Je wilt serieus een amerikaans systeem kopieren?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:43 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Ik vind het Amerikaanse systeem goed: dat sex offenders geregistreerd staan en mensen weten wanneer zo'n gestoorde bij hun in de buurt komen wonen.
Dan zou ik de hele discussie eens lezen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 09:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze dat niet krijgen?
Ik weet niet welk punt je wilt maken?
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:28 schreef Elpis het volgende:
[..]
Heb je hier ook een link van want ik kan dat nergens vinden.
Het zit je hoog hè?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Fleur ook niet ze reed gewoon naar huis en werd het leven uitgereden door een gek in een Porsche.
Waarom krijgen andere slachtoffers niet dezelfde gerechtigheid van je?
Aan Donny is gewoon niks meer te doen. Enige oplossing is dan de oplossing dat hij de samenleving zo min mogelijk schade oplevert. En da's achter slot en grendel.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:21 schreef Noek het volgende:
Alleen werd Fleur niet moedwillig en bewust doodgereden en werd Gino doelbewust om het leven gebracht. Ik kan morgen een kind doodrijden omdat ik een flesje van mijn stoel liet vallen of ik neem bewust een kind een kind mee en breng em om. Als je dat verschil niet ziet dan ben je snel uitgeluld, hoor
Maar goed, zwaar straffen helpt niet. Hoe hij nu is gestraft immers ook niet. Van een zedendelict naar moord. Wat stellen jullie dan voor? Dit gaat echt prima? Niks meer aan doen?
Meer dan de helft van de jongeren heeft tegenwoordig wel een storing in de trant van autisme of ADHD.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:52 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Autisme, adhd en een hechtingsstoornis, zag ik vandaag voorbij komen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)egenjarige-gino.html
Nee joh, die loopt over vijf jaar weer los, onder het mom van “privacy” krijgen we daar niks van te horen, tot het weer flink fout gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:34 schreef Andromache het volgende:
Iedereen met gezond verstand weet dat het er op uit gaat lopen dat Donny nooit meer vrijkomt, in tbs of in de gevangenis. Natuurlijk, het moet uitgezocht worden, de rechter moet er eerlijk naar kijken, hij moet een kans op behandeling krijgen, en tbs met 10 jaar straf zou heel goed mogelijk zijn, maar in praktijk verwacht ik dat het zo gaat verlopen. Deze man is ernstig ziek. Benieuwd hoe het zo ver gekomen is in zijn jeugd. Gaan we vast horen tijdens de rechtszaak.
Als je bezig bent met andere shit in de auto, zowel handy, zowel eten en/of drinken en daardoor niet opletten. Net zo schuldig.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:21 schreef Noek het volgende:
Alleen werd Fleur niet moedwillig en bewust doodgereden en werd Gino doelbewust om het leven gebracht. Ik kan morgen een kind doodrijden omdat ik een flesje van mijn stoel liet vallen of ik neem bewust een kind een kind mee en breng em om. Als je dat verschil niet ziet dan ben je snel uitgeluld, hoor
Maar goed, zwaar straffen helpt niet. Hoe hij nu is gestraft immers ook niet. Van een zedendelict naar moord. Wat stellen jullie dan voor? Dit gaat echt prima? Niks meer aan doen?
Donny zal idd wel gevangenisstraf krijgen, maar dat gaat hem eigenlijk weinig opleveren. Donny heeft vooral behandeling nodig (om de maatschappij tegen Donny's gedrag te beschermen). Niet dat hij al zijn issues zal kunnen oplossen, maar vooral dat hij zijn eigen destructieve verlangens gaat weten te herkennen en beheersen. En als ze daar vertrouwen in hebben dat dat een acceptabel niveau heeft (en dat gaat een heeeele tijd duren) dan pas gaan ze stapjes naar buiten maken.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee joh, die loopt over vijf jaar weer los, onder het mom van “privacy” krijgen we daar niks van te horen, tot het weer flink fout gaat.
Dank je wel.quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:04 schreef Strijder_ het volgende:
https://www.petities.com/(...)n5sD4XNp-rw9_6HhQyAY
Allemaal tekenen mensen.
Nee hoor de dood van zowel Fleur als Gino doen me niets. Wat ik raar vind is dat er mensen zijn die moord en brand schreeuwen en dat mensen maar preventief opgesloten moeten worden omdat ze een verleden hebben. Mijn vraag aan oa jou blijft waar trekken jullie de grens en waarom.quote:
Dat doet er toch niet toe denk je niet dat de nabestaanden van fleur willen dat de dader nooit meer vrij komt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:21 schreef Noek het volgende:
Lekker onderbuikenquote:Op woensdag 8 juni 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee joh, die loopt over vijf jaar weer los, onder het mom van “privacy” krijgen we daar niks van te horen, tot het weer flink fout gaat.
Nee.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is er dan al vastgesteld dat er misbruik heeft plaatsgevonden?quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:52 schreef PicoMMP het volgende:
Begrijp ik nou goed dat Donny niet wordt aangeklaagd voor misbruik?
Dat hebben talloze onderbuiken toch al vastgesteld?quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Is er dan al vastgesteld dat er misbruik heeft plaatsgevonden?
Vooral op fok heel stoer posten "onderbuik" enzo. Dat zijn de echte white knights die we nodig hebben in onze maatschappijquote:Op woensdag 8 juni 2022 10:21 schreef Noek het volgende:
Zelfquote:Op woensdag 8 juni 2022 14:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooral op fok heel stoer posten "onderbuik" enzo. Dat zijn de echte white knights die we nodig hebben in onze maatschappijde eckte stoere bois
wat een helden he
Is dit je onderbuik die dit zegt?quote:Op woensdag 8 juni 2022 15:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Zelfde white knight
uithangen en
het niet
doorhebben
Nee ik ben niet zo dom om zonder feiten dingen te brengen als de absolute waarheid, zouden meer mensen moet doenquote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 18:04 schreef Strijder_ het volgende:
https://www.petities.com/(...)n5sD4XNp-rw9_6HhQyAY
Allemaal tekenen mensen.
quote:
Duizenden mensen (circa 5000) verwacht bij herdenkingstocht Gino
Bij de herdenkingstocht voor Gino van der Straeten worden woensdagavond in Kerkrade zo'n vijfduizend mensen verwacht. Ook de familie van de 9-jarige jongen uit Maastricht loopt mee, laat de organisatie weten.
Woensdagochtend werden de eerste voorbereidingen langs de route al getroffen.
Erehaag van voertuigen
Tijdens de tocht wordt er een erehaag van zo'n 200 voertuigen gevormd. "Gino keek daar graag naar hoe die op straat rondreden en vond het schitterend om mee te spelen", vertelt Gwenda Lankreijer, organisator van de herdenkingstocht, in de L1 Nieuwsshow. Naomi, een zus van Gino, houdt een toespraak.
Route tocht
De tocht begint om 19:30 uur (vanavond) bij het Eurode Business Center en gaat via de Roderlandbaan en Ailbertuslaan naar de speelplek aan de Hertogenlaan. Daar werd Gino vorige week woensdag rond 19:30 uur voor het laatst gezien. "We hebben voor deze plek gekozen, omdat Gino daar voor het laatst een gelukkig kind was, aan het voetballen met andere vriendjes", zegt Lankreijer.
Met een filmpje nog in bijgaande link:
https://www.1limburg.nl/d(...)erdenkingstocht-gino
quote:L1 zendt woensdagavond de stille tocht in Kerkrade ter nagedachtenis van Gino rechtstreeks op televisie uit. De stille tocht is ook te volgen via 1Limburg.nl. De uitzending start om 19.25 uur.
De organisator is Gwenda, de buurvrouw van zus Kelly.
De 21-jarige zus van Gino, Naomi, gaat spreken. Er worden ca 5000 mensen verwacht bij de tocht - in het geval het niet zal regenen.
Klinkt juist alsof is vastgesteld dat hij niet misbruikt is.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:37 schreef Questular het volgende:
[..]
Is er dan al vastgesteld dat er misbruik heeft plaatsgevonden?
Wat zou deze tweet van iemand die beweert helderziend te zijn en die beweert dat de aarde plat isquote:
Of dat deel vast het onderzoek is nog niet afgerond zodat het niet toegevoegd kan worden aan de aanklacht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Klinkt juist alsof is vastgesteld dat hij niet misbruikt is.
Ja. Een verdenking is zo aangepast, zowel verzwaard als afgezwakt.quote:Op woensdag 8 juni 2022 17:02 schreef Elpis het volgende:
[..]
Of dat deel vast het onderzoek is nog niet afgerond zodat het niet toegevoegd kan worden aan de aanklacht.
Kan mi nog beide kanten op. Rustig afwachten dus.
Kinderlokkers en vieze mannen (of vrouwen) is van alle tijden. Je kan je kind niet 100% in de gaten houden. Dat moet je ook niet willen. De kans is erg klein en dat je je kind aan een touwtje wilt houden is kul. Dat nu de daders wel gepakt worden is fijn.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb heel toevallig op de Hertogenlaan in Kerkrade gewoond: wat ik niet begrijp, hoe erg ik het ook vind dat een onschuldig kind vermoord is. Waarom veel ouders in deze wijk in godsnaam niet meer toezicht op hun kinderen houden?
Iedereen schreeuwt moord en brand, dat de overheid veroordeelde pedofielen beter in de gaten moet houden. Maar opvoeders, die dienen hun kinderen ook gewoon te beschermen tegen dit soort smeerlappen.
Een ding weet ik wel: mijn kind zou ik nooit zonder toezicht, bij dit speeltuintje hebben laten spelen. Want ik weet uit ervaring, dat er naast allemaal Tokkies en (drugs) criminelen ook veel andere gespuis rondloopt. Precies de reden dat ik verhuisd bent.
Maar goed die zus zal zich waarschijnlijk nu wel voor rest van haar leven schuldig voelen, want als ze beter toezicht op Gino gehouden had. Dan was het hopelijk niet gebeurd. PS Donny M mag wat mij betreft een spuitje krijgen...
Ik blijf echter van mening, dat de opvoeders/ouders in deze betreffende wijk ook wel meer toezicht op hun kinderen mogen houden. Want ik heb best lang in de wijk gewoond en die jonge kinderen, speelde altijd buiten zonder toezicht.
Het wordt toch tijd, dat wij kinderen weer vertellen over kinderlokkers: want mijn ouders, hebben mij vroeger gewaarschuwd voor figuren zoals Danny M. Alleen destijds zouden kinderlokkers, kinderen met snoepjes lokken. Dus dat werd ons verteld: neem nooit een snoepje van een vreemde aan.
Dat weet je niet mijn nichtje heeft de kinderlokker met een snoepje uitgelegd aan haar zoon en toen ze later vroeg wat hij zou doen zei hij doodleuk dat snoepje aanpakken want het is snoep. Kinderen denken niet zoals ons en je kunt als ouder niet iedere minuut bij iemand zijn. Op je negende mag je best op de step naar de speeltuin.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:13 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb heel toevallig op de Hertogenlaan in Kerkrade gewoond: wat ik niet begrijp, hoe erg ik het ook vind dat een onschuldig kind vermoord is. Waarom veel ouders in deze wijk in godsnaam niet meer toezicht op hun kinderen houden?
Iedereen schreeuwt moord en brand, dat de overheid veroordeelde pedofielen beter in de gaten moet houden. Maar opvoeders, die dienen hun kinderen ook gewoon te beschermen tegen dit soort smeerlappen.
Een ding weet ik wel: mijn kind zou ik nooit zonder toezicht, bij dit speeltuintje hebben laten spelen. Want ik weet uit ervaring, dat er naast allemaal Tokkies en (drugs) criminelen ook veel andere gespuis rondloopt. Precies de reden dat ik verhuisd bent.
Maar goed die zus zal zich waarschijnlijk nu wel voor rest van haar leven schuldig voelen, want als ze beter toezicht op Gino gehouden had. Dan was het hopelijk niet gebeurd. PS Donny M mag wat mij betreft een spuitje krijgen...
Ik blijf echter van mening, dat de opvoeders/ouders in deze betreffende wijk ook wel meer toezicht op hun kinderen mogen houden. Want ik heb best lang in de wijk gewoond en die jonge kinderen, speelde altijd buiten zonder toezicht.
Het wordt toch tijd, dat wij kinderen weer vertellen over kinderlokkers: want mijn ouders, hebben mij vroeger gewaarschuwd voor figuren zoals Danny M. Alleen destijds zouden kinderlokkers, kinderen met snoepjes lokken. Dus dat werd ons verteld: neem nooit een snoepje van een vreemde aan.
Hoe groot zijn die kansen dan?quote:Op woensdag 8 juni 2022 16:23 schreef Noek het volgende:
En hoe groot acht je de kans dat iemand na Fleur te hebben doodgereden een Sophie aan gaat rijden na een straf?
En hoe groot acht je de kans dat een zedendelinquent zich weer vergrijpt aan een Thijs?
Om nog even aan te geven hoe stom de vergelijking is.
Dit heeft natuurlijk geen kont met onderbuik te maken maar deze jongeman stond op een wachtlijst maar blijf volhouden dat het gewoon goed gaat hier. Idiots.
Zeker niet: maar wetend dat tussen deze flatten, geen zicht meer op je kinderen is. Zou ik als ouder zijnde toch echt vanaf een afstandje een oogje in het zeil houden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:24 schreef Soury het volgende:
[..]
Kinderlokkers en vieze mannen (of vrouwen) is van alle tijden. Je kan je kind niet 100% in de gaten houden. Dat moet je ook niet willen. De kans is erg klein en dat je je kind aan een touwtje wilt houden is kul. Dat nu de daders wel gepakt worden is fijn.
Door jou angst krijgen kinderen angstquote:Op woensdag 8 juni 2022 18:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zeker niet: maar wetend dat tussen deze flatten, geen zicht meer op je kinderen is. Zou ik als ouder zijnde toch echt vanaf een afstandje een oogje in het zeil houden.
Zo'n figuur als Donny M, kan je dan waarschijnlijk wegjagen of de politie bellen. Maar goed ik durf door dit hele voorval, mijn kind niet eens naar een gastouder opvang te brengen....
Donny M heeft met 12 jaar, in de gastouderopvang met zijn poten aan baby's gezeten. Aangezien ik een 1 jarig kind heb, moet ik er niet aan denken dat een puberende profiel van 12 jaar aan mijn kind zit.
Inmiddels bevestigen zowel de Limburger als de NRC dat Donny op een leeftijd van 19 maanden naar een pleeggezin ging, hij verslaafd geboren is en dat z'n vader is overleden. Limburger kan ik niet kopiëren, maar dit schrijft het NRC:quote:Op maandag 6 juni 2022 15:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn ouders waren zwaar verslaafd, vader is overleden en Donny werd geboren en moest als baby afkicken.
Werd vervolgens direct bij pleeggezin ondergebracht.
Volgens een Belgische site.
Van Donny kon ook weinig goeds komen met zo'n achtergrond zeg, sjongejonge. Zowel dader als slachtoffer zijn in dit geval erg tragische figuren.quote:Op basis van politieverhoren stelt dagblad De Limburger dat M.’s moeder drugsverslaafd was en ook tijdens de zwangerschap gebruikte. M. werd als verslaafde baby geboren. Op 1-jarige leeftijd werd hij bij een pleeggezin ondergebracht.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-straffen-a4132823
https://limburger.nl/cnt/dmf20220607_97774913
Ja, kut voor hem, maar als anderen er slachtoffer van worden... Dan is het wel een keer klaar met deze Donny. Mensen die zo een kind "opvoeden" mogen ook wel harder aangepakt worden.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Inmiddels bevestigen zowel de Limburger als de NRC dat Donny op een leeftijd van 19 maanden naar een pleeggezin ging, hij verslaafd geboren is en dat z'n vader is overleden. Limburger kan ik niet kopiëren, maar dit schrijft het NRC:
[..]
Van Donny kon ook weinig goeds komen met zo'n achtergrond zeg, sjongejonge. Zowel dader als slachtoffer zijn in dit geval erg tragische figuren.
Ja een speeltuin die beheerd wordt: vroeger gingen wij ook altijd naar de speeltuin, maar het grote verschil was. Dat er toezicht was en iedereen kon elkaar ook...quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:25 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat weet je niet mijn nichtje heeft de kinderlokker met een snoepje uitgelegd aan haar zoon en toen ze later vroeg wat hij zou doen zei hij doodleuk dat snoepje aanpakken want het is snoep. Kinderen denken niet zoals ons en je kunt als ouder niet iedere minuut bij iemand zijn. Op je negende mag je best op de step naar de speeltuin.
Welke mensen doel je op?quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, kut voor hem, maar als anderen er slachtoffer van worden... Dan is het wel een keer klaar met deze Donny. Mensen die zo een kind "opvoeden" mogen ook wel harder aangepakt worden.
Ja, daarom is het kind ook uit het gezin gezet.quote:Op woensdag 8 juni 2022 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zijn moeder bijvoorbeeld. Een baby verslaafd ter wereld brengen. Da's gewoon crimineel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |