Jij hebt behoefte aan communicatie en duidelijkheid, hij heeft er behoefte aan om aan z'n werk op de vloer toe kunnen komen. Ik zou zeggen: laten we bespreken hoe we de communicatie behapbaar kunnen maken. Spreek bijvoorbeeld vaste tijdstippen af waarop je contact hebt en hoe je dat hebt, bijvoorbeeld telefonisch met daarna een schriftelijke samenvatting van jou via de mail.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:07 schreef MaJo het volgende:
We zitten nu een beetje in een patstelling, hij gaat pas verder als alle materialen geleverd zijn. Hij is ons echt zat volgens mij
Er zit inderdaad veel in duidelijkheid scheppen maar ook wel beter plannen. Bijvoorbeeld als hij eerder had aangegeven dat de levering op deuren wel langer zouden duren had dat veel eerder gedaan kunnen worden. We hebben 7 maanden gewacht tot de sleutel. Of op z'n minst had hij dat kunnen zeggen en niet aan moeten raden om als eerst de deuren eruit te halenquote:Op donderdag 30 juni 2022 10:19 schreef yinu het volgende:
Dit soort dingen ligt natuurlijk altijd een beetje aan beide kanten... jij communiceert misschien wel erg veel met hem, en sommige dingen zijn dan natuurlijk onhandig of te laat. Omdat jij ook niet weet hoe alles hoort te gaan, en de consequenties van bepaalde ketens van gebeurtenissen kunt overzien. Daar ligt voor hem de taak om duidelijkheid te scheppen. En dat had hij beter eerder kunnen doen, dan had hij ook 80% van de appjes/belletjes kunnen voorkomen, schat ik zo in. Misschien is dat zijn onervarenheid ook. Maar wel belangrijk dat hij dat leert, en niet nu denkt 'die MaJo is gewoon een zeikerd'.
Mijn 'vaste' aannemer is ook best een lompe hork, maar wat hij van tevoren doet is heel duidelijk aangeven wat hij wel en niet gaat doen, en wat de consequenties zijn als wij bijvoorbeeld dingen via een andere partij laten doen, of spullen zelf aanleveren. Dat doet hij dus op lompe wijze, maar daar ben ik inmiddels aan gewenden verder is de communicatie daardoor altijd snel en beperkt, omdat hij heel duidelijk maakt wat de risico's zijn, en wat mijn en zijn verantwoordelijkheden zijn. Dus dat ik moet zorgen dat, als ik zelf wil schilderen, de muren ook geschuurd worden. Of wanneer het schilderwerk uiterlijk klaar moet zijn zodat we zijn volgende stap in het programma niet in de weg zitten. Of dat als er spullen door een andere leverancier geleverd worden en in de weg liggen, dat wij die dan op moeten ruimen omdat anders zijn mannen daar weer een uur mee kwijt zijn, en het is gewoon zonde van de tijd en het geld als een 'dure' elektricien een uur pakken isolatie loopt te sjouwen. Als hij het aan laat leveren, en het moet opgeruimd worden, laat hij wel een van zijn algemene manusjes van alles komen om het op te ruimen. Dat soort dingen. Communicatie is belangrijk.
Zo te horen moet die van jou dat nog leren. En dan 'zweef' jij een beetje, is er onduidelijkheid en veel losse eindjes en dan ga jij bellen en appen.
Dat is niet omdat jij een zeikerd bent. Dat is omdat hij niet duidelijk is geweest over de verwachtingen en verantwoordelijkheden.
Wij hebben dit ook gaandeweg moeten leren en het was heel fijn dat we bij de eerste verbouwing een bouwbegeleider hadden en bij de tweede een architect die ook de bouwbegeleiding deed, daar heb ik veel van geleerd, dan nog ging het wel eens mis en heb ik ook regelmatig boven de whatsapp zitten huilen... dus het hoort er ook een beetje bij, bij zo'n project met veel tijdsdruk en stress... maar het kán wel beter!
Dat verwoord je goedquote:Op donderdag 30 juni 2022 11:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jij hebt behoefte aan communicatie en duidelijkheid, hij heeft er behoefte aan om aan z'n werk op de vloer toe kunnen komen. Ik zou zeggen: laten we bespreken hoe we de communicatie behapbaar kunnen maken. Spreek bijvoorbeeld vaste tijdstippen af waarop je contact hebt en hoe je dat hebt, bijvoorbeeld telefonisch met daarna een schriftelijke samenvatting van jou via de mail.
Ik zou zelf ook gek worden van een continue stroom aan berichten via diverse kanalen, dus ik snap hem wel. Hij moet alleen ook begrijpen dat communicatie hem niet van zijn werk houdt maar deel van zijn werk is.
Of de aannemer de plinten weg moet halen, hangt af van wat jullie hebben afgesproken over de sloop. Jullie hebben een deel zelf gedaan en een deel laten doen. Da's typisch iets waar je onenigheid over kunt krijgen. Het hoort in mijn optiek in ieder geval niet bij het werk van de vloerenlegger. Die moet de vloer kunnen leggen en doet alleen extra voorbereidende werkzaamheden als daar afspraken over zijn gemaakt.
Dat ben ik ook zeker van planquote:Op donderdag 30 juni 2022 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Oh en nog een tip: je kunt het traject pas afsluiten als je met de aannemer een ronde door het huis hebt gedaan en samen hebt geïnventariseerd of alles is opgeleverd zoals afgesproken. Neem daar echt de tijd voor!
Bedoel je met de rug naar de balustrade waar een glazen wand komt? Dat is geen optie met Aapie die er dan overheen zou klimmenquote:Op vrijdag 1 juli 2022 21:10 schreef Puala het volgende:
Je zou misschien de bank kwijt kunnen voor het stuk naar de keuken en de muur in t verlengde van de keuken. Dan kun je een hoek kwijt en de tv op de muur rechts naast de deur naar buiten?
Leuk speelhoekje voor de kleine op de muur waar de vorige bewoners de tv hadden
ah ja ik weet niet hoe hoog de glazen wand wordt tov de bankquote:Op vrijdag 1 juli 2022 21:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je met de rug naar de balustrade waar een glazen wand komt? Dat is geen optie met Aapie die er dan overheen zou klimmen
Dat speelhoekje zie ik ook wel zittenIk denk sowieso dat we iets met de banken moeten aan de kant waar de vorige bewoners ook de bank hadden staan.
De glazen wand wordt 90cm hoog dus met een opstapje erbij klimt die aap er zo overheenquote:Op vrijdag 1 juli 2022 21:19 schreef Puala het volgende:
[..]
ah ja ik weet niet hoe hoog de glazen wand wordt tov de bank
Helemaal dichtmaken zou zonde zijn omdat je daarmee de zichtlijn naar de tuin verliest. Of bedoel je een grote glazen wand? Dat is inderdaad geen optie meer maar ik weet ook niet wat ik daarvan zou vinden. Juist het feit dat je contact hebt tussen keuken en woonkamer vind ik wel een pre.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 11:00 schreef Claudia_x het volgende:
Het is een moeilijke ruimte om in te richten omdat je veel beperkingen hebt. De beste optie zou zijn om de opening tussen woonkamer en eetkamer helemaal dicht of op een andere manier veilig te maken, maar dat is zeker geen optie meer? Hoe belangrijk is tv kijken voor jullie? Kan de tv eventueel boven de open haard?
Ik zie nu de volgende opties. Optie 1: een (modulaire) bank nemen in het midden van de ruimte met twee oriëntaties. Als de tv boven de open haard zou komen, kun je er een (hoek-)bank plaatsen met één oriëntatie in de richting van de open haard.
[ afbeelding ]
Eventueel kun je alleen een tweezits nemen, maar je levert dan wel flink in op met elkaar op de bank kunnen ploffen om tv te kijken, al geldt dat voor de vorige opstelling ook. Je kunt dat op andere manieren oplossen, zoals voetenbankjes nemen die je weg kunt zetten, een grote poef op de grond leggen, een hoogpolig kleed neerleggen waar je graag op zit.
[ afbeelding ]
Optie 2: De bank tegen het raam rechts zetten (de verwarming is straks weg, neem ik aan?) en de tv aan een beugel monteren zodat je die schuin kunt zetten als je tv kijkt.
[ afbeelding ]
Optie 3: een roomdivider nemen die je tegen het muurtje bovenin zet. Ik heb nu een hoekbank ingetekend, maar je kunt ook een bank met chaise longue nemen die je spiegelt zodat de chaise longue bij het raam staat.
[ afbeelding ]
Wat is daar nou weer vies aanquote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:05 schreef firefly3 het volgende:
Een toilet naast het bad vind ik best vies eigenlijk
Een grote glazen wand is een optie, maar er zijn ook alternatieven. Zelf wilde ik bijvoorbeeld geen traditionele balustrade en ook geen glas en kwam op zoiets uit:quote:Op zondag 3 juli 2022 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal dichtmaken zou zonde zijn omdat je daarmee de zichtlijn naar de tuin verliest. Of bedoel je een grote glazen wand? Dat is inderdaad geen optie meer maar ik weet ook niet wat ik daarvan zou vinden. Juist het feit dat je contact hebt tussen keuken en woonkamer vind ik wel een pre.
Dat moet best raar zijn, verhuisd zijn maar nog niet in je huis zitten! Wanneer zou de badkamer klaar moeten zijn?quote:Hopelijk kunnen we er toch morgen weer even heen
In deze setting vind ik dat prachtig maar ik vind het niet passen bij ons huis. Nu hebben we maar een paar jaar het probleem met Aapie die een klimgeit is, in de toekomst is dat ook weer anders. Ik was bij buren in huis die helemaal geen balustrade hebben, die hebben er planten staanquote:Op zondag 3 juli 2022 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een grote glazen wand is een optie, maar er zijn ook alternatieven. Zelf wilde ik bijvoorbeeld geen traditionele balustrade en ook geen glas en kwam op zoiets uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Dat moet best raar zijn, verhuisd zijn maar nog niet in je huis zitten! Wanneer zou de badkamer klaar moeten zijn?
Ze waren wel al begonnen aan de badkamer toch? Nu 'alleen nog' tegelen?quote:Op maandag 4 juli 2022 07:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
In deze setting vind ik dat prachtig maar ik vind het niet passen bij ons huis. Nu hebben we maar een paar jaar het probleem met Aapie die een klimgeit is, in de toekomst is dat ook weer anders. Ik was bij buren in huis die helemaal geen balustrade hebben, die hebben er planten staan
Ja het is best gek zo. Vandaag beginnen ze met de badkamer, ik hoop dat ze op gaan schieten. Wij zijn zelf van donderdag tot zondag op vakantie (huwelijk van vrienden in Parijs) en ik hoop zo dat de badkamer af is als we terugkomen. We gaan het zien!
De fundering ligt erquote:Op maandag 4 juli 2022 07:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze waren wel al begonnen aan de badkamer toch? Nu 'alleen nog' tegelen?
dan moet dat vast lukken
Als je namelijk bezoekt krijgt en er zijn wat pisspetters naast je toilet, sta je er de volgende dag in als je naar bad gaat maar vergeten bent schoon te maken.quote:Op zondag 3 juli 2022 18:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal dichtmaken zou zonde zijn omdat je daarmee de zichtlijn naar de tuin verliest. Of bedoel je een grote glazen wand? Dat is inderdaad geen optie meer maar ik weet ook niet wat ik daarvan zou vinden. Juist het feit dat je contact hebt tussen keuken en woonkamer vind ik wel een pre.
TV-kijken is voor ons best belangrijk. We kijken graag samen een serie en ik kijk bij het wakker worden ook altijd wel tv. We hebben al wel besloten bepaalde dingen meer in de chillkamer te doen (met name manlief die sport kijkt) maar alsnog vinden we het wel lekker om iets op te kunnen zetten.
Goede opties wel! De tweede optie had ik nooit bedacht en dat zou best goed kunnen. De verwarmingen zijn inderdaad weg dus daardoor zijn de opties al wat uitgebreider
De optie met een chaise longue is ook een goeie, we hebben nog een chaise longue van mijn schoonmoeder die al een paar jaar in de opslag staat. Het idee was om deze aan de rechterkant te plaatsen naast het raam om dan lekker boekjes te lezenMaar dat zou ook prima links bij het raam kunnen en dan een speelhoekje voor Aapie.
Ik ga de opties ook eens doornemen met manlief en dan een knoop doorhakken. De levertijd op nieuwe banken zal momenteel vast ook dramatisch zijn
[..]
Wat is daar nou weer vies aan
We zijn al 2 dagen zo druk met het inhalen van ons werk dat we helemaal geen tijd meer hebben gehad om naar ons huisje te gaanDe komende dagen zal het niet veel beter zijn. Ik zou al graag willen beginnen met uitpakken maar man zegt dat het beter is om te wachten tot de badkamer klaar is. Aangezien we nog geen deuren hebben kan het nog wel eens stoffig in huis gaan worden.
Hopelijk kunnen we er toch morgen weer even heen
Ik denk dat bezoek normaal gezien beneden naar het toilet gaat. En alleen eigen gezin boven in avond en ochtend.. lijkt me niet dat bezoek naar boven naar de badkamer gaat om daar naar het toilet te gaanquote:Op maandag 4 juli 2022 17:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je namelijk bezoekt krijgt en er zijn wat pisspetters naast je toilet, sta je er de volgende dag in als je naar bad gaat maar vergeten bent schoon te maken.
Dat vind ik best vies eigenlijk.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:05 schreef Tegan het volgende:
Met deze redenering kan je maar beter helemaal geen wc hebben in huis!
Dat zou moeten lukken hoorquote:Op maandag 4 juli 2022 08:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
De fundering ligt erNu nog de rest tegelen (grond en accenttegels) en alle sanitair plaatsen. Hopelijk lukt dat in 1 week
Een deel van de tegels zit er in elk geval inquote:
Mooiquote:Op maandag 4 juli 2022 23:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een deel van de tegels zit er in elk geval inSneakpeak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zal nu wel een paar dagen stilliggen want degene die de badkamer doet wordt morgen vader. Hij zei dat hij dan prima in de kraamweek kon werken maar ik heb hem gezegd zich vooral niet verplicht te voelen. Zelf zijn wij van donderdag tot zondag ook weg dus zo'n haast heeft het allemaal ook niet. Als het maar geen maanden duurt zeg maar
Qua banken neigen we nu naar een tweezits en dan een aantal stoelen erbij, die optie gaan we nu onderzoeken. Maar eerst maar eens kijken hoe duur het uiteindelijk allemaal wordt voordat we verder met geld gaan strooien
Ja we zijn er heel blij meequote:Op maandag 4 juli 2022 23:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooi. Zijn jullie er zelf ook blij mee? De tegelkeuze heeft wat voeten in aarde gehad.
Zal er prachtig bij staan. Mooi patroon ook, ik ben er in de keuken ook echt heel blij mee.quote:Op maandag 4 juli 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja we zijn er heel blij meeLater zagen we op foto's dat de tegel best donker was en in ons hoofd werd het steeds maar donkerder. Maar als ik het zo zie vind ik het heel erg meevallen
Ik ben vooral benieuwd hoe het verticale boven het bad gaat staan maar daar komen we maar op 1 manier achter
Ik denk dat de messing kranen ook wel echt het verschil gaan maken
Je bent sowieso al een ongeciviliseerde Neanderthaler als je gaat staan pissen terwijl je weet dat het alle kanten op spettert, staan zeiken doe je tegen een boom, niet tegen keramiek.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je namelijk bezoekt krijgt en er zijn wat pisspetters naast je toilet, sta je er de volgende dag in als je naar bad gaat maar vergeten bent schoon te maken.
Ik verwacht het ookquote:Op maandag 4 juli 2022 23:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zal er prachtig bij staan. Mooi patroon ook, ik ben er in de keuken ook echt heel blij mee.
Je hè? En het nisje is ook al vrijgehoudenquote:
Don't feed the troll, hij is inmiddels al gebannedquote:Op maandag 4 juli 2022 23:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent sowieso al een ongeciviliseerde Neanderthaler als je gaat staan pissen terwijl je weet dat het alle kanten op spettert, staan zeiken doe je tegen een boom, niet tegen keramiek.
Verder is het natuurlijk ook een BS-argument over visite die de WC in de badkamer gebruikt en dat je vervolgens "vergeet" het bad te spoelen voor je het vult.
Ik weet niet of je geen bad hebt, maar ik heb nog nooit het bad gevuld zonder het eerst te spoelen.
Thanksquote:Op dinsdag 5 juli 2022 07:56 schreef Tegan het volgende:
Ik vind de blauwe tegels ook prachtig. Goede sneak peak!
Ik ook! Na de badkamer gaan ze aan de slag met het toilet dus de sneakpeak laat nog even op zich wachtenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:01 schreef gcjoel het volgende:
Badkamer wordt mooiBen ook benieuwd naar de lichte variant!
Haha ja, ik vind dat ook geen probleem. We hebben qua keuzes al best wat in moeten leveren maar dit is nou juist een keuze waar we echt achterstaan en willen verdedigen. En dan is het wel fijn dat het ook echt mooi uitpaktquote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:21 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het ook mooi![]()
En leuk toch juist, dat je een beetje origineel bent![]()
En wat een gedoe met die aannemer en kluslui. Enerzijds ben ik wel jaloers op de snelheid waarmee het bij jullie toch allemaal gaat, maar dat gezeur mis ik dan weer niet. T is een beetje kiezen tussen twee kwaaie geloof ik
Ik zeg doenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 09:50 schreef Debsterr het volgende:
Gaaf, die tegels! En nu heb ik bedacht dat ik zoiets toch wel wil voor ons toilet beneden straks als achterwandje
.
Zo heel uitzonderlijk is het ook weer niet nee, al moest ik zelf wel echt zoeken naar voorbeelden waarbij het op stukken maar half betegeld is, en daar vind ik nauwelijks voorbeelden van. Kunnen wij mooi als voorbeeld dienenquote:Op woensdag 6 juli 2022 09:18 schreef Phaidra het volgende:
Op pinterest zie je verticale tegels op deze manier gelegd toch best vaak voorbij komen. Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat! De kranen matchen volgens mij heel mooi met dat blauw.
Grappig dat jullie bij dezelfde bank uitkwamen. Hopelijk zit hij ook lekker. Veel plezier in Parijs alvast, even lekker ontspannen en samenzijn zonder verbouwingsgezeur
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:46 schreef Seven. het volgende:
Gaat nergens over!Bijzondere deurmat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die laatste is inderdaad niet het ergste, daar komt ook nog een deur overheen naar de meterkast dus dat valt niet op. Maar de rest is toch 3x niks hè?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:31 schreef bleiblei het volgende:
Die plinten lijken nergens op. Niet eens de moeite gedaan om verstek te zagen in de hoeken. Die foto met dat gekruld pvc lijkt mij ook niet de bedoeling. Die enorm kronkelige snijlijn bij de overgang van PVC naar tapijt is weliswaar prutswerk. Maar je ontkomt daar toch niet om er een lijstje of drempel overheen te zetten. Dus uiteindelijk zie je dat niet (lijkt mij).
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 14:46 schreef Seven. het volgende:
Gaat nergens over!Kijk, dit is een goed voorbeeld van hoe het moetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laminaatlegger heeft het ook netjes gedaan dus het kán ook gewoon
De pvclegger had me nog een tikkie gestuurd wegens extra werk, dat ga ik sowieso niet betalen tot het allemaal netjes gedaan is.
Hij heeft me trouwens zojuist gebeld om het een en ander toe te lichten. Volgens hem is er nooit gezegd dat dingen afgekit moesten worden dus dat gaat hij alsnog doen. Ook van het luik wist hij niks.
Of het nou bij de winkel ligt of zijn tussenpersoon weet ik niet maar ik ben er niet blij mee.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
En dat hebben de schilders ook liever, want dan wordt er tenminste kit gebruikt die overschilderbaar is.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:27 schreef yinu het volgende:
De badkamer is prachtig!
De pvc jongen had er inderdaad geen zin meer in. Ik weet alleen niet wat er is afgesproken over het afkitten van de plinten (heb het niet over hoe lelijk ze er nu opzitten hoor, dat kan echt wel beter). Maar bij ons viel het kitten altijd onder het schilderwerk.
Ik zal nog eens nakijken hoe het er bij ons instaat. De laminaatlegger (ingehuurd door dezelfde winkel) heeft wel alles netjes in verstek gezaagd dus het lijkt mij dat het voor pvc dan ook geldt. Maar goed aannames zijn weinig waard natuurlijkquote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kom in onze offertes alleen maar tegen dat binnenhoeken van plinten niet in verstek worden gezaagd maar gewoon koud op elkaar worden gemonteerd, maar dan nog kan het echt wel netter dan wat er bij jullie is gedaan. En als je hebt betaald voor afkitten dan komt hij maar terug om het af te maken.
Ja hè? Het ziet er echt zo mooi uitquote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:26 schreef Doedezemaar het volgende:
De tegels komen op de foto met je kind wel echt heel mooi in beeld, ze zijn in het echt vast prachtig
We hebben betaald voor het afkittenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:27 schreef yinu het volgende:
De badkamer is prachtig!
De pvc jongen had er inderdaad geen zin meer in. Ik weet alleen niet wat er is afgesproken over het afkitten van de plinten (heb het niet over hoe lelijk ze er nu opzitten hoor, dat kan echt wel beter). Maar bij ons viel het kitten altijd onder het schilderwerk.
Hehe true. Bevalt wel heel goed trouwens, gewoon de laatste meter van de gang. Ik wil 'm trouwens in een andere kleur, de stijl van de gang is ondertussen veranderd.quote:
Hoezo, vind je het niet mooi?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga maar niks zeggen over de plinten... De blauwe tegels in de badkamer zijn spectaculair! Het patroon is precies goed zo (tegels rechtop, deel laag en deel hoog). Ben je zelf ook bij met het patroon?
Als dat van tevoren duidelijk is afgesproken en in de offerte stond dan is het natuurlijk gewoon slordig en moet de winkel het oplossen. Wat irritant dat je op alles moet blijven letten hè. Zeker als je je niet lekker voelt. Dan wegen deze laatste loodjes wel zwaar. Hopelijk is het allemaal snel afgelopen, en over een paar maanden lach je hierom bij een gezellig etentje in het mooie nieuwe huis!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 15:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zal nog eens nakijken hoe het er bij ons instaat. De laminaatlegger (ingehuurd door dezelfde winkel) heeft wel alles netjes in verstek gezaagd dus het lijkt mij dat het voor pvc dan ook geldt. Maar goed aannames zijn weinig waard natuurlijk
[..]
Ja hè? Het ziet er echt zo mooi uitEn dan is het nog niet eens af met de messing kranen etc, maar nu al prachtig!
[..]
We hebben betaald voor het afkittenboven met het laminaat is dat ook netjes gebeurd.
Volgens de pvc-legger had hij heel onduidelijke instructies, dat ga ik ook terugkoppelen naar de winkel.
Maar nu eerst maar eens voor mijn Corona gezin zorgen. Man en kind zijn nog steeds niet lekker en mijn moeder had nu ook een positieve test
Ik vind de licht blauwe tegels in het toilet errugh mooi. Zou zelf niet de combi met wit maar met iets zachters’ gekozen hebben. Maar dat gezegd hebbende…. kleuren kiezen is en blijft moeilijk. De drempel is vaak toch hoger om iets afwijkenders te kiezen, is mijn ervaring.quote:Op donderdag 21 juli 2022 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik vind de gekleurde tegels allebei prachtig. Heb zelf wel een allergie voor die witte 30x60
Komt het door het formaat of ook de kleur? Eigenlijk zelf nooit zo nagedacht over de witte maat, het is zo standaard. Weet ook niet goed wat er anders bij had gekund, heb me er in ieder geval nooit in verdieptquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:26 schreef SQ het volgende:
Ik vind de gekleurde tegels allebei prachtig. Heb zelf wel een allergie voor die witte 30x60
Wat had je dan in plaats van wit gekozen? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op donderdag 21 juli 2022 20:36 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik vind de licht blauwe tegels in het toilet errugh mooi. Zou zelf niet de combi met wit maar met iets zachters’ gekozen hebben. Maar dat gezegd hebbende…. kleuren kiezen is en blijft moeilijk. De drempel is vaak toch hoger om iets afwijkenders te kiezen, is mijn ervaring.
Hele goede vraag. Ik vind het verschil nu zo ‘hard’, tussen het zachte blauw en de witte tegels. Eerlijk gezegd zou ik nu niet 1 2 3 een antwoord kunnen geven. Ik ben zelf iemand die kleuren in het echt moet zien en er ook lang over nadenkt om te beslissen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat had je dan in plaats van wit gekozen? Ben ik wel benieuwd naarWe hebben dus zelf niet nagedacht over iets anders en ik vind het zo prima uitvallen. Qua accenttegel en de manier van zetten springt het er al genoeg uit zo denk ik
Dat laatste denk ik ookquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:10 schreef Phaidra het volgende:
Ik vind die van de wc heel mooi!Mooier denk ik dan die in de badkamer. Maar ik hou gewoon erg van lichtblauwe tinten. Wel denk ik dat het donkerblauw met de kranen heel mooi uit gaat komen. Beter dan met lichtblauw.
Sowieso interessante dingen om over na te denken en je mening aan te passen door alle voorbeelden online. Wij gingen er ook super blanco in en je ontwikkelt steeds meer een smaak en idee, en als het dan ook nog mooi samenvalt is dat helemaal mooi meegenomen. En dan over 10 jaar wil je waarschijnlijk weer totaaaaal iets andersquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:16 schreef Essebes het volgende:
[..]
Hele goede vraag. Ik vind het verschil nu zo ‘hard’, tussen het zachte blauw en de witte tegels. Eerlijk gezegd zou ik nu niet 1 2 3 een antwoord kunnen geven. Ik ben zelf iemand die kleuren in het echt moet zien en er ook lang over nadenkt om te beslissen.
Ik bedenk me net: als je er een andere kleur bijzet, loop je best het risico een combinatie te maken die minder tijdloos is (of: snel weer uit de gratie kan zijn). En dat is ook niet handig.
In ons huidige huis hebben we (6 jaar geleden) ook best een aantal standaard keuzes gemaakt, die ik nu anders zou maken. Mijn meelezen in al deze verbouw topics hebben hier zeer aan bijgedragen!
Wat voor planken zoek je?quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:38 schreef MaJo het volgende:
Ook even een update wat er nog allemaal moet gebeuren en wat de planning daarvan is:
- Traprenovatie tussen keuken en woonkamer: aanstaande maandag. Morgenavond gaan we het zelf schuren en in de lak zetten zodat het beetje trap dat je nog kunt zien er in ieder geval netjes uitziet.
- Bestellen vensterbanken: ik heb een bedrijf gevonden en alles opgemeten maar moet ze nog even bellen.
- Afmaken van de plinten: als de pvc-legger terug is van vakantie (over een week of 2)
- Plaatsen glazen balustrade woonkamer: ergens in september
- Deuren in het hele huis: waarschijnlijk oktober
- Plaatsen gordijnen: ergens (zelf) komende week
- Bestellen en plaatsen planken in de keuken: nog uitzoeken. Iemand nog tips?
- Schilderen trap op de overloop en schuren/lakken leuningen
- Nieuwe mat bij de voordeur
- Nieuw luik naar de berging
Verder nog dingen ophangen en accessoires aanschaffen (en grotere dingen als een bank etc) maar qua grote dingen is dit het wel zo'n beetje.
Wij hebben daarom gekozen voor alleen stucwerk naast de tegels (geverfd met speciale verf voor vochtige ruimtes). Elke tegel die ik ernaast visualiseerde, maakte het minder mooi.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind beide blauwe tegels mooi, maar de lichtere verzuipen denk ik iets meer in de veelheid aan kleuren en formaten tegels. Dat zijn er veel op zo'n kleine ruimte. Vergelijk hiermee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het mooist zou denk ik zijn geweest om je tot twee soorten tegels te beperken of om de witte tegels in hetzelfde formaat en patroon als de blauwe tegels te kiezen en een lichte voeg te nemen. Dat laatste is nog mogelijk; de witte tegels vallen meer weg tegen de witte muur.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf blij mee bent! Het is een keurig toilet geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Nou ja, de witte 30x60 is wel wat je zo ongeveer in elke "veilige keuze badkamer" in Nederland die is aangelegd na het jaar 2000 terugziet. En daarom zit het denk ik ook in mijn allergie. Het lijkt wel alsof iedereen dat neemt "omdat het zo hoort" of omdat de badkamerontwerper het er standaard in tekent. Lekker veilig en generiek.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Komt het door het formaat of ook de kleur? Eigenlijk zelf nooit zo nagedacht over de witte maat, het is zo standaard. Weet ook niet goed wat er anders bij had gekund, heb me er in ieder geval nooit in verdieptDe keuzestress tussen de twee kleuren was voor ons al voldoende
[..]
Wat had je dan in plaats van wit gekozen? Ben ik wel benieuwd naarWe hebben dus zelf niet nagedacht over iets anders en ik vind het zo prima uitvallen. Qua accenttegel en de manier van zetten springt het er al genoeg uit zo denk ik
We zijn er zeker blij meequote:Op vrijdag 22 juli 2022 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind beide blauwe tegels mooi, maar de lichtere verzuipen denk ik iets meer in de veelheid aan kleuren en formaten tegels. Dat zijn er veel op zo'n kleine ruimte. Vergelijk hiermee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het mooist zou denk ik zijn geweest om je tot twee soorten tegels te beperken of om de witte tegels in hetzelfde formaat en patroon als de blauwe tegels te kiezen en een lichte voeg te nemen. Dat laatste is nog mogelijk; de witte tegels vallen meer weg tegen de witte muur.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je er zelf blij mee bent! Het is een keurig toilet geworden.
Bedoel je dan achter het toilet of aan de zijkanten? Ik vind het juist wel mooi dat het allemaal op dezelfde hoogte uitkomt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:06 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind de donkere mooier, maar vind het juist jammer dat de witte tegels precies even hoog uitkomen als de rand van het inbouwtoilet. Ik had iets hoger doorgetegeld, denk ik. Maar het is echt wel tof hoor!
Gewoon een simpele "zwevende plank". In ieder geval iets strakkers dan die lelijke metalen rekken die er hingen. Misschien wat donkerder hout met eventueel een zwart metaal wat nog zichtbaar mag zijn, ben ik nog niet helemaal uit. En mijn man heeft misschien ook nog wel een meningquote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat voor planken zoek je?
Wij hebben de Botkyrka van Ikea. Heel simpel ontwerp maar super makkelijk in gebruik. Zal zo ff fotootje posten.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben daarom gekozen voor alleen stucwerk naast de tegels (geverfd met speciale verf voor vochtige ruimtes). Elke tegel die ik ernaast visualiseerde, maakte het minder mooi.Dit is mooi gewordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan me ook wel voorstellen dat dit veel rustiger oogt omdat de tegel al vrij druk is.
Sterker nog, de aannemer neemt deze maat en de 60x60 mee in zijn standaardprijs en andere maten zijn meerwerkquote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, de witte 30x60 is wel wat je zo ongeveer in elke "veilige keuze badkamer" in Nederland die is aangelegd na het jaar 2000 terugziet. En daarom zit het denk ik ook in mijn allergie. Het lijkt wel alsof iedereen dat neemt "omdat het zo hoort" of omdat de badkamerontwerper het er standaard in tekent. Lekker veilig en generiek.
En dan is dat contrast met die heel opvallende tegel voor mijn gevoel te groot. Ik denk zelf ook dat het met eenzelfde tegel in een lichte / witte kleur anders had gevoeld. Toch wel het wit, maar niet EN een ander formaat, EN een andere glazuurlaag, EN een andere voeg, EN een andere kleur.
Maar, ik denk wel dat aankleding en afwerking het straks een stuk gaat opfrissen. We zien nu alleen maar tegel, en dat is natuurlijk niet als ie straks in gebruik is, dus ik wacht met smart op de totaalfoto's straks![]()
![]()
Ik denk dat het inderdaad in het totale plaatje allemaal wel mee gaat vallen, nu is het een en al tegel. Hoewel er in het toilet niet zo heel veel meer bij gaat komen dan een toiletrolhouder, prullenbakje en misschien een schilderijtje aan de muurDit is niet wat ik zoek maar in jullie keuken staat het erg mooi, beetje fifties vibequote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:01 schreef Seven. het volgende:
Botkyrka:
[ afbeelding ]
Ik heb er nog 1 over trouwens. Eens kijken waar we die op gaan hangen.Je had eerder iets gepost voor aan de muur, met een donkere plank en zwart metaal. Dat is meer waar we naar op zoek zijn
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja diequote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:20 schreef Seven. het volgende:
Pythagoras van Maze Interior:
[ afbeelding ]
Waarom twijfel je daar over?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dieMaar staat dat ook goed in een keuken?
Geen idee eigenlijk, ik zie alleen foto's van die planken in woonkamersquote:
T enige waar je op zou moeten letten is de plank, in de woonkamer heb je wat minder vocht dan in een keuken. Maar als die goed in de lak zit, waarom niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik zie alleen foto's van die planken in woonkamers
Het is wel een plank met een fineerlaag (zou je niet zeggen gezien de prijzenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:39 schreef Puala het volgende:
[..]
T enige waar je op zou moeten letten is de plank, in de woonkamer heb je wat minder vocht dan in een keuken. Maar als die goed in de lak zit, waarom niet.
oh dat kan ook in een vochtigere omgeving, dus primaquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is wel een plank met een fineerlaag (zou je niet zeggen gezien de prijzen). Maar zal in een keuken ook prachtig staan.
Ik kan niet echt een mooi voorbeeld vinden online (en geen foto van de wc in ons vorige huis), maar ik had voor meer tegels gekozen, denk ik. Zoiets dus:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedoel je dan achter het toilet of aan de zijkanten? Ik vind het juist wel mooi dat het allemaal op dezelfde hoogte uitkomt.
[..]
Ik snap je, maar nu heb je de natte kant niet bij de voeg in de buurt. En de voeg is wel je zwakkere punt vaak, dus ik denk dat het zo beter isquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:07 schreef BE het volgende:
Mooi zo die douchecel!
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
Thanks!quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 13:07 schreef BE het volgende:
Mooi zo die douchecel!
De zeikerd in mij had alleen de naad van de tegels op de rand van de deur willen hebben, maar wellicht zou dat dan elders in de badkamer weer hele onhandige snijranden opgeleverd hebben.
Ha echt? Wij vinden de keuken maar niksquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Je badkamerkranen
En wat een pracht van een keuken
Thanksquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:35 schreef Puala het volgende:
Gave badkamer! Chique hoor!
[..]
Ik snap je, maar nu heb je de natte kant niet bij de voeg in de buurt. En de voeg is wel je zwakkere punt vaak, dus ik denk dat het zo beter is
Die trap was echt niet meer aantoonbaar, helemaal vies gelopen door de werkmannen en er was ook iets overheen gelekt. Nu ziet het er weer fris uitquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 14:38 schreef Seven. het volgende:
Wauw MaJo, wat wordt het gaaf.
