Op dat geld is al belasting afgedragen. En dan eist de belasting nog meer. En de bank ook terwijl je het op hun account zet. Waarmee zij weer meer geld mee verdienen door belegginge waar je als spaarder niets van ziet. Of bedoel je dat niet.quote:
Je kan het geld uitgeven. Je kan ook een fiscaal partner zoeken waardoor je een dubbele vrijstelling hebtquote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:23 schreef WheatWaffles het volgende:
Maar stel dat je op een gegeven moment boven de 50.000 gaat uitkomen met je spaargeld. Wat kun je dan het beste doen. Want weggeven aan de brlasting is natuurlijk ontzettende zonde.
Je mag zoveel sparen/beleggen/investeren als je wil, maar boven de 50k betaal je er belasting over. Zo raar is het allemaal niet, behalve dan dat ze een fictief rendement pakken (pakten?) en je dus niet belast wordt volgens het werkelijke rendement. Overigens is het zeer laag, dus als je een beetje belegt haal je gemakkelijk meer rendement. Alleen spaarrekening met 0% rente is verlies draaien.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:23 schreef WheatWaffles het volgende:
Van geld en sparen weet ik niet veel. Ik hoor dat je maar 50.000 mag sparen. Alles boven dat bedrag dan moet je zelfs geld op toeleggen. En de belastingdienst eet dan het stukje bij beetje op. Maar stel dat je op een gegeven moment boven de 50.000 gaat uitkomen met je spaargeld. Wat kun je dan het beste doen. Want weggeven aan de brlasting is natuurlijk ontzettende zonde.
Zoals gezegd, je mag zoveel sparen als je wilt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:23 schreef WheatWaffles het volgende:
Van geld en sparen weet ik niet veel. Ik hoor dat je maar 50.000 mag sparen. Alles boven dat bedrag dan moet je zelfs geld op toeleggen. En de belastingdienst eet dan het stukje bij beetje op. Maar stel dat je op een gegeven moment boven de 50.000 gaat uitkomen met je spaargeld. Wat kun je dan het beste doen. Want weggeven aan de brlasting is natuurlijk ontzettende zonde.
Overigens viel het rendement me op de groene beleggingen die ik kon vinden dermate tegen dat ik liever "normaal" beleg. Maar als je een uitzondering daarop weet, dan is dat mss handig voor TS.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 08:06 schreef Piles het volgende:
Groene beleggingen zijn vrijgesteld: https://www.belastingdien(...)l/groene_beleggingen
Kun je nog eens 61k sparen
Je kan het geld ook uitgevenquote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:23 schreef WheatWaffles het volgende:
Je mag best meer sparen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:23 schreef WheatWaffles het volgende:
Ik hoor dat je maar 50.000 mag sparen.
1,3536% over het bedrag boven de 100k toch? Niet over je volledige vermogen? (voor mijn duidelijkheid)quote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kom je in totaal boven de ¤100.000 dan wordt de belasting effectief 1,3536%
Ja dat klopt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:34 schreef ex het volgende:
[..]
1,3536% over het bedrag boven de 100k toch? Niet over je volledige vermogen? (voor mijn duidelijkheid)
Weet je toevallig de percentages ongeveer als je wel een (fiscaal) partner hebt? Dan is 100k vrijgesteld, zijn die percentages dan ook anders?quote:
Zo ver zit ik niet in die materie, ik weet alleen dat het 50K per fiscaal partner is.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:35 schreef ex het volgende:
[..]
Weet je toevallig de percentages ongeveer als je wel een (fiscaal) partner hebt? Dan is 100k vrijgesteld, zijn die percentages dan ook anders?
Percentages veranderen niet. Vrijstelling is louter hoger.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 10:35 schreef ex het volgende:
Weet je toevallig de percentages ongeveer als je wel een (fiscaal) partner hebt? Dan is 100k vrijgesteld, zijn die percentages dan ook anders?
Hoe tank jij je auto vol? Ga je dan ook vragen of ze de belastingen en accijnzen voor jou er af kunnen halen?quote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:52 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Op dat geld is al belasting afgedragen. En dan eist de belasting nog meer. En de bank ook terwijl je het op hun account zet. Waarmee zij weer meer geld mee verdienen door belegginge waar je als spaarder niets van ziet. Of bedoel je dat niet.
Kan zeker ja. Je kan ook grote uitgaven alvast naar voren trekken, of bijvoorbeeld je zorgverzekering voor de rest van het jaar alvast betalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 11:33 schreef paulowna het volgende:
vast domme vraag van me,
wanneer wordt dat door de BD bekeken, per 31/12?
ik bedoel, is het verstandig voor die tijd wat op te maken?
bv, wat hypotheek aflossen?
En als je het dan in je hypotheek wilt duwen, dan moet je het niet op 30-12 overmaken. Dikke kans dat je hypotheek niet bijgewerkt is op de peildatum en dan "hang" je alsnog.quote:
Als het maar van de spaarrekening is afgeboekt <1-1.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:22 schreef Guppy het volgende:
En als je het dan in je hypotheek wilt duwen, dan moet je het niet op 30-12 overmaken. Dikke kans dat je hypotheek niet bijgewerkt is op de peildatum en dan "hang" je alsnog.
Nog beter zijn waardeverhogende objecten.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:28 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Investeren in waardevaste objecten.
Klopt.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nog beter zijn waardeverhogende objecten.
Als je een koopwoning hebt kan je alles boven de 50k in je hypotheek storten, dat telt niet mee als vermogen.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 06:23 schreef WheatWaffles het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |