abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juni 2022 @ 16:49:44 #1
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205041777
Ik heb een airco voor vriendin gekocht. Haar raam is op een gang dus die wil ze snachts niet open laten. Dus ze wil de raamafdichtset savonds verwijderen. En dan de volgende dag of wanneer het warm is weer aanbrengen. Is dat mogelijk? En gaat dat eenvoudig?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_205041984
Dat hangt van je set af. Sommige hebben klittenband randjes, dan kan je het makkelijk los halen. Sommige kitjes moet je echt op het raam plakken, dan kan het natuurlijk niet.
pi_205042218
Als het zo'n caravan raamding is dan zou ik eerst eens zien of de constructie geschikt is om er dagelijks mee te klooien. Ik kan me zo voorstellen dan als er slangen tussen binnen en buiten deel zitten dat het dan niet erg tegen dagelijks verhangen bestand is.
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 18:17:52 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205042310
Mijn eigen ervaring is dat zulk soort constructie het niet fijn vinden om dagelijks verwijderd te worden, ook als je kijkt na hoe zo'n airco eigenlijk het beste koelt is het wel zaak dat je alles iedere keer weer netjes zoveel mogelijk lekvrij/lucht dicht terug hangt of monteert.
pi_205042477
dat lijkt mij heel omslachtig en dan hoef je er niet veel van de werking te verwachten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 juni 2022 @ 18:43:25 #6
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205042500
Als je de slang ertussenuit trekt kan het raam (in mijn geval) gesloten worden zonder dat je de afdichtset (klittenbandbevestiging) hoeft te verwijderen.
pi_205042537
quote:
5s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:43 schreef Kopiko het volgende:
Als je de slang ertussenuit trekt kan het raam (in mijn geval) gesloten worden zonder dat je de afdichtset (klittenbandbevestiging) hoeft te verwijderen.
Als je dagelijks een slang gaat loshalen en weer plaatsen zal er steeds iets koelgas verdwijnen en lucht bijkomen in het systeem. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets op de markt mag komen in nl. Zelfs eenmalig aansluiten mag niet zonder STEK, laat staan dagelijks.
pi_205042556
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Als je dagelijks een slang gaat loshalen en weer plaatsen zal er steeds iets koelgas verdwijnen en lucht bijkomen in het systeem. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets op de markt mag komen in nl. Zelfs eenmalig aansluiten mag niet zonder STEK, laat staan dagelijks.
hoe kan er koelvloeistof lekken als je een luchtslang verplaatst?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205042583
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe kan er koelvloeistof lekken als je een luchtslang verplaatst?
Er staat los halen. in het beste geval zijn dat twee kranen vlak bij elkaar maar dan nog zal de ruimte tussen die kranen weg lekken.

Een binnen unit en buitenunit met een cm of wat vaste slang er tussen mag wel maar als je dat dagelijks gaat plaatsen en weer weghalen zal die slang ook niet het eeuwige leven hebben.
pi_205042590
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:51 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Er staat los halen. in het beste geval zijn dat twee kranen vlak bij elkaar maar dan nog zal de ruimte tussen die kranen weg lekken.

Een binnen unit en buitenunit met een cm of wat vaste slang er tussen mag wel maar als je dat dagelijks gaat plaatsen en weer weghalen zal die slang ook niet het eeuwige leven hebben.
waarom denk je dat er een buitenunit is? Ik lees de OP als een bouwmarkt airco met 1 apparaat die warme lucht wegblaast en dat moet naar buiten. maar wellicht heb ik het fout.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205042621
Welke heb je gekocht?
Als ik even google dan zie ik stoffen afdichtingen die aan het raam en de sponning gaan.
Die hebben dan ook een ritssluiting rondom waarmee je het raam kan openen.
De slang gaat dan tussen die ritssluiting die je dan weer tot aan de slang dicht ritst.

En wat voor raam is het?
Klap/draairaam?
Schuifraam?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_205042624
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom denk je dat er een buitenunit is? Ik lees de OP als een bouwmarkt airco met 1 apparaat die warme lucht wegblaast en dat moet naar buiten. maar wellicht heb ik het fout.
Ja, die zijn er ook, dan zet je de hele behuizing in het raam met het buitendeel buiten en het binnendeel binnen. Die vallen dus niet onder een ongeschikte constructie om dagelijks te verslepen waar ik op reageerde.

Zijn wel lomp om dagelijks mee te slepen.
pi_205042936
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:57 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, die zijn er ook, dan zet je de hele behuizing in het raam met het buitendeel buiten en het binnendeel binnen. Die vallen dus niet onder een ongeschikte constructie om dagelijks te verslepen waar ik op reageerde.

Zijn wel lomp om dagelijks mee te slepen.
ik ken ook airco's bestaande uit 1 deel die je binnen plaatst en een slang naar buiten door het raam steekt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205043020
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:17 schreef Vonkenboer het volgende:
Mijn eigen ervaring is dat zulk soort constructie het niet fijn vinden om dagelijks verwijderd te worden, ook als je kijkt na hoe zo'n airco eigenlijk het beste koelt is het wel zaak dat je alles iedere keer weer netjes zoveel mogelijk lekvrij/lucht dicht terug hangt of monteert.
Ja maar hij zal ergens zijn lucht vandaan moeten halen en aangezien je een vacuüm creëert zal er warme lucht van buiten worden aangezogen.
Conclusie die dingen zijn inefficiënt.
pi_205043124
https://aircogids.com/mobiele-aircos/raamafdichting-airco/

Je kan ook zelf iets in elkaar knutselen. Bvb een houten plank met gat in (dan komt er wel geen licht naar binnen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 14 juni 2022 @ 08:11:54 #16
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205045810
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 18:57 schreef jeroen25 het volgende:
Welke heb je gekocht?
Als ik even google dan zie ik stoffen afdichtingen die aan het raam en de sponning gaan.
Die hebben dan ook een ritssluiting rondom waarmee je het raam kan openen.
De slang gaat dan tussen die ritssluiting die je dan weer tot aan de slang dicht ritst.

En wat voor raam is het?
Klap/draairaam?
Schuifraam?
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

En het is een klapraam.

Hier zit dus zo'n set bij, maar eventueel wil ik nog wel een andere kopen als die beter/makkelijker is.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:29:21 #17
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_205046665
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:11 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

En het is een klapraam.

Hier zit dus zo'n set bij, maar eventueel wil ik nog wel een andere kopen als die beter/makkelijker is.
Ik zie niet wat daar bij zit maar dit is een hele fijne:
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_37.41.ProductImage

Werkte bij ons prima, en door de rits kan het raam ook gewoon open zonder alles los te halen.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 11:08:57 #18
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205046937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik zie niet wat daar bij zit maar dit is een hele fijne:
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_37.41.ProductImage

Werkte bij ons prima, en door de rits kan het raam ook gewoon open zonder alles los te halen.
thx!!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_205046982
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:56 schreef crystal_meth het volgende:
https://aircogids.com/mobiele-aircos/raamafdichting-airco/

Je kan ook zelf iets in elkaar knutselen. Bvb een houten plank met gat in (dan komt er wel geen licht naar binnen).
Hier ook creatief met hout geweest :P





Kan de plaat ook gewoon vastzetten met grendels op de punten waar het raam normaal vast zit.

Als het warmer wordt, haal ik die plaat van zolder, schuif ik 'm zo in de raamopening en zit dat de hele rest van de zomer op z'n plek.

Aan de bovenkant extra grendels gemaakt, als de plaat weg is zie je daar niet zoveel van, op die 2 metalen vangers na.

Het zit dermate goed dicht dat het qua inbraak niet onveiliger is dan een raam.

  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:30:39 #20
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205213257
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hier ook creatief met hout geweest :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Kan de plaat ook gewoon vastzetten met grendels op de punten waar het raam normaal vast zit.

Als het warmer wordt, haal ik die plaat van zolder, schuif ik 'm zo in de raamopening en zit dat de hele rest van de zomer op z'n plek.

Aan de bovenkant extra grendels gemaakt, als de plaat weg is zie je daar niet zoveel van, op die 2 metalen vangers na.

Het zit dermate goed dicht dat het qua inbraak niet onveiliger is dan een raam.

[ afbeelding ]
Netjes!
Ik zou nog wel die slang vervangen voor een geïsoleerde, want deze werkt echt als een radiator. Kunnen met gemak 40 graden worden.

Zo ziet het er bij mij uit:

Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_205214420
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 17:30 schreef Papabear het volgende:

[..]
Netjes!
Ik zou nog wel die slang vervangen voor een geïsoleerde, want deze werkt echt als een radiator. Kunnen met gemak 40 graden worden.

Zo ziet het er bij mij uit:

[ afbeelding ]
Ik heb fretten, dus dat lukt helaas niet :P Die slopen de isolatie

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 02-07-2022 22:26:57 ]
  zondag 3 juli 2022 @ 12:38:25 #22
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_205220629
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik heb fretten, dus dat lukt helaas niet :P Die slopen de isolatie
Oeps :X
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  dinsdag 26 juli 2022 @ 17:09:55 #23
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205463537
Dat gaat hartstikke goed zeg. Misschien zelf ook maar zo'n ding aanschaffen.

Weet iemand eigenlijk waarom die afvoerslangen zo ontzettend dik moeten zijn?

Als ze dunner waren zou het zoveel makkelijker weg te werken zijn.
Dat er dan minder lucht tegelijk doorheen kan is toch niet zo erg voor een slaapkamer?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_205464057
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:09 schreef Parafernalia het volgende:
Dat gaat hartstikke goed zeg. Misschien zelf ook maar zo'n ding aanschaffen.

Weet iemand eigenlijk waarom die afvoerslangen zo ontzettend dik moeten zijn?

Als ze dunner waren zou het zoveel makkelijker weg te werken zijn.
Dat er dan minder lucht tegelijk doorheen kan is toch niet zo erg voor een slaapkamer?
Jij hebt nog niet gevoeld hoe HEET zo’n afvoerslang wordt :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:16:00 #25
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205464091
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jij hebt nog niet gevoeld hoe HEET zo’n afvoerslang wordt :P
jawel dat wordt idd best warm...maar dat maakt toch niet uit? :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_205464093
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik zie niet wat daar bij zit maar dit is een hele fijne:
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_37.41.ProductImage

Werkte bij ons prima, en door de rits kan het raam ook gewoon open zonder alles los te halen.
Zoiets heb ik ook.
Helemaal ideaal is het niet omdat je tijdens gebruik toch wat warmte binnen laat. Maar het raam kan overdag wel dicht. Ik heb rolluiken, die gaan potdicht en dan is het niet erg dat ik het raam niet op slot doe. Want dat vraagt toch wat handigheid omdat je anders de hoes kunt scheuren.

Voor het ophangen van de slang in de hoes heb ik een systeempje moet touwtjes gemaakt wat hangt vanaf de bovenkant van het naastgelegen raam, zodat niet het volle gewicht van de slang op de rits rust en die boven de insteekopening gaat kieren.

Houten vastzetconstructie zou ik fijner vinden. Maja… twee linkerhanden :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205464100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:16 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
jawel dat wordt idd best warm...maar dat maakt toch niet uit? :)
Mij lijkt dat een airco een stuk minder efficiënt gaat werken als hij er langer over doet zijn hitte kwijt te raken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205464121
Wel mooi trouwens hoe het tot post 13 duurde voordat iemand bedacht dat het om een mobiele airco kon gaan O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_205464204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:16 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
jawel dat wordt idd best warm...maar dat maakt toch niet uit? :)
Die slang geeft de warmte weer af in de ruimte van de airco, welke je dan weer moet koelen. Beetje zonde van de centjes en koelte die je daarmee weggooit. Hoe beter de slang geïsoleerd is hoe meer rendement haal je uit je kilowatts.

Als je echt wil koelen moet je gewoon een split unit kopen. Kosten niet zo veel meer en werken stukken beter.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:53:38 #30
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205464396
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mij lijkt dat een airco een stuk minder efficiënt gaat werken als hij er langer over doet zijn hitte kwijt te raken.
zou kunnen idd :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:54:08 #31
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_205464400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Die slang geeft de warmte weer af in de ruimte van de airco, welke je dan weer moet koelen. Beetje zonde van de centjes en koelte die je daarmee weggooit. Hoe beter de slang geïsoleerd is hoe meer rendement haal je uit je kilowatts.

Als je echt wil koelen moet je gewoon een split unit kopen. Kosten niet zo veel meer en werken stukken beter.
dat snap ik uiteraard wel :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')