Ah, de lunch komt al naar ze toe.quote:Op zondag 19 maart 2023 12:57 schreef MizzezAmy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Verkeerde vogel!
Vraag me af of er nog wel wat komt, denk dat er dan nu al gebroed moest worden?
quote:Op zondag 19 maart 2023 12:57 schreef MizzezAmy het volgende:
[ link | afbeelding ]
Verkeerde vogel!
Vraag me af of er nog wel wat komt, denk dat er dan nu al gebroed moest worden?
Oh dat klinkt positief. Elke keer als ik kijk zie ik niets, misschien nog wat vaker kijken, zeker met de kans op live s*ksquote:Op maandag 20 maart 2023 22:12 schreef Takaiki het volgende:
[..]
In Venlo zijn ze bij mijn weten sinds ik ze volg telkens iets later begonnen dan de andere nestkasten
Maar no worries, ik heb vanmiddag bij stom toeval zowel mannetje als vrouwtje gespot. Ik hoopte op live s*ks.nl maar helaas
Ja ik snap wel dat hij dat zo zietquote:Op woensdag 22 maart 2023 12:29 schreef NoCigar het volgende:
Ik moest wel een beetje lachen om deze ingezonden brief in een krant, geschreven door een duivenmelker. Enerzijds tamelijk wereldvreemd anderzijds begrijp ik ook wel dat hij niet blij is als een van zijn prijsdieren door een valk gegrepen wordt:
Moordenaars
Met grote verbazing heb ik het stukje van Natalie Damen (ED 16 maart) gelezen over de slechtvalken op het Evoluon. Zij doet alsof slechtvalken grote lieverdjes zijn en romantiseert het leven van deze grote moordenaars! Ten eerste horen slechtvalken helemaal niet in Nederland thuis en worden ze gepamperd in nestkasten op hoge gebouwen en kerken. Ze hebben hier geen enkele natuurlijke vijand. Kijkers op de talrijke webcams worden geconfronteerd met vreselijke beelden van verscheurde prooien. Walgelijke commentaren van bepaalde volgers doen tenen krommen.
Postduiven in topconditie, dus geen zieke of zwakke exemplaren, worden door de slechtvalken uit de lucht geplukt met alle gevolgen vandien. Postduiven, die hun eigen kroost niet meer kunnen grootbrengen en waardoor thuis hun jongen verkommeren. Nee, zet dan een camera bij liefdevolle vogels en niet bij deze grootse moordenaars van het luchtruim!
quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:13 schreef engine het volgende:
Ja ik snap wel dat hij dat zo ziet![]()
Maar het is een beetje vragen aan een tijger om niet achter een zebra aan te gaan.
In een blog van Beleef de Lente van de Vogelbescherming wordt uitgelegd wat de oorzaak van die te zwakke eitjes kan zijn.quote:Op het Rijksmuseum nog een eitje gesneuveldnog eentje over.
Heb dat artikel ook gelezen. Wel interessant hoe dat werkt. Hopelijk is het overgebleven eitje wel sterk genoeg.quote:Op donderdag 23 maart 2023 00:10 schreef svann het volgende:
[..]Bij wijze van spreken dan.
[..]
In een blog van Beleef de Lente van de Vogelbescherming wordt uitgelegd wat de oorzaak van die te zwakke eitjes kan zijn.
https://www.vogelbescherm(...)i-kapot-in-amsterdam
Eén ei produceren duurt ongeveer 36 uur.
Als er tijdens die periode onrust of territoriumstrijd is geeft dat stress. De ei-productie stopt, het ei in wording wordt afgestoten.
In de laatste fase komt de kalkschaal om het ei, die kan bij verstoring nog niet stevig genoeg zijn.
Een slechtvalk kan maar vier à vijf eitjes per jaar leggen. Geen tweede leg zoals sommige vogels.
Bij teveel territoriumstrijd (en slechtvalken) komen er dan geen of weinig jongen.
quote:Op donderdag 23 maart 2023 08:01 schreef svann het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet weer even uitproberen hoe imgur ook alweer werkt.
In Venlo zit vanmorgen opeens een V slechtvalk in broedstemming.
Zag ook een M aankomen met prooitje (ontbijt op nest).
Gisteren was er nog geen ei. Nu een eerste (op komst)?
quote:
Nu ligt het ei weer alleen. Voorlopig zal het part-time broeden zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:04 schreef Takaiki het volgende:
Dit jaar een klein nest in Venlo?
Volgens mij zit moeders al de hele dag te broeden en dat doen ze doorgaans pas als ze klaar zijn met leggen....
Ja, triest.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:04 schreef engine het volgende:
Ook 3e eitje kapot bij de slechtvalken op het Rijksmuseum
quote:
Op zo'n SV-forum is dat misschien wel te vinden.quote:Op donderdag 30 maart 2023 21:35 schreef Takaiki het volgende:
Ik weet alleen niet of het dezelfde mamma is
Volgens peregrines.nl is het idd hetzelfde vrouwtjequote:Op donderdag 30 maart 2023 22:50 schreef svann het volgende:
[..]
Op zo'n SV-forum is dat misschien wel te vinden.
Ja, een schattig wiebelig pluisje nog.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:48 schreef El_Thijs het volgende:
Ahw, boven op Westpoint een kuikentje
Nu af en aan wat pluizige kontjes in beeld onder de mamma-tentquote:
De klok v/d webcam staat daar niet goed. Edit: maar wel even het carillon beluisterdquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:47 schreef livelink het volgende:
Ik vind het echt leuk dat dit topic weer tot leven komt. Gezellig naar het carrillon en het rumoer in Venlo luisteren ook.
Nu net regen en ook onweerquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:47 schreef livelink het volgende:
Ik vind het echt leuk dat dit topic weer tot leven komt. Gezellig naar het carrillon en het rumoer in Venlo luisteren ook.
Vijf (!) eieren of drie eieren, stuk schaal enquote:
quote:Op zondag 23 april 2023 19:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vijf (!) eieren of drie eieren, stuk schaal en?
Kattenstaart begon hier meteen te zwiepenquote:
quote:Op maandag 24 april 2023 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Kattenstaart begon hier meteen te zwiepen
Ik hoor een kuikentjequote:Op zondag 30 april 2023 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Thuisbezorgd.NL
[ afbeelding ]
In Venlo werden de eieren nog eens goed gefluft. Moeten toch binnenkort echt wel![]()
uitkomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |