Het zou hedentendage stiekem enorm veel hebben gescheeld als men nou een jaar of 30 geleden al naar die gekke milieu-activisten had geluisterd, dan hadden we nu niet ineens alle ellende tegelijkertijd gehad.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:42 schreef detaris het volgende:
Dit hele drama is het gevolg van jarenlang wanbeleid door de overheid. Maar of daar men ooit voor verantwoordelijk wordt gehouden, vergeet het maar.
Onderbouwingen doen er voor jullie dan ook niet zo toe. Het Narratief is het enige dat telt, en wat laten jullie dat ook steeds prachtig blijken.quote:Op maandag 13 juni 2022 01:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijk en onderbouwd verhaal weerheb je een week kunnen oefenen, kom je nog steeds niet verder dan dit.
Joop.nl is pro-boer ineens? Ik denk dat je wellicht de rest toch even moet lezen.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Teveel joop.nl gelezen denk ik,
Ik haakte na de eerste alinea af. Gebeurt daar ook altijd.
Er zijn dus mensen die ik tever heen vind om nog interessant mee in gesprek te kunnen.
Nee, de manier van redeneren mist alle logica, daarom haak ik halverwege je verhaal af, dat herken ik van Joop.nl want letterlijk alle artikelen aldaar doen dat met mij.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joop.nl is pro-boer ineens? Ik denk dat je wellicht de rest toch even moet lezen.
Geen argumenten zie ik bij je. Dus is die kern nog steeds waarheid.quote:Op maandag 13 juni 2022 01:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Behalve dat het natuurlijk totaal niet klopt.
Het moet een ware slachting zijn geweest daar aan de rand van het Dwingelderveld. Ik denk dat zowat het hele adder-, veldmuis- en bosmierbestand van Nederland daar nu als een keurig plat tapijtje ligt.quote:Op maandag 13 juni 2022 01:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar staan ze dan? Het Praathuis? Het Braamstruikse Binnenpad?
Nikonlover zal wel een enorme hekel hebben aan staatsbosbeheer in dat geval.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:21 schreef ludovico het volgende:
[..]jezusmina, je gelooft hier echt in of wat?
Etto, vaak blaat je graag onzin uit en trek je het graag naar links/rechts discussies, maar hier zit je spot on.quote:Op maandag 13 juni 2022 01:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iets valt mij steevast op bij types als jou, en Einarboe en andere lieden die overal altijd heel moreel verheven lopen te blaten over inclusie en tolerantie, en waarschuwen voor babbelende onderbuiken en kabbelende onderstromen en zichzelf op de borst kloppen wegens het eigen vermeende verlichte en fatsoenlijke denken.
Dat iets is dit: wanneer jullie een mening tegenkomen die je niet aanstaat, hetzij omdat je zo ideologisch verdwaasd bent dat zaken al heel gauw tot triggers leiden, hetzij omdat je niet begrijpend kunt lezen, dan geven jullie jezelf carte blanche om het woord 'haat' en diens vervoeging direct in de strijd te gooien.
Zoals ook reeds bij Einar geconstateerd die in diens strijd voor genderneutrale aardbeien besloot dat ik mensen haat en als vergif wegzet omdat ik hun diversiteitsgedram spuugzat ben, zo besluit ook jij het maar meteen over die boeg te gooien. Nu is het doorzien van deze plannen om boeren dwars te zitten en een intense hekel hebben aan de verdozing van het landschap al reden genoeg voor Hex om te stellen dat ik mensen 'haat'.
Zie trouwens ook de in deze reeks voorbij gekomen tweets, waarin o.a. Caroline vd Plas al meteen werd weggezet als extreem-rechts omdat ze iets zei over volproppen van dit land met extra mensen. Of zojuist nog, weer een pipo die als een debiel meteen besluit iemand uit te maken voor buitenlanderhater omdat iemand waagt te zeggen dat nog meer mensen erbij niet zo'n goed idee is.
Jullie modus operandi is niet alleen doorzichtig, het heeft diens beste tijd gehad. Mensen zo maar uitmaken voor racist of migrantenhater werkte misschien nog in 2002. Thans hebben steeds meer mensen wel door hoe walgelijk en vals jullie kunnen worden wanneer mensen durven het Heilig Narratief te weerspreken.
De ambtenaren hebben juist in deze stikstof case teveel naar overijverige ecologen geluisterd wat men leuke postzegels vond om een natura2000 gebied van te maken.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het zou hedentendage stiekem enorm veel hebben gescheeld als men nou een jaar of 30 geleden al naar die gekke milieu-activisten had geluisterd, dan hadden we nu niet ineens alle ellende tegelijkertijd gehad.
Ellende zoals stikstof, CO2, geopolitieke ellende vanwege afhankelijkheid van geflipte dictaturen, vervuiling etc etc.
quote:Op maandag 13 juni 2022 09:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, de manier van redeneren mist alle logica, daarom haak ik halverwege je verhaal af, dat herken ik van Joop.nl want letterlijk alle artikelen aldaar doen dat met mij.
Je moet letterlijk extreem links zijn om dat logica te vinden, ik snap er iig geen reet van.
Ik onderbouw mijn mening.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]Dat snap ik meteen, dat je er geen reet van snapt. Die Heilige Narratieven hebben we namelijk ook aan jouw zijde.
Met wat, een vage verwijzing naar Joop en extreem-links, terwijl niets in die post ook maar iets daarmee van doen heeft? Focus je wat meer op het bericht ipv de maker ervan, scheelt een hoop ellende.quote:
Je kunt ook overdrijvenquote:Op zondag 12 juni 2022 23:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je vraagt of ik er echt in geloof. Nou ik zie toch echt boeren die met hun grote banden de grond omploegen en de rust van dieren verstoren
Je hebt de schrijfstijl van een Joop.nl activist.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met wat, een vage verwijzing naar Joop en extreem-links, terwijl niets in die post ook maar iets daarmee van doen heeft? Focus je wat meer op het bericht ipv de maker ervan, scheelt een hoop ellende.
Ik haat boeren niet. Ik haat het feit datquote:
quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Multatilu het volgende:
Ik haat het feit dat
- Ze zoveel ruimte nodig hebben
Ehh wat? Lol.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Multatilu het volgende:
- Ze zoveel stikstof produceren dat het de natuur zichtbaar verandert
Oh?quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Multatilu het volgende:
- Boerenbedrijven en landbouw de natuur verdringen
Wtf Dude?quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Multatilu het volgende:
- Boerenbedrijven horizonvervuilend zijn
OKayyyyyy, extreem.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Multatilu het volgende:
Ik gun ze alle recht op compensaties e.d. maar hoe meer er stoppen hoe beter.
quote:Op zondag 12 juni 2022 21:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Maar de boeren in Gelderland, Limburg, Zeeland, Noord Holland, Drenthe, Groningen en Friesland mogen bloeden![]()
Het gaat echt nergens over. Ik heb geen boerderij maar ik zou ook ziedend zijn!
Overigens is er wel veel mis met intensieve veehouderij en het gebruik van kunstmest/bestrijdingsmiddelen maar dat staat los van stikstof.
Jammer dat er niet zo'n kaartje is voor NH3 is. Want dat is waar boeren schuld aan hebben en dat zie je hier niet terug. Als je je wilt mengen in de discussie, moet je wel het probleem begrijpen.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:02 schreef michaelmoore het volgende:
stikstof NO2 doet zich vooral voor boven TATA en boven Schiphol en het Ruhrgebied
En Moscow
[ afbeelding ]
"Narratief" is ook buiten Joop een woord, hoor.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je hebt de schrijfstijl van een Joop.nl activist.
Dat maakt het lastig om op het bericht te focussen.
Dat heb ik met projectontwikkelaars. Ik haat ze niet, ik haat het feit dat:quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ik haat boeren niet. Ik haat het feit dat
- Ze zoveel stikstof produceren dat het de natuur zichtbaar verandert
- Boerenbedrijven en landbouw de natuur verdringen
- Boerenbedrijven horizonvervuilend zijn
Ik gun ze alle recht op compensaties e.d. maar hoe meer er stoppen hoe beter.
Dat doen zelfs professoren niet want men heeft geen idee wat de impact is van de "vervuiling" van de boer en de directe relatie op een door de mens gecreëerd natuurgebied.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:21 schreef Multatilu het volgende:
[..]
[..]
Jammer dat er niet zo'n kaartje is voor NH3 is. Want dat is waar boeren schuld aan hebben en dat zie je hier niet terug. Als je je wilt mengen in de discussie, moet je wel het probleem begrijpen.
Leuk geprobeerd. Maar ga het nu eens in verhouding zetten. Hoeveel procent van alle potentiele natuurgrond door weilanden en hoeveel potentiele natuurgrond door projectontwikkelaars bezet wordt.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heb ik met projectontwikkelaars. Ik haat ze niet, ik haat het feit dat:
- Ze natuur als schaamlap gebruiken om "weilanden leeg te trekken"
- Wanstaltige nieuwbouw verwezenlijken en het platteland verdringen
- Alles wat ze creëren duizendmaal meer horizonvervuilend is dan een boerenbedrijf.
Ik baseer mij op de resultaten uit het recente verleden en uitspraken van politici. Dan is denken dat met het verdwijnen van boeren er een groen utopia van schitterende 'robuuste natuur' gaat ontstaan bijzonder naïef. Te meer aangezien er geen enkele sprake is van een rem op de bevolkingsgroei in dit land. Wat uiteraard het werkelijke probleem is, maar dat benoemen is nogal taboe.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd. Maar ga het nu eens in verhouding zetten. Hoeveel procent van alle potentiele natuurgrond door weilanden en hoeveel potentiele natuurgrond door projectontwikkelaars bezet wordt.
Daarnaast, misschien wil jij je huis wel afstaan aan een ander als je zoveel moeite hebt met het feit dat het gebouwd is. Of vind je dat alleen je eigen woning gebouwd had mogen worden...
Die zijn er wel.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat doen zelfs professoren niet want men heeft geen idee wat de impact is van de "vervuiling" van de boer en de directe relatie op een door de mens gecreëerd natuurgebied.
En als er iets opvallend is is dat de boer zoveel progressie maakt de laatste jaren, en dat de natuurgebieden veelal helemaal niet verslechteren, dus dat overschot aan stikstof depositie, als die planten zo kwetsbaar zijn daarvoor, blijkt ook niet te kloppen.
En dan, wat krijgen we terug voor dit dictatoriale beleid wat boerenfamiliebedrijven sloopt en wensen vernietigd? Is dat het waard ja?
Nee, het gaat me niet om het bouwen. Lees mijn posts maar eens terug. Ik vind het debiel dat zoveel gekkies hier net doen alsof met het verdwijnen van boerenbedrijven ook het 'groen' verdwijnt. Dat is volslagen onzin.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik baseer mij op de resultaten uit het recente verleden en uitspraken van politici. Dan is denken dat met het verdwijnen van boeren er een groen utopia van schitterende 'robuuste natuur' gaat ontstaan bijzonder naïef. Te meer aangezien er geen enkele sprake is van een rem op de bevolkingsgroei in dit land. Wat uiteraard het werkelijke probleem is, maar dat benoemen is nogal taboe.
Huis afstaan e.d. is verder meer iets voor de huidige werkwijze, niet, waarbij boeren vooral hun bezit dienen af te staan. Daarbij toon je hiermee fijntjes aan dat het ook bij jouw vooral om bouwen gaat. Hoe eerder, hoe beter, en wat een prachtige kans ligt daar nu we de boeren gaan onteigenen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |