quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Als de boeren 46% uitstoten van de stikstof en de luchtvaart dacht ik 2% ofzo, is het dan logisch om je vooral te focussen op de luchtvaart?
http://www.emissieregistr(...)ternational/nec.aspxquote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch echt de auto en vrachtwagens laten staan.
Voor de andere takken van de industrie komen ook maatregelen. En daar valt nou eenmaal minder te halen dan bij de grootuitstoters.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:49 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Klopt, maar om alles op de boeren te gooien slaat nergens op, laat dan ook minder vliegtuigen vliegen.
Tja, welke bron is hierin echt betrouwbaarquote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
http://www.emissieregistr(...)ternational/nec.aspx
Hier staan toch echt de meest recente cijfers.
Dat is de bron die jouw "bron" gebruikt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Tja, welke bron is hierin echt betrouwbaar
Het antwoord hierop is natuurlijk de modellen van het RIVM.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ook daar heeft Verkeer een groter aandeel dan landbouw. Als ik NOx en NH3 optel. (ik weet niet of dat magquote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
http://www.emissieregistr(...)ternational/nec.aspx
Hier staan toch echt de meest recente cijfers.
Emissieregistratie zijn de officiële cijfers, jouw bron zou ook emissieregistratie zijn staat op het plaatje, maar deze cijfers vind ik nergens op de emissieregistratie website. Als jij ze daar wel vind link ze maar hoor.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Verschil zit er in dat die site de emissie meldt per bron.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook daar heeft Verkeer een groter aandeel dan landbouw. Als ik NOx en NH3 optel. (ik weet niet of dat mag)
Nee je kan het niet zo maar optellen want ammoniak heeft een molaire massa van 17 en stikstofoxiden bestaan uit verschillende stoffen met molaire massa van 30 (NO) en 46 (NO2) bijvoorbeeld. En je weet ook nog eens de verhouding NO en NO2 niet uit deze bron.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ook daar heeft Verkeer een groter aandeel dan landbouw. Als ik NOx en NH3 optel. (ik weet niet of dat mag)
Goede vraag! Je moet uitkijken hoe er geteld wordt. Een element NOx is gemiddeld zwaarder dan NH3 - N weegt 14 en H weegt 1, dus NH3 weegt samen 17. O daarentegen weegt 16, dus NO2 weegt al 14+16+16 = 46.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Goed punt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee je kan het niet zo maar optellen want ammoniak heeft een molaire massa van 17 en stikstofoxiden bestaan uit verschillende stoffen met molaire massa van 30 (NO) en 46 (NO2) bijvoorbeeld. En je weet ook nog eens de verhouding NO en NO2 niet uit deze bron.
Ik weet niet of Brussel hoeft in te grijpen, de uitspraak die er ligt is van de Raad van State.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:09 schreef Makrelis het volgende:
Kan Bruxelles ingrijpen als VVD en CDA de plannen daadwerkelijk verwerpen? Weet iemand dat?
Als iets 'moet' maar er geen gevolg aan hangt als je het niet doet, dan is dat alsnog redelijk vrijblijvend.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet of Brussel hoeft in te grijpen, de uitspraak die er ligt is van de Raad van State.
Vermoedelijk kan je alle plannen wel verwerpen maar moet het eindresultaat evengoed behaald worden.
In principe kunnen regels en wetten wel aangepast worden, dus in hoeverre is een uitspraak uit het verleden dan nog relevant?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet of Brussel hoeft in te grijpen, de uitspraak die er ligt is van de Raad van State.
Vermoedelijk kan je alle plannen wel verwerpen maar moet het eindresultaat evengoed behaald worden.
Het eindresultaat is een erg slecht geformuleerde doelstelling want als het klimaat verder warmer wordt en er alleen nog maar stortbuien vallen heb je al genoeg redenen dat bepaalde beschermde biotopen niet in leven gehouden kunnen worden volgens de stringente bepalingen bij de natura2000 gebieden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
TATA staal opruimen en Schiphol sluiten en een bomb van Putin op het Rurgebiedquote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch echt de auto en vrachtwagens laten staan.
quote:DEN HAAG - Staalconcern Tata Steel is de grootste uitstoter van stikstofoxiden, gevolgd door de luchthaven Schiphol.
Dat meldt minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof), die een lijst van de honderd grootste bronnen van stikstofoxiden naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Dat heeft het vorige kabinet al geprobeerd en dat bleek niet te kunnen. Als er nog enige andere opties over waren had een kabinet met daarin de VVD, CDA en CU dat toch al lang aangegrepen?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
In principe kunnen regels en wetten wel aangepast worden, dus in hoeverre is een uitspraak uit het verleden dan nog relevant?
Totdat de akkerbouw in gevaar komt omdat er te weinig variatie in insecten is ontstaan en de bodem zwaar verzuurd isquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:15 schreef arie_g het volgende:
Ik snap niet waarom er zo'n probleem van stikstof wordt gemaakt. Als mens merk je er bijna niets van, heeft veel minder impact dan bijvoorbeeld fijnstof. Ik heb astma en als ik in een stad loop ben ik gelijk benauwd. Iets wat je gezondheid direct beïnvloed lijkt me een stuk belangrijker (zie bijvoorbeeld ook pfas/pfoa)
Ik ben voor de natuur maar zomaar mensen van hun baan beroven lijkt me niet de oplossing en hebben we in NL nooit meegemaakt
Nou, ik vind het niet normaal dat we als piepklein land de tweede voedselexporteur ter wereld zijn en daarmee ons land verpesten. Die boeren gaan maar lekker wat anders doen. Er is werk zat.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:15 schreef arie_g het volgende:
Ik snap niet waarom er zo'n probleem van stikstof wordt gemaakt. Als mens merk je er bijna niets van, heeft veel minder impact dan bijvoorbeeld fijnstof. Ik heb astma en als ik in een stad loop ben ik gelijk benauwd. Iets wat je gezondheid direct beïnvloed lijkt me een stuk belangrijker (zie bijvoorbeeld ook pfas/pfoa)
Ik ben voor de natuur maar zomaar mensen van hun baan beroven lijkt me niet de oplossing en hebben we in NL nooit meegemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |