Ook rekening houden, dat de netbeheerder dit in de toekomst kan veranderen en jij dan een uitdaging hebt om eventueel gas weer aan te sluiten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:38 schreef slavaukrainii het volgende:
Ben benieuwd naar jullie mening over dit. Want nu zeggen ze dus dat ik het gas eigenlijk wel mag beëindigen alleen moet ik alles dus herstellen zoals het al was. Hmm... nogmaals wat is wijsheid in dit geval ? 🤔
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:56 schreef Rolfieo het volgende:
Oo rekening houden, dat de netbeheerder dit in de toekomst kan veranderen en jij dan een updating hebt.
En bij veranderde regels mag dadelijk de TS niet meer heraangesloten worden op gas wat dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Aan de netbeheerder vragen:
1) Of de netbeheerder een gas-afgesloten woning weer op het gas aansluit t.z.t.
2) Welke de kosten daarvan zijn.
Vandaar mijn punt 1): trek aan de bel bij de netbeheerder; best kans dat ze het verbod op (her)aansluiten, al naleven. Dan moet het dus elektrisch blijven en moet TS daar de voorzieningen voor aanbrengen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:32 schreef Basp1 het volgende:
En bij veranderde regels mag dadelijk de TS niet meer heraangesloten worden op gas wat dan?
quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Als ik ts was zou ik eerst bedenken hoe lang ik nog van plan ben om in de woning te blijven als dat 10+ jaar is lijkt me het wel ooit goed te komen als de woning van gas afgesloten wordt.
Ik blijf hier wonen tot aan mijn dood. Als het goed is heb ik nog 40 tot 50 jaar te leven als er niks geks gebeurd.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En bij veranderde regels mag dadelijk de TS niet meer heraangesloten worden op gas wat dan?
Als ik ts was zou ik eerst bedenken hoe lang ik nog van plan ben om in de woning te blijven als dat 10+ jaar is lijkt me het wel ooit goed te komen als de woning van gas afgesloten wordt.
Biomassaketel overwogen? Als je toch ruimte genoeg hebt voor de ketel plus opslag??quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:42 schreef slavaukrainii het volgende:
Ik blijf hier wonen tot aan mijn dood. Als het goed is heb ik nog 40 tot 50 jaar te leven als er niks geks gebeurd.
Het betreft namelijk een flinke hoekwoning met een hele grote tuin en de mogelijkheid om voertuigen in mijn achtertuin te plaatsen. En dat allemaal voor een huurprijs van 350 euro. (350 want we krijgen 250 euro huurtoeslag)
Ik heb een grote kelder met een hoogte van 2 meter 10. Ik zou het zelfs nog hoger kunnen maken door naar beneden toe te graven met een sloophamer.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Biomassaketel overwogen? Als je toch ruimte genoeg hebt voor de ketel plus opslag??
Zou mooi een pelletketel plaatsen. Overigens zou ik graven met een spa, i.p.v. sloophamer.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:01 schreef slavaukrainii het volgende:
Ik heb een grote kelder met een hoogte van 2 meter 10. Ik zou het zelfs nog hoger kunnen maken door naar beneden toe te graven met een sloophamer.
Eerst even door de waterwerende keldervloer breken.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:07 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou mooi een pelletketel plaatsen. Overigens zou ik graven met een spa, i.p.v. sloophamer.
Dus breken met een sloophamer en graven met een spa.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 12:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Eerst even door de waterwerende keldervloer breken.
Ik snap hun standpunt wel. Echter, je kunt bij de netbeheerder de situatie uitleggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:38 schreef slavaukrainii het volgende:
Update.
Woningbouw zegt nu het volgende:
"Ons standpunt zoals eerder aangegeven word hierdoor niet anders, en zoals gezegd zien wij de gasmeter als een essentieel onderdeel van uw woning.
Gaat u alsnog wel de aansluiting beëindigen, dan heeft u de plicht om bij verlaten van de woning te zorgen dat de gasaansluiting weer origineel en aangesloten is, en de daarbij behorende kosten voor u zijn."
Ben benieuwd naar jullie mening over dit. Want nu zeggen ze dus dat ik het gas eigenlijk wel mag beëindigen alleen moet ik alles dus herstellen zoals het al was. Hmm... nogmaals wat is wijsheid in dit geval ? 🤔
dat kan niet, want die meter en leiding is niet van de wbc. Het is niet hun eigendom dus ze hebben er niks over te zeggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 10:38 schreef slavaukrainii het volgende:
Update.
Woningbouw zegt nu het volgende:
"Ons standpunt zoals eerder aangegeven word hierdoor niet anders, en zoals gezegd zien wij de gasmeter als een essentieel onderdeel van uw woning.
Gaat u alsnog wel de aansluiting beëindigen, dan heeft u de plicht om bij verlaten van de woning te zorgen dat de gasaansluiting weer origineel en aangesloten is, en de daarbij behorende kosten voor u zijn."
Klopt, dan heeft TS er niks mee te maken, en ook geen kosten.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:31 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt ook de TheFreshPrince-methode doen: opzeggen en als ze de boel willen slopen verwijzen naar de eigenaar. Laat ze het maar uitvechten. Jij zegt een contract op, je geeft geen opdracht voor het verwijderen van een aansluiting.
Ik krijg de indruk dat ze hun woorden nu (pas) erg zorgvuldig kiezen, dat ze hier nog geen ervaring mee hebben en dat dit voor ts (ongewild of niet) een mooie testcase is. Alleen al daarom is dit topic het volgen waard.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 20:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan niet, want die meter en leiding is niet van de wbc. Het is niet hun eigendom dus ze hebben er niks over te zeggen.
"...zien wij...". Ik zie het anders. De gasmeter is geen essentieel deel van de woning, omdat 1, de gasmeter niet van de eigenaar van het pand is en 2, de huidige bewoner er geen gebruik meer van maakt.quote:"Ons standpunt zoals eerder aangegeven word hierdoor niet anders, en zoals gezegd zien wij de gasmeter als een essentieel onderdeel van uw woning.
Een aansluiting "beëindigen" staat los van de wijzigingen die netbeheerder wilt uitvoeren als gevolg van deze "beëindiging". Verkeerd gekozen bewoording. Ts zegt alleen een contract op, hij kan geen aansluiting beëindigen.quote:Gaat u alsnog wel de aansluiting beëindigen, dan heeft u de plicht om bij verlaten van de woning te zorgen dat de gasaansluiting weer origineel en aangesloten is, en de daarbij behorende kosten voor u zijn."
Ik kom hier even op terug. Bovenste zin (in bold) is lulkoek. Ik ben in de war met een nieuwbouwwoning. Die mogen niet meer op het gasnet worden aangesloten. Alleen woningen met een bouwvergunning van voor juli 2018 mogen ook een gasaansluiting. Een eerder afgesloten woning kan altijd worden heraangesloten.quote:Op zondag 5 juni 2022 08:06 schreef Ridocar het volgende:
Een woning die van het gas gaat mag niet meer worden aangesloten. Stel dat jij vertrekt, dan zit de eigenaar met een gasloze woning, met alle gevolgen van dien. Wie is trouwens de eigenaar van de warmtepompboiler? En van de airco''s?
Wil je echt van het gas, laat dan de kraan verzegelen. Misschien dat de woningbouwvereniging het vastrecht wil betalen (tenslotte willen zij de gasinstallatie behouden), maar hoe dat zit weet ik niet.
Dit klopt. Kosten daarvoor is 1000 euro. Afspraak maken bij de netwerkbeheerder en klaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kom hier even op terug. Bovenste zin (in bold) is lulkoek. Ik ben in de war met een nieuwbouwwoning. Die mogen niet meer op het gasnet worden aangesloten. Alleen woningen met een bouwvergunning van voor juli 2018 mogen ook een gasaansluiting. Een eerder afgesloten woning kan altijd worden heraangesloten.
Het beste beëindig je het contract. Wat de netbeheerder wil, is de zaak van de netbeheerder. Indien de WBV een aansluiting wil, moeten ze dat als woningeigenaar met de netbeheerder overeenkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:07 schreef slavaukrainii het volgende:
Dit klopt. Kosten daarvoor is 1000 euro. Afspraak maken bij de netwerkbeheerder en klaar.
Ik herhaal deze nog even.quote:Op zondag 5 juni 2022 07:40 schreef Seven. het volgende:
Niet laten afsluiten, want je bent geen eigenaar van de woning.
Klopt dat moet ts ook niet doen. Het gascontract opzeggen daarintegen is geen probleem.quote:
Daar is dit subforum voor.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 21:43 schreef investeerdertje het volgende:
Ik zou TS vooral aanraden zich niet in te laten met zaken waar hij te weinig verstand van heeft en derhalve dit soort potentieel dure adviesvragen op Fok moet stellen.
Maar niet van huurhuizen gasvrij maken zonder dat het initiatief bij de verhuurder zit, waarbij sommige zaken toch wat anders zijn als bij particulier bezit.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar is dit subforum voor.
Daarnaast is er kennis en ervaring met gasloos maken aanwezig.
Uiteraard. Maar daarom is zo'n topic nog wel nuttig.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar niet van huurhuizen gasvrij maken zonder dat het initiatief bij de verhuurder zit, waarbij sommige zaken toch wat anders zijn als bij particulier bezit.
De plannen van een wbv hangen af van wat de overheid hun gaat opdragen daarop acteren ze. Voor een wbv is het investeren veel te duur om huizen goed te isoleren en van het gas af te halen zonder dat de besparingen bij hun terug komen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
. Vraag de woningbouwvereniging ook wat hun plannen en visie zijn voor de toekomst. Hebben ze die?
Dat zou ik niet te hard roepen, bij m'n oom is juist alles net naar "2020" niveau gebracht en dat is een woning uit ~1960quote:Op woensdag 8 juni 2022 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De plannen van een wbv hangen af van wat de overheid hun gaat opdragen daarop acteren ze. Voor een wbv is het investeren veel te duur om huizen goed te isoleren en van het gas af te halen zonder dat de besparingen bij hun terug komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |