abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210883114
Ik heb hem aan de oplader liggen. Geen idee hoe vol hij is en aangezien ik zometeen 2 hoodies wil knippen, wil ik wel dat hij alles kan gaan doen. Hoe lang gaat de accu gemiddeld mee?
pi_210883120
Rolmes doe ik niks mee. Ik heb hem momenteel ook uitgeleend.
pi_210888972
Een elektrische schaar? Dat moet ik even Googlen :D
pi_210894515
Alpenfleece was nog geen succes. Of ik moet wennen aan de schaar?
pi_210894686
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 17:46 schreef Brokkel het volgende:
Alpenfleece was nog geen succes. Of ik moet wennen aan de schaar?
Ik heb toen nicky veloers geknipt, vond het ook een vreemd gevoel
We have far more in common than that which devides us..
pi_210897909
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb toen nicky veloers geknipt, vond het ook een vreemd gevoel
Op filmpjes gaat het veel sneller. Ik vond het niet altijd soepel gaan. Volgende keer maar eens proberen met katoen of tricot.
pi_210897952
1 hoodie af, die voor de puber. Ik twijfel nog over de zak voorop. Ik vind het wel fijn als een hoodie dat heeft. Nou ja, ik kan er nog even over nadenken.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:08:12 #233
388664 crew  Dotteke
pi_210899795
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:57 schreef Brokkel het volgende:
1 hoodie af, die voor de puber. Ik twijfel nog over de zak voorop. Ik vind het wel fijn als een hoodie dat heeft. Nou ja, ik kan er nog even over nadenken.
Aan je puber vragen wat hij/zij wil
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_210902610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 07:08 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Aan je puber vragen wat hij/zij wil
Zij wil geen zak, maar voor mezelf wil ik dat misschien wel ;-)
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:16:51 #235
388664 crew  Dotteke
pi_210902634
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:14 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Zij wil geen zak, maar voor mezelf wil ik dat misschien wel ;-)
Ook voor haar een zak wil jij of voor jouzelf een zak :P
pi_210902647
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:16 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ook voor haar een zak wil jij of voor jouzelf een zak :P
Nee, zij wil geen. En die is al af, dus die krijgt ook geen meer. Die van mij is voor de helft af en kan nog een zak krijgen.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:19:53 #237
388664 crew  Dotteke
pi_210902661
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:18 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Nee, zij wil geen. En die is al af, dus die krijgt ook geen meer. Die van mij is voor de helft af en kan nog een zak krijgen.
Is altijd wel lekker een zak waar je wat in kan doen.
pi_210902752
Vind ik ook wel, maar ik vind het ook wel een uitdaging om dat ding er goed op te zetten. Ik ga hem eerst eens goed afspelden. Het is alpenfleece, wat dus 3dubbel genaaid moet worden. Dat is echt lastig om mooi te krijgen.
pi_210902756
Vandaar dat ik twijfel. En eenmaal vast (ook al is het met een losse steek, dan is alpenfleece lastig om uit te halen.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:40:14 #240
388664 crew  Dotteke
pi_210902830
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 13:32 schreef Brokkel het volgende:
Vandaar dat ik twijfel. En eenmaal vast (ook al is het met een losse steek, dan is alpenfleece lastig om uit te halen.
Ja dat is een drama. Misschien heeft iemand in het naaitopic ideeen hoe het beste te doen?
  Vis een optie? woensdag 11 oktober 2023 @ 20:06:32 #241
70532 loveli
N
pi_210918734
Kun je het rijgen? Geen ervaring met alpenfleece.
crap in = crap out
pi_210920084
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 20:06 schreef loveli het volgende:
Kun je het rijgen? Geen ervaring met alpenfleece.
Alpenfleece is rotspul wat dat betreft. Heel ruim rijgen lukt misschien wel. Of misschien ga ik wel met magneetjes aan de slag, bedenk ik me nu. Ik heb de zak al klaarliggen, maar ik wil hem er wel op hebben, voordat ik de boord erop naai. Morgen ga ik er weer mee aan de slag,
  woensdag 11 oktober 2023 @ 23:25:23 #243
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_210921059
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 06:54 schreef Aure het volgende:
Een elektrische schaar? Dat moet ik even Googlen :D
Haha ja dar had ik ook :o
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_210939424
Hoodie is af! Mét zak voorop!

Hij is alleen te warm voor nu, haha. Hij is wel heel mooi geworden!
pi_210944230
Wauw, mijn elektrische schaar is echt top! Gaat moeiteloos door 4 lagen gordijnstof!

Er zaten 2 schaarmesjes bij. Misschien zit er verschil tussen de 2. Of het ligt echt aan alpenfleece, maar dit keer ging het dus heel erg goed Ik ben er blij mee!
pi_210987076
Hoi hoi :s)

Ik lees al een tijdje met jullie mee, vooral omdat het zo leuk is om te zien wat jullie allemaal zelf maken. Heb bewondering voor wat ik hier soms voorbij zie komen. Nu heb ik eigenlijk al teveel hobby's, maar iets nieuws leren is ook wel weer een toffe uitdaging en dus ik overweeg een naaimachine te kopen en een cursus te gaan volgen (in die volgorde, als stok achter de deur). Soms zie ik op marktplaats hele mooie, oude Singers voorbij komen. Of laatst vroeg een kennis of ik interesse had in de oude naaimachine van haar moeder. Van die oude dingetjes uit de jaren '70, zeg maar (Singer Mon Ami/Genius Deluxe). Zien er erg schattig uit enzo, maar dat soort machines zijn misschien helemaal niet praktisch om mee te beginnen. Want in Naaimachineland zal de tijd sinds de jaren '70 ook niet stilgestaan hebben... Dus daarom mijn vraag aan jullie:

Wat voor type machine zouden jullie aan een beginner adviseren? Is het per definitie handiger om een nieuw type machine te kopen of moet je juist toeslaan wanneer je een werkend oldtimertje voor weinig op de kop kan tikken?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:51:52 #247
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210987194
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:43 schreef Sodium het volgende:
Hoi hoi :s)

Ik lees al een tijdje met jullie mee, vooral omdat het zo leuk is om te zien wat jullie allemaal zelf maken. Heb bewondering voor wat ik hier soms voorbij zie komen. Nu heb ik eigenlijk al teveel hobby's, maar iets nieuws leren is ook wel weer een toffe uitdaging en dus ik overweeg een naaimachine te kopen en een cursus te gaan volgen (in die volgorde, als stok achter de deur). Soms zie ik op marktplaats hele mooie, oude Singers voorbij komen. Of laatst vroeg een kennis of ik interesse had in de oude naaimachine van haar moeder. Van die oude dingetjes uit de jaren '70, zeg maar (Singer Mon Ami/Genius Deluxe). Zien er erg schattig uit enzo, maar dat soort machines zijn misschien helemaal niet praktisch om mee te beginnen. Want in Naaimachineland zal de tijd sinds de jaren '70 ook niet stilgestaan hebben... Dus daarom mijn vraag aan jullie:

Wat voor type machine zouden jullie aan een beginner adviseren? Is het per definitie handiger om een nieuw type machine te kopen of moet je juist toeslaan wanneer je een werkend oldtimertje voor weinig op de kop kan tikken?
Ik zou juist die oude machines aanraden om mee te beginnen. Veel van de nieuwere modellen in het goedkope segment zijn veel te fragiel. Zwakke motor ook.
Zo'n oude machine heb je veel meer plezier aan.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_210988419
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:51 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ik zou juist die oude machines aanraden om mee te beginnen. Veel van de nieuwere modellen in het goedkope segment zijn veel te fragiel. Zwakke motor ook.
Zo'n oude machine heb je veel meer plezier aan.
:) Dank voor je advies! Zijn er nog 'rode vlaggen' waar je op moet letten bij de oudere modellen? En is het raadzaam om een oudere machine na te laten kijken bij een speciaalzaak alvorens je er mee aan de slag gaat? Of is hier en daar wat olie+afstellen vaak voldoende?
pi_211001847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:02 schreef Sodium het volgende:

[..]
:) Dank voor je advies! Zijn er nog 'rode vlaggen' waar je op moet letten bij de oudere modellen? En is het raadzaam om een oudere machine na te laten kijken bij een speciaalzaak alvorens je er mee aan de slag gaat? Of is hier en daar wat olie+afstellen vaak voldoende?
Ik kreeg die tip ook ooit en kwam toch met een nieuwe 'in het goedkope segment' thuis. Ik had er toen echt te weinig verstand van en zou dus nooit via MP een ouder model kunnen kopen zonder garantie. Ik ging naar de naaimachinewinkel en daar begonnen de stevige, goede tweedehandsmodellen bij het dubbele van mijn budget. Ik vond ¤300,00 namelijk best al wel een bedrag voor een machine waarvan ik nog niet wist of ik het wel wat zou vinden.
Ik kwam thuis met een Husqvarna van rond de ¤300,00. Deze beviel erg goed. Een paar jaar later (toen ik wist dat ik het leuk vond), heb ik een Pfaff gekocht. Als je bij de dealer een tweedehands machine voor een goede prijs kan krijgen, dan zou ik zeggen doen!
pi_211001869
Ik heb een te cute babybroekje gemaakt. Foto volgt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')