Belkinquote:Op woensdag 3 augustus 2022 23:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,
Heeft iemand ervaring met een fijne MagSafe autolader?
Waarom wil je van iCloud naar google migreren?quote:Op maandag 15 augustus 2022 12:53 schreef DaMook het volgende:
Of is het makkelijker alles naar google te migreren ?
Nice man, de volgende MacBook gaat voor mij een MacBook Air of MacBook Pro 14” zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:21 schreef RoW_0 het volgende:
Ben ik blij dat ik even heb gewacht met aanschaf van M2 MBA. Naast 150 EUR studentenkorting ook nog eens free 150 EUR giftcard. Naast student ook nog eens ondernemer dus btw terug
Nicer! Ik ben niet echt op de hoogte. Ik zie nu dat er een ook idd een MBP 14" is. Ik ga mij nu verdiepen wat ik het beste kan kiezen. Ik heb eigenlijk wel één eis: windows erop.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:27 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nice man, de volgende MacBook gaat voor mij een MacBook Air of MacBook Pro 14” zijn.
2023 of 2024 denk ik.
Sinds de M chips is het niet meer mogelijk native 'standaard' Windows te draaien, zoals eerder op x86 wel kon. Als je Windows als primaire / enige OS wilt draaien is een MBA dus niet de beste keus. Als je af en toe met Windows wilt werken kan het via Parallels, maar dat blijft een VM met de ARM versie van Windows, die niet alle software kan draaienquote:Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nicer! Ik ben niet echt op de hoogte. Ik zie nu dat er een ook idd een MBP 14" is. Ik ga mij nu verdiepen wat ik het beste kan kiezen. Ik heb eigenlijk wel één eis: windows erop.
Dank voor de input en bevestiging. Wel lees ik dat ze ermee bezig zijn! Maar ja, als Parallels goed werkt dan ben ik ook blij. Af en toe wel leuk om xbox game pass aan te zetten in de bieb.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Sinds de M chips is het niet meer mogelijk native 'standaard' Windows te draaien, zoals eerder op x86 wel kon. Als je Windows als primaire / enige OS wilt draaien is een MBA dus niet de beste keus. Als je af en toe met Windows wilt werken kan het via Parallels, maar dat blijft een VM met de ARM versie van Windows, die niet alle software kan draaien
https://machow2.com/windows-on-m1-mac/
heb je een specifieke reden voor windows?quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nicer! Ik ben niet echt op de hoogte. Ik zie nu dat er een ook idd een MBP 14" is. Ik ga mij nu verdiepen wat ik het beste kan kiezen. Ik heb eigenlijk wel één eis: windows erop.
Ik vind Windows overall een betere besturingssysteem. Je kan gewoon meer. En dat is een feit. Denk aan gaming.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
heb je een specifieke reden voor windows?
Als je gaming belangrijk vind zou ik geen Mac nemenquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:09 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik vind Windows overall een betere besturingssysteem. Je kan gewoon meer. En dat is een feit. Denk aan gaming.
Nooit iets van gemerkt.quote:iOS is geweldig, maar Mac OS vond ik eigenlijk nooit zo. Na iedere update werd het trager, dat is best wel bullshit van Apple (al zette ik alle mooie functies uit).
Sorry? Ik begrijp niet wat hier het probleem is, bedoel je dat sommige cameras geen ondersteuning leveren voor MacOS? Dat ligt niet echt aan MacOS.quote:Even iets technisch doen zoals een ipcam configureren kan nooit bij macos, want er is gewoon geen support.
Natuurlijk is dit flauwekul. Want Windows werkt het best op een macbook.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je gaming belangrijk vind zou ik geen Mac nemen
Ik heb overigens mijn vorige post aangevuld.quote:[..]
Nooit iets van gemerkt.
[..]
Sorry? Ik begrijp niet wat hier het probleem is, bedoel je dat sommige cameras geen ondersteuning leveren voor MacOS? Dat ligt niet echt aan MacOS.
Eerste hit op google
https://www.c-mor.de/vide(...)-mor-mac-os-software
Ik gebruik Macos prive en zakelijk windows & Linuxquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik heb overigens mijn vorige post aangevuld.
Tsja, je kan wel in de mac os defence club vallen. Maar ik ga zéker niet met 2 laptops rondlopen.
Eerste hit googleresultaten zegt natuurlijk helemaal niets. Als iemand kan googlen dan ben ik het wel. Maar ik ben het zat om iedere keer workarounds te verzinnen voor randapparatuur die enkel Windows support hebben buitenshuis.
MacBook Pro 14” heeft een wat betere chip.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:30 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Reageer dan eens op de stuk dat ik geen hoorcolleges kan kijken op mijn 3x fresh geformatteerde macbook pro dan? Geen enkele movieplayer die gratis was ondersteunde audio en video afspelen tegelijkertijd. Als ik geen eens fatsoenlijk onderwijs kan volgens omdat ik geen .mp4 bestand kan afspelen op een macbook, dan is het voor mij eens zuur as fuck.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik gebruik Macos prive en zakelijk windows & Linux
Windows heeft zeker voordelen maar is zeker niet beter, gaming is een belangrijke voor veel mensen. Maar er wordt ook veel onzin verteld. Het zal mij verder jeuken wat mensen willen gebruiken.
Als bepaalde randapparatuur alleen windows ondersteund, dan is dat geen MacOS probleem, dat is een issue dat veroorzaakt wordt door de leverancier van die randapparatuur.
Nicer, ik ben om denk ik. Prijsverschil is nihil.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:23 schreef DKUp het volgende:
[..]
MacBook Pro 14” heeft een wat betere chip.
-Scherm is beter (MiniLED en Promotion) en groter
-Meer ports (HDMI, SD en extra USB-C)
-Betere speakers
-Ventilator (koeling)
Windows kan op allebei.
https://www.apple.com/nl/(...)ir-M2,MacBook-Pro-14
MacBook Air M2 is een prima ding hoor overigens. Alleen is de Pro 14” in bijna alles beter. M2 met 8GB RAM en 256GB is slechter dan de MacBook Air M1 qua performance. Design van de MacBook Air M2 is wel het mooist.
Je opleiding had natuurlijk ook gewoon via Youtube kunnen streamen als het een richting gaat, of via MS Teams, Webex van Cisco, als het interactief moet zijn, standaard oplossingen binnen het bedrijfsleven kiezen.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:24 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Reageer dan eens op de stuk dat ik geen hoorcolleges kan kijken op mijn 3x fresh geformatteerde macbook pro dan? Geen enkele movieplayer die gratis was ondersteunde audio en video afspelen tegelijkertijd. Als ik geen eens fatsoenlijk onderwijs kan volgens omdat ik geen .mp4 bestand kan afspelen op een macbook, dan is het voor mij eens zuur as fuck.
Je moet wel weten dat de Pro wat groter, dikker en zwaarder is. Voor de rest wel de betere laptop.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:25 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Nicer, ik ben om denk ik. Prijsverschil is nihil.
Ik zou ook voor de M1 14" pro kiezen boven de M2 Air of Proquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:33 schreef DKUp het volgende:
[..]
Je moet wel weten dat de Pro wat groter, dikker en zwaarder is. Voor de rest wel de betere laptop.
Sorry hoor, maar jij weet écht niet waar je het over hebt. Ik denk dat jij geen verstand hebt van computers, laat staan hoe de wereld in elkaar steekt. Alsof ik de universiteit iets kan verwijten, mafkees.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je opleiding had natuurlijk ook gewoon via Youtube kunnen streamen als het een richting gaat, of via MS Teams, Webex van Cisco, als het interactief moet zijn, standaard oplossingen binnen het bedrijfsleven kiezen.
Als jou opleiding kiest voor een Windows Only oplossing, kan je dat hun verwijten
Hier spelen trouwens MP4 prima via quicktime player als ook op Final Video Player
Joaaa, heb nu een MBP late 2013 met eerste retina scherm. Fucking brick!quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:33 schreef DKUp het volgende:
[..]
Je moet wel weten dat de Pro wat groter, dikker en zwaarder is. Voor de rest wel de betere laptop.
Nee, ik werk pas sinds begin jaren 90 in de IT en Telecommunicatie, en studeerde AI, bouw geografisch redundante datacenters, doe insourcing en outsourcing van multinationals, zet nieuwe organisaties op, implementeer netwerken.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:40 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij weet écht niet waar je het over hebt. Ik denk dat jij geen verstand hebt van computers, laat staan hoe de wereld in elkaar steekt. Alsof ik de universiteit iets kan verwijten, mafkees.
Wellicht moet je gewoon duidelijk beschrijven wat het issue is, alle players die ik hier op mijn mac heb spelen MP4 bestanden, Final Cut en Davinci verwerken het ook.quote:Goed lezen wat ik zeg heeeeeee: 2 mp4 bestanden tegelijkertijd. 2. Niet zomaar wat typen op het internet heeeee. Eerst lezen heeeee.
De heeeeee mag je lezen in het Huisbaas Bob's.
the plot thickens.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:45 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
MBP late 2013 met eerste retina scherm.
Als je iets meer kan uitgeven helemaal inderdaad.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zou ook voor de M1 14" pro kiezen boven de M2 Air of Pro
Hier de 2016 of 2017 13” Pro Retina Base. Maakt kabaal en langzaamquote:Op maandag 15 augustus 2022 16:45 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Joaaa, heb nu een MBP late 2013 met eerste retina scherm. Fucking brick!
Ah, probleem gevonden: een boomer die decennialang hetzelfde roept. Een casettebandje op repeat. Je bent niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Ooit gehoord van Apple Silicon bijvoorbeeld?quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik werk pas sinds begin jaren 90 in de IT en Telecommunicatie, en studeerde AI, bouw geografisch redundante datacenters, doe insourcing en outsourcing van multinationals, zet nieuwe organisaties op, implementeer netwerken.
[..]
Wellicht moet je gewoon duidelijk beschrijven wat het issue is, alle players die ik hier op mijn mac heb spelen MP4 bestanden, Final Cut en Davinci verwerken het ook.
Mag ik vragen wat jij studeert?
Net even getest, mijn iMac (2013) kan gewoon 2 (of meer) mp4-bestanden tegelijkertijd afspelen met de standaard QuickTime player.quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:40 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Goed lezen wat ik zeg heeeeeee: 2 mp4 bestanden tegelijkertijd.
Ah, ja, meester in de rechten, dan zal je moeten weten wat een argument is.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:00 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ah, probleem gevonden: een boomer die decennialang hetzelfde roept. Een casettebandje op repeat. Je bent niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Ooit gehoord van Apple Silicon bijvoorbeeld?
Klinkt allemaal leuk hoor, zo'n naar hoog geklommen MBO curriculum vitae. Maar jij mag mij over zes maanden meester in de rechten noemenDaar leren wij om te lezen. Misschien ook wat voor jou? En nu even stil zijn, niemand vroeg wat je doet. Maar feit blijft dat je niet zoveel weet. Dat geeft ook niet. Maar niet doen alsof het altijd aan de user ligt.
Maar hij is straks wel meester in de rechten, die niet in staat is een inhoudelijke beschrijving van een issue te geven en inhoudelijk te antwoorden op een argumentatie.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Net even getest, mijn iMac (2013) kan gewoon 2 (of meer) mp4-bestanden tegelijkertijd afspelen met de standaard QuickTime player.
Ook in sync? Alsof het één bestand is? Dus als je de ene pauzeert dan de andere ook stopt? Dit komt omdat de hoorcolleges audio en video aparte bestanden zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Net even getest, mijn iMac (2013) kan gewoon 2 (of meer) mp4-bestanden tegelijkertijd afspelen met de standaard QuickTime player.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:05 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ook in sync? Alsof het één bestand is? Dus als je de ene pauzeert dan de andere ook stopt? Dit komt omdat de hoorcolleges audio en video aparte bestanden zijn.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar hij is straks wel meester in de rechten, die niet in staat is een inhoudelijke beschrijving van een issue te geven en inhoudelijk te antwoorden op een argumentatie.
Lekker janken omdat ik Windows prefereer boven Mac OS. En dat noemt zichzelf een IT'er. Guess what, ik ben ook IT'er met 2 degree's. Wat wil je nou precies zeggen eigenlijk? Alsof ik de infrastructuur van een universiteit kan aanpassen, sukkel.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Maar hij is straks wel meester in de rechten, die niet in staat is een inhoudelijke beschrijving van een issue te geven en inhoudelijk te antwoorden op een argumentatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met lezen heb je ook een probleem.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:08 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
[..]
Lekker janken omdat ik Windows prefereer boven Mac OS. En dat noemt zichzelf een IT'er. Guess what, ik ben ook IT'er met 2 degree's. Wat wil je nou precies zeggen eigenlijk? Alsof ik de infrastructuur van een universiteit kan aanpassen, sukkel.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik gebruik Macos prive en zakelijk windows & Linux
Windows heeft zeker voordelen maar is zeker niet beter, gaming is een belangrijke voor veel mensen. Maar er wordt ook veel onzin verteld. Het zal mij verder jeuken wat mensen willen gebruiken.
Als bepaalde randapparatuur alleen windows ondersteund, dan is dat geen MacOS probleem, dat is een issue dat veroorzaakt wordt door de leverancier van die randapparatuur.
quote:Op maandag 15 augustus 2022 18:19 schreef XL het volgende:
Toch mooi, dit soort rare windows fanboys zijn meer iets voor deel 1 van deze reeks. 20 jaar geleden, toen apple wel al veel beter was, maar veel minder bekend was dat het echt waar was
Beast.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:42 schreef XL het volgende:
Interessant topic.
Ik ben nerd en werk op Apple![]()
Uhh, dat denk ik niet. Maar VLC voor Windows kan dat dus wel en die Mac-versie niet? Prima dan.quote:Op maandag 15 augustus 2022 17:05 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ook in sync? Alsof het één bestand is? Dus als je de ene pauzeert dan de andere ook stopt? Dit komt omdat de hoorcolleges audio en video aparte bestanden zijn.
ffmpeg says hi!quote:
Yep, raar he.quote:Op maandag 15 augustus 2022 18:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar VLC voor Windows kan dat dus wel en die Mac-versie niet? Prima dan.
quote:
Topic kwam vet laat. Kocht in 99 mijn eerste computer. Een imacquote:
Of naar onedrive/microsoft.quote:Op maandag 15 augustus 2022 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom wil je van iCloud naar google migreren?
Mja, dienstverleners maken het je wel makkerlijk te onboarden, maar offboarden is vaak veel lastiger. Das niet alleen voor persoonlijke cloud diensten, ook voor bedrijven.quote:Op maandag 15 augustus 2022 21:22 schreef DaMook het volgende:
[..]
Of naar onedrive/microsoft.
Ik ga van macos naar windows en wil alle contacten documenten agenda enzo overzetten. Google was een tweede vraag, want als het makkelijker is alles daarheen te zetten is het ook goed.
Kans is namelijk dat mijn volgende telefoon ook geen iphone meer is, dus dan moet het toch naar google. Maar voor nu is naar onedrive al goed. Foto's en documenten zijn al gelukt denk ik. Nu contacten en agenda's nog. En icloud mail instellen in outlook lukt ook nog niet echt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |