Je hebt echt teveel fantasie.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En intussen vanwege het geld in hun kas staan alle shorts die geopend zijn tussen 2016-2020 permanent onderwater.
De hele squeeze thesis is dat shorts nooit closen, totdat ze echt niet anders mee kunnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:51 schreef dop het volgende:
[..]
Je hebt echt teveel fantasie.
Niet iedereen blijft op zijn handen zitten. Posities worden ook gewoon met verlies gesloten.
Verder is er net zo goed een vracht aan long posities die onderwater staan, boeit het iets of je verlies uit een long of short voort komt?
Dit is zo dom geredeneerd!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 09:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
En je hebt pas verlies als je verkoopt onder je aankoopprijs/gak. Iets wat ik nooit van plan ben.
Na juni ga ik eens een aantal covered calls (weeklies) uitschrijven op 10% ofzo van m'n positie.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:07 schreef dop het volgende:
[..]
Dit is zo dom geredeneerd!
1 je kunt zo lang je niet verkoopt, je geld niet uitgeven te gunsten van een betere positie/doel, dit op zichzelf is al verlies. (Neem als voorbeeld gemiste spaarrente)
2 elk bedrijf kan failliet gaan, de kans daar op is groter dan dat het eeuwig blijft bestaan, zeker als je in een krimpende markt zit.
De kosten gaan door de winsten nemen af.
Met die logica is short gaan de meest verstandige positie.
Nu wil ik daar verder geen lans voor breken, er zijn natuurlijk een boel verstandiger keuzes.
Leer in elk geval een ding van mij, verlies nemen en je positie heroverwegen is ook gewoon onderdeel van het spel.
Ik weet niet wat dat voor strategieën zijn. Kun je ze mij uitleggen? En vooral hoe dat past met de activiteiten mbt gekochte calls.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 23:27 schreef nostra het volgende:
Of gewoon straddlet, en zero sum game en alles.
Straddle is speculeren op een zijwaartse beweging. Binnen de bandbreedte van de premie.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 09:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dat voor strategieën zijn. Kun je ze mij uitleggen? En vooral hoe dat past met de activiteiten mbt gekochte calls.
In dit geval is de verkopende partij een market maker. Dus die zero sum vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 16:57 schreef dop het volgende:
[..]
Straddle is speculeren op een zijwaartse beweging. Binnen de bandbreedte van de premie.
Je kijkt naar die calls alleen van uit je eigen positie, maar er is ook altijd een verkopende partij. Die heeft ook een belang.
En zoals ik al eerder aangaf.
Die heeft al premie in zijn zakken dus geld om uit te geven om de voor hem zo gunstig mogelijke positie te bereiken.
Zero sum game
De markt maker is geen partij volgens jouw, die heeft geen belang?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 17:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In dit geval is de verkopende partij een market maker. Dus die zero sum vlieger gaat niet op.
En bij een straddle koop je een call EN een tegenliggende put. Ook dat is hier niet het geval.
Wat is een zero sum volgens jou en hoe werkt dat dan met de cijfers die ik eerder heb gegeven tussen een onbekende partij en de designated market maker?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 17:44 schreef dop het volgende:
[..]
De markt maker is geen partij volgens jouw, die heeft geen belang?
Maar de mm zal altijd die positie afdekken. Dus wat dat betreft geen partij die speculeert op een daling of stijging.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 17:44 schreef dop het volgende:
[..]
De markt maker is geen partij volgens jouw, die heeft geen belang?
Dat was precies mijn gedachte.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de mm zal altijd die positie afdekken. Dus wat dat betreft geen partij die speculeert op een daling of stijging.
Maar netto zijn er natuurlijk altijd tegen partijen. Als iemand koper is er ook altijd een verkoperquote:
In dit geval dus geen verkoper, maar een market maker die aan het market making is.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar netto zijn er natuurlijk altijd tegen partijen. Als iemand koper is er ook altijd een verkoper
Nee, want die heeft in principe altijd een neutrale positie.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In dit geval dus geen verkoper, maar een market maker die aan het market making is.
Precies, en dat zou die in principe moeten doen met delta hedging. Maar het is nog maar de vraag of er echt gehedged wordt.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, want die heeft in principe altijd een neutrale positie.
deel van de dekking zij de ontvangen premies.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 20:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar de mm zal altijd die positie afdekken. Dus wat dat betreft geen partij die speculeert op een daling of stijging.
Eerder in het topic dacht je daar nog anders over.quote:
Er zal vast wel eens hier en daar gerommeld worden, maar GME heeft een geschiedenis.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 23:55 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Precies, en dat zou die in principe moeten doen met delta hedging. Maar het is nog maar de vraag of er echt gehedged wordt.
Het is dan hoogstwaarschijnlijk geen speculeren door deze partij.quote:Op zondag 2 juni 2024 20:29 schreef dop het volgende:
[..]
Er zal vast wel eens hier en daar gerommeld worden, maar GME heeft een geschiedenis.
Het is niet voor niets dat de premies hoog zijn.
Speculeren op scenario's waar je totaal geen zicht op hebt gaat op termijn alleen maar geld kosten.
als je op voorhand een hele sloot premie wil betalen en wat in GME ziet dan is dit een scenario dat je kunt toepassen.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is dan hoogstwaarschijnlijk geen speculeren door deze partij.
Wat is de veiligste en waarschijnlijk goedkoopste manier om aan 20mil aandelen te komen van een zeer volatiel aandeel waarbij een groot deel van de aandeelhouders het mantra "hold" heeft?
Je koopt opties en legt op die manier je prijs per aandeel vast.
Wanneer je de expiration date nadert en het aandeel staat lager dan je strike, dan koop je gewoon aandelen op de open markt, maar omdat het er zoveel zijn zal de prijs over je strike heen gaan. Vanaf dat moment begin je gewoon met het exercisen van je opties om zo aan je aandelen te komen.
Prijs kan wat jou betreft naar 100 dollar gaan omdat de MM op de open markt aandelen moet kopen om jou je aandelen te kunnen geven, maar dat boeit jou niks, je hebt een vaste prijs van 20. Great success!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |