ChevyCaprice | maandag 30 mei 2022 @ 18:47 |
![]() ![]() Circuit de Monaco ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 | |
VEM2012 | maandag 30 mei 2022 @ 18:56 |
Jos klaagt dat Max niet als eerste is binnengehaald. Terwijl als ze dat hadden gedaan de ronde daarna Leclerc had gecounterd en Leclerc dus gewoon had gewonnen (nee, dat kan ik niet bewijzen, maar het is de meest logische keuze dan). | |
TheFreshPrince | maandag 30 mei 2022 @ 18:59 |
Het is niet ongewoon dat degene die voorop rijdt als eerste naar binnen wordt gehaald als dat strategisch geen nadeel heeft. Als Max in de kwalificatie voor Perez had gestaan en ook in de race ervoor had gelegen zou het vreemd geweest zijn maar in dit geval vrij normaal. Ik zie dingen ook graag door een oranje bril maar in dit geval is er gekozen voor maximale score van het team, Perez lag voor Max en had de beste papieren om te winnen. | |
MoreDakka | maandag 30 mei 2022 @ 19:04 |
Achteraf is makkelijk praten, Ferrari heeft overduidelijk een fout gemaakt met Leclerc maar de gok van Perez om naar inters te gaan had ook slecht uit kunnen pakken. Ik vind het lastig oordelen. Het enige wat Ferrari echt anders had kunnen doen was Leclerc meteen naar slicks maar dat was op dat moment toch echt heel risicovol. | |
WheeledWarrior | maandag 30 mei 2022 @ 19:06 |
Verstappen moet gewoon zorgen dat hij de volgende races de boel weer beter voor elkaar heeft, dit weekend was Perez gewoon sneller en bovendien was de situatie er niet naar om de boel om te (kunnen) gooien in de race. | |
Netsplitter | maandag 30 mei 2022 @ 19:07 |
Jos moet niet zeiken. RB heeft gemaximaliseerd. Als Ferrari goed had opgelet was Max 4de geworden. En was de voorsprong op Leclerc verdampt. | |
opgebaarde | maandag 30 mei 2022 @ 19:08 |
Dat is gek commentaar omdat als verstappen was gepit dan was hij direct achter Russell op de baan gekomen (Perez bleef er net voor en die zat drie seconden voor Verstappen) en zou hij alleen maar tijd verliezen | |
TheFreshPrince | maandag 30 mei 2022 @ 19:08 |
Nee, dat is het. In Barcelona hebben ze Max voorbij gelaten aan Perez om geen duel te krijgen (lastig zonder DRS) met kans op extra slijtage en zelfs een aanrijding. Maar Max heeft het op zich niet nodig, dat zal hij zelf ook beseffen. Gewoon presteren zoals hij altijd doet en de mindere races incasseren. | |
franske19 | maandag 30 mei 2022 @ 19:41 |
Perez heeft wel gruwelijke mazzel gehad met die crash in kwali. Verstappen was hem anders waarschijnlijk voorbij gegaan en elk ander jaar had Perez gewoon een grid straf gekregen voor een bak wissel. | |
opgebaarde | maandag 30 mei 2022 @ 20:12 |
Hoogste tijd dat het veroorzaken van rood (geel) in de kwalificatie sowieso consequenties heeft. Zoals het verliezen van de snelste tijd. De crash van Perez zorgde voor een aantal verliezers en maar één winnaar (Perez zelf). Vorig jaar zorgde Bottas bij weet ik veel GP ook voor geel waardoor Verstappen niet meer de tijd van Hamilton kon verbeteren. Het nemen van enorm veel risico's omdat de eerste ronde al ruim voldoende was zou sportief tot consequenties moeten leiden. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 30 mei 2022 @ 20:28 |
Dit weekend toonde wel heel mooi aan dat het niet alleen de coureur of de auto is, maar het samenspel tussen wat een coureur met een auto kan op een specifiek circuit. In de 2021 wagen reed Verstappen Perez het hele weekend zoek op Monaco. Maar deze wagen ligt Perez beter, zeker op circuits waar de auto van dit jaar niet matcht met de wat directe stuurstijl van Verstappen. Dat zag je in Barcelona al, waar Perez aardig mee kwam. Volgende week zijn de rollen weer omgedraaid, neem ik aan. Ik verwacht dat Perez dan weer ergens met Norris en Russell aan het knokken is in de kwalificatie. Maar dit toont eens te meer aan dat het niet zo simpel is 'het is de auto' of 'het is de coureur'. | |
MoreDakka | maandag 30 mei 2022 @ 20:32 |
Volgens mij doen ze dit in IndyCar. Ik weet niet of ik dit nou echt een goede oplossing vind, maar dat er iets moet gebeuren lijkt me logisch. Mijn oplossing zou zijn om gewoon drie minuten extra tijd er bij op te telllen zodat iedereen nog een rondje kan doen (behalve dus de gecrashte). Maar ja dat zal wel weer gevoelig liggen met TV contracten enzo ![]() | |
Marcoss | maandag 30 mei 2022 @ 20:32 |
Mja, in normale omstandigheden was Perez niet verder gekomen en was hij alweer 1 versnellingsbak verder geweest. Het pakte nu allemaal fantastisch uit voor hem, maar geloof niet dat je je auto bewust in de muur parkeert zodat je op plek 3 ipv 4 kan starten.. Even los de vraag of Max inderdaad naar P3 (of beter) was gegaan zonder de crash | |
Marcoss | maandag 30 mei 2022 @ 20:34 |
Nu heb je toch ook regelmatig kwalificaties die voorbij het uur gaan qua tijd? Op zich zou het niet verkeerd zijn | |
BehoorlijkKritisch | maandag 30 mei 2022 @ 20:35 |
Ik vind vooral het eerder genoemde idee hier om per circuit de kwalificatiemethode te bepalen wel een hele goede. Monaco leent zich enorm goed voor een one-shot qualifying. Dat zou de race ook interessanter kunnen maken qua tactieken. | |
XL | maandag 30 mei 2022 @ 20:38 |
Het incident tussen Hamilton en Ocon waarvoor Ocon straf kreeg, welke was dat nu precies?? Ronde 17: Ocon ligt ruim voor, heeft recht op de ideale lijn en Hamilton gaat in een gat wat er niet is Of Ronde 18: Hamilton rijdt Ocon van achter aan om onduidelijke reden? | |
Marcoss | maandag 30 mei 2022 @ 20:40 |
Het filmpje kwam in het vorige topic nog voorbij in ieder geval | |
Marcoss | maandag 30 mei 2022 @ 20:42 |
Deze post dus | |
BehoorlijkKritisch | maandag 30 mei 2022 @ 20:58 |
Straf voor Ocon lijkt me terecht. | |
XL | maandag 30 mei 2022 @ 21:07 |
Ik las inmiddels berichten dat je niet meer het recht op de bocht heb als je bij de apex voor ligt. Als je volger voorwiel naast achterwiel krijgt moet de voorligger plek maken. Raar dat we dat pas na 7 races zien, dat geeft toch een hele nieuwe dimensie aan de divebomb? | |
opgebaarde | maandag 30 mei 2022 @ 21:08 |
Ik heb fake news verspreid. Ocon is dus wel bestraft voor bocht 1. De youtube video https://www.fia.com/sites(...)%20a%20collision.pdf Het artikel op racefans Stewards told Ocon he wouldn’t have had penalty for Hamilton clash last year Ocon: “Apparently we all agreed as GPDA [Grand Prix Drivers’ Association] that as soon as there is a front wing next to a tyre, there should be space. But I don’t remember when this has been agreed.” The stewards’ guidance states drivers must give room to a rival if they are attempting to overtake on the inside providing the driver has a “significant portion of the car alongside the car being overtaken.” Ocon was penalised because the stewards ruled Hamilton was far enough alongside him to be given space. ![]() | |
Tijn | maandag 30 mei 2022 @ 21:12 |
Je zou denken dat Ricciardo daar wel wat voordeel mee zou moeten kunnen pakken ja ![]() | |
XL | maandag 30 mei 2022 @ 21:23 |
Een beetje het zwaard van Damocles. Iedere leidende coureur gooit de deur dicht en krijgt dan de penalty… maar als "inhalende" coureur heb je in de crash altijd de zwaarste schade (en geeft de leidende coureur onverhoopt ruimte, dan kun je die strakke lijn nooit rijden) | |
daNpy | maandag 30 mei 2022 @ 21:24 |
Goede lobby van Toto weer | |
daNpy | maandag 30 mei 2022 @ 21:25 |
Silverstone ring a Bell? | |
XL | maandag 30 mei 2022 @ 21:31 |
Ja, met deze regel had Verstappen daar de straf gekregen. Terwijl Hamilton de moordpoging doet | |
Netsplitter | maandag 30 mei 2022 @ 21:35 |
Belachelijke regel. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 30 mei 2022 @ 21:35 |
Nee, want hij liet genoeg ruimte. Ook volgens de nieuwe regels. Silverstone werd aangehaald omdat de stelling dat de inhalende coureur de meeste schade rijdt bij een botsing gewoon nergens op gebaseerd is. | |
Netsplitter | maandag 30 mei 2022 @ 21:38 |
"significant portion of the car alongside the car being overtaken.” Dit gaat een hoop gezeik opleveren. Let maar op. | |
daNpy | maandag 30 mei 2022 @ 21:43 |
En Hamilton had niet de zwaarste schade. Net als bij zijn tientallen andere identieke 'hetisandermansschuldhoor' aanrijdingen. | |
daNpy | maandag 30 mei 2022 @ 21:44 |
Een voorvleugel in iemands band prikken is dus al significant. | |
Netsplitter | maandag 30 mei 2022 @ 22:24 |
En dat is dus open voor interpretatie. De FIA snijd zichzelf gigantisch in de vingers hiermee. | |
Tarado | maandag 30 mei 2022 @ 23:15 |
wel eens, op Verstappen had Ferrari waarschijnlijk wel meteen gereageerd, nu het Perez was niet | |
Tarado | maandag 30 mei 2022 @ 23:17 |
we moeten ook weer niet gaan overdrijven, zonder die crash van Perez had Verstappen gewoon 2e gestaan op de grid. | |
TheFreshPrince | maandag 30 mei 2022 @ 23:35 |
Ik zie niet precies hoe je dat uit mijn reactie haalt dat ik daar anders over zou denken. Maar hij stond geen 2e dus dan moet je gewoon maximaliseren in de race, dat heeft hij gedaan. | |
nils7 | maandag 30 mei 2022 @ 23:46 |
Ja daar zo’n vage benadering laat dat ruimte. Als ze eens duidelijk zijn | |
Marcoss | maandag 30 mei 2022 @ 23:46 |
Hij zat toch nog niet zover in de ronde om dat zo zeker te zeggen? | |
TheFreshPrince | maandag 30 mei 2022 @ 23:48 |
Dat weet je nooit, je kan het in de laatste bocht nog weggooien. Maar hij zat iig op een goede doorkomsttijd. Het is in autosport al "als, als en als" zolang de sport bestaat ![]() | |
MoreDakka | maandag 30 mei 2022 @ 23:53 |
Dat levert het al jaren op. De stewards verwachten dat de coureurs vanuit hun oogpunt in dat moment na kunnen denken of de stewards denken dat ze 'significantly alongside' zijn. Slaat nergens op natuurlijk en de straf voor Ocon is bizar. Maar goed, zal wel weer. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 00:41 |
Wie? ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 31 mei 2022 @ 06:56 |
Achteraf? Toen Ferrari tegen Sainz zei dat ze doorgingen totdat ze konden wisselen naar slicks, had ik al zoiets 'Dat klinkt als een tactisch zeer zwakke keuze'. Het wisselen van Perez naar inters was verre van een gok. De tijden die Gasly had gereden toen hij even vrij was van verkeer waren veel sneller dan degenen op full wets. Het enige dat Ferrari had moeten doen, was Sainz naar inters op het moment dat Perez dat ook deed. En Leclerc naar binnen voor Max (of zoals nu gebeurde, gelijk). 99% kans dat ze dan gewoon hun een-twee hadden gehouden. | |
daNpy | dinsdag 31 mei 2022 @ 07:09 |
Correct | |
Tarado | dinsdag 31 mei 2022 @ 07:44 |
Met zekerheid is moeilijk maar hij was sneller dan Perez en Sainz in de eerste sector en daar had hij eerder juist moeite mee, Leclerc was onbereikbaar. Daarom was hij ook zo pissig omdat hij wist dat er meer in zat. | |
Red_85 | dinsdag 31 mei 2022 @ 08:05 |
Wordt een bende inderdaad. Wees dan concreet. Neusvleugel, de band binnen de achterband van de ander. Of gewoon simpel, wie als eerste op de bocht af komt heeft het eerste recht op de bocht. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 31 mei 2022 @ 08:32 |
Laten we trouwens ook niet vergeten dat op elk ander circuit die blokkeeractie van Perez op zijn nieuwe mediums hem waarschijnlijk alsnog de winst had gekost. Sterker, had hij dat elders gedaan dan had hij het podium niet eens gehaald. | |
mikieu | dinsdag 31 mei 2022 @ 08:39 |
Op ieder andere baan was dat logisch, gasly was Verstappen niet langsgekomen op zn inters hoor. Wat als Ferrari eerder al naar inter was gegaan. Dan zaten ze achter RB, denk dat die dan ook de keuze hadden gemaakt om door te gaan tot ze direct naar slicks konden. | |
mikieu | dinsdag 31 mei 2022 @ 08:40 |
Ja, hij was veel te traag op zn mediums maar desondanks heeft hij wel zn banden kapot gereden. Zn racepace was gewoon weer matig. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 31 mei 2022 @ 09:51 |
Hoe is dat relevant? De tijden van Gasly lieten duidelijk zien dat de undercut met Perez op inters extreem sterk ging zijn. Hij zat na 4 rondjes op 2,5 seconden achter Sainz. En nu propten ze Leclerc met de 2de stop achter Albon en Norris. Dat was een goeie move. ![]() | |
ondeugend | dinsdag 31 mei 2022 @ 10:23 |
Perez heeft zijn overwinning goed gevierd zag ik. Al drink je die lui met twee glazen wijn al onder de tafel natuurlijk | |
WhateverWhatever | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:11 |
Tequilla! | |
Nattekat | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:15 |
Ferrari kon met Sainz niets anders doen dan wat ze deden, en het werkte ook nog bijna. Leclerc had direct naar inters gemoeten, maar de kans is vrij aanzienlijk dat RB Verstappen dan buiten had gelaten om de boel op te houden. In dat scenario had Sainz gewonnen en was Verstappen mogelijk tweede geworden. | |
Tijn | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:34 |
Let wel dat het Sainz zelf was die niet naar inters wilde en vond dat-ie buiten moest blijven om later direct naar slicks te kunnen gaan, dat idee kwam niet van Ferrari's strategisten. | |
Predator40 | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:35 |
"oops, i did it again...." | |
daNpy | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:35 |
Tequila ![]() | |
WhateverWhatever | dinsdag 31 mei 2022 @ 11:50 |
Jajajaja, dikke vingerts | |
Nattekat | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:00 |
Sainz heeft op die manier de eer van Ferrari nog een beetje weten te redden ![]() | |
Tijn | dinsdag 31 mei 2022 @ 12:04 |
Ja, hoewel dat misschien ook de boel voor Leclerc in de war heeft geschopt. Is geen excuus natuurlijk, ze zouden bij Ferrari genoeg mensen moeten hebben om snel op de situatie te reageren, maar dat ging duidelijk verkeerd. | |
Neef_Wuppie | dinsdag 31 mei 2022 @ 13:03 |
Kunnen we naar het Baku topic? | |
WhateverWhatever | dinsdag 31 mei 2022 @ 13:07 |
![]() | |
Tijn | dinsdag 31 mei 2022 @ 13:14 |
Wat een klein stukkie DRS eigenlijk op de main straight. | |
Marcoss | dinsdag 31 mei 2022 @ 13:39 |
Dat duurt nog 1,5 week! | |
Neef_Wuppie | dinsdag 31 mei 2022 @ 13:51 |
Monaco is geweest, ik kijk graag vooruit. BakuGoden ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 31 mei 2022 @ 13:57 |
https://racingnews365.nl/(...)wil-verandering-zien![]() "Huil huil, Lewis werd opgehouden, verander dat circuit NU!!!" | |
opgebaarde | dinsdag 31 mei 2022 @ 14:00 |
Het circuit veranderen? Belachelijk! Wie wil dat nou!? Onzin. Totaal onnodig. | |
shiz | dinsdag 31 mei 2022 @ 14:09 |
Welke ronde lieten ze eigenlijk Max pitten voor inters? Want ik dacht: Perez whop... Max whop. Maar die bleef een extra ronde langer toch op z'n extreme wets? Dat begreep ik eigenlijk niet. | |
Questular | dinsdag 31 mei 2022 @ 14:10 |
Inderdaad, een beetje kunnen inhalen wie wil dat nu! | |
opgebaarde | dinsdag 31 mei 2022 @ 14:13 |
Omdat Verstappen dan pal achter Russell op de baan terug zou zijn gekomen en dus extra tijd zou gaan verliezen. Kijk maar naar Perez, die bleef er net voor en Perez reed op moment van pitten drie seconden voor Verstappen | |
Nober | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:22 |
Opvallend verschil weer bij Red Bull. Pitstop 1 24.409 Pérez 27.009 Verstappen Pitstop 2 24.536 Pérez 26.930 Verstappen Totale tijd 48.945 Pérez 53.939 Verstappen | |
Tarado | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:23 |
heb je Jos al gebeld? | |
ChevyCaprice | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:24 |
Tweede was vanwege double stack, eerste is zeker opvallend. Zal even de onboard bekijken | |
ChevyCaprice | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:30 |
Linksvoor duurde ERG lang | |
WhateverWhatever | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:30 |
![]() | |
Nober | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:32 |
Miljardair Carlos Slim is toch geldschieter van Pérez? Vermoeden van metsjfiksing. | |
Rode_Wijn | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:35 |
Wel knap zou dat zijn zo op een paar seconden | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 31 mei 2022 @ 15:50 |
Blijft mooi die gif. | |
Zwoerd | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:19 |
Als je die DRS langer maakt zou dat een veel te groot voordeel opleveren. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:52 |
Die paar tienden van een wiel verklaren natuurlijk nooit van zijn hele leven de totale 2,5 seconden verschil per pitstop. Dat zit hem echt in andere zaken. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:53 |
Checo wint nog een keer. Red Bull heeft bekendgemaakt dat er een 2 jarig contract met Perez is gesloten ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 31 mei 2022 @ 16:54 |
Mexico uiteraard ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 17:01 |
Dat zou wel een stunt zijn, ja, dat gun ik hem echt van harte. Dan gaat heel dat circuit op zijn grondvesten trillen. Edit: Ik bedoelde overigens met winnen het 2 jarige contract ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2022 17:20:23 ] | |
Wienerschnitzels | dinsdag 31 mei 2022 @ 17:08 |
Kan niet, Max kan het alleenrecord van meeste overwinningen van de Maxicaanse GP pakken. Dat gaat voor. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2022 @ 17:19 |
Dan doet Max het volgend jaar. Of het jaar daarop. Max kan nog aardig wat jaren mee in F1. | |
Fer | dinsdag 31 mei 2022 @ 17:23 |
Ik geef hem een goede kans met de auto van dit jaar. | |
opgebaarde | dinsdag 31 mei 2022 @ 19:16 |
Deze hadden we ook nog niet gezien Albon die Schumacher er af tikt [img]imgur.com/a/p3uZCPb.gif[/img] Als plaatje 't niet doet https://imgur.com/a/p3uZCPb | |
daNpy | dinsdag 31 mei 2022 @ 19:23 |
Nee nee, dit is Schumacher zijn schuld. Albon zit er namelijk "significant" naast. | |
Adames | dinsdag 31 mei 2022 @ 19:32 |
Albon is hier ook de verdedigende partij (althans zo lijkt het). Buitenom zat Schumacher er dus niet ver genoeg voor. Verder heeft Albon geen ruimte om te verdwijnen. | |
Mano_ | dinsdag 31 mei 2022 @ 19:35 |
Hmm, aan de hand van die beelden ben ik toch geneigd om te stellen dat Schumacher daar fout zit. Bij het ingaan van de remzone zitten ze naast elkaar en moeten ze elkaar gezien kunnen hebben. Als je dan toch gewoon op de apex mikt is het je eigen schuld imo. | |
opgebaarde | dinsdag 31 mei 2022 @ 19:39 |
Jullie hebben gekijk. Schumacher wist dat Albon rechts van hem zet | |
Peterselieman | dinsdag 31 mei 2022 @ 20:12 |
| |
Predator40 | dinsdag 31 mei 2022 @ 20:43 |
het is weer zo duidelijk als wat he....met de 2 desbetreffende stewards aan het roer | |
THEFXR | woensdag 1 juni 2022 @ 01:25 |
KillerBee4ever | woensdag 1 juni 2022 @ 08:52 |
Ik weet zeker dat zelfs Max het niet eens is met pa (gezien zijn meelevende en enthousiaste reactie op het winnen van zijn teamgenoot). Misschien is het voor Jos beter om de rest van dit seizoen maar thuis te blijven... óf gewoon zijn mond te houden. | |
Tarado | woensdag 1 juni 2022 @ 08:55 |
een vader die wil dat z'n zoon wint en voorgetrokken wordt, daar zijn er niet zoveel van gelukkig | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 juni 2022 @ 09:00 |
Dit. En dat de betreffende vader daarbij graag gequote wordt door de pers en zelden genuanceerde uitspraken doet, maakt het zoals het is. Allemaal niet zo boeiend, korreltje zout enzo. Het gaat er om dat die andere Verstappen blij is met het resultaat. Jos kijkt ook niet naar het teambelang en wat daar dan weer het belang voor Max is. Een blije Checo is zo veel beter dan een sjagrijnige. Je zult het moeten doen met zo'n gedesillusioneerde en moegestreden Bottas van vorig seizoen naast je. Als je ziet hoe Perez vocht om Hamilton achter zich te houden vorig jaar een paar keer en dat vergelijkt met hoe Verstappen Bottas steeds voorbij reed alsof hij er niet was en dan zie je hoe belangrijk het is om een goede en gemotiveerde tweede man te hebben. | |
Dauthi | woensdag 1 juni 2022 @ 09:06 |
Die Engelse journalisten blijven wel bijzonder hoor, en de pijn moet ontzettend diep zitten van vorig jaar. The Race heeft 7 journalisten nodig om een mening te geven over de column van Jos Verstappen!!! ![]() https://the-race.com/form(...)appens-red-bull-dig/ | |
Tarado | woensdag 1 juni 2022 @ 09:22 |
De analyst van AMuS stelt dat Perez eigenlijk opgeofferd werd om Ferrari te lokken maar omdat die niet snel reageerden werd de P1 hem in de schoot geworpen en is het ook logisch dat ze dan die positie 1 & 3 vast willen houden. | |
daNpy | woensdag 1 juni 2022 @ 09:31 |
Boel geblabla, maar jongens, het is Monaco. Als de nummer 1 drie wielen verliest wint ie nog. "Perez is now in the title fight". Ja, 1 race. | |
AnneX | woensdag 1 juni 2022 @ 10:35 |
Hier alvast de samenvatting van al het speculeren over de stoeltjes en poppetjes in F1, including F2 https://the-race.com/form(...)of-f1-driver-market/ | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 juni 2022 @ 11:37 |
Hij mengt zich wel degelijk in het titelgevecht, dat deed hij vorig jaar ook. Maar dan wel in Verstappens titelgevecht en dat is meer dan genoeg. Al denk ik dat hij dit jaar ook echt een bijdrage levert voor de constructeurstitel. Hij doet dus alles wat je van een tweede man mag verwachten. | |
daNpy | woensdag 1 juni 2022 @ 11:45 |
Met continue 50% aan punten minder dan de top 2 zit je niet in het titelgevecht. En als tweede man "helpen" door continue tussen plaats 15 en plaats 4 te akkeren ben je ook niet echt een goede 2e man (geweest). Dit jaar (eindelijk) wel ja ![]() | |
Netsplitter | woensdag 1 juni 2022 @ 12:09 |
https://nl.motorsport.com(...)van-monaco-2022/129/ De redactionele en lurkers van Motorsport zijn weer binnen. Mee eens? Niet mee eens? Sainz een 9 vind ik te hoog. Max een 8. Max een 7 vind ik an sich ok. Een 8 had ook gekund. Leclerc een 9 vind ik ook te hoog. Een 8 had voldaan. Russell hetzelfde. Norris ook te hoog met een 9. Alonso krijgt een 8. Had ook een 7 mogen zijn vind ik. | |
Tarado | woensdag 1 juni 2022 @ 12:15 |
ik heb genoeg aan de race uitslag, dit soort cijfers zeggen zo weinig, dan moet je ook het team een cijfer geven. Leclerc heeft geen stap fout gezet dus 10, zijn team des te meer dus 3 maakt 6,5 | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2022 @ 12:28 |
Ja, te triest voor woorden. En dan de comments ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2022 @ 12:30 |
Sowieso, Perez is een goede rijder, ervaren, stabiel, geliefd, ligt goed bij het team en presteert naar behoren, als je dan gaat kijken wat de mogelijke alternatieven na dit seizoen zijn voor RBR dan zie ik eigenlijk niemand die zo in de RB kan stappen en op hetzelfde nivo kan meedoen zonder bagage mee te brengen. | |
Dauthi | woensdag 1 juni 2022 @ 12:35 |
Minimaal 7 uur aan arbeid ook nog eens ![]() | |
DjVero | woensdag 1 juni 2022 @ 15:49 |
Alonso ![]() Maar anders zou Norris ook wel een fijne toevoeging zijn. Zal iig flink wat vuurwerk opleveren tussen Verstappen en Norris. Magnussen eventueel. ![]() | |
Predator40 | woensdag 1 juni 2022 @ 17:07 |
toch mooi dat ze lopen te janken over de team orders terwijl Bottas ze vorig jaar al in race 4 kreeg...... dan weet je alweer genoeg | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 1 juni 2022 @ 17:11 |
Die comments zijn lachwekkend. Perez cartel-linked ![]() | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 juni 2022 @ 18:34 |
Zonder het harde werk van Perez was Verstappen geen kampioen geworden. Ook al vervulde hij die rol maar in 2 races goed, hij mengde zich wel degelijk in de titelstrijd van Verstappen. Niet in de strijd MET Verstappen, maar dat beweert ook niemand over vorig jaar. | |
Predator40 | woensdag 1 juni 2022 @ 18:44 |
niet helemaal mee eens......in meer dan 20 races maar 2 races goed, dat is gewoon erg matig, hoe kan je als 2de man maar 190 puntjes sprokkelen als de eerste man er 395 heeft met dezelfde auto. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 juni 2022 @ 19:15 |
Dat zal allemaal best, maar ik hang er ook geen waardeoordeel aan. Ik constateer alleen dat hij een rol heeft gespeeld in de titel van Verstappen. Of ik tevreden ben over zijn bijdrage in 2021? Nee. | |
daNpy | woensdag 1 juni 2022 @ 19:17 |
Wat Predator zegt. Als hij zich daadwerkelijk in die strijd had gemengd, had het nooit op de laatste race aangekomen. In het gros van de races was hij in het middenveld bezig, aan het racen met iedereen behalve de enige 2 tegenstanders die RBR had. Is ie niet zelfs gelapt door Max? | |
tjoptjop | woensdag 1 juni 2022 @ 19:26 |
Alsof Verstappen er zonder teamorders niet voorbij was gegaan in Barcelona, Was dacht ik 15 ronde voor de finish en eindigde uiteindelijk 13 seconde voor Perez. Alleen heb je dan kans op brokken en dat willen ze terecht niet. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 1 juni 2022 @ 19:34 |
Lezen is echt heel moeilijk voor sommige mensen. Waarschijnlijk verblind door antipathie. | |
Netsplitter | woensdag 1 juni 2022 @ 20:24 |
https://nl.motorsport.com(...)as-sneller/10314666/ Charles Leclerc was tijdens de Grand Prix van Monaco woedend op achterblijver Alexander Albon. De Thai ging in de race niet makkelijk aan de kant toen de Ferrari-coureur hem op een ronde wilde zetten. Volgen Albon was dat niet zo gek: hij was namelijk sneller dan Leclerc. ![]() | |
fathank | woensdag 1 juni 2022 @ 20:24 |
Het is dan ook geen discussie maar een patstelling. | |
Rianne84 | woensdag 1 juni 2022 @ 20:27 |
Albon krijgt Ocon trekjes | |
Predator40 | woensdag 1 juni 2022 @ 21:08 |
dat had zelfs mazepin gedaan hahaha | |
Bonobo11 | woensdag 1 juni 2022 @ 21:52 |
Nee, Alex werkt ook nog voor RedBull, dus even Charles ophouden hoort erbij. | |
opgebaarde | woensdag 1 juni 2022 @ 22:13 |
Of (heb ik gehoord bij missedapex of de Boordradio) Albon reed op (nog) koude slicks en Leclerc op koude inters waar zodra de slicks van Albon warm zouden zijn hij een seconden of vijf per ronde sneller zou zijn | |
Fer | woensdag 1 juni 2022 @ 22:18 |
Is ook te zien op een onboard. Vanuit de pits liep Albon te glibberen, maar vanaf tunnel tot start/finish was hij sneller ja. | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2022 @ 00:21 |
Sky had daar laatst een aardig gesprek over. Ze gaven aan dat je als jonge rijder (of zelfs rookie) heel goed na moet denken of je wel bij RBR in wilt stappen. Dat betekent namelijk dat je prestaties direct vergeleken zullen worden met die van Verstappen, met z'n 'bovenmenselijke kwaliteiten' (in de woorden van Chandhok). De kans is groot dat je daar zo bleekjes bij afsteekt dat je F1-carrière na één seizoen alweer voorbij is. Alonso heeft echter niks te verliezen; het is toch al het einde van z'n carrière. Het zou dus niet eens zo'n gek idee zijn om Alonso naast Verstappen te zetten. Overigens kwam vervolgens Horner in de uitzending en die gaf aan dat ze Alonso niet overwegen (was nog voordat de nieuwe deal van Perez bekend werd). [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2022 00:22:24 ] | |
daNpy | donderdag 2 juni 2022 @ 07:22 |
Alonso naast Verstappen zou wel mooi zijn ja, maar aangezien hij hoogstpersoonlijk Honda tot de grond toe af gebrand heeft gaat hem dat idd niet worden. | |
Blik | donderdag 2 juni 2022 @ 08:18 |
Ik vind toch dat je eigenlijk als achterblijver niet de top vh veld moet inhalen als die in een outlap zit. Dat is gewoon gezeik waiting to happen, kijk naar Ocon - Verstappen in Brazilie bijvoorbeeld. | |
TagForce | donderdag 2 juni 2022 @ 08:45 |
Hij heeft hem ook niet ingehaald. Hij reed hem voorbij toen Leclerc uit de pits kwam. Persoonlijk vind ik dat blauwe vlaggen uit het reglement moeten worden gehaald. Als je als leider er voorbij wilt moet je dat maar gewoon op snelheid doen. Tevens het teruggeven van ronden aan achterblijvers achter een safety car moet stoppen. Haal ze gewoon weg door ze in de laatste ronde door de pits te laten rijden en achteraan aan te sluiten. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 09:11 |
Toch best jammer, Alonso bedenkt zich misschien ook wel als hij ziet hoe de motoren het doen. | |
daNpy | donderdag 2 juni 2022 @ 09:14 |
Vorig jaar (of alweer 2 jaar?) wel toen de renooit motoren compleet zoek gereden werden door de Honda's ![]() | |
Tarado | donderdag 2 juni 2022 @ 09:15 |
niet met je eens over dat eerste, dat teruggeven van verloren rondes vind ik wel een vreemd systeem, laat ze er gewoon tussen | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 09:16 |
Dat ja. Verstappen is ook goed bevriend met Alonso. Mocht Perez geen verlenging hebben gekregen dan zou Alonso een logische keuze zijn geweest denk ik, als er verder niets over de Honda's was gezegd ![]() | |
daNpy | donderdag 2 juni 2022 @ 09:17 |
Blauwe vlaggen zijn idd normaal in autosport. | |
daNpy | donderdag 2 juni 2022 @ 09:18 |
Ja sowieso heeft Alonso betere papieren dan Perez. Volgnesymij is het Honda dat geen trek meer heeft in Alonso. An sic wel terecht. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 09:19 |
Dus, uitkijken wat je zegt. Het kan altijd nog terugkomen ![]() Ik geniet er wel van, vooral toen Alonso Hamilton achter zich hield, op zijn gemak ![]() | |
Tarado | donderdag 2 juni 2022 @ 09:20 |
goed bevriend of ze mogen elkaar wel? Bevriend zou ik eerder Ricciardo en Norris noemen met betrekking tot Verstappen | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 09:21 |
Verstappen heeft dat zelf gezegd in een interview met Coulthard nadat hij wereldkampioen werd. | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 09:26 |
Norris en Ricciardo stellen juist dat ze te verschillend zijn voor een zeer vriendelijke relatie. | |
Tarado | donderdag 2 juni 2022 @ 09:26 |
ik volg het shownieuws te weinig denk ik | |
opgebaarde | donderdag 2 juni 2022 @ 09:43 |
Dat was wel grappig inderdaad. Misschien was het puur vanwege de mediumband en de lange stint, maar het heeft uiteindelijk Ocon wel een punt gekost omdat Hamilton hetzelfde geintje ook uithaalde na een bericht van zijn engineer dat Ocon een vijf sec straf kreeg | |
Netsplitter | donderdag 2 juni 2022 @ 09:46 |
Alleen met het laatste stukje eens. Dat ze achteraan moeten aansluiten i.p.v. langs de SC. | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 09:55 |
Het werd ook behandeld in DtS. https://www.planetf1.com/(...)ciardo-relationship/ | |
Netsplitter | donderdag 2 juni 2022 @ 10:00 |
https://www.gpblog.com/en(...)-t-really-force.html Daniel Ricciardo has downplayed the drama that arose from the Netflix series Drive To Survive with teammate Lando Norris. According to the McLaren driver, the two have since built a good relationship. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 2 juni 2022 @ 10:05 |
Dts is toch het Formule 1 Boulevard? | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 10:08 |
Het gaat niet om drama. Het gaat erom dat Norris en Ricciardo niet supergoede vrienden zijn die de media suggereerde dat ze waren. Toen Ric bij Mclaren kwam, werd de suggestie gewekt dat Norris en Ric de allerbeste vrienden zouden worden, omdat ze volgens de media zo ontzettend op elkaar lijken. Maar ze hebben juist zelf bevestigd dat hun relatie niet dezelfde is of hechter dan die van Sainz en Norris, juist omdat Norris en Ric andere interesses hebben en verschillend zijn. Dat gelul over drama, was de media die spijkers aan het zoeken waren toen Norris in DtS zei dat het hem niets deerde dat Ricciardo problemen had. Maar goed zoals altijd is het weer eens super zwart/wit, wanneer ik zeg dat ze niet de beste vrienden zijn wordt dat meteen naar het uiterste getrokken.... ![]() | |
Netsplitter | donderdag 2 juni 2022 @ 10:18 |
DtS heeft juist een verkeerd beeld geschetst van de situatie tussen die twee. Waarom denk je dat Max er niks meer mee te maken wil hebben? | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 10:37 |
DtS staat dan ook voor Down the Sewer. | |
DjVero | donderdag 2 juni 2022 @ 10:53 |
Ja, dat zal vast goed werken in Monaco ![]() | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 10:59 |
Als je door de editing van DtS heen kijkt, kan je prima hun relatie op waarde schatten. Een vriendelijk relatie, maar geen bromance zoals in eerste instantie door de media werd gesuggereerd... | |
