Is er een lijst waar we kunnen zien wie voor en tegen was?quote:
Dat zou mooi zijn ja.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Is er een lijst waar we kunnen zien wie voor en tegen was?
Kort gezegd:quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Is er een lijst waar we kunnen zien wie voor en tegen was?
https://www.newsweek.com/(...)eu-admission-1683808quote:Here is the complete list of the votes against Ukraine's application:
Marcel de Graaff of the Netherlands (Identity and Democracy Group, right/far-right)
Francesca Donato of Italy (Independent, right/far-right)
Ioannis Lagos of Greece (Independent, far-right)
Lefteris Nikolaou-Alavanos of Greece (Communist Party of Greece, far-left)
Kostas Papadakis of Greece (Communist Party of Greece, far-left)
Clare Daly of Ireland (Independents for change, left/far-left)
Mick Wallace of Ireland (Independents for change, left/far-left)
Özlem Demirel of Germany (DIE LINKE., left/far-left)
Martin Schirdewan of Germany (DIE LINKE., left/far-left)
Sandra Pereira of Portugal (Partido Comunista Português, left/far-left)
Pimenta Lopes of Portugal (Partido Comunista Português, left/far-left)
Urbán Crespo of Spain (ANTICAPITALISTAS, left/far-left)
Tatjana ´danoka (Latvijas Krievu savienība, minority interests)
Imo complete waanzin om hier voor te stemmen. Als wat er nu gaande is in Oekraïne geen conflict te noemen is, wat dan wel?quote:
Zo te zien stemde naast FvD (verrassing), ook Hazekamp van de Partij van de Dieren tegen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Kort gezegd:
Extreem rechtse en linkse populisten stemden tegen.
[..]
https://www.newsweek.com/(...)eu-admission-1683808
[ twitter ]
Ik dacht dat er meer FvD-afgesplitsten in het EP zat. Die hebben voor gestemd?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien stemde naast FvD (verrassing), ook Hazekamp van de Partij van de Dieren tegen.
Volgens mij waren er ook best wat leden niet aanwezig voor de stemming toch?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat er meer FvD in het EP zat. Die hebben voor gestemd?
https://www.europa-nu.nl/(...)e_europees_parlementquote:Op donderdag 9 juni 2022 09:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik dacht dat er meer FvD-afgesplitsten in het EP zat. Die hebben voor gestemd?
Vinden het zeker niet zo belangrijk.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij waren er ook best wat leden niet aanwezig voor de stemming toch?
Die zitten toch bij ja21, inmiddels? De meeste overlopers.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://www.europa-nu.nl/(...)e_europees_parlement
Eentje, die is overgelopen van PVV. De 3 Fvd leden hebben de partij verlaten.
Turkije staat politiek en sociaal-cultureel zo ver van de rest af dat je je kan afvragen waarom die ooit kandidaat-lid hebben kunnen worden.quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:56 schreef Wantie het volgende:
Ja, het is vooral sentiment dat we het slachtoffer moeten helpen dat nu leeft.
Maar Turkije is decennialang kandidaat geweest, maar nooit lid geworden.
Zolang we gewoon de toelatingseisen blijven handhaven komt het wel goed.
Ook wel logisch. Communisten die vinden dat Oekraïne met geweld terug in de Russische moederschoot geholpen moet worden, en extreemrechts dat Rusland als hoeder van traditionele Europese waarden ziet.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:05 schreef Momo het volgende:
https://www.world-today-n(...)n-of-ukraine-russia/
13 leden stemde zelf tegen veroordelen inval Rusland toen. Veel extreemlinks en paar extreemrechts.
Maar dat conflict is gecreëerd om er voor te zorgen dat Ukraine niet bijn NATO of EU kan toetreden. Dus trap je in het truukje van Putin?quote:Op donderdag 9 juni 2022 09:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Imo complete waanzin om hier voor te stemmen. Als wat er nu gaande is in Oekraïne geen conflict te noemen is, wat dan wel?
Prima als ze er niet bijkomen. Nederland was hier tegen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar dat conflict is gecreëerd om er voor te zorgen dat Ukraine niet bijn NATO of EU kan toetreden. Dus trap je in het truukje van Putin?
Nee. Rutte was tegen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Prima als ze er niet bijkomen. Nederland was hier tegen.
Nederland was tegen het associatieverdrag. Niet tegen EU-lidmaatschap. Daar ging het referendum niet over.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Rutte was voor. Waar kan ik het inlegvelletje teruglezen wat daar precies op stond?quote:
Dat zie ik de komende 10 jaar nog niet gebeuren hoor. Zal om te beginnen deze oorlog over moeten zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:15 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ze gaan er gewoon bij komen. Erg veel resources die de Ursula's van de EU maar wat graag spotgoedkoop willen hebben. En als daar een direct conflict met een kernmacht als mogelijk risico tegenover staat dan is dat maar zo. Dit alles volkomen ondemocratisch besloten en over de rug van vele miljoenen EU burgers.
Het is om te kotsen.
Een beetje off-topic maar ik ben het wel met je eens dat het weinig democratisch is allemaal. Zo’n Von der Leyen (in Duitsland geflopt als minister van defensie) voert zonder enig mandaat allerlei zaken door met serieuze consequenties.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:15 schreef vosss het volgende:
Maargoed, ze gaan er gewoon bij komen. Erg veel resources die de Ursula's van de EU maar wat graag spotgoedkoop willen hebben. En als daar een direct conflict met een kernmacht als mogelijk risico tegenover staat dan is dat maar zo. Dit alles volkomen ondemocratisch besloten en over de rug van vele miljoenen EU burgers.
Het is om te kotsen.
Gaat nog wel even duren hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:15 schreef vosss het volgende:
Het is om te kotsen.
Ik ben relaxed.quote:
Dat referendum serieus nemenquote:Op donderdag 9 juni 2022 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:
Als ze niet naar lidmaatschap EU streven, of als wij ze categorisch nu en voor de toekomst afwijzen, lever je ze uit aan Rusland.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat referendum serieus nemenZal me verbazen als de gemiddelde tegenstemmer uberhaupt Oekraine op de kaart kon aanwijzen.
Daarnaast zie ik niet echt een reden ze niet bij de EU te willen hebben. Het zal het land helpen met het wederopbouw en op de lange termijn wordt daar iedereen beter van. Maar Jantje met de pet denkt niet echt vooruit, dus ik snap die negatieve tendens wel.
Rutte is tegen toetreding van Oekraine in de EU.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Rutte was voor. Waar kan ik het inlegvelletje teruglezen wat daar precies op stond?
Meh, dat referendum was door notabene de intitiefnemers zelf gekaapt zodat het over alles, en dan speciaal de populariteit van Rutte, ging, behalve Oekraïne.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou ja, je kan je wel de vraag stellen of al die uitbreidingen wel in ons belang zijn. Wat hebben wij als Nederland aan Oekraïne in de EU? Plenkovic wil de westelijke Balkan nu versneld binnenhengelen. Waarom?quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat nog wel even duren hoor.
Ze voldoen niet aan de vereisten. En ieder land moet akkoord gaan. Voor frankijk betekent dat bijv een referendum.
Gaat jaren duren. Relax een beetje.
Overigens alleen maar goed als landen naar onze rule of law en democratie streven.
Het zal mij verbazen als de gemiddelde Joppiez het toetredingsverdrag toendertijd heeft gelezen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat referendum serieus nemenZal me verbazen als de gemiddelde tegenstemmer uberhaupt Oekraine op de kaart kon aanwijzen.
Mede mogelijk gemaakt dankzij russische financiering.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Meh, dat referendum was door notabene de intitiefnemers zelf gekaapt zodat het over alles, en dan speciaal de populariteit van Rutte, ging, behalve Oekraïne.
Ik heb toen niet gestemdquote:Op donderdag 9 juni 2022 10:25 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het zal mij verbazen als de gemiddelde Joppiez het toetredingsverdrag toendertijd heeft gelezen.
Tegen de tijd dat er überhaupt sprake gaat zijn van toetreding, lijkt mij dat Rutte niet meer onze premier is.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rutte is tegen toetreding van Oekraine in de EU.
Quote voor het nageslacht.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat er überhaupt sprake gaat zijn van toetreding, lijkt mij dat Rutte niet meer onze premier is.
Tenzij hij nog jaren en jaren blijft zitten.
Dat mag ik hopen jaquote:Op donderdag 9 juni 2022 10:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat er überhaupt sprake gaat zijn van toetreding, lijkt mij dat Rutte niet meer onze premier is.
Tenzij hij nog jaren en jaren blijft zitten.
Mja. De rol van de EU is aan het veranderen. Dat klopt.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, je kan je wel de vraag stellen of al die uitbreidingen wel in ons belang zijn. Wat hebben wij als Nederland aan Oekraïne in de EU? Plenkovic wil de westelijke Balkan nu versneld binnenhengelen. Waarom?
Wij mogen dat allemaal gaan betalen. Onder het motto “solidariteit”. In een land als Roemenië staat op elke straathoek een bord van een of ander project dat met Europees geld is gefinancierd. Onze belastingcenten. Onbegrensd gratis geld over de balk flikkeren. Dat is geen solidariteit, dat is liefdadigheid.
Als ie er dan nog zit, hebben we andere problemenquote:
Ik iig niet, daarom heb ik destijds ook niet gestemd. Ik had namelijk daarvoor al gestemd op de mensen wie ik de verantwoordelijkheid wilde geven om zich met deze zaken bezig houden, zodat ik dat niet zelf hoef te doen.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:25 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Het zal mij verbazen als de gemiddelde Joppiez het toetredingsverdrag toendertijd heeft gelezen.
Toetredingsverdrag nog wel..quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:25 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dus Rutte en Putin doen het met elkaar.quote:
Dictator Rutte?quote:
Weet ik niet. Het is niet dat er niets zit tussen ze laten verrekken of ze onbeperkt gratis geld toestoppen. Zoals het nu gaat, met al die steunpakketten. Dat is geen samenwerking maar veredelde ontwikkelingshulp imo. Maar dat is een discussie voor elders denk ik.quote:Op donderdag 9 juni 2022 10:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Mja. De rol van de EU is aan het veranderen. Dat klopt.
Deze landen uitleveren aan Rusland is het alternatief. Dan denk ik dat rustig een opmaat maken voor het behouden van deze landen in onze Europese sfeer best een goede stap is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |