abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:45:57 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205495981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:33 schreef Tink89 het volgende:
Wagenziek kan idd ook nog. Mijn nu-peuter kotste als baby en dreumes regelmatig alles onder in de auto. Zo sneu...

Mijn dreumes heeft weer een flinke dubbele oorontsteking. Het loopt er al 1,5 week met stromen uit, hij gilt de hele dag ondanks paracetamol en nurofen en oordruppels en slaapt niet. Gewoon, niet. Man en ik hebben vannacht afgewisseld en hebben allebei drie uurtjes gepakt en ik weet meteen weer hoe ik me de eerste 11 maanden na de geboorte voelde: zo intens moe.

KNO zegt: blijven druppelen, het gaat wel weer over, de buisjes doen hun werk. Ik ben kapot en alle potentiėle hulptroepen die ik heb ingeschakeld, zijn op vakantie, druk met hun eigen kinderen of hebben covid. Kutzooi.

[/klaagpost]
Niks klaagpost :* . Veel sterkte, het is ook gewoon kut ;( . Hopelijk gaat het snel weer beter, beterschap voor je kleintje O+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:50:02 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205496005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
A. heeft een kaal plekje op zijn hoofd. Als ik wat haar er overheen leg zie je het niet zo goed, maar toch wel apart. Hebben meer dreumesen hier dit?

[ afbeelding ]
Geen kale plek maar Colin's haarlijn begint zo'n beetje halverwege zijn schedel. Dus de achterste helft zit goed in de haren maar de haargrens ligt echt heel ver naar achteren. Hij heeft bijvoorbeeld geen bakkebaarden.

Dus hij draagt z'n haar een beetje naar voren ;) . Kapper zei dat het bij zou trekken en dat dat tot een jaar of 4 kan duren.

Maar goed: of dat ook bij A. zo is, kan ik je niet zeggen natuurlijk. Heeft A. z'n kapper er wel eens iets over gezegd?
Resistance is futile.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 23:51:26 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205496019
Draait A wel eens in zijn haren?
Resistance is futile.
pi_205496795
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:51 schreef Seven. het volgende:
Draait A wel eens in zijn haren?
Je bedoelt met zijn vingers? Hij zit naar mijn weten niet aan zijn haren te trekken oid. Overdag zie ik dat niet, en ik zie ook geen haren in zijn bedje.

Gelukkig is het met wat haar erover heen niet echt zichtbaar :)
  zondag 31 juli 2022 @ 07:27:04 #205
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_205507885
ZzzZzzzZzzz.... J is een beetje ziek. Vannacht van 23.00 tot 02.00 lopen spoken. Klaar wakker, praten en constant bewegen. Calpol gegeven, geslapen tot 5.00 en nu elk half uur huilen met verstopte neus. Nu ligt ie tussen ons in, half op mij en dan kan ik niet slapen natuurlijk en weer constant bewegen elke paar minuten! Gaaaaaaap!
pi_205509335
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 07:27 schreef Bienelientjee het volgende:
ZzzZzzzZzzz.... J is een beetje ziek. Vannacht van 23.00 tot 02.00 lopen spoken. Klaar wakker, praten en constant bewegen. Calpol gegeven, geslapen tot 5.00 en nu elk half uur huilen met verstopte neus. Nu ligt ie tussen ons in, half op mij en dan kan ik niet slapen natuurlijk en weer constant bewegen elke paar minuten! Gaaaaaaap!
:O Hopelijk vandaag een beetje kalm aan en beter te pas. :*
pi_205524653
Nou ik moet jullie verlaten. De 30e is F twee geworden. Ongelooflijk. Mijn baby, zo noem ik hem nog steeds geregeld. Op vakantie een beetje gevierd met slingers in vakantiehuisje, wat kleine cadeautjes (houten treintje van de DM), een Bumba spel en een Lidl elektrische trein voor houten treinenbaan. Thuis krijgt hij Stapelsteinen. Het is een heerlijk kind maar het tandenpoetsen is al twee jaar pure drama met boze buien van mij want man begint er niet eens aan. Communiceren gaat wel heel goed en wordt overal voor meisje aangezien door zijn krullen. Hij kan niet met en niet zonder zijn broer, ze slaan elkaar regelmatig de tent uit maar wonderbaarlijk lijkt hij zijn mannetje flink te staan. Wil op iets met Bumba trakteren bij opvang maar nog niets opgezocht aan inspiratie wat makkelijk is. Gister Legoland Duitsland met elkaar geweest en morgen gaan we weer. Hij vond het geweldig al kon hij bijna nergens in.
pi_205531902
Gefeliciteerd Hilmo!

Ik had vandaag de grootste faal uit mijn moederschap tot nu toe. Ik had vanochtend met een heel duf hoofd J aangekleed. Tien minuten later, ik was nog op de badkamer, kwam man haar boven brengen: ik moest een schone luier om doen, want ze had gepoept en het zat ook op de bank. Ik haar uitkleden en haar romper was onderaan helemaal vies ipv alleen bij de randjes. Wat bleek? Ik was vergeten haar een luier aan te trekken, ze had rechtstreeks in haar romper gepoept.

Ik moet echt meer slapen. :')
  woensdag 3 augustus 2022 @ 10:36:00 #209
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205536497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:08 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd Hilmo!

Ik had vandaag de grootste faal uit mijn moederschap tot nu toe. Ik had vanochtend met een heel duf hoofd J aangekleed. Tien minuten later, ik was nog op de badkamer, kwam man haar boven brengen: ik moest een schone luier om doen, want ze had gepoept en het zat ook op de bank. Ik haar uitkleden en haar romper was onderaan helemaal vies ipv alleen bij de randjes. Wat bleek? Ik was vergeten haar een luier aan te trekken, ze had rechtstreeks in haar romper gepoept.

Oh jee :D Ik zit echt te wachten tot dit me ook een keer gaat overkomen hoor!
pi_205540098
Het was me tot nu toe nog nooit gebeurd. En kind 1 was pas tegen zijn vierde verjaardag uit de luiers.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 21:58:56 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205542576
quote:
Gefeliciteerd Hilmo!

Oh my God, ik zie het helemaal voor me _O-

Gefeliciteerd nog met je grote @Hilmo!

Hier gaat ook alles goed al kan Aapie behoorlijk slaan/knijpen/bijten. Meestal luistert hij wel als ik zeg dat het niet mag maar soms blijft hij doorgaan. Net als zijn kop in mijn ribben rammen met een aanloopje, dat is ook een leuk spelletje :X

Gelukkig gebeurt dit maar sporadisch en is hij verder ontzettend lief. Zijn taal gaat echt met sprongen vooruit, ik kan het bijna niet meer bijhouden. In een week tijd heeft hij geleerd: appel, aardbei, banaan, emmer, schep, keuken, huis (spreek uit "huisj" O+), fiets (zelfde verhaal als huis) en gisteren probeerde hij meloen te zeggen maar dat was meer een klank en daarna zijn tong uitsteken _O- Zijn favoriete woorden zijn auto, aardbei en hoppekee O+

Van mijn ouders heeft hij een loopfietsje gekregen maar de laagste stand is nog te hoog helaas, hij heeft echt hele korte beentjes :D

Op de nieuwe opvang gaat het aardig goed maar wegbrengen is echt drama, huilen, huilen, huilen :'( De eerste paar keer ophalen was het ook flink huilen maar dat is inmiddels bijgedraaid. Ondertussen horen we alleen maar goede verhalen van de leidsters, hij eet en slaapt goed, doet mee met alle activiteiten en is lekker aan het spelen. Komt dus vast goed!

Ik zal binnenkort weer eens een foto-update doen, ben nu te gaar :O

Hoe is het met alle andere dreumesen?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205546743
Leuk om te lezen hoe het met Aapie gaat @MaJo O+

Poffertje doet elke dag een paar plasjes op het potje. ^O^

Ze leert nu heel snel woorden en gebaren bij. Vandaag zei ze iets wat op aardbei leek. Veel woorden zijn wel variaties op klanken die ze al kent. Wel heel grappig, speeltuin is "kuunta" en dat was precies zo voor kleuter.

In de supermarkt zingt ze "vlavlavlavla jajajaja". :D
Vanochtend gebaarde ik voor de grap iets naar kleuter (begrijpen) en zij gebaarde gelijk een bijbehorend gebaar (weten) terug.

Ze puzzelt nog steeds een paar keer per dag. Sommige kan ze zelf. Houdt haar vaak wel vijf minuten bezig. :) Als ik wat langer met haar wil zitten dan lukt 50 stukjes soms. Zij krijgt dan makkelijke stukjes. Maar even vaak trekt ze het halverwege uit elkaar.

In het zwembad vindt ze fantastisch mooi. Op de krokodil, stukje op mijn armen heen en weer, zelf lopen (kan net), bal eruit gooien en weer halen. Met heel veel gegil, wijzen en sowieso gewoon wild. :s)

Maar ze is ook wel heel ongeduldig, slaapt niet zoveel en vindt het soms leuk om van alles te gooien. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205552151
Bijna dreumes af! Laatste maandje hier, we zien het al in de verte! *)

Deze wil ik jullie niet onthouden; haar taart gezicht. O+
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 06:32:09 #214
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205553541
Ohh wat een schatje O+ wat gaat het toch snel met die ukkies ;(
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:51:44 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_205558083
Wat kan dat kind toch grijnzen. NJ :D :D :D
disclaimer
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:53:14 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_205558088
quote:
Gefeliciteerd Hilmo!

Hahahahaha :')
Mij overkomt dit overigens ook wel eens, maar dan wel in een andere context: als het heel heet is laat ik 'm wel eens in alleen een romper spelen, zonder luier. Prompt dat ie dan gaat kakken he. En ik blijf er in tuinen. :r
disclaimer
pi_205558395
Of tot de conclusie komen dat het rugzakje nog op straat staat voor deur als je al bij de opvang bent :')

Ik bracht A naar de opvang. Hoppa, rugzakje mee en afleveren. Maar waar is de rugzak... Niet op de achterbank waar ik 'm altijd zet... Nee, hij stond nog thuis op straat waar ik 'm had neergezet wanneer ik A in de autostoel plantte. Gewoon weggereden daarna :')
pi_205559869
Ik heb laatst in de regen de kinderen weggebracht op de fiets omdat ik geen idee had waar ik mijn autosleutels had gelaten. Gelukkig was ik vrij, want ik was anders never nooit niet op mijn werk gekomen. :')

PS. Ik wil graag een interventie voor Hannah. Ik weet dat ik gezegd heb dat het fijn is dat deze niet zoveel haast heeft met upsates, en dat ze pas niet meer baby is als ze loopt. Wil niet zeggen dat ze die update niet hoeft te gaan draaien. Ze wordt echt zwaar, en buiten is kruipen eng. We hebben vandaag een middag op de kinderboerderij gespeeld en mijn ene arm is gewoon lam van het tillen. }:|
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:46:42 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205560565
Nog gefeliciteerd @Hilmo

Mooie plaatjes weer @NicolasJoy . Wat een bos haar ineens :D .

Colin ontdoet zich steeds van zijn luier, laatst hadden we een drol ij de woonkamer. Gelukkig is hij gek op wasa crackers, daar krijgt hij compacte keutels van :+

En we zijn laatst voor het eerst wezen zwemmen. Rillen van de kou, maar hij vertikte het om uit het water te komen:

Resistance is futile.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:48:02 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205560581
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb laatst in de regen de kinderen weggebracht op de fiets omdat ik geen idee had waar ik mijn autosleutels had gelaten. Gelukkig was ik vrij, want ik was anders never nooit niet op mijn werk gekomen. :')

PS. Ik wil graag een interventie voor Hannah. Ik weet dat ik gezegd heb dat het fijn is dat deze niet zoveel haast heeft met upsates, en dat ze pas niet meer baby is als ze loopt. Wil niet zeggen dat ze die update niet hoeft te gaan draaien. Ze wordt echt zwaar, en buiten is kruipen eng. We hebben vandaag een middag op de kinderboerderij gespeeld en mijn ene arm is gewoon lam van het tillen. }:|
Ha, snap ik. Op een gegeven moment is het gewoon niet meer te doen.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:05:56 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205563756
quote:
3s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:16 schreef PKM het volgende:
Leuk om te lezen hoe het met Aapie gaat @:MaJo O+

Poffertje doet elke dag een paar plasjes op het potje. ^O^

Ze leert nu heel snel woorden en gebaren bij. Vandaag zei ze iets wat op aardbei leek. Veel woorden zijn wel variaties op klanken die ze al kent. Wel heel grappig, speeltuin is "kuunta" en dat was precies zo voor kleuter.

In de supermarkt zingt ze "vlavlavlavla jajajaja". :D
Vanochtend gebaarde ik voor de grap iets naar kleuter (begrijpen) en zij gebaarde gelijk een bijbehorend gebaar (weten) terug.

Ze puzzelt nog steeds een paar keer per dag. Sommige kan ze zelf. Houdt haar vaak wel vijf minuten bezig. :) Als ik wat langer met haar wil zitten dan lukt 50 stukjes soms. Zij krijgt dan makkelijke stukjes. Maar even vaak trekt ze het halverwege uit elkaar.

In het zwembad vindt ze fantastisch mooi. Op de krokodil, stukje op mijn armen heen en weer, zelf lopen (kan net), bal eruit gooien en weer halen. Met heel veel gegil, wijzen en sowieso gewoon wild. :s)

Maar ze is ook wel heel ongeduldig, slaapt niet zoveel en vindt het soms leuk om van alles te gooien. :P
Wat grappig dat beide kinderen uitkomen op "kuunta" voor speeltuin, dat valt toch totaal niet te herleiden? :D

Wat leuk dat puzzelen! En zulke grote puzzels al, dat is echt wel knap O+ Ik heb nog een Bing puzzel liggen die ik eigenlijk voor jouw peuter had gekocht (maar teveel schade), eens kijken of Aapie dat al wat vindt. Hij heeft tot nu toe alleen houten puzzels gedaan :)

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Bijna dreumes af! Laatste maandje hier, we zien het al in de verte! *)

[ afbeelding ]

Deze wil ik jullie niet onthouden; haar taart gezicht. O+
[ afbeelding ]
Wat is ze veranderd :o Echt een kleine dame al! Maar die big smile die blijft O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahahahaha :')
Mij overkomt dit overigens ook wel eens, maar dan wel in een andere context: als het heel heet is laat ik 'm wel eens in alleen een romper spelen, zonder luier. Prompt dat ie dan gaat kakken he. En ik blijf er in tuinen. :r
Met dit weer laat ik Aapie ook wel eens zonder romper spelen, vooralsnog geen poepincidenten! Zelfs plas houdt hij redelijk goed op. Ik heb ook al een potje aangeschaft voor de zekerheid maar daar heeft hij nog nul interesse in.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of tot de conclusie komen dat het rugzakje nog op straat staat voor deur als je al bij de opvang bent :')

Ik bracht A naar de opvang. Hoppa, rugzakje mee en afleveren. Maar waar is de rugzak... Niet op de achterbank waar ik 'm altijd zet... Nee, hij stond nog thuis op straat waar ik 'm had neergezet wanneer ik A in de autostoel plantte. Gewoon weggereden daarna :')
Dit zou mij ook zo kunnen overkomen _O- Mijn grootste faal blijft toch dat Aapie zeker een dag met een houten puzzelstukje in zijn romper (op z'n rug) heeft rondgelopen, en ik maar niet snappen waarom hij steeds zo liep te miepen :@ :')

quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Hilmo

Mooie plaatjes weer @:NicolasJoy . Wat een bos haar ineens :D .

Colin ontdoet zich steeds van zijn luier, laatst hadden we een drol ij de woonkamer. Gelukkig is hij gek op wasa crackers, daar krijgt hij compacte keutels van :+

En we zijn laatst voor het eerst wezen zwemmen. Rillen van de kou, maar hij vertikte het om uit het water te komen:

[ afbeelding ]
Tijd om een potje aan te schaffen?

Oh kijk hem dan O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:42 schreef Nanuke het volgende:

Ik voel je pijn (letterlijk), ik heb ook een tenniselleboog overgehouden aan het vele sjouwen van Aapie. Gelukkig loopt hij nu veel maar nog steeds wil hij ook wel stukken getild worden (of ik doe het omdat meneer steevast de andere kant op wil rennen :'))

Hoe oud is Hannah nu? Aapie ging met 17 maanden eindelijk lopen, maar deed het ook meteen wel goed! Hopelijk is Hannah ook snel zover :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205563836
Herkenbaar van T, die liep pas met 21 maanden. Wat dat betreft is J een stuk sneller.

Ik hoorde laatst een theorie over dat je het beste voor de 2 jaar met potjes kan beginnen, want dreumesen vinden dat nog leuk en zijn minder recalcitrant. De potjes maar weer eens neergezet, ze zit er nu zo'n vier keer per dag op, met zo nu en dan een plasje.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:43:40 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205563931
Mijn dreumes van 16 maanden vindt het potje ook fantastisch en roept steeds dat hij moet poepen zodat hij erop mag zitten... Arbeidsintensief dit 😅
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:45:00 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564275
Ik ben laatst zelf maar op get potje gaan zitten want Colin zet dat ding steeds op zijn hoofd.
Resistance is futile.
pi_205564331
Bubbles vond het potje ook fantastisch, totdat ik haar erop wilde zetten terwijl ze al bezig was met poepen, het op de grond viel en ze er daarna instapte ;( :'( . Nu heb ik haar volgens mij voor het leven beschadigd en wil ze dus met geen mogelijkheid dat potje meer op..
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:02:50 #226
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564348
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles vond het potje ook fantastisch, totdat ik haar erop wilde zetten terwijl ze al bezig was met poepen, het op de grond viel en ze er daarna instapte ;( :'( . Nu heb ik haar volgens mij voor het leven beschadigd en wil ze dus met geen mogelijkheid dat potje meer op..
Oh dear... >:)
Paar weken wegzetten en dan heel leuk maken?
Resistance is futile.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:03:00 #227
318361 Bienelientjee
pi_205564349
Ik zet hier ook wel eens het potje al neer. Soms zit hij er aangekleed op en zegt pssst of maakt een persend geluid, haha! :D Soms zet hij er een knuffel op. En dan pakt hij het bakje eruit en "leegt" het in de wc!

Naakt erop zitten vindt hij nog niets. Dat is echt een nee.

Gister deed hij wel een poep in zijn luier en ik zei erna: ga je poepen op het potje? En hij liep ernaartoe, ging zitten en stond weer op. Dushet prille begin is er! :D
pi_205564363
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:02 schreef Seven. het volgende:

[..]
Oh dear... >:)
Paar weken wegzetten en dan heel leuk maken?
Ik heb ‘m inderdaad voor nu maar even weggezet, zal ‘m waarschijnlijk wel op een hele leuke manier weer moeten introduceren wil ze er weer op willen ja :P.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:06:59 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205564376
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:04 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ik heb ‘m inderdaad voor nu maar even weggezet, zal ‘m waarschijnlijk wel op een hele leuke manier weer moeten introduceren wil ze er weer op willen ja :P.
Succes :s)
Resistance is futile.
pi_205567814
@MaJo, Hannah is anderhalf. Ze loopt al bijna een half jaar langs alles. Maar los staan en lopen is er niet bij. Het is maar goed dat ze het compenseert met haar blije persoonlijkheid. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 7 augustus 2022 @ 00:00:50 #231
318361 Bienelientjee
pi_205569960
Zucht, eindelijk slaapt J...
Ben nu al drie uur bezig. Hij had een hoest bui, nog over van zijn verkoudheid. Werd daar verdrietig om en moest kokhalzen omdat hij van slag was en kotste een beetje. Nu eindeeeeelijk weer in slaap!

Hij zal vast niet uitslapen he?! :D
pi_205572098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:32 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh wat een schatje O+ wat gaat het toch snel met die ukkies ;(
O+ Bijna dreumes af! Onze laatste maand met 'n dreumes in huis. :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:51 schreef SQ het volgende:
Wat kan dat kind toch grijnzen. NJ :D :D :D
:D
Als baby leek ze op veel foto's steeds totaal anders, nu zie ik waar dat gebleven is. Zodra ze blij is of boos verandert dat koppie totaaaaal.
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:46 schreef Seven. het volgende:
Nog gefeliciteerd @:Hilmo

Mooie plaatjes weer @:NicolasJoy . Wat een bos haar ineens :D .

[ afbeelding ]
't haar begint echt in de weg te hangen. :9

Maar ja, onze vaste kapster kreeg zelf even een baby en we zijn nog niet vreemd gegaan. Inmiddels dus alweer ~ 3 maanden geleden dat we een kappersbezoek hebben gehad.

Colin is gewoon 'n kleine nudist!
Geweldig ook hé dat samen zwemmend dan. :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat grappig dat beide kinderen uitkomen op "kuunta" voor speeltuin, dat valt toch totaal niet te herleiden? :D

Wat leuk dat puzzelen! En zulke grote puzzels al, dat is echt wel knap O+ Ik heb nog een Bing puzzel liggen die ik eigenlijk voor jouw peuter had gekocht (maar teveel schade), eens kijken of Aapie dat al wat vindt. Hij heeft tot nu toe alleen houten puzzels gedaan :)
[..]
Wat is ze veranderd :o Echt een kleine dame al! Maar die big smile die blijft O+
[..]
Met dit weer laat ik Aapie ook wel eens zonder romper spelen, vooralsnog geen poepincidenten! Zelfs plas houdt hij redelijk goed op. Ik heb ook al een potje aangeschaft voor de zekerheid maar daar heeft hij nog nul interesse in.
[..]
Dit zou mij ook zo kunnen overkomen _O- Mijn grootste faal blijft toch dat Aapie zeker een dag met een houten puzzelstukje in zijn romper (op z'n rug) heeft rondgelopen, en ik maar niet snappen waarom hij steeds zo liep te miepen :@ :')
[..]
Tijd om een potje aan te schaffen?

Oh kijk hem dan O+
[..]
Ik voel je pijn (letterlijk), ik heb ook een tenniselleboog overgehouden aan het vele sjouwen van Aapie. Gelukkig loopt hij nu veel maar nog steeds wil hij ook wel stukken getild worden (of ik doe het omdat meneer steevast de andere kant op wil rennen :'))

Hoe oud is Hannah nu? Aapie ging met 17 maanden eindelijk lopen, maar deed het ook meteen wel goed! Hopelijk is Hannah ook snel zover :*
Bijna dreumes! Sowieso zo maf om te zien hoe hard het hier in 't topic ineens gaat.

Even wat minder actief hier en alle kinderen worden heuse kinderen. :+
pi_205572118
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:59 schreef Smart_ass het volgende:
Ik snap Bubbles. :9 Het gevoel van poep tussen je tenen, brrr. :+
pi_205572125
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 00:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, eindelijk slaapt J...
Ben nu al drie uur bezig. Hij had een hoest bui, nog over van zijn verkoudheid. Werd daar verdrietig om en moest kokhalzen omdat hij van slag was en kotste een beetje. Nu eindeeeeelijk weer in slaap!

Hij zal vast niet uitslapen he?! :D
Heeft 'ie je nog verrast met uitslapen? *)
pi_205572140
Zindelijkheid zijn we hier met die kleine nog niet aan begonnen. Ze vind de wcbezoeken van oudste geweldig interessant, maar met het drama bij de oudste nu.. Even geen zin in nog.
  zondag 7 augustus 2022 @ 15:43:47 #236
318361 Bienelientjee
pi_205573832
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:22 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Heeft 'ie je nog verrast met uitslapen? *)
..... Nee..... :D

Hij was stipt om 7.00 alweer klaar voor de dag! Haha!
pi_205574343
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:43 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Mooie tijd om op te staan :+ We hebben het geluk dat A. niet gelijk zijn mond opentrekt wanneer hij wakker wordt zodat we nog eventjes normaal kunnen wakker worden. Bij zijn grote zus was het ogen open en Ik Wil Er Uitttttttt.

Zindelijktoestanden zijn we ook nog niet zo mee bezig. Planning is wel om er binnenkort een beetje mee te starten. Ik weet alleen niet in hoeverre je zoiets kan sturen. Kind begint er immers mee wanneer het eraan toe is. Bij mijn oudste toen best wat uit de kast getrokken en ze werd pas zindelijk toen ik tegen haar zei dat het echt eens tijd werd dat ze op de wc ging plassen en poepen. Ze was toen ruim 3.5 jaar. Direct ook dag en nacht zindelijk.

Ik verbaas me er vaak over hoe het kan dat kleine kinderen zo lief met hun ouders kunnen mee lopen. De mijne is een ongeleid projectiel en rent alle kanten op (en valt daarbij geregeld op zijn giechel). Hij is ook al bijna 2 jaar! 16 augustus is de dag. Hij gaat nu heel snel, vooral met praten. Nog best wat woordjes die we niet verstaan, maar ook steeds meer woordjes die voor ons duidelijk zijn. Gelukkig maar, want zo gaat het communiceren makkelijker en da's wel fijn met iemand die een flink eigen willetje heeft :+

pi_205575604
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 15:43 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Jammer.. :s)
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:51:25 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205577615
Aw @Sunshine1982 , wat een schatje. En de herkenning, gisteren eten bij m'n ouders op het erf maar dat wil gewoon niet omdat Colin constant op avontuur gaat. En Colin wil 's morgens graag knuffelen O+. We liggen standaard een half uur te chillen met z'n allen voor we opstaan.
Resistance is futile.
  maandag 8 augustus 2022 @ 07:53:41 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_205577618
Gisteren schoof Colin trouwens z'n luier opzij om in de woonkamer te pissen.

Ik overweeg om het kleed tijdelijk te verhuizen, dan kan hij gewoon de hele dag in z'n blote kont. Qua weersvoorspellingen doen we hem er groot plezier mee.
Resistance is futile.
pi_205579897
Kan Colin dan niet op de bank plassen @Seven. ? Dat weerhoudt mij eevan om Poffertje bloot te laten lopen.

Laatst vonden we poep in de tuin, die was er net voordat we naar binnen gingen gelegd denk ik. :@

Maar nog steeds elke dag meerdere plasjes op het potje. Gek genoeg gaat ze buiten juist nooit op het potje, terwijl ze daar vaker bloot loopt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205580181
Officieel sluit ik hier pas volgende week aan (...), maar misschien herkennen jullie dit/weten jullie dit.
Mijn F. heeft nu vier tanden die door zijn en er komt me nog een zooitje aan, in de bovenkaak zie ik er al drie zitten en onderin ook nog een paar. Ze kwijlt al een maand onwijs veel en is soms heel driftig overal op aan het bijten. Sinds die tijd wordt ze 's nachts ook weer regelmatig wakker, zeker twee keer (en een keer als we zelf naar bed gaan). Tot vorige maand werd ze pas rond 5:00 uur wakker en sliep ze dus bijna tien uur achter elkaar. Mijn theorie is dat ze 's nachts meer last heeft van haar tanden, maar ik weet niet of dat klopt. :D Herkenbaar? Ze is wel gewoon vrolijk, af en toe flink miepen als ze aandacht wil of iets niet mag, maar dat past gewoon bij haar persoontje. :D
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:21:15 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_205580289
Nou ja, als je pijn of ongemak hebt word je daar vaak wel wakker van, en vooral moelijker om weer in slaap te komen. Dus zo gek is het niet. Sterkte met de tandjes!
disclaimer
  maandag 8 augustus 2022 @ 14:39:13 #244
318361 Bienelientjee
pi_205580438
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 14:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Officieel sluit ik hier pas volgende week aan (...), maar misschien herkennen jullie dit/weten jullie dit.
Mijn F. heeft nu vier tanden die door zijn en er komt me nog een zooitje aan, in de bovenkaak zie ik er al drie zitten en onderin ook nog een paar. Ze kwijlt al een maand onwijs veel en is soms heel driftig overal op aan het bijten. Sinds die tijd wordt ze 's nachts ook weer regelmatig wakker, zeker twee keer (en een keer als we zelf naar bed gaan). Tot vorige maand werd ze pas rond 5:00 uur wakker en sliep ze dus bijna tien uur achter elkaar. Mijn theorie is dat ze 's nachts meer last heeft van haar tanden, maar ik weet niet of dat klopt. :D Herkenbaar? Ze is wel gewoon vrolijk, af en toe flink miepen als ze aandacht wil of iets niet mag, maar dat past gewoon bij haar persoontje. :D
Zeker! :Y Overdag is er gewoon genoeg afleiding. Lekker spelen, op stap met mama en papa en gezelligheid. Ze hebben dingen om op te bijten en er is genoeg te doen. 's Nachts zijn ze erg moe en is er helemaal geen afleiding dus de pijn staat op nummer 1.

Als ik zeker weet dat J last heeft van zijn tanden, geven we hem meestal wat paracetamol voor het slapen. Hij heeft er vaak een dag of twee last van, dan ineens weer een tijdlang niets, en dan weer een paar dagen last, etc. Zijn eerste kiezen zijn al 2 maanden tergend langzaam aan het doorkomen! -O-
pi_205580587
Thanks! Probleem is dat het hier continu gaande is. Een maand geleden was het eerste puntje van haar derde tand door en sindsdien zien we iedere keer weer nieuwe tanden komen. Nu is ook haar eerste boventand heel goed door en de twee daarnaast laten ook hun eerste puntje al zien. Om nu iedere avond paracetamol te gaan geven... Doe ik alleen als ze echt blijft jammeren. Gelukkig gaat het vrij snel goed als ik haar even aanleg, dan slaapt ze meestal weer verder na een paar minuten.
pi_205580803
Hier ook meer last in de nacht. Vooral hoektanden zijn een stel bitches :{w
Paracetamol hielp toen niet eens.

Maar als ze na 5 minuten bv weer slaapt lijkt me het me niet echt een probleem toch?
pi_205580850
Nee, zo'n ramp is het ook niet, maar het is gewoon even flink anders dan voorheen, toen we zeker 6/7 uur aan een stuk konden slapen. :D Ach, ja, het is een fase.....
  maandag 8 augustus 2022 @ 15:51:53 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_205581007
Oh maar die fases blijven nog wel ff komen hoor :P en dan ineens slapen ze gewoon weer klokje rond :Z
disclaimer
pi_205581355
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 15:51 schreef SQ het volgende:
Oh maar die fases blijven nog wel ff komen hoor :P en dan ineens slapen ze gewoon weer klokje rond :Z
Dat ja. De aantal gebroken nachten waren tien x erger en meer in de dreumestijd dan in de babytijd ;(
  maandag 8 augustus 2022 @ 16:38:24 #250
318361 Bienelientjee
pi_205581418
Vindt het ook erger nu J een dreumes is. Ze zijn sterker, maken meer lawaai, praten, springen, gillen bewust, zijn meer bewegelijk! :D Sterker willetje.

Zal me ook niets verbazen als hij in de komende maanden eens uit zijn bedje klimt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')