Dat doe je goed. Heb je een eBaywinkeltje of zo.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Kerstavond ook nog weer eentje verkocht.
Inmiddels de voorraad weer aangevuld, een Rolleiflex 3.5f met Xenotar 75mm objectief.
Leuk ding. Ik zou wel eens willen weten hoe groot het verschil tussen zo'n Xenotar en een Planar in de praktijk is.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Kerstavond ook nog weer eentje verkocht.
Inmiddels de voorraad weer aangevuld, een Rolleiflex 3.5f met Xenotar 75mm objectief.
Winkeltje... Gewoon een accountquote:Op zaterdag 31 december 2022 20:10 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat doe je goed. Heb je een eBaywinkeltje of zo.
Ik vraag me af of je het ziet, qua ontwerp zijn ze gelijk. Schneider zou wat scherper zijn, Zeis wat meer contrast.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:53 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Leuk ding. Ik zou wel eens willen weten hoe groot het verschil tussen zo'n Xenotar en een Planar in de praktijk is.
Ik vermoed dat het best wel een inspanning vergt om het echt goed zichtbaar te krijgen.
Sigma 18-35mmquote:Op zondag 8 januari 2023 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Welke lenzen waren aan de beurt? Nog wat recente fotografica aanwinsten?
Het blijft toch de smulcamera der smulcamera'squote:Ik ben met de RB67 op pad geweest.
Komine was rond 1980 kortstondig een speler in de vreemdmerkoptiek. Ze hadden onder meer een hele fraaie serie macrolenzen, een 55, een 90 en een 135mm die in Europa voornamelijk onder de namen Vivitar en Panagor verkocht werden. Je vindt ze ook nog wel eens onder andere namen.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:37 schreef derLudolf het volgende:
Komine heb ik echt nog nooit van gehoord. Welke mount is het, of door welke fabrikant wordt het gemaakt?
Na de grote scheiding had je Carl Zeiss Oost en die zat in Jena. Carl Zeiss west zat in Oberkochen.quote:Ik hoorde van de week nog een voor mij onbekende fabrikant. Zat in een Rolleiflex/cord. Iets uit Oberkochen dacht ik. Ken alleen Zeiss en Schneider in Rollei.
Misschien de fun van regenfotografie ontdekken en je zal zien dat het weer maanden achtereen droog gaat blijvenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou bijna in een onderwatercamera investeren met dit weer.![]()
Hetzelfde zie je met deze camerariem. Die heb ik ook via Arie Express voor ¤2 in de bus gehad
Riemen is inderdaad ook zo'n dingetje.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |