Belgie is toch een beetje het Wuhan van Europa nuquote:The Czech Republic detected its first case of monkeypox on Tuesday in a woman returning from a festival in Belgium, officials said on Tuesday.
quote:Orthopoxvirus is a genus of viruses in the family Poxviridae and subfamily Chordopoxvirinae. Vertebrates, including mammals and humans, and arthropods serve as natural hosts. There are 12 species in this genus. Diseases associated with this genus include smallpox, cowpox, horsepox, camelpox, and monkeypox.[1][2] The most widely known member of the genus is Variola virus, which causes smallpox. It was eradicated globally by 1977, through the use of Vaccinia virus as a vaccine. The most recently described species is the Alaskapox virus, first isolated in 2015.[3]
Dat had ik inderdaad ook gelezen dat je via voorwerpen ook besmet kan raken. Ja, via dat wondvocht dat op voorwerpen terecht komt. Om precies te zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wie weet heeft die wel flink wat mensen besmet. Er wordt wel gezegd dat voor besmetting intensief (seksueel) contact vereist is maar in Nigeria wordt de mensen opgedragen geen oppervlakten aan te raken als iemand met monkeypox het aangeraakt zou kunnen hebben. Als wondvocht uit de zweren de besmetting overbrengt is er echt geen intensief contact nodig maar kan besmetting via oppervlakten gebeuren. Bijvoorbeeld een deurklink of bel kan dan zo maar een superspreader zijn
Deze planeet is overigens helemaal niet berekend op het heen en weer gereis van een soort zoals de mens nu doet. Dat heen en weer gereis verstoort het natuurlijk evenwicht in plagen en ziektes wat er miljarden jaren is geweest
Ik wil geen paniek zaaien maar dit kan wel eens lastiger worden dan covid waarbij je in de buurt van de besmetter moet zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat had ik inderdaad ook gelezen dat je via voorwerpen ook besmet kan raken. Ja, via dat wondvocht dat op voorwerpen terecht komt. Om precies te zijn.
Ik dacht even "was je handen stuk."
Ja, dat denk ik ook, vooral omdat (bijna) niemand zich nu nog aan eventuele maatregelen gaat houden.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wil geen paniek zaaien maar dit kan wel eens lastiger worden dan covid waarbij je in de buurt van de besmetter moet zijn geweest.
Aan de andere kant, dan heeft winkelwagentjes poetsen en alcohol-gel dan weer wel nut.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik wil geen paniek zaaien maar dit kan wel eens lastiger worden dan covid waarbij je in de buurt van de besmetter moet zijn geweest.
quote:Affenpocken-Alarm in NRW!
Wie die Stadt Köln (NRW) am Dienstag mitteilte, wurden neue Affenpocken-Fälle registriert.
Dat lijkt me wel ja. Je wil toch even de monkeypuss op de handvaten neutraliserenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant, dan heeft winkelwagentjes poetsen en alcohol-gel dan weer wel nut.
Straks is het echt nodig en dan doet niemand het meer.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant, dan heeft winkelwagentjes poetsen en alcohol-gel dan weer wel nut.
Affengeil.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:36 schreef the-eye het volgende:
3 nieuwe gevallen en één mogelijke bij onze oosterburen @:myShizzle
https://www.derwesten.de/(...)lle-id235440717.html
[..]
Begint flink te worden zo, ook lijkt het erop als je het zo leest dat handschoenen aan beter zal werken dan mondkapjes.quote:
Doe dat dan ook niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 16:16 schreef the-eye het volgende:
[..]
Maar welke groep is dan bovengemiddeld kwetsbaar?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 14:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als blijkt dat een bepaalde groep bovengemiddeld kwetsbaar is dan wil je dat toch weten?
Dus stel, jij bent homo en ze staan voor je deur om je te waarschuwen. Dan zou jij reageren met bijvoorbeeld: 'Oh! Dus je zegt dat alle homo's vies zijn he!' Of iets anders wat de hele discussie dood zou slaan en een andere richting op zou sturen?
Mensen die (onbeschermd) anale seks hebben.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar welke groep is dan bovengemiddeld kwetsbaar?
Ik snap sowieso niet waarom er nog mensen zijn die onbeschermde seks hebben in deze tijd.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mensen die (onbeschermd) anale seks hebben.
Alsof we niet allemaal wel eens sex hebben, dus gevaarlijk voor iedereen. Het is kwestie van wisselende contacten, maar gewoon sex, niet eens kontsex (en dat doen genoeg hetero's ook).quote:Op dinsdag 24 mei 2022 15:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Alsof cultuur of gewoonten bineen een bepaalde groep geen enkele rol speelt.
Dat zijn er nogal wat in Nederland of wil je beweren dat alleen homo's dat doen?quote:Op dinsdag 24 mei 2022 17:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mensen die (onbeschermd) anale seks hebben.
Omdat het lekkerder is. Als je getrouwd bent en 'geholpen' dan is het erg fijn. Daarnaast is het ook nog eens de manier om kinderen te maken, mocht je dat nog niet weten.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom er nog mensen zijn die onbeschermde seks hebben in deze tijd.
Doe niet zo denigrerend, het ging overduidelijk over onbeschermde wisselende contacten.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Omdat het lekkerder is. Als je getrouwd bent en 'geholpen' dan is het erg fijn. Daarnaast is het ook nog eens de manier om kinderen te maken, mocht je dat nog niet weten.
Volgens mij zijn de meeste gevallen in Europa toch echt te herleiden naar onder het mom van "pride" georganiseerde orgiefestivals voor homo's. Wel even iets anders dan "wel eens sex hebben".quote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof we niet allemaal wel eens sex hebben, dus gevaarlijk voor iedereen. Het is kwestie van wisselende contacten, maar gewoon sex, niet eens kontsex (en dat doen genoeg hetero's ook).
Het is echt niet zo lastig hoor.
Als iedereen beschermde seks heeft krijgen we geen nakomelingen meerquote:Op dinsdag 24 mei 2022 18:02 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom er nog mensen zijn die onbeschermde seks hebben in deze tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |