abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 9 juni 2022 @ 08:58:59 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205002222
quote:
Sinds online gokken in oktober van 2021 legaal werd, is het aantal gokverslaafden dat zich meldt bij klinieken flink toegenomen. Ook zouden de gokverslaafden jonger zijn dan voorheen, en lopen de schulden soms op tot in de tienduizenden euro's.

In oktober van vorig jaar trad de kansspelwet in werking. Daarmee werd online gokken legaal gemaakt, omdat er zo beter toezicht op zou kunnen worden gehouden. Nederland was een van de laatste Europese landen waar online gokken uit de illegaliteit werd gehaald.

Klinieken
Verschillende klinieken en meldpunten merken dat het aantal gokverslaafden sinds de intrede van de wet is toegenomen, schrijft Trouw. Of dat direct verband heeft met elkaar is onduidelijk, want cijfers omtrent gokverslaafden worden al lang niet meer bijgehouden.

Volgens een onderzoek van Ipsos blijkt dat er sinds de kansspelwet niet méér mensen online zijn gaan gokken, maar dat er wel meer geld in de online kansspelen omgaat. Dat zou op meer verslaving kunnen duiden.

In de praktijk merken klinieken wel degelijk een toename. Onder meer bij het Trimbos-instituut spreekt men van een stijging, en zo ook bij Hervitas, een gokverslavingsinstelling in Zeist. Bij die laatste melden zich nu 50 procent meer verslaafden dan voor de invoering van de kansspelwet. "Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat met elkaar te maken heeft", zegt directeur Fred Steutel.

Kleine groep, grote problemen
Bij de instelling ziet men voornamelijk mensen van tussen de 22 en 35 jaar oud met een gokverslaving. Volgens Steutel richt 'een kleine groep' grote financiële problemen aan. "Schulden van 50.000 euro zijn geen uitzondering."

Bij LoketKanspel, waar mensen zichzelf of anderen met gokproblemen kunnen aanmelden, merkt men daarbij ook dat de reclames voor online gokken een negatief effect hebben. Op billboards en televisie prijzen veel bekende Nederlanders de online kansspelen aan. "Daar hebben de bellers last van", zegt een woordvoerder.

Vandaag spreekt minister Franc Weerwind (Rechtsbescherming) in de Tweede Kamer over de gevolgen van de kansspelwet.
Bron: RTL Nieuws

Zoiets verwacht je toch ook niet! De naiviteit is echt enorm, vooral als je al die reclames ziet. Supergaaf land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 9 juni 2022 @ 09:03:16 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_205002241
Onbegrijpelijk die wet
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_205002261
De lobby heeft goed gewerkt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205002262
Ze zouden eens moeten wobben on te achterhalen hoe die wet is ontstaan. Waarschijnlijk krijgen ze alleen volledig zwartgelakte stukken terug en alle overige communicatie is onbeschikbaar of opeens gewist of men weet er niks meer van. Die wet is het gevolg van pure onversneden corruptie, de overheid is omgekocht en/of gechanteerd door de gokindustrie.
pi_205002278
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:08 schreef Farenji het volgende:
Ze zouden eens moeten wobben on te achterhalen hoe die wet is ontstaan. Waarschijnlijk krijgen ze alleen volledig zwartgelakte stukken terug en alle overige communicatie is onbeschikbaar of opeens gewist of men weet er niks meer van. Die wet is het gevolg van pure onversneden corruptie, de overheid is omgekocht en/of gechanteerd door de gokindustrie.
Tja, VVD politiek hé. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_205002297
Deze wet brengt mensen echt naar de klote, het zo makkelijk maken van gokken brengt echt mensen in de problemen.

bizar dat dit wordt toegestaan.
Die mensen brengen niet alleen hunzelf in de problemen, maar ook hun naasten.
En natuurlijk de mensen waarbij ze schulden hebben.
  Redactie Sport donderdag 9 juni 2022 @ 09:16:03 #7
pi_205002301
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
De lobby heeft goed gewerkt
Precies. Echt fucking belachelijk. Het grootkapitaal domineert.
pi_205002310
Nou ja zeg...Wie had dat nu kunnen verwachten?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205002313
Je verwacht het niet, idd.

Terugluistertip. Argos: Uitzending • zaterdag 21 mei 2022, Curaçaos Roulette.

Lang verhaal kort: Schimmige constructies via Curaçao, nul overheidstoezicht en levensgevaarlijke politieke spelletjes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 9 juni 2022 @ 09:20:30 #10
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205002338
Je moet er altijd rekening mee houden dat er andere zaken spelen. Bijvoorbeeld: misschien weet men de weg naar de kliniek simpelweg beter te vinden en bleef dit eerst onder de radar.
pi_205002343
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:20 schreef Rode_Wijn het volgende:
Je moet er altijd rekening mee houden dat er andere zaken spelen. Bijvoorbeeld: misschien weet men de weg naar de kliniek simpelweg beter te vinden en bleef dit eerst onder de radar.
Of dat reclames niet meer werken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 9 juni 2022 @ 09:22:35 #12
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205002346
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:15 schreef koemleit het volgende:
Deze wet brengt mensen echt naar de klote, het zo makkelijk maken van gokken brengt echt mensen in de problemen.

bizar dat dit wordt toegestaan.
Die mensen brengen niet alleen hunzelf in de problemen, maar ook hun naasten.
En natuurlijk de mensen waarbij ze schulden hebben.
Ah de schuld ligt weer eens bij de Rabobank terwijl het toch echt deze mensen zelf zijn die aan het gokken slaan. Een klein beetje eigen verantwoordelijkheid mogen we niet meer verwachten?
  Redactie Sport donderdag 9 juni 2022 @ 09:25:54 #13
pi_205002373
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:22 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ah de schuld ligt weer eens bij de Rabobank terwijl het toch echt deze mensen zelf zijn die aan het gokken slaan. Een klein beetje eigen verantwoordelijkheid mogen we niet meer verwachten?
Het is de taak van de overheid om labiele mensen te beschermen.
pi_205002376
quote:
Klinieken
Verschillende klinieken en meldpunten merken dat het aantal gokverslaafden sinds de intrede van de wet is toegenomen, schrijft Trouw. Of dat direct verband heeft met elkaar is onduidelijk, want cijfers omtrent gokverslaafden worden al lang niet meer bijgehouden.

Ze merken dus alleen meer toeloop zonder dat er überhaupt cijfers zijn?

Zou het feit dat we twee jaar lang in een pandemie hebben gezeten er ook niet iets mee te maken kunnen hebben? :D

- ik zit opgesloten in huis, mag niks dus ik ga gokken
- ik heb een gokprobleem en heb eigenlijk hulp nodig, maar hey er gaat een virus rond waardoor ik geen zin heb om ergens op gesprek te moeten komen en/of klinieken die huiverig zijn met fysieke afspraken/groepsessies die komen te vervallen?

Nogal simplistisch geredeneerd dat een eventuele toename, als het al niet om uitgestelde zorg gaat, maar een direct gevolg van die wetgeving is.
blablablabla
pi_205002386
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:08 schreef Farenji het volgende:
Ze zouden eens moeten wobben on te achterhalen hoe die wet is ontstaan.
Die wet is er primair gekomen om geld te verdienen. Voor de staat. En zo te zien werkt dat prima.

Voorheen was er ook een wet hierover, maar die stamde nog uit de tijd van voor het internet en daardoor liep de staat veel, heel veel geld mis omdat mensen op buitenlandse websites aan het gokken sloegen en de staat dus niet kon meepikken. In vele gevallen waren mensen zelfs niet eens kansspelbelasting verschuldigd.

Dat heeft Nederland echt veel geld gekost en met de nieuwe wet hebben ze dat zo goed als kan rechtgetrokken.

En zoals gezegd werkt het prima. :+
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_205002451
quote:
merkt men daarbij ook dat de reclames voor online gokken een negatief effect hebben.
Ik heb daar ook last van, die zijn namelijk bloedirritant.
pi_205002461
Volgens de linkse hippies is legalisatie altijd de oplossing omdat je het dan kan 'reguleren'.

Een mooi voorbeeld waarom je drugs ook nooit moet legaliseren. Zodra iets uit de taboe-sfeer wordt gehaald en dus genormaliseerd krijg je meer zwakke zielen die er voor vallen.
  donderdag 9 juni 2022 @ 09:46:46 #18
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205002473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:44 schreef Confetti het volgende:
Volgens de linkse hippies is legalisatie altijd de oplossing omdat je het dan kan 'reguleren'.

Een mooi voorbeeld waarom je drugs ook nooit moet legaliseren. Zodra iets uit de taboe-sfeer wordt gehaald en dus genormaliseerd krijg je meer zwakke zielen die er voor vallen.
Ja inderdaad dat verdomde linkse kabinet ook van de laatste jaren!
;( ;( ;(
pi_205002475
Kansino :') --> Kaagsino :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 9 juni 2022 @ 09:47:05 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205002476
quote:

Welke l"inkse hippie" heeft dit gelegaliseerd?

Verder een beetje dit

pi_205002492
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:22 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, echter kunnen veel mensen deze verleiding niet weerstaan.
En dan moet je ze tegen zichzelf in bescherming nemen.

En zoals ik zeg, het brengt niet alleen de gokker naar de klote, maar ook hun naasten en eventuele schuldeisers.

Voor Alcohol en tabak wordt de regelgeving alsmaar strenger, (mbt tot leeftijd, reclame, accijns etc) terwijl het gokken juist gemakkelijker gemaakt wordt. Dat vind ik absurd.
pi_205002538
quote:
Reguleren ja, door reclame aan banden te leggen en in plaats daarvan goede voorlichting te geven. Nu is er alleen retecommerciele reclame met bekende koppen, "KOM LEKKER GOKKEN" en alleen een heel klein nikszeggend disclaimertje "hoeveel kost gokken jou?".
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 09:59:19 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205002556
Man man man weer een kapstokje gevonden om 'gaaf land', VVD en regering te roepen.

Als je jezelf niet onder controle kunt houden moet je niet gaan gokken. Niemand dwingt je om dat te doen. En maar met dat vingertje wijzen naar alles en iedereen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Sport donderdag 9 juni 2022 @ 10:04:11 #24
pi_205002595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:59 schreef CoolGuy het volgende:
Man man man weer een kapstokje gevonden om 'gaaf land', VVD en regering te roepen.

Als je jezelf niet onder controle kunt houden moet je niet gaan gokken. Niemand dwingt je om dat te doen. En maar met dat vingertje wijzen naar alles en iedereen.
Bedrijven investeren feitelijk in al die reclames om mensen de verslaving in te helpen. Ik vind niet dat we dat moeten accepteren
pi_205002609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:59 schreef CoolGuy het volgende:

Ja, dit geld natuurlijk ook voor de 18 jarige jongen, waarvan het brein niet volgroeid is. Maar die de hele dag op tv en internet hoort, dat gokken leuk is en de normaalste zaak van de wereld.
Als deze niet zo sterk in de schoenen staat zit ie op z'n 25ste zo diep in de schulden dat ie tot z'n 35ste aan het afbetalen is.
En waarom? Zodat een paar man er rijk van worden.
Gokken is nergens goed voor, en de zwakkere/dommere mededemens komt hier ernstig door in de problemen.
Je kunt overal wel eigen schuld over roepen, maar als uit onderzoek blijkt dat deze nieuwe wet meer gokverslaafden heeft bereikt, zie ik geen enkele reden waarom dit niet aangepast zou moeten worden.

Als er door een bepaalde wet meer verkeersdoden komen is jouw reactie dan "moet men zelf maar opletten" of "heel snel terugdraaien die wet"?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')