Tarado | donderdag 2 juni 2022 @ 11:09 |
dat heb ik op de laatste aflevering van vorig jaar na niet gekeken ![]() | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 11:12 |
Je hebt referentie nodig om het programma op waarde te schatten. Ik heb het daarom gekeken en het was waardeloos. En dat is toch een prestatie op zich na het beste F1 seizoen in minstens een decennium.. | |
Tarado | donderdag 2 juni 2022 @ 11:17 |
ben ooit aan het eerste seizoen begonnen maar dat vond ik al niks, voor de laatste uitzending van vorig seizoen een uitzondering gemaakt vanwege de happy ending | |
Netsplitter | donderdag 2 juni 2022 @ 11:25 |
Ik ben gestopt om te kijken nadat ze 0 aandacht gaven aan het overlijden van Charlie. Maar deze Monaco race zal voor DtS zeer interessant beeldmateriaal hebben opgeleverd. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 11:34 |
Seizoen 2021 was in vele opzichten het beste seizoen, en ook het meest spraakmakende. Ik heb er van genoten ![]() | |
Shodan | donderdag 2 juni 2022 @ 11:37 |
Alleen al de 'ondergang' van Mick Schumacher is al een aparte aflevering waard. Ik denk niet dat hij volgend jaar nog in de F1 zit, en ik vraag me af of hij het einde van het seizoen haalt. Hij rijdt teveel schade en onderpresteert. Sprong ook bij F2/F3 niet echt eruit. Dat onderpresteren werd vorig jaar nog vermomd omdat hij beter reed dan Mazepin, maar de auto kan nu veel meer dan wat Schumacher eruit haalt. Met fatsoenlijke tegenstand (en KMAG is verre van de snelste rijder op de grid, gewoon degelijk mid-fieldmateriaal, net zoals Grosjean) zakt Schumacher door het ijs. Daarnaast rijdt ie ook nog eens behoorlijk wat schade, met de totaal onnodige klapper op Monaco (10 cm van de racelijn is gewoon teveel) als laatste wapenfeit. Ik denk dat Haas serieus meer punten zou hebben gehaald als ze ook Grosjean hadden teruggehaald. Volgens mij is Schumacher niet echt een zware paydriver, dan wordt het ineens wel een ander verhaal. Genoeg rijders op het bankje die ook wel wat middelen kunnen meebrengen en meer talent dan Mazepin hebben. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 11:40 |
Mick heeft gewoon de pech dat hij de zoon van is denk ik. Dat zal ook druk geven op hem. En hij heeft zijn momenten, maar hij moet consistenter worden en zijn eigen ding gaan doen. | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 11:41 |
Grosjean wilde zelf niet terug. | |
Dauthi | donderdag 2 juni 2022 @ 11:42 |
Ja F1 seizoen, het DtS seizoen over F1 seizoen 2021 is het meest waardeloze DtS seizoen dat ze gemaakt hebben... | |
Tarado | donderdag 2 juni 2022 @ 11:46 |
Pech? Als hij niet de zoon van was had hij nu geen stoeltje, hij is gewoon niet zo goed, Max is ook een slag beter dan Jos, hij helaas een slag minder dan z'n vader, komt in de beste families voor, zie Jordi Cruijff. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 11:48 |
Dat kan ook ![]() Ik verwacht wel een stoelendans volgend jaar. Red Bull is 1 van de weinige teams waarvan het al vast ligt. | |
Mexicanobakker | donderdag 2 juni 2022 @ 11:52 |
Mick is gewoon middelmaat. Die wordt binnenkort wel doorgeselecteerd. Net als Bruno bij Williams, dat bleek toch ook een vrij matige coureur. | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2022 @ 11:57 |
Mercedes en Ferrari liggen ook vast, in principe en McLaren heeft ook beide rijders onder contract tot eind (en voorbij) '23. | |
Kleffe_Dop | donderdag 2 juni 2022 @ 12:16 |
Het is hier al eens besproken, maar diezelfde achternaam houdt hem momenteel ook enorm uit de wind (sympathie armor). Vervang de naam van Mick in deze situatie eens met Yuki en de kritiek zou niet van de lucht geweest zijn. Nee, Mick wordt met fluwelen handschoenen behandeld in vergelijking met bepaalde andere coureurs. | |
TheStigsDutchCousin | donderdag 2 juni 2022 @ 12:30 |
Mercedes acht ik een kleine kans dat er een wissel gaat plaatsvinden, en ook bij McLaren. Maar goed, het kan ook zo zijn dat alles vast ligt inderdaad. | |
Tijn | donderdag 2 juni 2022 @ 12:50 |
Ik denk dat dat allemaal niet zo vast ligt als het lijkt. | |
#ANONIEM | donderdag 2 juni 2022 @ 12:52 |
Tja, Max heeft ook clausules in zijn contract, als hij weg wil dan houdt het voor Red Bull ook op en vice versa. | |
Tijn | donderdag 2 juni 2022 @ 13:11 |
Daarom. Dat Leclerc, Russell en Norris blijven lijkt me een zekerheidje. Maar de andere coureurs bij die teams? Ik zou er m'n hand niet voor in het vuur durven steken. | |
R-woud93 | zaterdag 4 juni 2022 @ 21:59 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2022 #1 |