bij een gezellig etentje in het mooie nieuwe huis!
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 20:14:14 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205415967
De vloer is helaas nog niet opgelost (de baas van de legger is op vakantie, gaat het daarna fiksen) maar verder schiet het op. De wc beneden is af O+





En ook boven zit de wc erin :s)



Nu wachten tot de stuc droog is, dan wordt het nog geschilderd en verder afgemaakt. Het is bizar hoe nat het nog is na een week :o

Ben benieuwd wat jullie van de tegels vinden. Manlief is het er wel mee eens dat de donkere tegels mooier zijn. Zelf vind ik het juist wel tof dat we beneden licht hebben en boven donker O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 21 juli 2022 @ 20:26:04 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_205416119
Ik vind de gekleurde tegels allebei prachtig. Heb zelf wel een allergie voor die witte 30x60 :@
disclaimer
pi_205416318
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik vind de gekleurde tegels allebei prachtig. Heb zelf wel een allergie voor die witte 30x60 :@
Ik vind de licht blauwe tegels in het toilet errugh mooi. Zou zelf niet de combi met wit maar met iets zachters’ gekozen hebben. Maar dat gezegd hebbende…. kleuren kiezen is en blijft moeilijk. De drempel is vaak toch hoger om iets afwijkenders te kiezen, is mijn ervaring.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 22:05:05 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205417660
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik vind de gekleurde tegels allebei prachtig. Heb zelf wel een allergie voor die witte 30x60 :@
Komt het door het formaat of ook de kleur? Eigenlijk zelf nooit zo nagedacht over de witte maat, het is zo standaard. Weet ook niet goed wat er anders bij had gekund, heb me er in ieder geval nooit in verdiept :D De keuzestress tussen de twee kleuren was voor ons al voldoende _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 20:36 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik vind de licht blauwe tegels in het toilet errugh mooi. Zou zelf niet de combi met wit maar met iets zachters’ gekozen hebben. Maar dat gezegd hebbende…. kleuren kiezen is en blijft moeilijk. De drempel is vaak toch hoger om iets afwijkenders te kiezen, is mijn ervaring.
Wat had je dan in plaats van wit gekozen? Ben ik wel benieuwd naar :) We hebben dus zelf niet nagedacht over iets anders en ik vind het zo prima uitvallen. Qua accenttegel en de manier van zetten springt het er al genoeg uit zo denk ik :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205417732
Ik vind die van de wc heel mooi! :Y Mooier denk ik dan die in de badkamer. Maar ik hou gewoon erg van lichtblauwe tinten. Wel denk ik dat het donkerblauw met de kranen heel mooi uit gaat komen. Beter dan met lichtblauw.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205417804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat had je dan in plaats van wit gekozen? Ben ik wel benieuwd naar :) We hebben dus zelf niet nagedacht over iets anders en ik vind het zo prima uitvallen. Qua accenttegel en de manier van zetten springt het er al genoeg uit zo denk ik :)
Hele goede vraag. Ik vind het verschil nu zo ‘hard’, tussen het zachte blauw en de witte tegels. Eerlijk gezegd zou ik nu niet 1 2 3 een antwoord kunnen geven. Ik ben zelf iemand die kleuren in het echt moet zien en er ook lang over nadenkt om te beslissen.
Ik bedenk me net: als je er een andere kleur bijzet, loop je best het risico een combinatie te maken die minder tijdloos is (of: snel weer uit de gratie kan zijn). En dat is ook niet handig.

In ons huidige huis hebben we (6 jaar geleden) ook best een aantal standaard keuzes gemaakt, die ik nu anders zou maken. Mijn meelezen in al deze verbouw topics hebben hier zeer aan bijgedragen!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 22:26:27 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205417898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:10 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind die van de wc heel mooi! :Y Mooier denk ik dan die in de badkamer. Maar ik hou gewoon erg van lichtblauwe tinten. Wel denk ik dat het donkerblauw met de kranen heel mooi uit gaat komen. Beter dan met lichtblauw.
Dat laatste denk ik ook :Y We wilden ook echt of donkerblauw met messing of lichtblauw met koper, dat was denk ik ook een mooie combi geweest. Zelf ben ik blij met de donkere badkamer, zoals @Leandra zei heeft die lichtblauwe toch meer de uitstraling van een Tunesisch badhuis _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:16 schreef Essebes het volgende:

[..]
Hele goede vraag. Ik vind het verschil nu zo ‘hard’, tussen het zachte blauw en de witte tegels. Eerlijk gezegd zou ik nu niet 1 2 3 een antwoord kunnen geven. Ik ben zelf iemand die kleuren in het echt moet zien en er ook lang over nadenkt om te beslissen.
Ik bedenk me net: als je er een andere kleur bijzet, loop je best het risico een combinatie te maken die minder tijdloos is (of: snel weer uit de gratie kan zijn). En dat is ook niet handig.

In ons huidige huis hebben we (6 jaar geleden) ook best een aantal standaard keuzes gemaakt, die ik nu anders zou maken. Mijn meelezen in al deze verbouw topics hebben hier zeer aan bijgedragen!
Sowieso interessante dingen om over na te denken en je mening aan te passen door alle voorbeelden online. Wij gingen er ook super blanco in en je ontwikkelt steeds meer een smaak en idee, en als het dan ook nog mooi samenvalt is dat helemaal mooi meegenomen. En dan over 10 jaar wil je waarschijnlijk weer totaaaaal iets anders :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 21 juli 2022 @ 22:38:58 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205418003
Ook even een update wat er nog allemaal moet gebeuren en wat de planning daarvan is:

- Traprenovatie tussen keuken en woonkamer: aanstaande maandag. Morgenavond gaan we het zelf schuren en in de lak zetten zodat het beetje trap dat je nog kunt zien er in ieder geval netjes uitziet.
- Bestellen vensterbanken: ik heb een bedrijf gevonden en alles opgemeten maar moet ze nog even bellen.
- Afmaken van de plinten: als de pvc-legger terug is van vakantie (over een week of 2)
- Plaatsen glazen balustrade woonkamer: ergens in september
- Deuren in het hele huis: waarschijnlijk oktober
- Plaatsen gordijnen: ergens (zelf) komende week
- Bestellen en plaatsen planken in de keuken: nog uitzoeken. Iemand nog tips?
- Schilderen trap op de overloop en schuren/lakken leuningen
- Nieuwe mat bij de voordeur
- Nieuw luik naar de berging

Verder nog dingen ophangen en accessoires aanschaffen (en grotere dingen als een bank etc :D) maar qua grote dingen is dit het wel zo'n beetje.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205419053
Ik vind beide blauwe tegels mooi, maar de lichtere verzuipen denk ik iets meer in de veelheid aan kleuren en formaten tegels. Dat zijn er veel op zo'n kleine ruimte. Vergelijk hiermee:




Het mooist zou denk ik zijn geweest om je tot twee soorten tegels te beperken of om de witte tegels in hetzelfde formaat en patroon als de blauwe tegels te kiezen en een lichte voeg te nemen. Dat laatste is nog mogelijk; de witte tegels vallen meer weg tegen de witte muur.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf blij mee bent! Het is een keurig toilet geworden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 07:06:02 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205419430
Ik vind de donkere mooier, maar vind het juist jammer dat de witte tegels precies even hoog uitkomen als de rand van het inbouwtoilet. Ik had iets hoger doorgetegeld, denk ik. Maar het is echt wel tof hoor!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 22 juli 2022 @ 08:00:31 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205419553
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:38 schreef MaJo het volgende:
Ook even een update wat er nog allemaal moet gebeuren en wat de planning daarvan is:

- Traprenovatie tussen keuken en woonkamer: aanstaande maandag. Morgenavond gaan we het zelf schuren en in de lak zetten zodat het beetje trap dat je nog kunt zien er in ieder geval netjes uitziet.
- Bestellen vensterbanken: ik heb een bedrijf gevonden en alles opgemeten maar moet ze nog even bellen.
- Afmaken van de plinten: als de pvc-legger terug is van vakantie (over een week of 2)
- Plaatsen glazen balustrade woonkamer: ergens in september
- Deuren in het hele huis: waarschijnlijk oktober
- Plaatsen gordijnen: ergens (zelf) komende week
- Bestellen en plaatsen planken in de keuken: nog uitzoeken. Iemand nog tips?
- Schilderen trap op de overloop en schuren/lakken leuningen
- Nieuwe mat bij de voordeur
- Nieuw luik naar de berging

Verder nog dingen ophangen en accessoires aanschaffen (en grotere dingen als een bank etc :D) maar qua grote dingen is dit het wel zo'n beetje.
Wat voor planken zoek je?

Wij hebben de Botkyrka van Ikea. Heel simpel ontwerp maar super makkelijk in gebruik. Zal zo ff fotootje posten.
Resistance is futile.
pi_205419702
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind beide blauwe tegels mooi, maar de lichtere verzuipen denk ik iets meer in de veelheid aan kleuren en formaten tegels. Dat zijn er veel op zo'n kleine ruimte. Vergelijk hiermee:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het mooist zou denk ik zijn geweest om je tot twee soorten tegels te beperken of om de witte tegels in hetzelfde formaat en patroon als de blauwe tegels te kiezen en een lichte voeg te nemen. Dat laatste is nog mogelijk; de witte tegels vallen meer weg tegen de witte muur.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf blij mee bent! Het is een keurig toilet geworden.
Wij hebben daarom gekozen voor alleen stucwerk naast de tegels (geverfd met speciale verf voor vochtige ruimtes). Elke tegel die ik ernaast visualiseerde, maakte het minder mooi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 juli 2022 @ 08:49:07 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_205419803
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 22:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Komt het door het formaat of ook de kleur? Eigenlijk zelf nooit zo nagedacht over de witte maat, het is zo standaard. Weet ook niet goed wat er anders bij had gekund, heb me er in ieder geval nooit in verdiept :D De keuzestress tussen de twee kleuren was voor ons al voldoende _O-
[..]
Wat had je dan in plaats van wit gekozen? Ben ik wel benieuwd naar :) We hebben dus zelf niet nagedacht over iets anders en ik vind het zo prima uitvallen. Qua accenttegel en de manier van zetten springt het er al genoeg uit zo denk ik :)
Nou ja, de witte 30x60 is wel wat je zo ongeveer in elke "veilige keuze badkamer" in Nederland die is aangelegd na het jaar 2000 terugziet. En daarom zit het denk ik ook in mijn allergie. Het lijkt wel alsof iedereen dat neemt "omdat het zo hoort" of omdat de badkamerontwerper het er standaard in tekent. Lekker veilig en generiek.
En dan is dat contrast met die heel opvallende tegel voor mijn gevoel te groot. Ik denk zelf ook dat het met eenzelfde tegel in een lichte / witte kleur anders had gevoeld. Toch wel het wit, maar niet EN een ander formaat, EN een andere glazuurlaag, EN een andere voeg, EN een andere kleur.

Maar, ik denk wel dat aankleding en afwerking het straks een stuk gaat opfrissen. We zien nu alleen maar tegel, en dat is natuurlijk niet als ie straks in gebruik is, dus ik wacht met smart op de totaalfoto's straks :D :*
disclaimer
  vrijdag 22 juli 2022 @ 09:01:00 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205419880
Botkyrka:



Ik heb er nog 1 over trouwens. Eens kijken waar we die op gaan hangen.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 09:10:13 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205419941
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind beide blauwe tegels mooi, maar de lichtere verzuipen denk ik iets meer in de veelheid aan kleuren en formaten tegels. Dat zijn er veel op zo'n kleine ruimte. Vergelijk hiermee:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het mooist zou denk ik zijn geweest om je tot twee soorten tegels te beperken of om de witte tegels in hetzelfde formaat en patroon als de blauwe tegels te kiezen en een lichte voeg te nemen. Dat laatste is nog mogelijk; de witte tegels vallen meer weg tegen de witte muur.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf blij mee bent! Het is een keurig toilet geworden.
We zijn er zeker blij mee :Y Voor een volgende keer zouden we misschien wat beter na kunnen denken over de extra tegel. We hebben nu gewoon gedacht, we doen beneden hetzelfde als boven, totaal niet bij stilgestaan dat we daar een andere tegel hadden kunnen kiezen. Ook de leverancier heeft dat niet geopperd. Maar ik vind het prima zoals het is :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 07:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de donkere mooier, maar vind het juist jammer dat de witte tegels precies even hoog uitkomen als de rand van het inbouwtoilet. Ik had iets hoger doorgetegeld, denk ik. Maar het is echt wel tof hoor!
Bedoel je dan achter het toilet of aan de zijkanten? Ik vind het juist wel mooi dat het allemaal op dezelfde hoogte uitkomt.

quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat voor planken zoek je?

Wij hebben de Botkyrka van Ikea. Heel simpel ontwerp maar super makkelijk in gebruik. Zal zo ff fotootje posten.
Gewoon een simpele "zwevende plank". In ieder geval iets strakkers dan die lelijke metalen rekken die er hingen. Misschien wat donkerder hout met eventueel een zwart metaal wat nog zichtbaar mag zijn, ben ik nog niet helemaal uit. En mijn man heeft misschien ook nog wel een mening O-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben daarom gekozen voor alleen stucwerk naast de tegels (geverfd met speciale verf voor vochtige ruimtes). Elke tegel die ik ernaast visualiseerde, maakte het minder mooi.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mooi geworden :Y Kan me ook wel voorstellen dat dit veel rustiger oogt omdat de tegel al vrij druk is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 08:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja, de witte 30x60 is wel wat je zo ongeveer in elke "veilige keuze badkamer" in Nederland die is aangelegd na het jaar 2000 terugziet. En daarom zit het denk ik ook in mijn allergie. Het lijkt wel alsof iedereen dat neemt "omdat het zo hoort" of omdat de badkamerontwerper het er standaard in tekent. Lekker veilig en generiek.
En dan is dat contrast met die heel opvallende tegel voor mijn gevoel te groot. Ik denk zelf ook dat het met eenzelfde tegel in een lichte / witte kleur anders had gevoeld. Toch wel het wit, maar niet EN een ander formaat, EN een andere glazuurlaag, EN een andere voeg, EN een andere kleur.

Maar, ik denk wel dat aankleding en afwerking het straks een stuk gaat opfrissen. We zien nu alleen maar tegel, en dat is natuurlijk niet als ie straks in gebruik is, dus ik wacht met smart op de totaalfoto's straks :D :*
Sterker nog, de aannemer neemt deze maat en de 60x60 mee in zijn standaardprijs en andere maten zijn meerwerk 8)7

Ik denk dat het inderdaad in het totale plaatje allemaal wel mee gaat vallen, nu is het een en al tegel. Hoewel er in het toilet niet zo heel veel meer bij gaat komen dan een toiletrolhouder, prullenbakje en misschien een schilderijtje aan de muur :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:01 schreef Seven. het volgende:
Botkyrka:

[ afbeelding ]

Ik heb er nog 1 over trouwens. Eens kijken waar we die op gaan hangen.
Dit is niet wat ik zoek maar in jullie keuken staat het erg mooi, beetje fifties vibe O+ Je had eerder iets gepost voor aan de muur, met een donkere plank en zwart metaal. Dat is meer waar we naar op zoek zijn :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 22 juli 2022 @ 09:20:24 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205420014
Pythagoras van Maze Interior:

Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 09:26:30 #172
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205420050
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:20 schreef Seven. het volgende:
Pythagoras van Maze Interior:

[ afbeelding ]
Ja die O+ Maar staat dat ook goed in een keuken?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205420906
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja die O+ Maar staat dat ook goed in een keuken?
Waarom twijfel je daar over?
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 11:28:19 #174
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205420977
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:20 schreef Puala het volgende:

[..]
Waarom twijfel je daar over?
Geen idee eigenlijk, ik zie alleen foto's van die planken in woonkamers :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205421057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Geen idee eigenlijk, ik zie alleen foto's van die planken in woonkamers :)
T enige waar je op zou moeten letten is de plank, in de woonkamer heb je wat minder vocht dan in een keuken. Maar als die goed in de lak zit, waarom niet.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 12:34:21 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205421453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:39 schreef Puala het volgende:

[..]
T enige waar je op zou moeten letten is de plank, in de woonkamer heb je wat minder vocht dan in een keuken. Maar als die goed in de lak zit, waarom niet.
Het is wel een plank met een fineerlaag (zou je niet zeggen gezien de prijzen :') ). Maar zal in een keuken ook prachtig staan.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 13:00:21 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_205421634
de meeste keukenkastjes zijn ook planken met een fineerlaag hoor. Dat gaat wel goed.
Het is een keuken, geen douchecabine :D
disclaimer
pi_205421646
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 12:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het is wel een plank met een fineerlaag (zou je niet zeggen gezien de prijzen :') ). Maar zal in een keuken ook prachtig staan.
oh dat kan ook in een vochtigere omgeving, dus prima :Y
  maandag 25 juli 2022 @ 10:11:09 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205452139
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 09:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedoel je dan achter het toilet of aan de zijkanten? Ik vind het juist wel mooi dat het allemaal op dezelfde hoogte uitkomt.
[..]

Ik kan niet echt een mooi voorbeeld vinden online (en geen foto van de wc in ons vorige huis), maar ik had voor meer tegels gekozen, denk ik. Zoiets dus:

K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:59:06 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205564015
Het wordt weer eens tijd voor een update, en wat voor een: de badkamer is klaar *O* We zijn er blij mee O+











Twee dingen zijn niet helemaal gegaan zoals wij wilden:
- we hadden aangegeven absoluut geen "staafdouche" als handdouche te willen. De verkoper was dat met ons eens, hij was daar ook geen fan van. En wat is er geleverd... juist 8)7 Dit stond blijkbaar al verkeerd in de offerte dus we hebben nu besloten om het zo te laten in de badkuip en een ronde handdouche te kopen voor onder de douche.
- door de radiator naast het toilet was er geen ruimte meer voor de toiletrolhouder, die is nu dus erachter gemonteerd naast het bad. Niet de meest ideale oplossing maar het kon niet anders.

Verder is de vloer nu helemaal af (ja ook het luik en zelfs de plinten in verstek gezaagd na heel veel discussie _O_ :X) en de traprenovatie is ook mooi geworden.







Ter referentie, dit was de trap ervoor:



Mijn man is al begonnen met uitpakken en inrichten. Nog lang niet alles is af maar het begint al ergens op te lijken O+



Het laatste struikelblok zijn nu de gordijnen, die moeten nog opgehangen worden. We hebben iemand gevonden die dit kan doen, hopelijk kan hij snel. En dan kunnen we eindelijk over *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:07:45 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205564070
Mooi zo die douchecel! _O_
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
***
pi_205564499
Je badkamerkranen O+

En wat een pracht van een keuken O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205564527
Gave badkamer! Chique hoor!

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:07 schreef BE het volgende:
Mooi zo die douchecel! _O_
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
Ik snap je, maar nu heb je de natte kant niet bij de voeg in de buurt. En de voeg is wel je zwakkere punt vaak, dus ik denk dat het zo beter is :)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:38:59 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564551
Wauw MaJo, wat wordt het gaaf.

Trap heeft wel een serieuze transformatie ondergaan zeg :D
Resistance is futile.
pi_205565857
Super mooi geworden, @MaJo!

Nog een vraagje aan jou en @hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:40:25 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205566538
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:07 schreef BE het volgende:
Mooi zo die douchecel! _O_
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
Thanks!

Bedoel je de vloertegels? Daar heb ik niet zo’n last van, de muurtegels vind ik belangrijker. Zo zijn de blauwe accenttegels nét iets hoger dan de douchecabine. Het is echt een klein verschil maar als je erop gaat letten is het irritant. Dus ik ga het loslaten :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Je badkamerkranen O+

En wat een pracht van een keuken O+
Ha echt? Wij vinden de keuken maar niks :D Met de nieuwe vloer en zo ingericht is het al wel stukken beter maar met name de materialen voelen erg goedkoop.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:35 schreef Puala het volgende:
Gave badkamer! Chique hoor!
[..]
Ik snap je, maar nu heb je de natte kant niet bij de voeg in de buurt. En de voeg is wel je zwakkere punt vaak, dus ik denk dat het zo beter is :)
Thanks :*

Kijk, dat zijn dan weer goede dingen om te weten, daar hebben ze vast ook over nagedacht ^O^

quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:38 schreef Seven. het volgende:
Wauw MaJo, wat wordt het gaaf.

Trap heeft wel een serieuze transformatie ondergaan zeg :D
Die trap was echt niet meer aantoonbaar, helemaal vies gelopen door de werkmannen en er was ook iets overheen gelekt. Nu ziet het er weer fris uit *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Super mooi geworden, @:MaJo!

Nog een vraagje aan jou en @:hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
Ha, nog een Peacock Pride fan! We hebben het met sigma laten mengen, dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt. We hebben het zelf niet geverfd maar het zal zeker met 2 lagen gedekt zijn, anders dan hadden we dat wel van de schilders gehoord (wij kochten zelf de verf in).
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205567886
Hoera, de badkamer is af! *O* Wonen jullie er nu echt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:49:57 #188
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205568406
Heel mooi geworden je badkamer! _O_
pi_205569059
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Super mooi geworden, @:MaJo!

Nog een vraagje aan jou en @:hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
Hier met flexa laten mengen en was in twee lagen dekkend. Zowel op een pas gestucte muur als een muur waar lime groen op zat. Schilderde heel lekker weg (beter als de witte tex die we hadden. Die was frustrerend)


@MaJo wat is het allemaal mooi geworden!! Wauw!
Hopelijk kun je de ellende en frustratie snel ‘vergeten’ en er flink van genieten!
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:03:32 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205569358
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hoera, de badkamer is af! *O* Wonen jullie er nu echt?
Nog steeds niet :@ Op de dagen dat Aapie naar de opvang is dan gaan we erheen om alles aan kant te maken/uit te pakken/en in te richten. Dat gaat al behoorlijk goed! Het belangrijkste nu is dat de gordijnen worden opgehangen. Omdat dit niet aan de kozijnen moet worden gemonteerd maar in de (schuine) plafonds willen we het wel laten doen. We hebben nu iemand gevonden die dit wil doen dus hopelijk kan hij ook snel :s)

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:42 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier met flexa laten mengen en was in twee lagen dekkend. Zowel op een pas gestucte muur als een muur waar lime groen op zat. Schilderde heel lekker weg (beter als de witte tex die we hadden. Die was frustrerend)

@:majo wat is het allemaal mooi geworden!! Wauw!
Hopelijk kun je de ellende en frustratie snel ‘vergeten’ en er flink van genieten!
Thanks O+ Ik merk dat de frustraties, zoals over de vloer, al weg beginnen te zakken. Nu zijn er vooral nog wat kleine dingen onaf, dat moeten we gewoon snel fiksen zodat dat geen grote frustraties gaan worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:49 schreef gcjoel het volgende:
Heel mooi geworden je badkamer! _O_
Bedankt O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205571257
Wat is het mooi geworden Majo! Trap ook super zo!

Kun je niet over zonder gordijnen?
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 23:26:57 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205577082
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:29 schreef Cathmar het volgende:
Wat is het mooi geworden Majo! Trap ook super zo!

Kun je niet over zonder gordijnen?
Manlief vindt het wel echt een vereiste. Zelf heb ik meer zoiets van als we nu over gaan is er ook meer sprake van urgentie, nu is het steeds zo afwachten. En ik wil na al die weken ook gewoon eens in ons nieuwe huis wonen!

Vandaag wel iets minder nieuws: lekkage in de pijpleiding van de vloerverwarming (bovengronds) en dus wat waterschade in de berging :X Aannemer komt morgen een kijkje nemen maar het lijkt erop dat ze de vloerverwarming nooit getest hebben, of het is wel heel toevallig dat het nu opeens gebeurt nu de CV is aangesloten (eergisteren).
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 22 augustus 2022 @ 11:16:30 #193
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_205710775
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:26 schreef MaJo het volgende:

[..]
Manlief vindt het wel echt een vereiste. Zelf heb ik meer zoiets van als we nu over gaan is er ook meer sprake van urgentie, nu is het steeds zo afwachten. En ik wil na al die weken ook gewoon eens in ons nieuwe huis wonen!

Vandaag wel iets minder nieuws: lekkage in de pijpleiding van de vloerverwarming (bovengronds) en dus wat waterschade in de berging :X Aannemer komt morgen een kijkje nemen maar het lijkt erop dat ze de vloerverwarming nooit getest hebben, of het is wel heel toevallig dat het nu opeens gebeurt nu de CV is aangesloten (eergisteren).
Mooi geworden!

Badkamer lijkt me wel een vereiste, maar die is af. Gordijnen lijken me alles behalve een vereiste, lekker in je nieuwe huis gaan wonen (maar ik houd niet van gordijnen, dat scheelt misschien).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:18:41 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205726976
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:16 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Mooi geworden!

Badkamer lijkt me wel een vereiste, maar die is af. Gordijnen lijken me alles behalve een vereiste, lekker in je nieuwe huis gaan wonen (maar ik houd niet van gordijnen, dat scheelt misschien).
Nou de gordijnen hangen er dus we zijn sinds eergisteren over *O*

Dit was mijn uitzicht gisterochtend:



De goede kijker zal het opvallen dat de douchekop inmiddels vervangen is :s)

En dan natuurlijk een sneak peak van de gordijnen, open en dicht :s)







In de woonkamer is het nog wel een beetje kamperen zonder bank maar Aapie vermaakt zich best O+



Nu zit het hem vooral in de afwerking zoals een nieuwe mat bij de voordeur, nieuw luik naar de berging, vensterbanken, een plankje hier en daar en natuurlijk het aanschaffen van de bank. De bank zijn we al uit maar we twijfelen een beetje aan de kleur. We hebben een roze bank op het oog maar man begint nu toch te twijfelen, ook omdat we al een roze chaise longue hebben (die staat er nog niet en moet opnieuw gestoffeerd worden). We zouden ook die stoel in een andere kleur kunnen laten bekleden.

En niet geheel onbelangrijk, lampen in de 4 kamers boven. Dat valt je niet zo op als je nog geen gordijnen hebt :') In de slaapkamer hebben we gelukkig wat sfeerverlichting en de badkamer en gang zijn ook verlicht dus dat scheelt al, maar bij Aapie en de andere 2 kamers is het pikkedonker 's avonds. Dus daar moeten we wel even achteraan gaan :s)

Maar ja, we wonen er dus, eindelijk O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205727010
Gefeliciteerd! *O* Wat een uitzicht. Mooie tegels en douchecabine ook. 8-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:23:46 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205727050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd! *O* Wat een uitzicht. Mooie tegels en douchecabine ook. 8-)
Bedankt! Mooi is het geworden hè? O+ Alleen wel een beetje lekkage bij de douche, de kit is niet helemaal goed dus het lekt er onderdoor. Aannemer al op de hoogte gesteld, die komt er naar kijken. Verder loopt alles nu zoals het moet lopen.

Alleen de vloerverwarming ben ik erg benieuwd naar. We hebben nu nog de oude thermostaat hangen en volgens de aannemer is dat prima. Maar heb je niet iets nodig waarmee je verschillende zones kunt regelen :? We hebben daar überhaupt geen uitleg over gekregen en zelf doet hij vaag. Hoe werkt dat normaal gesproken?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:27:08 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205727088
De precieze to do list (ook handig voor mezelf :@)

- Bestellen vensterbanken: ik heb een bedrijf gevonden en alles opgemeten maar moet het nog helemaal voor ze uittekenen en dat komt er niet van :@
- Plaatsen glazen balustrade woonkamer: ergens in september
- Deuren in het hele huis: waarschijnlijk oktober
- Bestellen bank
- Lampen slaapkamers
- Ophangen schilderijen en andere kleine dingen
- Bestellen en plaatsen planken in de keuken: nog uitzoeken.
- Schilderen trap op de overloop en schuren/lakken leuningen
- Nieuwe mat bij de voordeur
- Nieuw luik naar de berging

[ Bericht 6% gewijzigd door MaJo op 24-08-2022 10:59:33 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_205727143
Fijn dat jullie eindelijk echt verhuisd zijn
pi_205727156
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:23 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedankt! Mooi is het geworden hè? O+ Alleen wel een beetje lekkage bij de douche, de kit is niet helemaal goed dus het lekt er onderdoor. Aannemer al op de hoogte gesteld, die komt er naar kijken. Verder loopt alles nu zoals het moet lopen.

Alleen de vloerverwarming ben ik erg benieuwd naar. We hebben nu nog de oude thermostaat hangen en volgens de aannemer is dat prima. Maar heb je niet iets nodig waarmee je verschillende zones kunt regelen :? We hebben daar überhaupt geen uitleg over gekregen en zelf doet hij vaag. Hoe werkt dat normaal gesproken?
Zeg dat je graag wat uitleg wilt als hij langskomt voor de douchecabine! Is de vloerverwarming door een onderaannemer geïnstalleerd? Ik heb zelf na de oplevering direct contact gehad met een aantal onderaannemers. Dat werkte goed.

Het is misschien niet de leukste materie, maar het loont wel om je erin te verdiepen hoe vloerverwarming werkt en hoe je die het meest efficiënt kunt laten draaien. Een slimme thermostaat is daar handig bij; die kun je ook later nog kopen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:46:15 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205727250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zeg dat je graag wat uitleg wilt als hij langskomt voor de douchecabine! Is de vloerverwarming door een onderaannemer geïnstalleerd? Ik heb zelf na de oplevering direct contact gehad met een aantal onderaannemers. Dat werkte goed.

Het is misschien niet de leukste materie, maar het loont wel om je erin te verdiepen hoe vloerverwarming werkt en hoe je die het meest efficiënt kunt laten draaien. Een slimme thermostaat is daar handig bij; die kun je ook later nog kopen.
Volgens mij snapt hij er ook niks van _O- Hij heeft het door een onderaannemer laten doen. Misschien kan ik inderdaad beter daar terecht (al heb ik geen idee wie dat is, alleen de naam van het systeem).

De aannemer deed ook vaag over de verschillende zones, hij zei dat je dat toch niet echt gebruikt en de verwarming boven ook bijna nooit aanzet. Uhm, in sommige kamers wel :? En juist die bepaalde zones lijkt mij handig, sommige plekken kom je meer dan op andere.

Edit: maar op zich het later pas uitzoeken is dus niet zo gek? Ik had meer verwacht dat je het complete pakket krijgt, inclusief thermostaat. Maar misschien was dat naïef :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')