5-3-2 is gewoon niet geweldig. In 2014 hadden we simpelweg de perfecte spelers ervoor en was het ook nog wat minder gebruikelijk waardoor het voor ploegen lastig te bestrijden was. Het huidige Nederland heeft genoeg spelers die van achteruit kunnen opbouwen en in de omschakeling missen we gewoon diepgang. Dan moet je wegwezen met je 5-3-2.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 22:45 schreef fetX het volgende: [..] Die 3 verdedigers achterin werkt voor geen meter. Een grote gatenkaas. Zelfs met de Vrij erbij ging het niet veel beter.
Had beter zijn oren kunnen laten doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 22:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Janssen heeft zijn tanden laten doen. Ziet er niet uit.
Gakpo is een uitstekend talent. Komt er wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Hateboer nooit meer graag. En Gakpo is een overschatte speler. Technisch erg beperkt.
Watquote:Op dinsdag 14 juni 2022 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
En Gakpo is een overschatte speler. Technisch erg beperkt.
teamgenoot van vincent janssen ofwel speler die janssen daar uit de basis houdt.quote:
Adolf Hitler > Benito Mussoliniquote:
We gaan het zien. Fysiek sterk, goed schot. Maar technisch niet goed en scoort ook niet erg veel. Leuke speler in de eredivisie maar in het buitenland moet ik het nog zienquote:Op dinsdag 14 juni 2022 22:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Gakpo is een uitstekend talent. Komt er wel.
Gakpo heeft met zijn snelheid een prima techniek.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 23:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
We gaan het zien. Fysiek sterk, goed schot. Maar technisch niet goed en scoort ook niet erg veel. Leuke speler in de eredivisie maar in het buitenland moet ik het nog zien
NHL, Stanley Cupfinale. Go Avs Goquote:
Met 5-3-2 draait alles om backs die ervoor gemaakt zijn. Dumfries is oke, maar Blind heeft niet de kwaliteiten van een vleugelback die er overheen komt. Daarom jammer dat Wijndal en Karsdorp er niet bij waren.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 22:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
5-3-2 is gewoon niet geweldig. In 2014 hadden we simpelweg de perfecte spelers ervoor en was het ook nog wat minder gebruikelijk waardoor het voor ploegen lastig te bestrijden was. Het huidige Nederland heeft genoeg spelers die van achteruit kunnen opbouwen en in de omschakeling missen we gewoon diepgang. Dan moet je wegwezen met je 5-3-2.
Mjah, ook met Wijndal en Karsdorp, die natuurlijk altijd in de pikorde boven Blind en Hateboer zouden moeten staan als links- en rechtsback in dit (of ieder ander) systeem weet ik het niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 23:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Met 5-3-2 draait alles om backs die ervoor gemaakt zijn. Dumfries is oke, maar Blind heeft niet de kwaliteiten van een vleugelback die er overheen komt. Daarom jammer dat Wijndal en Karsdorp er niet bij waren.
HOEWRAquote:
Erg mooi.quote:
Het argument is nu toch dat we veel goede centrale verdedigers hebben en weinig goede vleugelspelers?quote:Op woensdag 15 juni 2022 00:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mjah, ook met Wijndal en Karsdorp, die natuurlijk altijd in de pikorde boven Blind en Hateboer zouden moeten staan als links- en rechtsback in dit (of ieder ander) systeem weet ik het niet.
In 2014 kon je zeggen dat we er ook de backs niet voor hadden, met Blind op linksback en wisselend Janmaat en Kuyt () op rechtsback. Blind (toen iets sneller) deed het toen goed maar Janmaat was erg matig en Kuyt rende vooral heel hard. Het liep toen prima omdat de achterhoede op elkaar was ingespeeld en er verder vooral de lange bal werd gespeeld op vPersie en Robben en die zochten het wel uit. Vond het echt een noodgreep toen om meer defensieve stabiliteit te hebben terwijl er genoeg diepgang en individuele kwaliteit voorin was om wedstrijden te beslissen.
Nu weet ik de bedoeling niet echt.
Alleen België uit was een realistische afspiegeling van hoe het zou kunnen staan op het WK. Die potjes tegen Wales sloegen eigenlijk helemaal nergens op, gelukkig win je ze maar verder heb je er weinig aan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 08:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het argument is nu toch dat we veel goede centrale verdedigers hebben en weinig goede vleugelspelers?
Weet niet of dat een goed argument is
Eigenlijk een speler geschikter voor 4-3-3, maar was gisteren juist een van de weinigen samen met de Ligt (en uiteraard de later ingevallen DumbGod) die achterin nog een beetje overeind bleef.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En met Malacia, kan er ook niks van.
Die heeft dit seizoen wel bewezen bij de selectie te horen in mijn ogen, maar liever (zeker in dit systeem) niet in de basis. Al vind ik zeker wel dat hij veel potentie heeft en gewoon jarenlang de LB van NL kan worden na het WK. In Teze zie ik die potentie ja, niet.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:29 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En met Malacia, kan er ook niks van.
Daarom ook moet je hem in dit systeem niet opstellen, want dan moet van de zijkant alles van hem komen en juist die laatste pass is zijn grootste tekortkoming. Verdedigend zijn er weinig (links)backs beter denk ik.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Maximus en @:Fetx Ik denk dat Malacia echt nog wel wat tekort komt voor dit Oranje. Oogt aanvallend toch wat springerig en onhandig. Dus toch Blind.
Verdedigend fel is niet hetzelfde als verdedigend goed. Hij is niet slecht maar zo'n strafschop mag je echt niet weggeven. Zelfs al is het licht, dan nog mag je zo'n cruciaal kopduel eigenlijk niet verliezen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Daarom ook moet je hem in dit systeem niet opstellen, want dan moet van de zijkant alles van hem komen en juist die laatste pass is zijn grootste tekortkoming. Verdedigend zijn er weinig (links)backs beter denk ik.
Als die gênante strafschop je argument is houdt het wel een beetje op. Verdedigend is er, zeker het laatste half jaar, heel weinig op Malacia aan te merken. Het is juist de eindpass (of schot wat hij absoluut niet heeft) waarin hij tekort komt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 12:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Verdedigend fel is niet hetzelfde als verdedigend goed. Hij is niet slecht maar zo'n strafschop mag je echt niet weggeven. Zelfs al is het licht, dan nog mag je zo'n cruciaal kopduel eigenlijk niet verliezen.
Dat is ook waar. Maar jij vond die situatie bij het kopduel geen fout? Zelfs als hij geen strafschop krijgt komt er wel een grote kans uit.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Als die gênante strafschop je argument is houdt het wel een beetje op. Verdedigend is er, zeker het laatste half jaar, heel weinig op Malacia aan te merken. Het is juist de eindpass (of schot wat hij absoluut niet heeft) waarin hij tekort komt.
Ik vind hem alsnog voor 5-3-2 de beste optie als linksback, maar dat heeft zeker met de alternatieven te maken.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Daarom ook moet je hem in dit systeem niet opstellen, want dan moet van de zijkant alles van hem komen en juist die laatste pass is zijn grootste tekortkoming. Verdedigend zijn er weinig (links)backs beter denk ik.
Hij zat er naast, maar dat is toch geen pingel. Dan moet je er 10 per wedstrijd geven.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Maar jij vond die situatie bij het kopduel geen fout? Zelfs als hij geen strafschop krijgt komt er wel een grote kans uit.
Speelde erg prima zelfs. Aanvallend voegt hij echt meer toe. Denk ook dat Blind ‘gewoon’ basis staat. Hoop wel dat het na het WK een beetje klaar is, want vind hem in Oranje vaker niet goed dan wel.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
één van de alternatieven was tegen België meer dan prima.
Het maakt het alleen maar idioter omdat de Vrij, de Ligt en vDijk allemaal vooral geschikt zijn als middelste CV in dit systeem. Aké past sowieso niet in dit systeem. De enige die er echt profijt aan heeft is Timber, omdat er ruimte voor hem komt als RCV.quote:Op woensdag 15 juni 2022 08:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het argument is nu toch dat we veel goede centrale verdedigers hebben en weinig goede vleugelspelers?
Weet niet of dat een goed argument is
Heb dat potje niet gezien maar ik vind op basis van één wedstrijd oordelen wel heel makkelijk. Blind is altijd goed als back wanneer hij geen directe tegenstander heeft, maar zodra een ploeg met een snelle rechtsbuiten speelt verliest hij de wedstrijd net zo goed voor je. Zo’n schrijnend defensief zwak punt mag je gewoon niet hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:06 schreef maxi-mus het volgende:
één van de alternatieven was tegen België meer dan prima.
Denk je niet dat 3 centrumverdedigers die zwakte prima op moeten kunnen vangen?quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heb dat potje niet gezien maar ik vind op basis van één wedstrijd oordelen wel heel makkelijk. Blind is altijd goed als back wanneer hij geen directe tegenstander heeft, maar zodra een ploeg met een snelle rechtsbuiten speelt verliest hij de wedstrijd net zo goed voor je. Zo’n schrijnend defensief zwak punt mag je gewoon niet hebben.
Hoezo vind je Aké niet geschikt? Die lijkt me juist perfect geschiktquote:Op woensdag 15 juni 2022 13:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het maakt het alleen maar idioter omdat de Vrij, de Ligt en vDijk allemaal vooral geschikt zijn als middelste CV in dit systeem. Aké past sowieso niet in dit systeem. De enige die er echt profijt aan heeft is Timber, omdat er ruimte voor hem komt als RCV.
Aké vulde het geweldig in tegen de Belgen inderdaad. Acht de kans op Blind - Aké - Van Dijk -Timber - Dumfries het grootst. Wellicht De Vrij op de plek van Timber.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoezo vind je Aké niet geschikt? Die lijkt me juist perfect geschikt
O ja? Dat zeg ik dan iets te makkelijk denk ik, had op basis van zijn afgelopen duels bij NL en de reacties hierop niet echt het idee dat hij past in een vijf mans verdediging, maar heb te weinig beeld om dit inhoudelijk te kunnen onderbouwen eigenlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hoezo vind je Aké niet geschikt? Die lijkt me juist perfect geschikt
Ik zie Blind dan ook wel vaker spelen (en zie zijn tekortkomingen ook wel, die kwamen dit seizoen ook steeds vaker aan het licht, maar ook zijn sterke punten). Ik vind oordelen terwijl je de wedstrijden niet ziet eigenlijk nog makkelijker. En in dit systeem zou de beschreven situatie gewoon eigenlijk niet moeten voor komen, je moet hem natuurlijk wel in zijn kracht gebruiken ja. Naast dat je overdrijft.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heb dat potje niet gezien maar ik vind op basis van één wedstrijd oordelen wel heel makkelijk. Blind is altijd goed als back wanneer hij geen directe tegenstander heeft, maar zodra een ploeg met een snelle rechtsbuiten speelt verliest hij de wedstrijd net zo goed voor je. Zo’n schrijnend defensief zwak punt mag je gewoon niet hebben.
Dat lijkt mij ook een mooi moment om door te selecteren ja.quote:Op woensdag 15 juni 2022 13:12 schreef fetX het volgende:
[..]
Speelde erg prima zelfs. Aanvallend voegt hij echt meer toe. Denk ook dat Blind ‘gewoon’ basis staat. Hoop wel dat het na het WK een beetje klaar is, want vind hem in Oranje vaker niet goed dan wel.
Bijlow.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wie zouden jullie op doel zetten? Ik zeg toch Flekken. Cillissen is echt zo'n lul die altijd net een fractie van een seconde te laat is en nooit een onmogelijke bal pakt. Het is altijd net niet. Beide tegengoals gisteren ook weer. Slap rollertje dat binnenvalt en een slappe penalty waar hij niet bij kan.
Ah Bijlow, die was ik al bijna weer vergeten.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bijlow.
Jammer dat ie niet alsnog is opgeroepen voor deze potjes, hij had er maar 1 hoeven keepen om iedereen weer te herinneren aan het feit dat hij de beste is.
Liever Bijlow ja?quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:27 schreef maxi-mus het volgende:
Als iedereen fit is zou ik er geen moment over twijfelen.
Zekers. Al zeg ik er meteen bij dat ik Flekken (met een 'f') puur beoordeel op zijn potjes in NL en verder zelden zie keepen. Maar ik vind Bijlow gewoon een prima betrouwbare keeper mits fit. Helaas is hij nogal vaak niet fit.quote:
De Ligt was niet slecht op die positie dan zou je eventueel Aké naar linksback kunnen schuiven.quote:Op woensdag 15 juni 2022 14:19 schreef Caland het volgende:
Het is jammer dat alle aardige verdedigers rechts zijn momenteel anders had je Ake ook nog naar de plek van Blind door kunnen schuiven.
Vond hem daar juist enorm matig opbouwend, kwam logischerwijs constant verkeerd uit. Juist in zo’n systeem moet je daar echt een linkspoot hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De Ligt was niet slecht op die positie dan zou je eventueel Aké naar linksback kunnen schuiven.
Ben benieuwd wie eruit gaat komen. Geef jij ons een kans op de wereldtitel?quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zekers. Al zeg ik er meteen bij dat ik Flekken (met een 'f') puur beoordeel op zijn potjes in NL en verder zelden zie keepen. Maar ik vind Bijlow gewoon een prima betrouwbare keeper mits fit. Helaas is hij nogal vaak niet fit.
Natuurlijk. Loting zit mee genot.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie eruit gaat komen. Geef jij ons een kans op de wereldtitel?
Dat laatste is inderdaad nogal een probleem. Als Bijlow er in het eerste blok weer een paar weken uit ligt neemt van Gaal hem denk ik niet mee. En niet geheel onterecht.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zekers. Al zeg ik er meteen bij dat ik Flekken (met een 'f') puur beoordeel op zijn potjes in NL en verder zelden zie keepen. Maar ik vind Bijlow gewoon een prima betrouwbare keeper mits fit. Helaas is hij nogal vaak niet fit.
Cil kan echt niet meer. Enorm trage reactiesnelheid.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad nogal een probleem. Als Bijlow er in het eerste blok weer een paar weken uit ligt neemt van Gaal hem denk ik niet mee. En niet geheel onterecht.
Mits fit wel de beste optie, ja. Daarna de Cil en als derde keeper zou ik dan Flekken meenemen.
Geen al te grote kans.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zou teleurgesteld zijn als het géén kwartfinale wordt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met een kwartfinale mag je echt al je handjes dichtknijpen verwacht ik.
Oh, ik ook wel. Maar die potjes van de laatste weken stemmen me nog niet gerust. Ook al speelde je dan met meerdere fantasie-opstellingen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zou teleurgesteld zijn als het géén kwartfinale wordt.
De laatste 3 potjes sloegen qua opstelling natuurlijk helemaal nergens op, enige serieuze graadmeter was België en dat zag er toch goed uit. Had als ik Louis was ook liever gewoon alle 4 de potjes zo gespeeld, maarja vermoeidheid enzo.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh, ik ook wel. Maar die potjes van de laatste weken stemmen me nog niet gerust. Ook al speelde je dan met meerdere fantasie-opstellingen.
En fantasieopstellingen en een systeem dat nog niet is ingeslepen. De poule kom je echt wel door en dan volgt een tweede ronde tegen de VS, dat mag eigenlijk niet misgaan.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oh, ik ook wel. Maar die potjes van de laatste weken stemmen me nog niet gerust. Ook al speelde je dan met meerdere fantasie-opstellingen.
Ik zie Oranje wel weer een halve finale halen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En fantasieopstellingen en een systeem dat nog niet is ingeslepen. De poule kom je echt wel door en dan volgt een tweede ronde tegen de VS, dat mag eigenlijk niet misgaan.
Volgens mij Argentinie in de kwartfinale als alles regulier verloopt. Een zware kaart, maar niet onhaalbaar.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik zie Oranje wel weer een halve finale halen.Zie argumentatie hierboven.
Het lijkt een beetje op het WK in 2010. Waarschijnlijk makkelijke aanloop tot de kwartfinale en dan een echt serieuze tegenstander. Alleen de kwaliteiten binnen het team zijn nu heel anders verdeeld.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij Argentinie in de kwartfinale als alles regulier verloopt. Een zware kaart, maar niet onhaalbaar.
Die kunnen we volgens mij best hebben op een goede dag.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij Argentinie in de kwartfinale als alles regulier verloopt. Een zware kaart, maar niet onhaalbaar.
Op een slechte dag ook. Argentinië is helemaal niks. Ze zouden in hun broek schijten. Doen ze nu al. Tegen het grote Nederland. Het land van Cruijff, Gullit, van Basten Robben, van Persie, Kluiver, van Basten Bergkamp en Rijkaard.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die kunnen we volgens mij best hebben op een goede dag.
Noem het realismequote:Op woensdag 15 juni 2022 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik bewonder het optimisme hier.
Een +1 daarvoor
Het land dat ze de vorige keer nog hebben uitgeschakeld.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op een slechte dag ook. Argentinië is helemaal niks. Ze zouden in hun broek schijten. Doen ze nu al. Tegen het grote Nederland. Het land van Cruijff, Gullit, van Basten Robben, van Persie, Kluiver, van Basten Bergkamp en Rijkaard.
Met penalties met de volgens sommigen bestespeler ooit.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het land dat ze de vorige keer nog hebben uitgeschakeld.
Wat acht jaar geleden is, dus ongeveer net zo relevant als Cruijff, Gullit, Van Basten, Robben, Van Persie, Kluivert, de broer van Van Basten, Bergkamp en Rijkaard.
Juist daarom zou je hopen en verwachten dat het verdedigend ook een keer stabiel gaat worden tegen toplanden. Dat vind ik tot nu toe nog wat tegenvallen. Tegen Duitsland en België hebben we met onze topverdediging toch nog teveel kansen weggegeven. Het oogt soms wat paniekerig.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op het WK in 2010. Waarschijnlijk makkelijke aanloop tot de kwartfinale en dan een echt serieuze tegenstander. Alleen de kwaliteiten binnen het team zijn nu heel anders verdeeld.
Hoe vaak is Nederland wereldkampioen geworden?quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Met penalties met de volgens sommigen bestespeler ooit.
Ik snap je kritiek wel want als je de spelers afgaat oogt het allemaal niet heel spectaculair op een stuk of 7 posities. Maar als je dan bij andere toplanden gaat kijken valt het ook vaak wel mee hoor.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik bewonder het optimisme hier.
Een +1 daarvoor
Nederland verloor een WK-finale door een schwalbe. Argentinië won er één door een handsbal.quote:Op woensdag 15 juni 2022 19:54 schreef Sked het volgende:
[..]
Hoe vaak is Nederland wereldkampioen geworden?
Op een goede dag kan Nederland van iedereen winnen. De loting is gunstig. Maar, de eerste wedstrijd waar we de underdog zijn (gebaseerd op de wereldranglijst) is de kwartfinale tegen Argentinië. Halve finale weer een zware tegenstander (Duitsland, Brazilië of Spanje behoort tot de mogelijkheden). Natuurlijk kan dat, de nummer 7 van de wereld (ik ving op dat we daar waarschijnlijk staan na deze reeks) kan altijd wereldkampioen worden, maar dan moeten we wel echt boven onszelf uitstijgen een aantal keer.quote:Op woensdag 15 juni 2022 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In een tijd dat er maar 8 landen meededen aan een WKquote:Op woensdag 15 juni 2022 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nederland verloor een WK-finale door een schwalbe. Argentinië won er één door een handsbal.
Het waren WK-'s met 16 deelnemers. De voorrondes waren er voor de WK's. Je speelde zelfs achtste finales voor de WK's.quote:Op woensdag 15 juni 2022 20:29 schreef Bolasie het volgende:
[..]
In een tijd dat er maar 8 landen meededen aan een WK
Ik neem alleen WK's met minimaal 64 landen serieus. LET'S GO FIFA.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |