abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:40:56 #201
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204801708
Ik denk niet dat het een bewust plan is. Veel politici ondervinden zelf nu eenmaal niet de gevolgen van hun acties, die worden ook niet geconfronteerd in hun dagelijks leven met de zoveelste geïmporteerde onderlaag.
pi_204801750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk niet dat het een bewust plan is. Veel politici ondervinden zelf nu eenmaal niet de gevolgen van hun acties, die worden ook niet geconfronteerd in hun dagelijks leven met de zoveelste geïmporteerde onderlaag.
Behalve dan dat men daarmee goede sier maakt in bepaalde sectoren van het bedrijfsleven.
  donderdag 19 mei 2022 @ 16:52:17 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204801848
Verder interesseert mij het niet zoveel of het nu een complot of vooropgezet plan is of niet. Het effect is namelijk hetzelfde.
Stel je komt thuis en ziet dat de gemeente je huis langzaam aan het slopen is:
- Hé, wat doen jullie nu! Dit is mijn huis. Wat een gemeen plan om het te slopen!"
-"Er zit geen plan achter hoor! Het is gewoon desinteresse, winstbejag en incompetentie"
-"Oh, dan is er niks aan de hand. Ik maakte me al zorgen".

Dus..
The End Times are wild
pi_204801904
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hehe, ja dat is inderdaad wel zo extreem dat ik denk dat de reclamemakers zo onderhand een afvinklijstje hebben. Zijn we de acteur met kleurtje niet vergeten? Het is zo buitenproportioneel (met een correcte afspiegeling van de maatschappij heeft het allang niets meer te maken), zo overduidelijk geforceerd en ook nog eens akelig selectief (want inderdaad, blanke mannen met een donkere vrouw zie je dan bijvoorbeeld weer amper) dat ik vermoed dat het juist tot het tegenovergestelde van acceptatie zal leiden.
Het valt me ook steeds meer op in historische series, wat er soms erg vreemd uitziet. Ik herinner me drie voorbeelden.

Taboo. Matige serie. Speelt zich af in London, 1814. Halverwege de serie wordt opeens een donkere neger ten tonele gevoerd die een zeer geleerde heer, een juridisch onderzoeker, speelt.

Poldark. Leuke serie, al weer een paar jaar oud. Speelt zich af in Cornwall tussen ca. 1780 en 1800. In het laatste seizoen besloten de schrijvers om er een "woke" tintje aan te geven door opeens een geplaagde negerin erin te schrijven. Terwijl de bevolking van Cornwall bezig is met puur overleven (wegens armoede en gebrek aan voedsel), moet de kijker geloven dat men zich ook druk maakte om de vraag of de donkere medemens wel gelijkwaardig genoeg werd behandeld.

The Last Kingdom. Goede serie over de strijd tussen Saksen en Vikingen rond het jaar 900. Ook hier weer totaal onverwacht en volgens mij ongeloofwaardig een donkere neger die een relatief hoge positie als bisschop van de Katholieke kerk bekleedt.
  donderdag 19 mei 2022 @ 17:13:55 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204801996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Het valt me ook steeds meer op in historische series, wat er soms erg vreemd uitziet. Ik herinner me drie voorbeelden.

Taboo. Matige serie. Speelt zich af in London, 1814. Halverwege de serie wordt opeens een donkere neger ten tonele gevoerd die een zeer geleerde heer, een juridisch onderzoeker, speelt.

Poldark. Leuke serie, al weer een paar jaar oud. Speelt zich af in Cornwall tussen ca. 1780 en 1800. In het laatste seizoen besloten de schrijvers om er een "woke" tintje aan te geven door opeens een geplaagde negerin erin te schrijven. Terwijl de bevolking van Cornwall bezig is met puur overleven (wegens armoede en gebrek aan voedsel), moet de kijker geloven dat men zich ook druk maakte om de vraag of de donkere medemens wel gelijkwaardig genoeg werd behandeld.

The Last Kingdom. Goede serie over de strijd tussen Saksen en Vikingen rond het jaar 900. Ook hier weer totaal onverwacht en volgens mij ongeloofwaardig een donkere neger die een relatief hoge positie als bisschop van de Katholieke kerk bekleedt.
Het beeld wordt geschapen dat hier altijd al Afrikanen gewoond hebben. 1984 was blijkbaar de inspiratiebron 🕑
The End Times are wild
  donderdag 19 mei 2022 @ 17:39:12 #206
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204802214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:52 schreef LXIV het volgende:
Verder interesseert mij het niet zoveel of het nu een complot of vooropgezet plan is of niet. Het effect is namelijk hetzelfde.
Stel je komt thuis en ziet dat de gemeente je huis langzaam aan het slopen is:
- Hé, wat doen jullie nu! Dit is mijn huis. Wat een gemeen plan om het te slopen!"
-"Er zit geen plan achter hoor! Het is gewoon desinteresse, winstbejag en incompetentie"
-"Oh, dan is er niks aan de hand. Ik maakte me al zorgen".

Dus..
Nou ja, als ik dit topic zo bekijk kan de analogie nog wel verder uitgebreid worden:

- "Zeg eens, ik zie dat mijn huis wordt vernield..."
- "Ik maak me ernstig zorgen over uw woordkeuze. Het woord 'vernielen' wordt enkel gebruikt door mensen die gevaarlijke complottheorieën aanhangen. Wel zien we heel in het algemeen een beweging van hamers en sloopkogels richting uw huis waar op legitieme wijze over gediscussieerd kan worden, maar dan moet u dat ook zo benoemen. Wie van 'vernielen' spreekt, zet zichzelf buitenspel."

Niet om flauw te doen, maar ik begrijp werkelijk niet wat het bezwaar is tegen een woord als 'omvolken', afgezien van het frequente gebruik ervan door Baudet c.s. In mijn ogen impliceert het helemaal geen vooropgezet plan. Die suggestie is in elk geval niet inherent aan het woord zelf, en het is een heldere term op basis waarvan helder kan worden gediscussieerd. Daar zo pertinent bezwaar tegen maken komt een beetje over als een poging de discussie over het hele onderwerp te vertroebelen.
pi_204802218
Anne Boleyn was ook zwart blijkbaar. _O-

"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 19 mei 2022 @ 17:44:30 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204802258
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:39 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, "kleurenblind" casten, zodat alle bevolkingsgroepen zich aangesproken voelen en iedereen "mee kan doen". Ik snap de insteek en ik het is ongetwijfeld lief bedoeld, maar het komt tegelijkertijd ontzettend betuttelend over en ik erger me aan de ahistoriciteit van het resultaat, die nu eenmaal erg in het oog springt omdat we wel degelijk kleur zien, zeker wanneer het om onze eigen geschiedenis en voorouders gaat.
  donderdag 19 mei 2022 @ 17:45:26 #209
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204802265
quote:

[ afbeelding ]
Met de hele theorie die het onderwerp van dit topic is heb ik niet zoveel maar dit zijn ziekelijke praktijken. Meer diversiteit in media ok maar we gaan ook geen blonde vent als Mandela casten.
pi_204802294
quote:
De omvolkingstheorie houdt in dat de Europese bevolking langzaam maar zeker wordt vervangen door niet-Europeanen.
Het is net de evolutietheorie. Bewezen. Je kan er over discussiëren of het met opzet is. Anderzijds, de discussie is al zo vaak gevoerd en er wordt inmiddels al zo vaak gewezen op het veranderende karakter van de samenleving dat je inmiddels ook niet meer kan doen alsof het allemaal per ongeluk is. D66 cum suis tonen zich weer krankzinnig. Ze vernietigen moedwillig een samenleving met allerhande sociaal-maatschappelijke experimenten en willen er nog voor bedankt worden ook. En dan verbaasd zijn dat er weerwoord is. Het verbaast me eerder dat dit niet het enige onderwerp is waar we het over hebben.
  donderdag 19 mei 2022 @ 17:57:55 #211
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_204802355
quote:

[ afbeelding ]
Kan niet wachten op een zwarte Roosevelt of een lightskin Churchill in de nieuwste woke film over de oorlog
RED ONS HENNIEGOD
pi_204802367
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Hehe, ja dat is inderdaad wel zo extreem dat ik denk dat de reclamemakers zo onderhand een afvinklijstje hebben. Zijn we de acteur met kleurtje niet vergeten? Het is zo buitenproportioneel (met een correcte afspiegeling van de maatschappij heeft het allang niets meer te maken), zo overduidelijk geforceerd en ook nog eens akelig selectief (want inderdaad, blanke mannen met een donkere vrouw zie je dan bijvoorbeeld weer amper) dat ik vermoed dat het juist tot het tegenovergestelde van acceptatie zal leiden.
Dat laatste denk ik dan weer niet, de invloed van reclames op de maatschappelijke discussie is in mijn optiek nihil.
  donderdag 19 mei 2022 @ 18:05:20 #213
3542 Gia
User under construction
pi_204802410
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 15:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maak jij je ook zorgen om het demoniseren van ISIs en al quada. want het zijn de zelfde soort fanatiekelingen alleen een andere clubje waar ze fan van zijn.
Wanneer is er in Nederland een aanslag geweest door rechts extremisme?
Slaat gewoon nergens op dat een mening als 'wijzen op omvolking' wordt weggezet als een gevaarlijke mening. Geen idee wat er gevaarlijk aan is. Het is gewoon mensen erop wijzen dat het gebeurt.
Juist het tegenwerken hiervan, vind ik een gevaarlijke tendens. Links de macht, rechts moet zijn bek houden! Links is goed, rechts is fout.

Flikker toch op!
  donderdag 19 mei 2022 @ 18:08:18 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_204802435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Slaat gewoon nergens op dat een mening als 'wijzen op omvolking' wordt weggezet als een gevaarlijke mening. Geen idee wat er gevaarlijk aan is. Het is gewoon mensen erop wijzen dat het gebeurt.
Juist het tegenwerken hiervan, vind ik een gevaarlijke tendens. Links de macht, rechts moet zijn bek houden! Links is goed, rechts is fout.

Flikker toch op!
Het is gevaarlijk omdat het niet strookt met de gewenste immigratiepolitiek. Ja ook Rutte wil gewoon meer.

Zo wordt het klootjesvolk niet geacht te denken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_204802445
twitter

"Omvolking is onzin" maar met argumenten komen ze nooit.

Wordt het CBS hier nou in twijfel getrokken?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204802532
quote:

[..]

Flikker toch op!
Het is stemmingmakerij om steeds te wijzen naar de invasie van ons land door anderstaligen.
  donderdag 19 mei 2022 @ 18:24:15 #217
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204802567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 16:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zag net de gevolgen weer in de praktijk, liep even naar de supermarkt.

2 donker getinte jongens op de fiets, die een arabische taal naar elkaar spraken, eentje fietst aan de verkeerde kant van het fietspad omdat hij niet voor zich keek.

Oud vrouwtje van rond de 70 moest uitwijken en viel.

Jongens kijken 3 keer achterom, en fietsen gewoon door. :{

De meeste mensen met fatsoen zouden even stoppen, en vragen hoe het gaat met mevrouw, maar deze hebben schijnbaar het inlevingsvermogen er niet voor..
  donderdag 19 mei 2022 @ 18:46:45 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204802787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 14:20 schreef Nober het volgende:

[..]
Doe dan een banner met het eerlijke verhaal dat ON als enige niet de staatspropaganda propageert.
Die banner wan wappiemeuk kan ook wel bij jouw posts
  donderdag 19 mei 2022 @ 18:48:06 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204802803
Lijkt me ook een goed idee dat "de elite" ON aanklaagt voor het verspreiden van laster. Dit is niks anders.

Laat die leugenaars zich maar blut betalen.
pi_204802963
Sjoerd Sjoerdsma straks bij Khalid & Sophie.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204803085
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou ja, als ik dit topic zo bekijk kan de analogie nog wel verder uitgebreid worden:

- "Zeg eens, ik zie dat mijn huis wordt vernield..."
- "Ik maak me ernstig zorgen over uw woordkeuze. Het woord 'vernielen' wordt enkel gebruikt door mensen die gevaarlijke complottheorieën aanhangen. Wel zien we heel in het algemeen een beweging van hamers en sloopkogels richting uw huis waar op legitieme wijze over gediscussieerd kan worden, maar dan moet u dat ook zo benoemen. Wie van 'vernielen' spreekt, zet zichzelf buitenspel."

Niet om flauw te doen, maar ik begrijp werkelijk niet wat het bezwaar is tegen een woord als 'omvolken', afgezien van het frequente gebruik ervan door Baudet c.s. In mijn ogen impliceert het helemaal geen vooropgezet plan. Die suggestie is in elk geval niet inherent aan het woord zelf, en het is een heldere term op basis waarvan helder kan worden gediscussieerd. Daar zo pertinent bezwaar tegen maken komt een beetje over als een poging de discussie over het hele onderwerp te vertroebelen.
Ik zie het eerder als het zoveelste modewoordje van rechts. En dan begrijpen ze niet dat ze niet serieus genomen worden.

Beetje hetzelfde als iemand die te pas en onpas het woordje discriminatie gebruikt. En dan klaagt dat niemand naar hem luistert.
Allah Al Watan Al Malik
pi_204803104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:24 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik zag net de gevolgen weer in de praktijk, liep even naar de supermarkt.

2 donker getinte jongens op de fiets, die een arabische taal naar elkaar spraken, eentje fietst aan de verkeerde kant van het fietspad omdat hij niet voor zich keek.

Oud vrouwtje van rond de 70 moest uitwijken en viel.

Jongens kijken 3 keer achterom, en fietsen gewoon door. :{

De meeste mensen met fatsoen zouden even stoppen, en vragen hoe het gaat met mevrouw, maar deze hebben schijnbaar het inlevingsvermogen er niet voor..
Je maakt veel mee zeg, in je wijk. Bij elk soortgelijk topic heb je een mooi voorbeeld. Ik zou daar niet meer willen wonen. Heb je verhuisplannen?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:13:34 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204803118
Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Noordelijk Azie, Australie zijn allemaal 'verblankt', nu is het eens de andere kant op en dan is het opeens een probleem.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:15:00 #224
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204803129
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Je maakt veel mee zeg, in je wijk. Bij elk soortgelijk topic heb je een mooi voorbeeld. Ik zou daar niet meer willen wonen. Heb je verhuisplannen?
Verhuisplannen heb ik zeker, ik zou wel naar Zeeland willen verhuizen.
Gewoon in een rustige gemeente, rijtjeshuis, klein tuintje.

Maar ik ben helaas gebonden aan deze sociale huurwoning, sta op dit moment pas 1 jaar weer ingeschreven, het kan zo +10 jaar duren voor ik weer aan de beurt ben.

Het is niet leuk om op een plek te zijn, waar je niet graag bent. Gisteren stonden er weer wat auto's op de parkeerplaats hier beneden, met lachgasballonnen, met een dreunende bass in de auto, wat ik gewoon nog in mijn slaapkamer hoorde.
pi_204803138
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Met de hele theorie die het onderwerp van dit topic is heb ik niet zoveel maar dit zijn ziekelijke praktijken. Meer diversiteit in media ok maar we gaan ook geen blonde vent als Mandela casten.
Wel een donkergetinte Jezus? Of denk je echt dat ie blond haar had en blauwe ogen?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:17:08 #226
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204803145
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Wel een donkergetinte Jezus? Of denk je echt dat ie blond haar had en blauwe ogen?
Jij komt toch uit Tétouan oorspronkelijk? Een echte amazigh ^O^
pi_204803147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:15 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Verhuisplannen heb ik zeker, ik zou wel naar Zeeland willen verhuizen.
Gewoon in een rustige gemeente, rijtjeshuis, klein tuintje.

Maar ik ben helaas gebonden aan deze sociale huurwoning, sta op dit moment pas 1 jaar weer ingeschreven, het kan zo +10 jaar duren voor ik weer aan de beurt ben.

Het is niet leuk om op een plek te zijn, waar je niet graag bent. Gisteren stonden er weer wat auto's op de parkeerplaats hier beneden, met lachgasballonnen, met een dreunende bass in de auto, wat ik gewoon nog in mijn slaapkamer hoorde.
Waarom zou je gebonden zijn aan een sociale huurwoning? Je kan ook proberen een fatsoenlijk inkomen naar binnen te harken lijkt me. Dan kan je particulier huren of een huis kopen zelfs. Wees je wel bewust van het feit dat ook in Zeeland e.o. aardig wat Arabisch sprekende mensen wonen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:18:19 #228
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204803153
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Waarom zou je gebonden zijn aan een sociale huurwoning? Je kan ook proberen een fatsoenlijk inkomen naar binnen te harken lijkt me. Dan kan je particulier huren of een huis kopen zelfs. Wees je wel bewust van het feit dat ook in Zeeland e.o. aardig wat Arabisch sprekende mensen wonen.
Hmm, dan toch maar Drenthe! :P
Haha, ja dat gaat moeilijk, ik werk in een kringloop winkel, met een bijbehorende wajong uitkering.
Ook hier lopen een hoop vluchtelingen rond. En mensen die taakstraf lopen werken hier ook.
pi_204803157
quote:

[..]

Brandstichtingen, vernielingen op islamitische gebouwen is al jaren voorkomend in Nederland.
En meestal vanuit haatdragend rechtse hoek.

En deze november 2019 :
quote:
Zwarte Piet (KOZP) is vanavond met geweld verstoord. Volgens de politie zijn er vernielingen aangericht in het pand aan de Beatrijsstraat. Meerdere ramen zijn ingegooid en auto's op de binnenplaats zijn vernield.Vijf mensen zijn aangehouden. Het gaat om vijf jongens en mannen tussen de 13 jaar en 37 jaar oud uit Den Haag en uit Den Andel in Groningen. Ze worden verdacht van openlijke geweldpleging en poging tot brandstichting.Volgens Mitchell Esajas van KOZP probeerden voorstanders van Zwarte Piet met vuurwerk de bijeenkomst in een voormalig schoolgebouw te bestormen. De naar schatting veertig aanvallers kwamen niet binnen, omdat de deuren van het pand meteen werden gebarricadeerd. Vervolgens werd de politie gebeld. In het pand waren ongeveer zeventig mensen aanwezig.
https://nos.nl/artikel/23(...)rd-vijf-aanhoudingen
pi_204803158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:17 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Jij komt toch uit Tétouan oorspronkelijk? Een echte amazigh ^O^
Nee, maar wel een Amazigh inderdaad.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:20:48 #231
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803168
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik zie het eerder als het zoveelste modewoordje van rechts. En dan begrijpen ze niet dat ze niet serieus genomen worden.

Beetje hetzelfde als iemand die te pas en onpas het woordje discriminatie gebruikt. En dan klaagt dat niemand naar hem luistert.
Maar in dit geval valt men over het gebruik van de term als zodanig, in welke context ook, en niet alleen over de legitimiteit van afzonderlijke voorbeelden, zoals in het geval van degene die te pas en te onpas dat woordje "discriminatie" gebruikt.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:21:02 #232
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_204803170
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, maar wel een Amazigh inderdaad.
Ik moest dat googelen, wat een mooie titel O+ klinkt als Amazing in het engels 8-)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 mei 2022 @ 19:22:14 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204803179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:13 schreef -XOR- het volgende:
Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Noordelijk Azie, Australie zijn allemaal 'verblankt', nu is het eens de andere kant op en dan is het opeens een probleem.
Whataboutism.

Daar moet men echt eens mee kappen die onzin. Tijdens de invasie van Oekraïne stond het internet ook al vol met die troep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:24:39 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204803197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Whataboutism.

Daar moet men echt eens mee kappen die onzin. Tijdens de invasie van Oekraïne stond het internet ook al vol met die troep.
Het is vooral een argument tegen het idee dat alleen in Europa de bevolking van samenstelling zou zijn veranderd en schetst een context. De wereld globaliseert en mensen trekken al sinds mensenheugenis en eerder van schaarste naar overvloed.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204803198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Maar in dit geval valt men over het gebruik van de term als zodanig, in welke context ook, en niet alleen over de legitimiteit van afzonderlijke voorbeelden, zoals in het geval van degene die te pas en te onpas dat woordje "discriminatie" gebruikt.
Jij weet net zo goed als ik, dat dit evengoed bij de termen discriminatie, maar ook racisme, het geval is. Legitiem of niet doet er dan niet toe. Zeker op dit forum.
Allah Al Watan Al Malik
pi_204803251
quote:
Leuk geprobeerd maar hiermee impliceer je dat de genocide van de indianen in Amerika geen probleem zou zijn.
pi_204803253
Vermeende omvolking is overigens een effect van globalisering. De wereld is simpelweg een stuk kleiner geworden dan 80 jaar geleden het geval was. Binnen 3 uurtjes zit ik in Afrika bijvoorbeeld. Het internet wordt door iedereen op de wereld gebruikt. Goederen en diensten worden over de hele wereld geleverd. Ook al zou er amper tot geen werkelijke immigratie plaatsvinden: je eigen cultuur gaat toch veranderen. Hoeveel Amerikanen waren er nodig in Nederland om mcdonalds in Nederland te kunnen introduceren?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:32:29 #238
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803272
quote:
Nou ja, is dat gegeven echt relevant? Je zou het misschien als een koekje van eigen deeg kunnen zien als het huidige Europa naar een "verblanking" van de wereld zou streven of de uitvaging van de Amerikaanse Indianen en de Australische Aboriginals als iets goeds zou voorstellen, maar volgens mij is dat niet het geval.
pi_204803307
quote:
Het westen weerstaat anders al honderden jaren de druk van de Arabische en Turkse wereld. Zelfs de kruistochten waren natuurlijk gewoon pogingen om eerder verloren gebieden terug te winnen. Dus het is niet 'opeens'.
pi_204803336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Nou ja, is dat gegeven echt relevant? Je zou het misschien als een koekje van eigen deeg kunnen zien als het huidige Europa naar een "verblanking" van de wereld zou streven of de uitvaging van de Amerikaanse Indianen en de Australische Aboriginals als iets goeds zou voorstellen, maar volgens mij is dat niet het geval.
We hoeven niet ver terug te gaan om tegen het koloniale verleden van Europa aan te lopen, waarbij bosjes mensen werden afgeschoten. Waar hebben we het over, 60 jaar geleden? Ik heb nu niet de indruk dat het huidige Europa radicaal anders is...we zijn wat subtieler geworden, dat wel.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:39:07 #241
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803349
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Jij weet net zo goed als ik, dat dit evengoed bij de termen discriminatie, maar ook racisme, het geval is. Legitiem of niet doet er dan niet toe. Zeker op dit forum.
Nee, dat discriminatie als zodanig niet bestaat, dat de opvatting dat discriminatie bestaat gevaarlijk is en dat de term derhalve überhaupt niet zou mogen worden gebruikt is bij mijn weten geen breed gedragen opvatting in de kringen die op dit gebied relevant zijn. Wat men verder allemaal op dit of een ander forum beweert houd ik niet bij, daar heb ik de tijd, wil en energie niet voor.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:41:19 #242
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
We hoeven niet ver terug te gaan om tegen het koloniale verleden van Europa aan te lopen, waarbij bosjes mensen werden afgeschoten. Waar hebben we het over, 60 jaar geleden? Ik heb nu niet de indruk dat het huidige Europa radicaal anders is...we zijn wat subtieler geworden, dat wel.
Oké. Ik heb geen zeggenschap over indrukken die jij al dan niet hebt, dus ik neem het maar voor kennisgeving aan. Ik deel je mening niet.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:45:38 #243
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het westen weerstaat anders al honderden jaren de druk van de Arabische en Turkse wereld. Zelfs de kruistochten waren natuurlijk gewoon pogingen om eerder verloren gebieden terug te winnen. Dus het is niet 'opeens'.
Met de "koekje van eigen deeg"-redenering kun je inderdaad een oneindige keten van wederkerige schuld en vergelding creëren. Ik weet niet of dat erg productief is.
pi_204803437
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:41 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Oké. Ik heb geen zeggenschap over indrukken die jij al dan niet hebt, dus ik neem het maar voor kennisgeving aan. Ik deel je mening niet.
Vrees niet, het zijn geen indrukken. Het zijn werkelijkheden, wreedheden, door mijn eigen moeder gezien en meegemaakt. Waren het maar dromen, indrukken. Zij is voor het leven getekend, daar hebben de Fransen goed voor gezorgd.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:47:39 #245
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Vrees niet, het zijn geen indrukken. Het zijn werkelijkheden, wreedheden, door mijn eigen moeder gezien en meegemaakt. Waren het maar dromen, indrukken. Zij is voor het leven getekend, daar hebben de Fransen goed voor gezorgd.
Ik heb ook dingen gelezen over uitmoording van vrouwen en kinderen van pieds-noirs, vreselijke verhalen. Of werkelijkheden, enfin. Maar staan we er collectief over te juichen dan, over de wreedheden van de ene of de andere partij?
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:48:03 #246
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204803463
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:10 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Want het gebeurt doelbewust? Zo ja, wat bereikt 'de elite' er precies mee dan?

We moeten de instroom van migranten en vluchtelingen wel los zien van een opzettelijke 'omvolking'.
Wat ze ermee kunnen bereiken is dat er altijd arbeiders volk blijft bestaan.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:48:20 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204803468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over een koekje van eigen deeg maar geef aan dat het een specifieke uitwerking van globalisering is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:50:48 #248
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803506
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is vooral een argument tegen het idee dat alleen in Europa de bevolking van samenstelling zou zijn veranderd en schetst een context. De wereld globaliseert en mensen trekken al sinds mensenheugenis en eerder van schaarste naar overvloed.
Je ziet die migratiegolven van het verleden dus als een neutraal gegeven. Of positief, zelfs? Je kunt het ook zien als een vorm van disruptie. In de ogen van de inheemsen was dat zeker zo.
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:52:32 #249
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204803537
quote:

[ afbeelding ]
Lijkt op die keer dat aan Gerard Cox werd gevraagd waarom er geen Turken Marokkanen Surinamers of Antilianen meespeelde in de serie. Een serie die zich afspeelt in Rotterdam tussen 1959 en 1974..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 mei 2022 @ 19:52:45 #250
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_204803539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 19:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over een koekje van eigen deeg maar geef aan dat het een specifieke uitwerking van globalisering is.
Ja, ik las je toelichting later. Die snap ik, maar het kwam toch wel een beetje over als een sliep-uit, ergens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')