Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:17 schreef sanger het volgende:
[..]
En jij bepaalt dat? OF de wetgeving die hier vrij helder over is (geen max tenzij in 30 zone).
https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-val-van-racefietsquote:Ze wordt verdacht van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel dan wel eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel als gevolg, meldt de politie. Eerder ging het nog om een verdenking van poging doodslag. Dat is na politieonderzoek aangepast. De vrouw zit nog wel vast.
Onder alle soorten verkeersdeelnemers zijn er wel roekeloze en asociale idioten te vinden. Er is vandaag de dag nu eenmaal weinig begrip voor 'n ander.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Helaas zijn er onder wielrenners nogal wat roekeloze en asociale idioten te vinden die rare capriolen uithalen die gevaar en veel irritatie opleveren voor anderen. Deze wielrenners zijn een enorme schandvlek op het blazoen van de wel fatsoenlijke wielrenners.
Kan ik nu niet meer aanpassen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:41 schreef Leandra het volgende:
De aanklacht is al serieus afgezwakt en toch de oude TT aanhouden?
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)na-val-van-racefiets
De weg is ook wel bezet geweest door die valpartij van Sander Dekker.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aan het einde van dit filmpje is een (toevallige) fietser te zijn op het smalle pad, niet op de weg.
Dus blijft de vraag waar Dekker fietste. Dat hij na zijn salto op het wegdek terecht kwam, zegt niets over waar hij daarvoor reed.
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Aan het einde van dit filmpje is een (toevallige) fietser te zijn op het smalle pad, niet op de weg.
Dus blijft de vraag waar Dekker fietste. Dat hij na zijn salto op het wegdek terecht kwam, zegt niets over waar hij daarvoor reed.
In dat geval was ik zelf misschien ook niet opzij gegaan. Als iemand normaal fietst (<20 kmph) en netjes belt, stap ik beleefd opzij. Maar als het zo'n ordinaire schreeuw is, die je vaak hoort van die racefietsers, dan weet ik niet wat ik doe. Dergelijk gedrag is bijzonder ergerlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weg was geblokkeerd dus logisch dat deze fietser op het wandelpad fietste.
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
Als je zo hard langs voetgangers scheurt kun je beter zelf voor poging tot doodslag vervolgd worden. Lekkere klassejustitie weer.
Je kan ook gewoon op het voetpad blijven lopen, hoef je je ook niet te ergeren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
In dat geval was ik zelf misschien ook niet opzij gegaan. Als iemand normaal fietst (<20 kmph) en netjes belt, stap ik beleefd opzij. Maar als het zo'n ordinaire schreeuw is, die je vaak hoort van die racefietsers, dan weet ik niet wat ik doe. Dergelijk gedrag is bijzonder ergerlijk.
Ik reageerde op de situatieschets dat zowel fietser als voetganger op het wandelpad waren.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon op het voetpad blijven lopen, hoef je je ook niet te ergeren. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel een hele vreemde opmerking, sorry hoor, als hij zich niet op een voetpad bevond dan moet jij je handen thuis houden en niet iemand ten val brengen. Zolang we niet weten wat er exact gebeurt is zouden we ook gewoon even rustig aan kunnen doen en geen mensen wild gaan beschuldigen.
Nee, maar je weet niet wat er precies is gebeurd. Wellicht scheerde hij er rakelings langs...quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.
Als het een voetpad was, dan rijd je niet met hoge snelheid langs wandelaars. Met deze 2 posts samen lijkt mij het wel duidelijk wat iemand niet moet doen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al was het een voetpad, je trekt iemand nog steeds niet van zijn fiets.
2x fout maakt nog niet meteen goed.quote:Op woensdag 8 juni 2022 19:16 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als het een voetpad was, dan rijd je niet met hoge snelheid langs wandelaars. Met deze 2 posts samen lijkt mij het wel duidelijk wat iemand niet moet doen.
beide zijn gewoon fout, dus ik kies geen kantquote:Op woensdag 8 juni 2022 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2x fout maakt nog niet meteen goed.
Je hoeft geen kant te kiezen.
Ah we hebben een ooggetuige, vertel wat is er precies gebeurt?quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:49 schreef speknek het volgende:
Als je zo hard langs voetgangers scheurt kun je beter zelf voor poging tot doodslag vervolgd worden. Lekkere klassejustitie weer.
De wielrenner in kwestie is van z'n fiets getrokken en jij vind de fietser roekeloos.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:40 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Verkeersinzicht en fatsoen bepalen dat je je snelheid aanpast aan de situatie als dat nodig is en dat zal in veel gevallen betekenen fors onder de gemiddelde snelheid van een racefiets, maar er is natuurlijk altijd nog artikel 5 van de wegenverkeerswet.
Helaas zijn er onder wielrenners nogal wat roekeloze en asociale idioten te vinden die rare capriolen uithalen die gevaar en veel irritatie opleveren voor anderen. Deze wielrenners zijn een enorme schandvlek op het blazoen van de wel fatsoenlijke wielrenners.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |