en de Spanjaarden dan? komen die er weer mooi mee weg.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:47 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Laten we de Engelsen om herstelbetalingen vragen.
Die helemaal. En die vermaledijde Fransen hebben ook nog flink gepikt ten tijde van Napoleon.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:55 schreef Shotty het volgende:
[..]
en de Spanjaarden dan? komen die er weer mooi mee weg.
Desinformatie van de burgermoeder.quote:Amsterdam is rijk geworden met dank aan de kolonie Suriname”, zei ze.
Ik weet nog wel dat we toen discussies hadden, jaartje of 5 geleden hier, met mensen die zeiden dat herstelbetalingen helemaal niet aan de orde waren en dat ze daar niet op uit waren.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:36 schreef Sebbeszweet het volgende:
Maar de aap komt aardig uit de mouw. Het ging en gaat altijd over geld. Eerst excuses en daarna betalen. Een soort pinautomaat.
Ik heb dat door de overheid verspreide boek gelezen over het slavernijverleden van A’dam. Ze gooien lustig met termen als “flink”, “groot” en “substantieel”, maar er is geen enkele cijfermatige onderbouwing. Tendentieus werkje dus.quote:Op maandag 30 mei 2022 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Desinformatie van de burgermoeder.
Sowieso is er per achtergebleven Surinamer al iets van 30.000 euro aan ontwikkelingshulp betaald terwijl Amsterdam ook veel heeft moeten uitgeven aan de geimmigreerde Surinamers. Moslims die naar hier komen hoeven ook niet eerst de Barbarijse of Ottomaanse slavernij zelf te ondergaan als ze excuses komen maken.
Misschien hèquote:Op maandag 30 mei 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:
Dit soort stevige teksten had ik niet direct verwacht van Halsema. Ben het eigenlijk grotendeels eens met haar en vind het ook wel dapper dat ze die in Suriname weinig populaire standpunten gewoon op tafel gooit
Ik heb geen idee of dat klopt, heb je daar een onderbouwing voor?quote:Op maandag 30 mei 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:
Dit soort stevige teksten had ik niet direct verwacht van Halsema. Ben het eigenlijk grotendeels eens met haar en vind het ook wel dapper dat ze die in Suriname weinig populaire standpunten gewoon op tafel gooit
Als er betaald wordt verwacht ik over een paar generaties boze nazaten die hun voorouders verwijten zich voor een habbekrats (inflatie meegerekend) hebben laten afkopen door de blanke man vrouwquote:Op maandag 30 mei 2022 18:32 schreef BasEnAad het volgende:
Kap eens met dat slachtoffer spelen zeg, hoeveel generaties wil je daar nog mee doorgaan?
Deels eigen ervaring, maar lees ook de OP vooral nog eens terugquote:Op maandag 30 mei 2022 20:05 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dat klopt, heb je daar een onderbouwing voor?
Dat is niet mijn ervaring met Surinamers.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:31 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Deels eigen ervaring, maar lees ook de OP vooral nog eens terug
Ja, en als je berekeningen krijgt dan gaan ze de omzet van een kopje koffie met suiker in een Jordanees cafe volledig als verdienste aan de slavernij rekenen. Maanden geleden ook al zo'n onderzoek waarbij de hele suikerindustrie op het hoogtepunt werd genomen, en dus ook de suiker van veel grotere plantagekolonies in buitenlandse handen. Dus niet de 'besparing' op arbeid, maar naar de prijs hier in Nederland.quote:Op maandag 30 mei 2022 20:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb dat door de overheid verspreide boek gelezen over het slavernijverleden van A’dam. Ze gooien lustig met termen als “flink”, “groot” en “substantieel”, maar er is geen enkele cijfermatige onderbouwing. Tendentieus werkje dus.
quote:Op maandag 30 mei 2022 17:16 schreef MichaelScott het volgende:
Heel verrassend dat het om geld gaat, dat had niemand zien aankomen.Deugen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat heeft een burgemeester überhaupt te zoeken daar? Lijkt me meer iets voor diplomaten of iemand van BuZa.
Dat is zo'n 6 keer hun jaarlijkse BNPquote:Op maandag 30 mei 2022 19:25 schreef Shotty het volgende:
voor de beeldvorming: meneer Zunder verwacht zo een 50 miljard in het handje:
Veel voor gewaarschuwd in het ZP topic.quote:Op maandag 30 mei 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
Dus nooit je excuses aanbieden. Anders moet je ook betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |