Dat doe je goed. Heb je een eBaywinkeltje of zo.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Kerstavond ook nog weer eentje verkocht.
Inmiddels de voorraad weer aangevuld, een Rolleiflex 3.5f met Xenotar 75mm objectief.
Leuk ding. Ik zou wel eens willen weten hoe groot het verschil tussen zo'n Xenotar en een Planar in de praktijk is.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Kerstavond ook nog weer eentje verkocht.
Inmiddels de voorraad weer aangevuld, een Rolleiflex 3.5f met Xenotar 75mm objectief.
Winkeltje... Gewoon een accountquote:Op zaterdag 31 december 2022 20:10 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat doe je goed. Heb je een eBaywinkeltje of zo.
Ik vraag me af of je het ziet, qua ontwerp zijn ze gelijk. Schneider zou wat scherper zijn, Zeis wat meer contrast.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:53 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Leuk ding. Ik zou wel eens willen weten hoe groot het verschil tussen zo'n Xenotar en een Planar in de praktijk is.
Ik vermoed dat het best wel een inspanning vergt om het echt goed zichtbaar te krijgen.
Sigma 18-35mmquote:Op zondag 8 januari 2023 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Welke lenzen waren aan de beurt? Nog wat recente fotografica aanwinsten?
Het blijft toch de smulcamera der smulcamera'squote:Ik ben met de RB67 op pad geweest.
Komine was rond 1980 kortstondig een speler in de vreemdmerkoptiek. Ze hadden onder meer een hele fraaie serie macrolenzen, een 55, een 90 en een 135mm die in Europa voornamelijk onder de namen Vivitar en Panagor verkocht werden. Je vindt ze ook nog wel eens onder andere namen.quote:Op zondag 8 januari 2023 21:37 schreef derLudolf het volgende:
Komine heb ik echt nog nooit van gehoord. Welke mount is het, of door welke fabrikant wordt het gemaakt?
Na de grote scheiding had je Carl Zeiss Oost en die zat in Jena. Carl Zeiss west zat in Oberkochen.quote:Ik hoorde van de week nog een voor mij onbekende fabrikant. Zat in een Rolleiflex/cord. Iets uit Oberkochen dacht ik. Ken alleen Zeiss en Schneider in Rollei.
Misschien de fun van regenfotografie ontdekken en je zal zien dat het weer maanden achtereen droog gaat blijvenquote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou bijna in een onderwatercamera investeren met dit weer.![]()
Hetzelfde zie je met deze camerariem. Die heb ik ook via Arie Express voor ¤2 in de bus gehad
Riemen is inderdaad ook zo'n dingetje.quote:
Ik heb op de beurzen al wat keren staan te likkebaarden naar die FD 4/300mm maar vond ze steeds iets teveel aan de prijs voor een lens die zo af en toe eens buiten mag komen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik win, de RB67 brengt met objectief ruim drie kilo op de waag.
Vergeleken met deze Sonnar is m'n FD 300mm SC ineens best handzaam.
Ik heb inmiddels al een 135mm en 300mm FD en een 250mm voor Mamiya TLR. Misschien ergens dit jaar eens een dierentuin bezoeken.
Hier aanvankelijk ook wel maar nog niet optimaal voor een spiegeltele, daarvoor wil je van die kraakheldere lucht hebben, vooral als je op langere afstanden fotografeert.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Hier waren de omstandigheden toch best optimaal voor fotografie?![]()
Ook bijzonder nuttig om de werkruimte te blijven verbeterenquote:Ik heb geen foto's gemaakt vandaag, maar wel een werkbank voor in de doka
Leuk om te zien die oudere camera in gebruik, Ik heb hier nog ergens een blauwe liggenquote:Op zondag 5 februari 2023 17:24 schreef derLudolf het volgende:
Even een rondje gelopen met deze. 14mm is wel heel erg groothoek![]()
[ afbeelding ]
Verder m'n werkbank met even naar boven gesleept en wat ingericht. De natte kant moet ik nog even inrichten, rode verlichting ophangen en een plaat maken voor het dakraam[ afbeelding ]
Welk merk is die blauwe?quote:Op zondag 5 februari 2023 21:22 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Leuk om te zien die oudere camera in gebruik, Ik heb hier nog ergens een blauwe liggen
Dit is iequote:Op zondag 5 februari 2023 21:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Welk merk is die blauwe?Ik werk bijna uitsluitend met "oude meuk". Weliswaar goed onderhouden meestal. Deze Opened Pentax heeft in december nog onderhoud gehad.
Aha een Wolfgang Petri. Heeft dezelfde lensvatting. Er zijn ook meerdere compact camera's in allerlei kleuren geleverd. Olympus had een aantal modellen in diverse kleuren dacht ik.quote:
Ik heb er niet veel verstand van. ooit gekocht omdat ik het wel leuk vond om in de vitrine kast tez zetten. Maar die heb ik niet meer dus de camera is ook naar zolder verdwenenquote:Op zondag 5 februari 2023 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha een Wolfgang Petri. Heeft dezelfde lensvatting. Er zijn ook meerdere compact camera's in allerlei kleuren geleverd. Olympus had een aantal modellen in diverse kleuren dacht ik.
Kleurtjes hebben we vaker gehad.quote:Op zondag 5 februari 2023 21:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha een Wolfgang Petri. Heeft dezelfde lensvatting. Er zijn ook meerdere compact camera's in allerlei kleuren geleverd. Olympus had een aantal modellen in diverse kleuren dacht ik.
Nu wil ik een felgekleurde DSLR.quote:Op zondag 5 februari 2023 23:03 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kleurtjes hebben we vaker gehad.
Pentax had een van zijn vroegere DSLR's die in heel veel kleurcombinaties leverbaar was. Leuk voor verzamelaars die alle kleurvarianten willen hebben want het waren er heel veel.
edit: Het is de Kx
[ afbeelding ]
gotta catch 'm all
Met als koploper uiteraard de Rainbow Edition
[ afbeelding ]
Andere Pentaxen waren naast stemmig zwart ook leverbaar in wit of knalrood.
Mijn stemmig rode Panasonic G1 is bij fotograficaevenementen best wel eens een necktwister gebleken.
Ik heb ooit op een beurs een knalrooie Kx laten liggen. Prijs was bijna in orde maar ik zag er zo snel even geen gebruiksdoelen in.quote:Op maandag 6 februari 2023 21:03 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Nu wil ik een felgekleurde DSLR.Gewoon, vanwege de kleuren en omdat het bestaat.
Nou ja, één Leica in special edition is al genoeg voor je hele banksaldoquote:Op maandag 6 februari 2023 22:36 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb ooit op een beurs een knalrooie Kx laten liggen. Prijs was bijna in orde maar ik zag er zo snel even geen gebruiksdoelen in.
Ik ben dan wél weer benieuwd of er inderdaad verzamelaars bezig zijn om die hele serie bij elkaar te verzamelen.
En helemaal gek is dat niet, er zijn ook mensen druk doende om zoveel mogelijk Leica M6 of M7 'Special Editions' bij elkaar te verzamelen en als je dan kijkt hoeveel Special Editions Leica alleen al van de M6 heeft uitgebracht kun je daar je hele ziel en zaligheid en vooral ook je banksaldo in kwijt
Inderdaad. En onder ons gezegd en gezwegen, ten opzichte van een normale Leica vind ik ze niet eens zo ontzettend fraai of zo.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, één Leica in special edition is al genoeg voor je hele banksaldo
Ik vind een gewone Leica al duur. Vooral omdat je ook de lens bij moet kopen.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, één Leica in special edition is al genoeg voor je hele banksaldo
Ik vind een zwarte M6 wel een bijzonder fraai toestelquote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Inderdaad. En onder ons gezegd en gezwegen, ten opzichte van een normale Leica vind ik ze niet eens zo ontzettend fraai of zo.
Het is vloeken voor de echte puristen, maar Voigtländer maakt ook best aardige prijzen voor Leica. Net als TTartisans en 7Artsisans, hoeveel bij een van beide de kwaliteitscontrole niet heel geweldig is en je de meetzoeker moet kalibreren, wat dan eigenlijk veel handiger is op een digitale Leica.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 22:18 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vind een gewone Leica al duur. Vooral omdat je ook de lens bij moet kopen.
Zou ik een M6 kunnen betalen dan kocht ik.....een Contax G2quote:Op zondag 12 februari 2023 20:47 schreef Morrigan het volgende:
De M6 is zeker een prachtig toestel.Als ik veel geld had gewonnen, had ik er zeker één gekocht. Wel de gewone editie.
Jup dat heb ik net zo, als ik een heel riant bedrag winnen dan kocht ik me er een. Maar ja, als, of zoals we het hier uitspreken as. En as is verbrande turf.quote:Op zondag 12 februari 2023 20:47 schreef Morrigan het volgende:
De M6 is zeker een prachtig toestel.Als ik veel geld had gewonnen, had ik er zeker één gekocht. Wel de gewone editie.
Was trouwens afgelopen vrijdag weer in Katwijk en ik heb nu eindelijk de foto's geupload.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is het voordeel van een systeemcamera. Je kunt gelijk zien hoe de belichting is.quote:Op zondag 12 februari 2023 21:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup dat heb ik net zo, als ik een heel riant bedrag winnen dan kocht ik me er een. Maar ja, als, of zoals we het hier uitspreken as. En as is verbrande turf.
Die nachtopnamen, hoe heb je dat gedaan qua belichting? Camera op automatische piloot? Ik ben wel benieuwd, ik heb kaartjes gekregen voor ChinaLights en had het idee om camera en statief mee te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |