abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 1 juni 2022 @ 17:46:11 #26
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204934314
Gefeliciteerd! Mooie vent!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204934790
Gefeliciteerd! Grote vent al O+
pi_204935603
Hier ook een zindelijkheidsfrustrafie.
Ik heb dus nog 5 weken en dan gaat ze (1 dagje ;) ) wennen op school en over 11,5 week moet ze echt zindelijk zijn.
Li poept en plast nog niet en luier langer dan 2 minuten uit geeft hier een gil en krijs party, die ze gewoon serieus een half uur kan volhouden.
Tot nu toe: 4 plasjes op een potje sinds januari. En ik weet, de jongens waren ook echt laat en binnen een dag volledig dag en nacht zindelijk; maar ik voel toch ook wel de stress… deze dame is namelijk heel eigenwijs…

En verder natuurlijk gefeliciteerd
pi_204938315
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 16:28 schreef Aure het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohh jongens, Jip is 4 jaar alweer! Vandaag zijn allereerste echte schooldag, omdat het ook zijn verjaardag is zijn we daarna nog naar de speeltuin geweest, dus die jongen is helemaal stuk nu. Maar wat is ie groot O+ Ik ben helemaal trots, met een tikkeltje bezorgdheid omdat hij zich nog wat verloren voelt op school, maar dat komt in de komende weken vast goed.
Gefeliciteerd! Grote vent, die Jip!
pi_204938333
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 19:59 schreef Loj het volgende:
Hier ook een zindelijkheidsfrustrafie.
Ik heb dus nog 5 weken en dan gaat ze (1 dagje ;) ) wennen op school en over 11,5 week moet ze echt zindelijk zijn.
Li poept en plast nog niet en luier langer dan 2 minuten uit geeft hier een gil en krijs party, die ze gewoon serieus een half uur kan volhouden.
Tot nu toe: 4 plasjes op een potje sinds januari. En ik weet, de jongens waren ook echt laat en binnen een dag volledig dag en nacht zindelijk; maar ik voel toch ook wel de stress… deze dame is namelijk heel eigenwijs…

En verder natuurlijk gefeliciteerd
11,5 week lijkt dan nog zo lang, maar anderzijds.. Ik snap je frustratie dus helemaal!

Hier zou ze kunnen gaan wennen de week voor de zomervakantie. Of ja, wennen.. De middag dat de klassen doorschuiven zeg maar. Maar dan zijn we op vakantie als het goed is. :9
pi_204940374
Grrrrrr :( Ik had leuke sandaaltjes en nep-crocjes gekocht, vielen ze heel groot. Ik terug om ze om te ruilen voor een kleinere maat. Meneer heel enthousiast dus wil ze meteen buiten aan. Vervolgens heeft hij volgens mij dezelfde nacht een groeispurt gehad. De sandaaltjes passen echt nog maar nét en de crocjes gewoon niet }:|
  donderdag 2 juni 2022 @ 10:34:07 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204940553
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 10:04 schreef B.ertha het volgende:
Grrrrrr :( Ik had leuke sandaaltjes en nep-crocjes gekocht, vielen ze heel groot. Ik terug om ze om te ruilen voor een kleinere maat. Meneer heel enthousiast dus wil ze meteen buiten aan. Vervolgens heeft hij volgens mij dezelfde nacht een groeispurt gehad. De sandaaltjes passen echt nog maar nét en de crocjes gewoon niet }:|
Karma omdat je je kind op crocs laat lopen ;-) Grapje he...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204940861
Nou misschien is het wel echt karma want de sandalen zijn hush puppies. Crocs en hush puppies :')
pi_204942585
Gefeliciteerd aure!

Lastig als de zindelijkheidstraining lastig gaat. Meneer wil af en toe voor de lol een plasje doen op het potje en dan houdt t op. Gelukkig hebben we nog ff.

@B.ertha Crocs zijn makkelijk op vinted te vinden. Qua sandalen hebben we Teva's. Die vallen ook belachelijk groot.

Deze week hebben we een rondleiding gehad op de basisschool een straat verder. Hij vond het geweldig. Nu moet hij nog bijna 1.5 jaar geduld hebben.
pi_204945055
Peuter is tegenwoordig af en toe echt een rotkind en ik vind het geen leuke fase :'( expres met dingen gooien, boekjes scheuren, herrie maken, niet luisteren, noem maar op :(
Er hij wisselt het nog wel af met heel lieve momenten maar ai ai ai..
pi_204949650
Lastig he bertha!
Hier worden momenteel ook elke dag opnieuw de grenzen opgezocht van wat wel en niet mag. Word er soms stapelgek van, loop voor mn gevoel de hele dag alleen maar te waarschuwen en opnieuw uit te leggen. Ooit zal het kwartje wel vallen denk ik dan maar.

Over vallende kwartjes gesproken en zindelijkheid. Vincent slaapt al een week zonder luier en heeft nog niet in bed geplast. Hij kan het zelfs in de ochtend nog wel even ophouden om pas een minuut of 10 na het wakker worden naar de wc te gaan. Ook overdag is hij helemaal droog, mega trots op mn kerel.

Jeremy is overdag 90% droog. Vooral veel poepongelukken inderdaad. Hij lijkt het niet helemaal aan te voelen als hij moet poepen. Ook snachts draagt hij nog lekker een luier, daar zit eigenlijk ook altijd poep in als we opstaan.
pi_204964153
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 22:50 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Niet echt van toepassing voor je dochter, zo te lezen houdt ze het niet op, maar altijd leuk om te lachen met poep ipv gefrustreerde papa en mama ;)

Ze vindt de filmpjes hilarisch! We hebben bedacht dat ze eens stoplicht heeft voor de plas en poep..
Maar 'het stoplicht van de poep is kapot'.

Gisteren 4 poepbroeken gehad op de opvang. }:|
pi_204973753
Pfff gisterenavond ontdekte ik luizen in het haar van mijn peuter. Ze sliep niet, moest huilen en had het over pijn in haar haar, dus ik besloot wat beter te kijken en zag duidelijk een paar luizen en ook neten.

En toen kreeg ik een mental breakdown :P

We gaan nu door een moeilijke en chaotische periode heen (ik werd ernstig ziek en ben 2 weken opgenomen geweest in het ziekenhuis, ben sinds eergisteren weer thuis).

Kindjes hebben in de tussentijd een soort verlatingsangst ontwikkeld en hebben veel liefde en aandacht nodig van mij (en gedragen zich erg aanhankelijk, wat natuurlijk logisch is, maar wel ontzettend veel energie kost).

Dus nu zit ik met een peuter die luizen heeft, waarschijnlijk ook heeft overgedragen aan mij, aangezien we zoveel knuffelen en samen liggen. En probeer ik haar gerust te stellen en haar verlatingsangst te doorbreken.

Iemand nog tips? Zijn er naast de luizenkam nog bepaalde middeltjes die echt goed werken? Op internet lees ik verschillende dingen, maar misschien heeft hier iemand goede tips.

En tips over het doorbreken van verlatingsangst zijn ook welkom.
  Moderator maandag 6 juni 2022 @ 07:51:31 #39
447051 crew  Peejtur
pi_204973844
Zo geen tips maar wel veel succes!
  maandag 6 juni 2022 @ 09:34:00 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204974334
@CaVaBien wat heftig zeg! Hopelijk ben je snel hersteld. Heb je nog veel klachten of ben je alweer op de been?

Qua luizen: https://www.thuisarts.nl/(...)eeft-luizen-op-hoofd

Ik zou de methode bij 'behandeling' aanhouden. Maar het komt wel ongelegen zeg (al komen luizen natuurlijk altijd ongelegen).
pi_204974649
Vervelende Cava, en sterkte. Wat heftig dat je zo ziek was.

Qua luizen, wij hadden afgelopen zomer opeens luizen tijdens de vakantie. Shampoo kopen en aan de gang met de luizenkam. De mannen waren na 1x luizen vrij. Li en ik hebben het 2x moeten doen, maar wij hebben ook lang haar.
Verder hebben we er gewoon een leuk feestje van gemaakt, met muziek en ijs.

We hadden geen wasmachine dus dat was nog spannend, maar door alleen te luchten is het goed gekomen met beddengoed en kleding.

Thuis hebben we toen bij mij en de middelste nog wat neten gevonden en nog 1x gedaan.

Luizen zijn vervelend, maar nog geen stress waard hoor

Qua verlatingsangst. Je bent net thuis, ik zou het nog even rustig een weekje aan kijken en het “proberen” te accepteren.
pi_204974719
Wat naar dat je zo ziek bent geweest Cava, maar fijn dat je nu weer thuis bent.

Qua luizen.. kammen kammen en nog eens kammen. 2 tot 3 keer per dag. Twee weken lang.
Wij wassen hier een keer in de week haren met tea tree olie shampoo.

Oudste had als peuter regelmatig luizen door vriendinnetje van de opvang, nadat we die shampoo zijn gaan gebruiken nergens meer last van! Wij hebben hem van australian body care. Succes!
pi_204979853
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 09:34 schreef Ceviche het volgende:
@:CaVaBien wat heftig zeg! Hopelijk ben je snel hersteld. Heb je nog veel klachten of ben je alweer op de been?

Qua luizen: https://www.thuisarts.nl/(...)eeft-luizen-op-hoofd

Ik zou de methode bij 'behandeling' aanhouden. Maar het komt wel ongelegen zeg (al komen luizen natuurlijk altijd ongelegen).
Ik ben gelukkig wel weer op de been, maar mijn lichaam heeft een opdonder gehad. Ik ben nu nog herstellende en voel me uitgeput, zowel mentaal en fysiek.

Ik ging op controle en 4 uur later werd ik opgenomen en kwam 2 weken niet meer thuis. Het was voor iedereen in het gezin schrikken, ook omdat het onverwachts kwam.

Maar goed, om die reden komt die luizenplaag niet goed uit op dit moment. Maar goed, we gaan gauw aan de slag met de tips en dan komt het vast goed :)

Bedankt allemaal!
  FOK!fossiel vrijdag 10 juni 2022 @ 09:59:00 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205011252
Okee, over een week gaan we met de zindelijkheidsmethode van Big Little Feelings aan de gang.

@Rebubbled Dank voor de tip / uitleg laatst hierover, vind het tot nu toe (heb net module 2 af) een hele fijne methode. Op een gegeven moment moeten ze loszittende broeken aan toch? Wat heb jij daarvoor gebruikt, onze peuter draagt voornamelijk leggings namelijk :)
Chick on a mission
pi_205015665
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn grote vriend is 3 *O* .
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:19:33 #46
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_205016406
Gefeliciteerd! Lekker op de camping zo te zien!
  FOK!fotograaf zondag 12 juni 2022 @ 19:38:46 #47
148247 taxibabe
pi_205035602
Nog gefeliciteerd met Bas!

Hier hadden we ongeveer 2 weken geleden een paar slechte nachten. Volgens mij heeft Thomas toen een update gedraaid met 'de woordenschat en zinnen maken'-feature :s)
Sindsdien is zijn woordenschat denk ik wel verviervoudigd en maakt hij ineens behoorlijk lange zinnen ^O^ : 'Kijk, 1 koe in de wei' en 'Een grije auto in het gras!' (de laatste letters van sommige woorden blijven lastig, vooral de 's' en de 'z'.) Maar bijna elke dag komen er woordjes bij! O+ Alleen blijft hij zichzelf stug Pino noemen _O-
pi_205036151
Soms denk ik wel; waar blijft de tijd... :9
Mevrouw wil helpen met koken en toen we even boven waren voor de kleine zus;

Zelf tafel dekken, ongevraagd, maar helemaal juist;

pi_205036191
Wij gaan deze week waarschijnlijk wel de stap zetten naar de huisarts voor de ontlasting. De afgelopen 1-2 weken de laatste nog niet gebruikte tips geprobeerd en actief aan de slag met pruimen. Geen successen helaas. Ze heeft op het moment ook gewoon echt van die 'overloopdiarree'. Het druppelt er zeg maar langs, maar het lukt niet naar de wc te gaan. Ze probeert het echt wel, maar krijgt 't er niet uit. Pas als ze dan 's avonds met luier in bed ligt komt het er uit. Dat voelt dan toch veiliger denk ik.. Ook met luier op de wc, met afleiding, gekke dansjes, noem maar op; geen succesverhalen helaas.

Komen nu op 't punt dat het ophouden toch ook voor problemen kan gaan zorgen.
  FOK!fossiel donderdag 16 juni 2022 @ 15:39:21 #50
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205066237
Het is toch wat die zindelijkheid... Ik heb vandaag de laatste ‘benodigdheden’ in huis gehaald voor de methode (van Big Little Feelings) die we volgende week gaan proberen. Ik hoop maar dat het goed gaat en het eigenwijze peuterbrein niet teveel zal dwarsliggen.

Gisteren hadden we een totale meltdown omdat ik de dop op de rietjesbeker had gedraaid.
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')