Trap heeft wel een serieuze transformatie ondergaan zeg
Ha, nog een Peacock Pride fan! We hebben het met sigma laten mengen, dan weet je zeker dat je goede kwaliteit hebt. We hebben het zelf niet geverfd maar het zal zeker met 2 lagen gedekt zijn, anders dan hadden we dat wel van de schilders gehoord (wij kochten zelf de verf in).quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Super mooi geworden, @:MaJo!
Nog een vraagje aan jou en @:hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
Hier met flexa laten mengen en was in twee lagen dekkend. Zowel op een pas gestucte muur als een muur waar lime groen op zat. Schilderde heel lekker weg (beter als de witte tex die we hadden. Die was frustrerend)quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 17:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Super mooi geworden, @:MaJo!
Nog een vraagje aan jou en @:hilliebillie over de peacock pride. Hebben jullie de verf van Flexa creations zelf gebruikt of een ander merk laten mengen? En hoeveel lagen waren nodig voor een goede dekking? Ik wil m'n slaapkamer ook die kleur, maar de kleurtester die ik in karwei huismerk had laten mengen had ik drie a vier lagen van nodig voor 'ie goed dekte (op een lichte kleur ondergrond). Twijfel daarom of ik niet toch gewoon die van Flexa zelf haal. Gamma huismerk testers in andere kleuren dekten wel mooi in twee lagen, maar was bij de karwei toen ik deze kleuren nog zag en toch ook wilde testen, en die vielen dus wat tegen.
Nog steeds nietquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Hoera, de badkamer is af!Wonen jullie er nu echt?
Thanksquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 22:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier met flexa laten mengen en was in twee lagen dekkend. Zowel op een pas gestucte muur als een muur waar lime groen op zat. Schilderde heel lekker weg (beter als de witte tex die we hadden. Die was frustrerend)
@:majo wat is het allemaal mooi geworden!! Wauw!
Hopelijk kun je de ellende en frustratie snel ‘vergeten’ en er flink van genieten!
Bedanktquote:
Manlief vindt het wel echt een vereiste. Zelf heb ik meer zoiets van als we nu over gaan is er ook meer sprake van urgentie, nu is het steeds zo afwachten. En ik wil na al die weken ook gewoon eens in ons nieuwe huis wonen!quote:Op zondag 7 augustus 2022 10:29 schreef Cathmar het volgende:
Wat is het mooi geworden Majo! Trap ook super zo!
Kun je niet over zonder gordijnen?
Mooi geworden!quote:Op zondag 7 augustus 2022 23:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Manlief vindt het wel echt een vereiste. Zelf heb ik meer zoiets van als we nu over gaan is er ook meer sprake van urgentie, nu is het steeds zo afwachten. En ik wil na al die weken ook gewoon eens in ons nieuwe huis wonen!
Vandaag wel iets minder nieuws: lekkage in de pijpleiding van de vloerverwarming (bovengronds) en dus wat waterschade in de bergingAannemer komt morgen een kijkje nemen maar het lijkt erop dat ze de vloerverwarming nooit getest hebben, of het is wel heel toevallig dat het nu opeens gebeurt nu de CV is aangesloten (eergisteren).
Nou de gordijnen hangen er dus we zijn sinds eergisteren overquote:Op maandag 22 augustus 2022 11:16 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Mooi geworden!
Badkamer lijkt me wel een vereiste, maar die is af. Gordijnen lijken me alles behalve een vereiste, lekker in je nieuwe huis gaan wonen (maar ik houd niet van gordijnen, dat scheelt misschien).
Bedankt! Mooi is het geworden hè?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:21 schreef Claudia_x het volgende:
Gefeliciteerd!Wat een uitzicht. Mooie tegels en douchecabine ook.
Zeg dat je graag wat uitleg wilt als hij langskomt voor de douchecabine! Is de vloerverwarming door een onderaannemer geïnstalleerd? Ik heb zelf na de oplevering direct contact gehad met een aantal onderaannemers. Dat werkte goed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt! Mooi is het geworden hè?Alleen wel een beetje lekkage bij de douche, de kit is niet helemaal goed dus het lekt er onderdoor. Aannemer al op de hoogte gesteld, die komt er naar kijken. Verder loopt alles nu zoals het moet lopen.
Alleen de vloerverwarming ben ik erg benieuwd naar. We hebben nu nog de oude thermostaat hangen en volgens de aannemer is dat prima. Maar heb je niet iets nodig waarmee je verschillende zones kunt regelenWe hebben daar überhaupt geen uitleg over gekregen en zelf doet hij vaag. Hoe werkt dat normaal gesproken?
Volgens mij snapt hij er ook niks vanquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeg dat je graag wat uitleg wilt als hij langskomt voor de douchecabine! Is de vloerverwarming door een onderaannemer geïnstalleerd? Ik heb zelf na de oplevering direct contact gehad met een aantal onderaannemers. Dat werkte goed.
Het is misschien niet de leukste materie, maar het loont wel om je erin te verdiepen hoe vloerverwarming werkt en hoe je die het meest efficiënt kunt laten draaien. Een slimme thermostaat is daar handig bij; die kun je ook later nog kopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |