Ik heb toen nicky veloers geknipt, vond het ook een vreemd gevoelquote:Op maandag 9 oktober 2023 17:46 schreef Brokkel het volgende:
Alpenfleece was nog geen succes. Of ik moet wennen aan de schaar?
Op filmpjes gaat het veel sneller. Ik vond het niet altijd soepel gaan. Volgende keer maar eens proberen met katoen of tricot.quote:Op maandag 9 oktober 2023 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb toen nicky veloers geknipt, vond het ook een vreemd gevoel
Aan je puber vragen wat hij/zij wilquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:57 schreef Brokkel het volgende:
1 hoodie af, die voor de puber. Ik twijfel nog over de zak voorop. Ik vind het wel fijn als een hoodie dat heeft. Nou ja, ik kan er nog even over nadenken.
Zij wil geen zak, maar voor mezelf wil ik dat misschien wel ;-)quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 07:08 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Aan je puber vragen wat hij/zij wil
Ook voor haar een zak wil jij of voor jouzelf een zakquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:14 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Zij wil geen zak, maar voor mezelf wil ik dat misschien wel ;-)
Nee, zij wil geen. En die is al af, dus die krijgt ook geen meer. Die van mij is voor de helft af en kan nog een zak krijgen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:16 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ook voor haar een zak wil jij of voor jouzelf een zak
Is altijd wel lekker een zak waar je wat in kan doen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:18 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Nee, zij wil geen. En die is al af, dus die krijgt ook geen meer. Die van mij is voor de helft af en kan nog een zak krijgen.
Ja dat is een drama. Misschien heeft iemand in het naaitopic ideeen hoe het beste te doen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:32 schreef Brokkel het volgende:
Vandaar dat ik twijfel. En eenmaal vast (ook al is het met een losse steek, dan is alpenfleece lastig om uit te halen.
Alpenfleece is rotspul wat dat betreft. Heel ruim rijgen lukt misschien wel. Of misschien ga ik wel met magneetjes aan de slag, bedenk ik me nu. Ik heb de zak al klaarliggen, maar ik wil hem er wel op hebben, voordat ik de boord erop naai. Morgen ga ik er weer mee aan de slag,quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:06 schreef loveli het volgende:
Kun je het rijgen? Geen ervaring met alpenfleece.
Haha ja dar had ik ookquote:Op maandag 9 oktober 2023 06:54 schreef Aure het volgende:
Een elektrische schaar? Dat moet ik even Googlen
Ik zou juist die oude machines aanraden om mee te beginnen. Veel van de nieuwere modellen in het goedkope segment zijn veel te fragiel. Zwakke motor ook.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:43 schreef Sodium het volgende:
Hoi hoi![]()
Ik lees al een tijdje met jullie mee, vooral omdat het zo leuk is om te zien wat jullie allemaal zelf maken. Heb bewondering voor wat ik hier soms voorbij zie komen. Nu heb ik eigenlijk al teveel hobby's, maar iets nieuws leren is ook wel weer een toffe uitdaging en dus ik overweeg een naaimachine te kopen en een cursus te gaan volgen (in die volgorde, als stok achter de deur). Soms zie ik op marktplaats hele mooie, oude Singers voorbij komen. Of laatst vroeg een kennis of ik interesse had in de oude naaimachine van haar moeder. Van die oude dingetjes uit de jaren '70, zeg maar (Singer Mon Ami/Genius Deluxe). Zien er erg schattig uit enzo, maar dat soort machines zijn misschien helemaal niet praktisch om mee te beginnen. Want in Naaimachineland zal de tijd sinds de jaren '70 ook niet stilgestaan hebben... Dus daarom mijn vraag aan jullie:
Wat voor type machine zouden jullie aan een beginner adviseren? Is het per definitie handiger om een nieuw type machine te kopen of moet je juist toeslaan wanneer je een werkend oldtimertje voor weinig op de kop kan tikken?
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik zou juist die oude machines aanraden om mee te beginnen. Veel van de nieuwere modellen in het goedkope segment zijn veel te fragiel. Zwakke motor ook.
Zo'n oude machine heb je veel meer plezier aan.
Ik kreeg die tip ook ooit en kwam toch met een nieuwe 'in het goedkope segment' thuis. Ik had er toen echt te weinig verstand van en zou dus nooit via MP een ouder model kunnen kopen zonder garantie. Ik ging naar de naaimachinewinkel en daar begonnen de stevige, goede tweedehandsmodellen bij het dubbele van mijn budget. Ik vond ¤300,00 namelijk best al wel een bedrag voor een machine waarvan ik nog niet wist of ik het wel wat zou vinden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:02 schreef Sodium het volgende:
[..]Dank voor je advies! Zijn er nog 'rode vlaggen' waar je op moet letten bij de oudere modellen? En is het raadzaam om een oudere machine na te laten kijken bij een speciaalzaak alvorens je er mee aan de slag gaat? Of is hier en daar wat olie+afstellen vaak voldoende?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |