Als je van veroordeelden standaard de achternaam blijft verhullen dan help je het iig wel voorkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Volker van der G heeft geen kind verkracht en vermoord. Geen weldenkend mens haalt het in zijn hoofd om hem te vermoorden vanwege Pim. Of die moslim vanwege Theo van Gogh.
Een kind is wel wat anders. En het zuiden van Limburg is niet bepaald een plek waar de elite van Nederland woont. Het zou mij, in dit geval, niet verbazen.
Ja dat maakt het verschil inderdaad!quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:25 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Als je van veroordeelden standaard de achternaam blijft verhullen dan help je het iig wel voorkomen.
En dan wil je iemand van 12 gewoon maar weggooien uit de maatschappij.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat lul je nou preventief. Deze wandelende tumor heeft toch al eerder aan kindjes gezeten, op 12 jarige leeftijd en in 2017. Dat deze gewoon weer los werd gelaten is een grote schande.
Voor elke keer dat het rehabilitatietraject misgaat of er iemand met een strafblad recidiveert, zie je niet de keren dat dit juist niet gebeurt.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:24 schreef vipergts het volgende:
[..]
En die hebben we ook maar wat doen we dan met een verkrachter die de smaak te pakken heeft. Of een verslaafde die steeds maar meer overvallen pleegt. Je kunt gewoon niet mensen maar in de gaten houden of opsluiten omdat ze een verleden hebben en misschien iets gaan doen.
We hebben die capaciteit niet, het geld niet. En uiteindelijk is er altijd iemand die door de mazen glipt en nog een kind misbruikt.
Wat is dan de bolgende stap een soort stasi waar iedereen in de gaten wordt gehouden.
Alsof dat iets is waar jij je ook maar enigszins zorgen om maakt.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
.. Dat dat wel eens ten koste kan gaan van toekomstige slachtoffers, doet er dan even niet toe.
Het ging over Nelson M. die in Mexico is opgepakt, niet over die gast uit Limburg.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Deze gast verdwijnt wel voor minimaal 20 jaar in de gevangenis hoor, en mogelijk (hopelijk) ook TBS. Hij heeft nu een kind vermoord hé, vergeet dat niet. Dan krijg je zelfs in Nederland een behoorlijke straf.
Ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:33 schreef T-zooi het volgende:
[..]
Alsof dat iets is waar jij je ook maar enigszins zorgen om maakt.
Okéquote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:27 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb vroeger eens een sf verhaal gelezen waar zware criminelen een implantaat kregen waardoor ze gruwelijk stonken. Was dus voor iedereen die kon ruiken heel simpel om bij die personen uit de buurt te blijven.
LOLquote:
Niet. Een volledig maakbare en beschermde maatschappij is een utopie.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL
Ik snap ook wel dat dit niet kan maar toch jammer dat er in feite niks tegen dit soort verknipte mensen is te doen. Behalve ze voorgoed op te sluiten en dat gaat in veel gevallen ook weer niet.
Hoe bescherm je de onschuldigen tegen mensen die hun kwaad kunnen/willen doen ?
Helaas wel ja. maar toch... Vroegere buren van mij hadden pleegkinderen waaronder een jochie van een verslaafde moeder die ook zelf verslaaft geboren is als baby moest afkicken, en wrs meer nare zaken heeft meegemaakt. Kind ging naar MKD werd daar seksueel misbruikt door een ouder kind en ging toen zelf ook jongere zwakkere kinderen misbruiken. Het laatste wat ik over hem weet is dat hij als tiener helemaal in de fout is gegaan iig met drugs en criminele zaakjes. Ik weet dat dit ook niet kan maar zijn moeder had beter gesteriliseerd kunnen worden voordat ze zwanger werd.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Niet. Een volledig maakbare en beschermde maatschappij is een utopie.
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 09:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, controle houden op mensen, deze mafklapper hadden ze in de gaten moeten houden, wekelijks melden bij instanties.
Bronquote:Verdachte Donny M. 'kon eigenlijk niet alleen worden gelaten'
Dringend behoefte aan behandeling
Toen werd al geconcludeerd dat Donny M. niet zonder toezicht kan en dat hij nauwelijks iets leert van straffen. Volgens het AD bevestigen zijn pleegouders dat hij 'eigenlijk niet alleen kan worden gelaten'. Donny M. werd in het vonnis van 2017 een 'ernstig beschadigde jongeman' genoemd, die 'verminderd toerekeningsvatbaar is en dringend behoefte heeft aan behandeling'.
Eerder meldde 1Limurg al op basis van rechtbankdocumenten en gesprekken dat Donny M. eerder is veroordeeld voor misbruik en mishandeling van twee jongetjes in 2017 in Sittard. De rechter veroordeelde hem tot een aantal maanden jeugdgevangenis en behandeling bij een GGZ-instelling.
Wat had wekelijks melden precies voorkomen? Gok dat dit linksom of rechtsom toch altijd wel de uitslag was geweestquote:
dat werkt niet, handjes er af zou mss meer zoden aan de dijk zettenquote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
Coclusie, lul eraf bij alle pedos!
Nee, deze man is in de massa verdwenen en vergeten, dit was gewoon een tikkende tijdbom, het was gewoon wachten todat hij weer in de fout zou gaan, helaas is Gino hier nu het slachtoffer van geworden en heeft ons rechtsysteem weer gefaald.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat had wekelijks melden precies voorkomen? Gok dat dit linksom of rechtsom toch altijd wel de uitslag was geweest
Precies.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
dit was gewoon een tikkende tijdbom
Oei, nuance. Maar dit artikel geeft de ROVERHEID of de FALENDE RECHTSSTAAT niet de schuld. Hier kunnen de onderbuiktokkies dus helemaal niks mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:33 schreef Droopie het volgende:
https://chrisklomp.nl/het-monster-in-ons-hoofd/
Artikel wat ik compleet onderschrijf
Heb je wel een donatie gedaan?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:33 schreef Droopie het volgende:
https://chrisklomp.nl/het-monster-in-ons-hoofd/
Artikel wat ik compleet onderschrijf
ik ben betalend lid van zijn realtwitcourt accountquote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Heb je wel een donatie gedaan?
Leuk, zo'n zin waarbij het eerste deel en het tweede deel elkaar volledig tegenspreken.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 14:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, deze man is in de massa verdwenen en vergeten, dit was gewoon een tikkende tijdbom, het was gewoon wachten todat hij weer in de fout zou gaan, helaas is Gino hier nu het slachtoffer van geworden en heeft ons rechtsysteem weer gefaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |