abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205046280
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 07:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die reductie gaat nauwelijks wat toevoegen aan die natura 2000 gebieden.
Dat is nu ook net te bedoeling.
Er moet minder stikstof toegevoegd worden.
pi_205046293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 08:05 schreef archito het volgende:
Een denkfout die veel mensen in dit topic lijken te maken is dat de keuze is tussen de huidige staat van de natuur zo laten of herstellen naar 100 jaar terug.

Maar de huidige staat zo laten is niet de conservatieve optie. Niks doen aan de stikstofuitstoot betekent een enorme afname aan biodiversiteit de komende jaren en dus een verdere verslechtering van de natuur.
Sommige users bagatelliseren het belang van biodiversiteit. Alsof bramen en brandnetels ook prima zijn. Maar dat is veel te simpel gedacht.
Biodiversiteit is belangrijk voor ons ecosysteem met lucht- bodem- en waterkwaliteit, tegen klimaatverandering, bestuiving van bloemen (en dus ook van akkerbouw).

Tldr: de keuze is niet huidige situatie of 100 jaar terug. De keuze is verdere achteruitgang of achteruitgang stoppen en hopelijk wat verbetering in de toekomst.
Dat is geen denkfout hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205046397
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat is geen denkfout hoor
Als je van brandnetelsoep en bramenjam houdt niet nee.
Voor de rest van de Nederlanders is het weldegelijk een denkfout
pi_205046626
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Als je van brandnetelsoep en bramenjam houdt niet nee.
Voor de rest van de Nederlanders is het weldegelijk een denkfout
Nee hoor, het is doelbewust deze fout maken ivm eigenbelang
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205047207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor, het is doelbewust deze fout maken ivm eigenbelang
vertel.. wat klopt er niet aan volgens jou, en wat is volgens jou dan de reden dat hele natuurgebieden versneld veranderen in monocultuur
pi_205047262
Ik hoop van harte dat de ME er met de lat overheen gaat als die boeren weer komen oprukken met hun trekkers.
Lijkt me helemaal mooi om er een aantal bussen met voetbalhooligans op af te sturen.
pi_205047356
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 06:43 schreef Twiitch het volgende:
Ik lees op televaag dat het halveren van de veestapel 5 miljard kost. Lijkt me een koopje als we dan definitief van al het stikstofgezeik af zijn :')
Dat is het al helemaal als je het met de andere oplossingen vergelijkt, vandaar ook dat een kabinet waar drie van de vier partijen (CDA, VDD en CU) toch aardig pro-boer zijn ook tot die conclusie zijn gekomen.
pi_205047379
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
vertel.. wat klopt er niet aan volgens jou, en wat is volgens jou dan de reden dat hele natuurgebieden versneld veranderen in monocultuur
het zijn geen natuurgebieden het zijn cultuurlandschappen in eilandjes gecreëerd door het land gebruik in het verleden.
pi_205047399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
het zijn geen natuurgebieden het zijn cultuurlandschappen in eilandjes gecreëerd door het land gebruik in het verleden.
Je blijft dit maar herhalen alsof het dus niet erg is dat we de bodem volstouwen met ammonia.

Dijken zijn ook kunstmatig opgehoogd en onderhouden... ook maar mee stoppen?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 12:14:24 #260
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205047406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dit is lang niet overal waar. En maakt verder ook niet uit aangezien we ons gecommitteerd hebben aan het beschermen van bepaalde habitat zoals die er nu is.
pi_205047529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 11:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Ik hou me aan advies van experts
pi_205047710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is lang niet overal waar. En maakt verder ook niet uit aangezien we ons gecommitteerd hebben aan het beschermen van bepaalde habitat zoals die er nu is.
Ook Nederland wordt beïnvloed door klimaatverandering en mede hierdoor is het erg naïef om je te committeren aan bestaande habitats in stand denken te kunnen houden.

Dat hele commitment aan door ecologen aangewezen cultuurlandschappen te willen behouden wordt een heel dure grap waarbij ik zoveel gemeenschap geld liever anders besteed zie worden.
pi_205047776
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ook Nederland wordt beïnvloed door klimaatverandering en mede hierdoor is het erg naïef om je te committeren aan bestaande habitats in stand denken te kunnen houden.

Dat hele commitment aan door ecologen aangewezen cultuurlandschappen te willen behouden wordt een heel dure grap waarbij ik zoveel gemeenschap geld liever anders besteed zie worden.
Die commitment is onderhand een keiharde juridische werkelijkheid waar we niet meer onder uit komen. Dat heeft het vorige kabinet geprobeerd maar dat bleek elke keer geen optie te zijn: (https://nos.nl/artikel/23(...)orm-ook-in-nederland en https://www.rtlnieuws.nl/(...)atura-2000-aanpassen).
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:16:31 #264
64288 Bensel
Ladderzat
pi_205047789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:13 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je blijft dit maar herhalen alsof het dus niet erg is dat we de bodem volstouwen met ammonia.

Dijken zijn ook kunstmatig opgehoogd en onderhouden... ook maar mee stoppen?
klopt, het is voor 98% van de natuur niet erg, die vind dat juist wel fijn
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 14 juni 2022 @ 13:17:33 #265
64288 Bensel
Ladderzat
pi_205047794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
waarom? Die habitat zou in de normale gang van zaken van de natuur verdwijnen omdat het transitioneel is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_205047901
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is nu ook net te bedoeling.
Er moet minder stikstof toegevoegd worden.
Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205047921
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die commitment is onderhand een keiharde juridische werkelijkheid waar we niet meer onder uit komen. Dat heeft het vorige kabinet geprobeerd maar dat bleek elke keer geen optie te zijn: (https://nos.nl/artikel/23(...)orm-ook-in-nederland en https://www.rtlnieuws.nl/(...)atura-2000-aanpassen).
Juridische werkelijkheden zijn in mijn optiek niets meer als papieren verzinsels van incompetente bestuurders. ;)
pi_205048026
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Juridische werkelijkheden zijn in mijn optiek niets meer als papieren verzinsels van incompetente bestuurders. ;)
Dat zinnetje doet het altijd goed bij de politie/rechtbank/belastingdienst :D.
pi_205048125
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik hou me aan advies van experts
De BBB zijn geen experts. Of heeft Maurice de Hont al wat geroepen?
pi_205048132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 13:16 schreef Bensel het volgende:

[..]
klopt, het is voor 98% van de natuur niet erg, die vind dat juist wel fijn
Nee dus.
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:10:55 #271
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205048213
CDA ageert nu ook. Mooi, laat maar vallen die handel.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 14 juni 2022 @ 14:16:47 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205048255
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:10 schreef TweedeKlum het volgende:
CDA ageert nu ook. Mooi, laat maar vallen die handel.
Er gaan niks vallen, dit is alleen maar weer uitstel van wat uiteindelijk onvermijdelijk zal zijn :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205048260
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:00 schreef devlinmr het volgende:

[..]
De BBB zijn geen experts. Of heeft Maurice de Hont al wat geroepen?
Klopt en maurice boeit me niks
pi_205048297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 14:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt en maurice boeit me niks
Dus welke expert had jij het over?
pi_205048303
Het stikstof beleid is een slimme truk om Nederland van zijn voedselvoorziening afhankelijk te laten worden van de Frans-Duitse as. Heeft iemand zich afgevraagd waarom de EU nog steeds landbouwsubsidies blijft geven aan Franse boeren en Nederlandse en ook Vlaamse boeren binnenkort hun bedrijf aan de wilgen kunnen hangen? Juist ., de vorming van de E.U.-superstaat zodat geen land het nog in zijn hoofd zal halen tot een vertrek uit de EU. Kijk maar eens de plannen voor Smart cities Europe. Heel het gebied van de Vlaamse ruit tot de Nederlandse randstad en het Duitse Ruhrgebied wordt 1 grote Smart city naar voorbeeld van de Chinese en Amerikaanse miljoenensteden. De Sovjets deden hetzelfde met Oekraïne tijdens de Holodomor. Graan werd gecollectiviseerd om het naar Moskou en andere megasteden te brengen. Een ultieme laatste poging om
de superstaat onomkeerbaar te maken…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')