abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 07:56:26 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_204868120
Een Franse rechter heeft een streep gezet door het besluit van de stad Grenoble om boerkini’s in gemeentelijke zwembaden toe te staan. Minister van Binnenlandse Zaken Gerald Darmanin, die vindt dat religieuze kwesties niet thuishoren op openbare plekken, noemde de uitspraak op Twitter 'uitstekend nieuws'.



De gemeenteraad van de zuidoostelijke stad stemde onlangs op voorspraak van de groene burgemeester Eric Piolle in met het toestaan van de religieuze badkleding in zwembaden, tot onvrede van conservatieve en uiterst rechtse politici die een landelijk verbod op het 'islamitische' lichaamsbedekkende badpak in openbare zwembaden willen.

Discriminatie
Organisaties voor moslimrechten vinden op hun beurt dat dit discriminerend is voor islamitische vrouwen en hun vrijheid beknot.

Darmanin wees op een recente wet tegen 'islamitisch separatisme' die neutraliteit voor publieke diensten voorschrijft, waar ook de bestuursrechter zich op beroept. De minister is bang dat het 'secularisme' wordt ondermijnd.

Symbool van onderdrukking
Frankrijk staat sowieso bekend om zijn strikte scheiding van religie en staat. Boerkini’s worden door veel Fransen gezien als een symbool van onderdrukking.

De kwestie houdt Grenoble al jaren bezig. Zo besloot het gemeentebestuur in 2019 twee zwembaden te sluiten na een initiatief van een mensenrechtengroepering om een aantal moslima's in boerkini een duik te laten nemen. Ook op andere plekken in Zuid-Frankrijk zorgden pogingen van burgemeesters de boerkini in de ban te doen voor ophef.

https://www.msn.com/nl-nl(...)42f683c309d5592d702d

Ik dacht dat Marie le Pen de verkiezingen had verloren. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 26 mei 2022 @ 08:07:26 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_204868159
Het lijken wel smurfen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 26 mei 2022 @ 08:07:59 #3
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204868162
Een stichting voor moslim rechten heeft zowieso geen bestaansrecht. Als je voor rechten strijdt zoals de onderdrukking van vrouwen, homo's en alles wat ze niet aan staat. Verbieden en opdoeken die partijen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 08:08:47 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204868166
Wat een achterlijk land is Frankrijk op sommige punten :( Wat is het probleem van een boerkini? Laat een vrouw in boerkini ook lekker genieten van het zwembad :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 26 mei 2022 @ 08:09:23 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204868167
Belachelijk besluit. Bekrompen land.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204868193
Flauwekul besluit. Moeten ze toch zelf weten?



Staat best leuk.

En dit is toch ook geen probleem?



Of dikke naakte bejaarden op een nudistenstrand? :{
pi_204868205
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:17 schreef laforest het volgende:
Flauwekul besluit. Moeten ze toch zelf weten?

[ afbeelding ]

Staat best leuk.

En dit is toch ook geen probleem?

[ afbeelding ]

Of dikke naakte bejaarden op een nudistenstrand? :{
Naturistenstrand Laforest.
pi_204868215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:20 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Naturistenstrand Laforest.
Nee, ik heb het over nudisten, niet over naturisten.
pi_204868260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:22 schreef laforest het volgende:

[..]
Nee, ik heb het over nudisten, niet over naturisten.
Ok. Samengevoegd: Naaktrecreatie. Komt/kwam veel voor in Frankrijk en Zweden.
Anyway. Frankrijk is gewoon klaar met moslims en hun vrouwenonderdrukking. Gaat om de symboliek. Ik geef ze groot gelijk.
pi_204868287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:27 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ok. Samengevoegd: Naaktrecreatie. Komt/kwam veel voor in Frankrijk en Zweden.
Anyway. Frankrijk is gewoon klaar met moslims en hun vrouwenonderdrukking. Ik geef ze groot gelijk.
Dus je kleren aanhouden om te zwemmen (gezond tegen de zon/huidkanker) is dus onderdrukking, dus dan is naaktrecreatie uitbuiting van vrouwen?

:{
pi_204868316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Dus je kleren aanhouden om te zwemmen (gezond tegen de zon/huidkanker) is dus onderdrukking, dus dan is naaktrecreatie uitbuiting van vrouwen?

:{
Het zit nogal diep bij de fransen. Air France flight attendants moesten hoofddoekjes gaan dragen op vluchten naar Saoedi Arabië. Deden ze niet, nee, gewoon die vluchten afgeschaft. Het gaat Frankrijk puur en alleen om de symboliek van onderdrukking. Ik sta 100% achter Frankrijk in deze.
pi_204868321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Dus je kleren aanhouden om te zwemmen (gezond tegen de zon/huidkanker) is dus onderdrukking, dus dan is naaktrecreatie uitbuiting van vrouwen?

:{
Naaktrecreatie gebeurt vrijwillig, dat kan toch geen uitbuiting zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204868353
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:17 schreef laforest het volgende:
Flauwekul besluit. Moeten ze toch zelf weten?

[ afbeelding ]

Staat best leuk.

En dit is toch ook geen probleem?

[ afbeelding ]

Of dikke naakte bejaarden op een nudistenstrand? :{
met die onderste kom je 99% van de Franse zwembaden niet in.

om hygiënische redenen mag je er alleen in met zo een ballenknijper. een standaard zwembroek zoals wij die in NL kennen is al verboden.
pi_204868357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:37 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Naaktrecreatie gebeurt vrijwillig, dat kan toch geen uitbuiting zijn.
En iedere Islamitische vrouw wordt gedwongen een burkini te dragen? :Z

Dat is ook een keuze. Vaak genoeg met moslima's naar het strand geweest. Had er 1 een keer een burkini aan, de rest niet. Keuze.
pi_204868415
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:43 schreef laforest het volgende:

[..]
En iedere Islamitische vrouw wordt gedwongen een burkini te dragen? :Z

Dat is ook een keuze. Vaak genoeg met moslima's naar het strand geweest. Had er 1 een keer een burkini aan, de rest niet. Keuze.
Als dat een keuze is dan zouden ze ook geen moeite moeten hebben met dat boerkini verbod, dus dan zou er geen probleem moeten zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 08:52:51 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204868427
quote:
Organisaties voor moslimrechten vinden op hun beurt dat dit discriminerend is voor islamitische vrouwen en hun vrijheid beknot.
Over ironie gesproken…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204868436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Als dat een keuze is dan zouden ze ook geen moeite moeten hebben met dat boerkini verbod, dus dan zou er geen probleem moeten zijn.
:?

Juist wel, je ontneemt een keuze, dus een vrijheid.
pi_204868442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:42 schreef Shotty het volgende:

[..]
met die onderste kom je 99% van de Franse zwembaden niet in.

om hygiënische redenen mag je er alleen in met zo een ballenknijper. een standaard zwembroek zoals wij die in NL kennen is al verboden.
Zwembaden? Ik schreef strand. :')
pi_204868470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:53 schreef laforest het volgende:

[..]
:?

Juist wel, je ontneemt een keuze, dus een vrijheid.
In Frankrijk mag je ook niet zelf weten wat voor zwembroek je aan mag doen in het zwembad.

Dan maak je de keuze "pas ik mijn zwembroek aan, of ga ik helemaal niet zwemmen."

Dat is nu eenmaal zo. :)

Zo werken wel meer dingen in deze wereld.
:
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker donderdag 26 mei 2022 @ 09:03:06 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204868494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:07 schreef T-zooi het volgende:
Een stichting voor moslim rechten heeft zowieso geen bestaansrecht. Als je voor rechten strijdt zoals de onderdrukking van vrouwen, homo's en alles wat ze niet aan staat. Verbieden en opdoeken die partijen.
:+
pi_204868512
quote:
84s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:08 schreef Starhopper het volgende:
Wat een achterlijk land is Frankrijk op sommige punten :( Wat is het probleem van een boerkini? Laat een vrouw in boerkini ook lekker genieten van het zwembad :)
Ja hoor mevrouw vindt het weer achterlijk :') Ik kwam vroeger met een lange zwembroek al niet het zwembad in op vakantie in Frankrijk, maar daar hoorde je niemand over klagen. Dan heb je er lui tussen zitten die eigenlijk volledig bepakt willen zwemmen en worden mensen verontwaardigd. Ga je zorgen maken om die arme onderdrukte vrouwen die in boerka's of boerkini's moeten lopen. Niemand draagt dit voor de lol.
Facts don't care about your feelings
pi_204868519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:53 schreef laforest het volgende:

[..]
:?

Juist wel, je ontneemt een keuze, dus een vrijheid.
Zelfmoord is ook illegaal.

Mensen die niet helder zijn nemen we ook in bescherming.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204868526
quote:
84s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:08 schreef Starhopper het volgende:
Wat een achterlijk land is Frankrijk op sommige punten :( Wat is het probleem van een boerkini? Laat een vrouw in boerkini ook lekker genieten van het zwembad :)
Leuke troll weer.
pi_204868539
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zelfmoord is ook illegaal.

Mensen die niet helder zijn nemen we ook in bescherming.
Zelfmoord is illegaal als jij eigendom van de staat of God bent. :')

Hoe ga je iemand bestraffen die daadwerkelijk zelfmoord heeft gepleegd?

Verder ook irrelevant voor deze discussie.
pi_204868568
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:08 schreef laforest het volgende:

[..]
Zelfmoord is illegaal als jij eigendom van de staat of God bent. :')

Hoe ga je iemand bestraffen die daadwerkelijk zelfmoord heeft gepleegd?

Verder ook irrelevant voor deze discussie.
Bepaal jij niet wat relevant is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204868586
De overheid maakt non stop beleid waarbij ze gedrag nudgen en effectief vinden dat mensen de verkeerde keuzes maken. En met verboden zeggen ze zelfs dat jouw autonomie mbt keuzes maken gewoon fout is en je een soort van incapabel bent als je keuze X zou willen maken.

Heel anti liberaal, "maar om de bevolking te beschermen"

Je moet geen entiteiten ondersteunen die vrouwen effectief aan de samenleving onttrekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204868593
Van die verplichte zwemkleding in zwembaden wist ik niet eens. Ik zwem louter in rivieren, meren en de zee lol.
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:47:09 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204868930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:22 schreef laforest het volgende:

[..]
Nee, ik heb het over nudisten, niet over naturisten.
Wat is het verschil?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204869082
En in sommige landen mag je alleen met een badmuts op je hoofd zwemmen dus. Helaas regels zijn regels.
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:06:31 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204869097
Moeten zij weten.
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:10:05 #31
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204869132
Ze zullen in Afghanistan ook wel zwembaden hebben , goede reis :W
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')