abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205019522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben hastikke voorstander om natuur te beschermen, maar Nederland heeft zich een kunstmatig probleem opgespelt door eerst zelf natuur te creeren in allerlei postzegelgebieden en vervolgens kunnen we helemaal niks meer, en dat alles door een paar totaal idioten die bevriende rechters uitspraken laten doen waardoor het halve land tot stilstand komt.
Als fotograaf ben ik regelmatig te vinden in die "postzegelgebieden" maar ook langs akkers.

Loop ik door het Lauwersmeergebied, dan weet ik sloten waar de kikkers je voor de voeten weg springen, waar je libellen ziet, water dat niet dood is.

In de Amsterdamse Waterleidingsduinen, ter hoogte van Vogelenzang heb je nog water waar je de bodem kan zien en de snoeken kan zien zwemmen.

Kom je langs een bemeste akker, dan is zo'n sloot praktisch dood en zwaar groen/bruin van de alg. Hooguit een rat die nog oversteekt.
pi_205019539
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:57 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Planten VERBRUIKEN juist stikstof.
:')
U MAD?
pi_205019561
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het land van al die boeren? Akkerbouw? Zal niet overal kunnen (heus niet overal komen woningen).. Wat gaat er veranderen aan het landschap?
pi_205019565
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als fotograaf ben ik regelmatig te vinden in die "postzegelgebieden" maar ook langs akkers.

Loop ik door het Lauwersmeergebied, dan weet ik sloten waar de kikkers je voor de voeten weg springen, waar je libellen ziet, water dat niet dood is.

In de Amsterdamse Waterleidingsduinen, ter hoogte van Vogelenzang heb je nog water waar je de bodem kan zien en de snoeken kan zien zwemmen.

Kom je langs een bemeste akker, dan is zo'n sloot praktisch dood en zwaar groen/bruin van de alg. Hooguit een rat die nog oversteekt.
Ik was in de jaren 80 bij het Meer van Geneve, kun je ongeveer 15 meter naar beneden kijken en de bodem zien, echter het was ten strengste verboden om te zwemmen.....

De reden dat water troebel is komt doorgaans gewoon door de doorstroming.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205019567
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:50 schreef jakosi het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het land van al die boeren? Akkerbouw? Zal niet overal kunnen (heus niet overal komen woningen).. Wat gaat er veranderen aan het landschap?
Distributiecentrums voor Ali Baba en Amazon, want dat levert HEUL VEUL werk op.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 09:51:47 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205019574
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

Daar heb je dan vast wel foto's van. Maar je noemt akkerbouw... Dat is alweer wat anders dan weilanden.

Anyway, het Lauwersmeergebied is vnl een agrarisch gebied (veeteelt en akkerbouw) en een N2K gebied... Toch gek dan dat de natuur het daar zo goed doet...
  zaterdag 11 juni 2022 @ 09:52:05 #147
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205019576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Distributiecentrums voor Ali Baba en Amazon, want dat levert HEUL VEUL werk op.
Maar wacht! We hebben een tekort aan arbeidskrachten. Hoe lossen we dat op?
pi_205019579
quote:
18s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Maar wacht! We hebben een tekort aan arbeidskrachten. Hoe lossen we dat op?
Die halen we uit Syrie natuurlijk.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 09:55:28 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205019593
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:50 schreef jakosi het volgende:
Ditriebutiecrntra, zonnepanelen, zwaaipalen en een Lelylijn...
pi_205019594
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Eva heeft gelijk.

Klaver mag zn bekkie houden en mag ook eens een keer zijn waffel opentrekken over de intimidatie door de overheid op de toeslagen bijvoorbeeld.

Overdreven gejank, er is helemaal niets gebeurd.
Daar heeft hij anders ook een stevige mening over. Past alleen niet in je narratief natuurlijk.
pi_205019595
quote:
Dat kan nog best wel eens voordelig uitpakken voor de boeren.

Als ze naar de rechter stappen om de overheid te laten bewijzen wat de bron is van de stikstof, zoals Caroline van der Plas in het filmpje stelt, zou het zomaar kunnen zijn dat de rechter de boer in het gelijk stelt, omdat dat gewoon niet kan worden bewezen. Er staan op de neergeslagen stikstofdeeltjes geen vlaggetjes waarop de bron is vermeld, het is allemaal gebaseerd op aannames en ongeschikte rekenmodellen.

En als de boer inderdaad gelijk krijgt, is dat gelukkig een hele dikke streep door het plan van Van der Wal.

Het zou nog leuker worden als de rechter aan Van der Wal de plicht oplegt eerst alle succesvolle innovaties die boeren zelf hebben gedaan te laten onderzoeken en de effecten daarvan te laten doorrekenen voordat de huidige plannen werkelijkheid worden.
pi_205019598
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:51 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar heb je dan vast wel foto's van.
Nee, ik me tot op heden niet geroepen gevoeld om foto's van vervuilde sloten te maken.

quote:
Maar je noemt akkerbouw... Dat is alweer wat anders dan weilanden.
Nou poeh, je hebt me, uiteraard ook weilanden.

quote:
Anyway, het Lauwersmeergebied is vnl een agrarisch gebied (veeteelt en akkerbouw) en een N2K gebied... Toch gek dan dat de natuur het daar zo goed doet...
Ik heb het uiteraard over net natuurgebied zelf, niet over de omringende boeren.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 09:57:55 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205019607
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik was in de jaren 80 bij het Meer van Geneve, kun je ongeveer 15 meter naar beneden kijken en de bodem zien, echter het was ten strengste verboden om te zwemmen.....

De reden dat water troebel is komt doorgaans gewoon door de doorstroming.
En hier kun je de bodem ook heel goed zien:

https://www.omropfryslan.(...)eindelijk-zonnebaden

Maar dan is het niet erg dat een compleet meer en natuurgebied volledig verkracht wordt.
pi_205019617
Ach ja, de millieuoten komen er binnenkort van zelf wel achter dat dit allemaal niet werkt.
pi_205019620
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:55 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ditriebutiecrntra, zonnepanelen, zwaaipalen en een Lelylijn...
Het boerenland dat als zodanig blijft. En dat zal er ook genoeg zijn.
pi_205019621
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
En hier kun je de bodem ook heel goed zien:

https://www.omropfryslan.(...)eindelijk-zonnebaden

Maar dan is het niet erg dat een compleet meer en natuurgebied volledig verkracht wordt.
Natuurgebied? Dat noem jij toch een voormalige zandwinningsput? Is dat nu ineens wel natuur voor je?
  zaterdag 11 juni 2022 @ 10:01:30 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205019622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik heb het uiteraard over net natuurgebied zelf, niet over de omringende boeren.
Oh ja, daarom moeten de omringende boeren weg... Wat voor grens werd er ook alweer gehanteerd vwb stikstof? 25 Km toch?
pi_205019626
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh ja, daarom moeten de omringende boeren weg... Wat voor grens werd er ook alweer gehanteerd vwb stikstof? 25 Km toch?
25km? Dan zouden alle boeren weg moeten.
  zaterdag 11 juni 2022 @ 10:03:34 #159
65846 Bocaj
47th President.
pi_205019629
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:55 schreef ColorCartridge het volgende:
Als ze naar de rechter stappen om de overheid te laten bewijzen wat de bron is van de stikstof, zoals Caroline van der Plas in het filmpje stelt, zou het zomaar kunnen zijn dat de rechter de boer in het gelijk stelt, omdat dat gewoon niet kan worden bewezen.
Ja, vond dat wel een goeie! ^O^
pi_205019631
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
25km? Dan zouden alle boeren weg moeten.
Zelfs bij 10 blijft er weinig over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')