Dacht ik ook hoor, maar nadat iemand hem erop wees, ging hij nog even door...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij haalt twee namen door elkaar. Waar Gino staat, moet je Donny lezen en dan zal er wel staan wat hij bedoelt.
Hij verbeterde al:quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij haalt twee namen door elkaar. Waar Gino staat, moet je Donny lezen en dan zal er wel staan wat hij bedoelt.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:34 schreef Tengano het volgende:
Ja ik zit ook meer met Gino in mijn hoofd dan met Donny. Sorry schrijffoutje.
Jammer dat je het zo leest. Het raakt mensen gewoon, en dat willen ze uiten. In de eerste plaats gaat het uiteraard om Gino en zijn familie.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:30 schreef Za het volgende:
[..]
Eens met dat aspect.
Maar de intro en afsluiting van je post staat me tegen. ik, ik.
Het is toch duidelijk dat hij per ongeluk Gino schrijft in plaats van Donnyquote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:35 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Heh, ga je lekker?
Je noemt een vermoord jongetje een pedoflikker en gaat nog even door nu?
En dus kies je er zelf voor het nieuws te kijken/luisteren.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Uhm, het journaal opent met dit soort zaken, beetje flauw dus ja
[..]
Stop, ik zet 2 jokers in.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als ik het me zo zou raken dat ik er last van heb, zou ik het nieuws idd vermijden ipv het op te zoeken.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dus kies je er zelf voor het nieuws te kijken/luisteren.
Zelfs in het topic reageer/lees je.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dus kies je er zelf voor het nieuws te kijken/luisteren.
Zelfs in het topic reageer/lees je.
Nou ik heb ook bewust vermeden te zoeken op die filmpjes die hier aangehaald werden. Waar werd opgeroepen om dan even op Daisy Destruction te googelen; dan kon je er alles over vinden. Ik zit daar ook niet op te wachten. Plus die zooi gaat nooit meer uit je hoofd. Daar wordt je echt geen evenwichtiger mens cq Fok!er van. En ik heb al genoeg issuesquote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:41 schreef MaJo het volgende:
Ja ik kijk het nieuws, omdat ik wil weten wat er gebeurt in de wereld. Dat dit nieuws voorbij komt kan ik natuurlijk niet aanvoelen, dus dan moet ik het nieuws maar niet meer kijken?
Dat ik hier meelees is inderdaad mijn eigen keuze en daarmee loop ik het gevaar dingen te lezen die ik liever niet gelezen had. Vandaar dat ik nu ook opper/afvraag waarom deze details openbaar moeten zijn.
Omdat ándere mensen dan jij, dergelijke informatie zeker belangrijk vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..]Ja ik kijk het nieuws, omdat ik wil weten wat er gebeurt in de wereld. Dat dit nieuws voorbij komt kan ik natuurlijk niet aanvoelen, dus dan moet ik het nieuws maar niet meer kijken?
Dat ik hier meelees is inderdaad mijn eigen keuze en daarmee loop ik het gevaar dingen te lezen die ik liever niet gelezen had. Vandaar dat ik nu ook opper/afvraag waarom deze details openbaar moeten zijn.
Kan je een voorbeeld geven wat er nu naar buiten komt wat je gecensureerd zou willen hebben?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..]Ja ik kijk het nieuws, omdat ik wil weten wat er gebeurt in de wereld. Dat dit nieuws voorbij komt kan ik natuurlijk niet aanvoelen, dus dan moet ik het nieuws maar niet meer kijken?
Ach, er worden wel vaker namen door elkaar gehaald:quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, zou 'ie dat gedacht hebben?quote:
De Reclassering had dus al een plekje geregeld.quote:Verder heeft [de forensisch psycholoog] vastgesteld dat de kans op herhaling van een nieuw soortgelijk (gewelds)delict hoog is. Concreet adviseert [de forensisch psycholoog] een behandelverplichting in de vorm van bijzondere voorwaarden bij een (deels) voorwaardelijke straf. De ernst van de lastig te beïnvloeden meervoudige problematiek en de hoge kans op recidive, waarbij de verdachte het lastig vindt om een zelfconfrontatie aan te gaan en dan ook boos kan worden en mogelijk geneigd zal zijn om uit de behandeling te stappen, vragen om een behandelverplichting met een klinische start, waarbij gedacht wordt aan plaatsing in een forensisch-psychiatrische kliniek zoals een FPK of een FVK. Na een klinische start waarbij psycho-educatie moet worden geboden, delictgerelateerde behandeling met psychotherapie en behandeling van de verslavingsproblematiek moet zijn opgestart en gestabiliseerd, kan, indien de kliniek dit verantwoord acht, begonnen worden met een ambulant behandeltraject. In het ambulante traject zal geoefend dienen te worden met het versterken van coping, emotieregulatie en toepassen van adequate oplossende vaardigheden als het abstinent blijven van alcohol en drugs. [de forensisch psycholoog] adviseert tevens oplegging van de maatregel strekkende tot gedragsbeïnvloeding of vrijheidsbeperking van artikel 38z Sr om behandeling en begeleiding te waarborgen na beëindiging van de (deels)voorwaardelijke straf, indien de risico’s voor recidive dan nog steeds manifest en hoog zijn.
Het advies van de reclassering
Uit het reclasseringsadvies van 26 februari 2021 blijkt dat de reclassering het recidiverisico ook inschat als hoog. Naar aanleiding van de uitkomsten van voornoemd onderzoek van [de forensisch psycholoog] heeft de reclassering een indicatiestelling aangevraagd voor de verdachte en vervolgens is voor hem een indicatiestelling uitgebracht waarin een verblijf binnen een forensisch psychiatrische instelling met een gemiddelde zorgintensiteit en een hoog beveiligingsniveau werd geïndiceerd. De verdachte is in het kader daarvan op de wachtlijst geplaatst van de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) van De Rooyse Wissel. De intake- en opnamecoördinator van de Rooyse Wissel heeft aan de reclassering bericht dat zij geen contra-indicaties voor een opname ziet maar dat zij geen indicatie kon geven voor een mogelijke opnamedatum. Door verschuivingen staat de verdachte sinds 25 februari 2021 vrijwel bovenaan de wachtlijst.
Dan vraag ik me af hoe dat sinds 17 maart 2021 dan is gegaan?quote:..veroordeelt de verdachte tot een gevangenisstraf van 18 maanden, waarvan 10 maanden voorwaardelijk, met een proeftijd van 3 jaren;
..
dat de veroordeelde zich laat opnemen in de Forensisch Psychiatrische Kliniek (FPK) van de Rooyse Wissel of een soortgelijke zorginstelling, te bepalen door de justitiële instantie die verantwoordelijk is voor plaatsing. De opname duurt een jaar of zoveel korter als de reclassering nodig vindt. De veroordeelde houdt zich aan de huisregels en de aanwijzingen die de zorginstelling geeft voor de behandeling. Het innemen van medicijnen kan onderdeel zijn van de behandeling. Als de reclassering een overgang naar ambulante zorg, begeleid wonen of maatschappelijke opvang gewenst vindt, dient de veroordeelde mee te werken aan de indicatiestelling en plaatsing;
...
Misschien kickt zo’n misdadiger erop dat hij wordt gevonden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, zou 'ie dat gedacht hebben?
Die step daar achter laten was wat dat betreft al geen hele slimme zet. Waarom zou 'ie dat doen eigenlijk?
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:45 schreef maily het volgende:
Ach, er worden wel vaker namen door elkaar gehaald:
Waar het fout gaat is bij de naïeve gedachte dat er van dit soort lui nog iets te maken is. Ook al hebben ze nog niemand z'n leven verziekt / z'n leven ontnomen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:45 schreef Perox het volgende:
Ik lees nog even rustig door en vind ook dit.
[..]
De Reclassering had dus al een plekje geregeld.
Dan het vonnis op 17 maart 2021:
[..]
Dan vraag ik me af hoe dat sinds 17 maart 2021 dan is gegaan?
8 maanden cel met aftrek voorarrest.
Dan een traject in een Forensisch Psychiatrische Kliniek van maximaal een jaar.
En nu dus al het vervolg.
Het was niet dat hij niet nadrukkelijk in beeld was. Het was ook niet dat het recidive risico niet als hoog werd ingeschat. Wat is er dan fout gegaan in de begeleiding?!
Het klinkt steeds meer als systeemfalen wat Gino heeft moeten bekopen.![]()
![]()
Alleen die term spookt al door mijn hoofd, ik hoef daar inderdaad niet meer over te wetenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ik heb ook bewust vermeden te zoeken op die filmpjes die hier aangehaald werden. Waar werd opgeroepen om dan even op Daisy Destruction te googelen; dan kon je er alles over vinden. Ik zit daar ook niet op te wachten. Plus die zooi gaat nooit meer uit je hoofd. Daar wordt je echt geen evenwichtiger mens cq Fok!er van. En ik heb al genoeg issues
Jij wil graag weten dat een kind verkracht is? Ik snap echt niet waarom we deze informatie moeten willen wetenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Omdat ándere mensen dan jij, dergelijke informatie zeker belangrijk vinden.
Ik zeg niet dat jij het nieuws niet moet kijken maar je geeft zelf als dat je bepaalde informatie moeilijk vindt om te weten en je vraagt je hardop af of die informatie überhaupt gedeeld moet worden.
Waarom niet dan?
Wat ik hierboven al aanhaal, bepaalde details. Niemand wordt er toch beter of gelukkiger van om te weten of zo'n kind misbruikt is? Zijn dood is toch al afschuwelijk genoeg?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:44 schreef Droopie het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld geven wat er nu naar buiten komt wat je gecensureerd zou willen hebben?
Omdat ie dom is? Te oordelen aan het rapport zoals genoemd in de vorige rechtzaak is hij zwakbegaafd, dan kan hij ook geen plannetjes maken op het niveau van iemand met een normale intelligentie.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die step daar achter laten was wat dat betreft al geen hele slimme zet. Waarom zou 'ie dat doen eigenlijk?
Ik denk dat hij nog op de wachtlijst stondquote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:45 schreef Perox het volgende:
Ik lees nog even rustig door en vind ook dit.
[..]
De Reclassering had dus al een plekje geregeld.
Dan het vonnis op 17 maart 2021:
[..]
Dan vraag ik me af hoe dat sinds 17 maart 2021 dan is gegaan?
8 maanden cel met aftrek voorarrest.
Dan een traject in een Forensisch Psychiatrische Kliniek van maximaal een jaar.
En nu dus al het vervolg.
Het was niet dat hij niet nadrukkelijk in beeld was. Het was ook niet dat het recidive risico niet als hoog werd ingeschat. Wat is er dan fout gegaan in de begeleiding?!
Het klinkt steeds meer als systeemfalen wat Gino heeft moeten bekopen.![]()
![]()
Is dit echt gebeurd?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:46 schreef Tengano het volgende:
[..]Ik moest zelf net aan die verspreking van Bush denken. Toen hij het over die ongeoorloofde inval van Irak ehh, Oekraine had
Als het nieuws iemand heel veel doet is het toch ook goed om daar over te praten. Dat is een gezonde vorm van aandacht zoeken, volgens mij. Als het alleen maar is om zelf in de belangstelling te staan is het wat anders, maar zo schat ik MaJo niet in en verschillende posts ook niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:23 schreef Za het volgende:
[..]
Uiteraard, en die vertellen dat ook allemaal hoe ze eronder lijden.
Het is een bekende vorm van aandacht zoeken dmv andermans leed, en ik veracht het.
Ja, blijkbaar. Ergens halverwege laat 'ie opeens die step achter. Volgens mij ligt het vrijwel precies op de route. Ergens naast 'n afslag van een provinciale weg.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Omdat ie dom is? Te oordelen aan het rapport zoals genoemd in de vorige rechtzaak is hij zwakbegaafd, dan kan hij ook geen plannetjes maken op het niveau van iemand met een normale intelligentie.
Als je informatie gaat onthouden van mensen kan de rechtstaat niet gecontroleerd worden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Alleen die term spookt al door mijn hoofd, ik hoef daar inderdaad niet meer over te weten
[..]
Jij wil graag weten dat een kind verkracht is? Ik snap echt niet waarom we deze informatie moeten willen weten
[..]
Wat ik hierboven al aanhaal, bepaalde details. Niemand wordt er toch beter of gelukkiger van om te weten of zo'n kind misbruikt is? Zijn dood is toch al afschuwelijk genoeg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |