abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 mei 2023 @ 21:16:41 #276
2651 svann
night-hawk
pi_209233535
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 21:11 schreef El_Thijs het volgende:
Voedertijd in Tilburg!
Dat vrouwtje voert nog steeds met vrij kleine porties.
In Venlo zag ik vanmiddag in een veel kleiner kuiken een halve poot gepropt worden.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:53:35 #277
2651 svann
night-hawk
pi_209276779
In Weert had ik fladderende jongen op rooster en nestkast verwacht, maar niets meer te zien daar.
Zouden ze vanavond terug zijn of zitten ze voorlopig een verdieping lager vast?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 25 mei 2023 @ 18:58:32 #278
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209279642
quote:
11s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:53 schreef svann het volgende:
In Weert had ik fladderende jongen op rooster en nestkast verwacht, maar niets meer te zien daar.
Zouden ze vanavond terug zijn of zitten ze voorlopig een verdieping lager vast?
Nu in ieder geval nog niet terug.
En zo'n kuiken allenig vind ik toch wel een beetje eenzaam hoor in Tilburg.
Die zat net hard te schreeuwen om eten. Hopelijk komt er snel wat eten/gezelschap.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 00:07:40 #279
2651 svann
night-hawk
pi_209283628
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:58 schreef livelink het volgende:
Nu in ieder geval nog niet terug.
Tussendoor heeft ma nog even op het rooster gezeten.
Ze waren nog lang niet vliegvaardig volgens mij, dan zitten ze voorlopig een verdieping (of wat) lager vast.
quote:
En zo'n kuiken allenig vind ik toch wel een beetje eenzaam hoor in Tilburg.
Die zat net hard te schreeuwen om eten. Hopelijk komt er snel wat eten/gezelschap.
Zo'n enigst-kuiken vind ik ook wat zielig, vooral als de moeder 's avonds niet in het zicht komt zitten.
Ze houdt het hok ook vrij van prooiresten, dus weinig om mee te oefenen.
Weer heel wat anders dan de slagvelden waarin sommige nesten ontaarden. Smerig gewoon.

Je moet even de schuif naar 20:48 uur doen voor een leuk tafereeltje!
Ma (?) komt binnen met prooitje, jong pakt het meteen af, kan er niets mee en gaat in een hoek zitten schreeuwen dat hij honger heeft. Moeder weet even niet niet goed wat ze zal doen, maar gaat het prooitje afpakken.
Jong kaapt het meteen weer terug en schreeuwt verder.
Moeder moet aardig wat moeite doen om het weer te pakken te krijgen en begint te voeren.
Dat doet ze wel heel toegewijd en geduldig. Meestal tot er niets meer in die krop past.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 28 mei 2023 @ 21:57:51 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209322037
Etenstijd in Tilburg. Wat kan dat kuiken schreeuwen zeg!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 28 mei 2023 @ 22:05:02 #281
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209322206
En in Venlo kunnen de kijkers en de streamers genieten van een concert.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209322485
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:57 schreef livelink het volgende:
Etenstijd in Tilburg. Wat kan dat kuiken schreeuwen zeg!
Doen baby's ook als ze honger hebben :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 29 mei 2023 @ 02:48:17 #283
2651 svann
night-hawk
pi_209323973
Daarstraks even het schuifje bediend om te kijken wat het jong vandaag gedaan heeft.
Hij -of waarschijnlijker zij- is vandaag (zondag) een paar keer kort naar buiten op ontdekking geweest voor het eerst!
Helemaal tot voorbij de verre camera gewandeld met af en toe een wapper-oefening.

seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  dinsdag 6 juni 2023 @ 08:32:55 #284
2651 svann
night-hawk
pi_209417358
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2023 02:48 schreef svann het volgende:
Daarstraks even het schuifje bediend om te kijken wat het jong vandaag gedaan heeft.
Hij -of waarschijnlijker zij- is vandaag (zondag) een paar keer kort naar buiten op ontdekking geweest voor het eerst!
Helemaal tot voorbij de verre camera gewandeld met af en toe een wapper-oefening.

[ afbeelding ]
Helaas, helaas...
Het tilburgse jong dat net een beetje kon vliegen is naar men denkt zaterdag of waarschijnlijk zondag door een harde valwind rond de hoge flat gegrepen en ergens beneden op een (garage-dak?) rooster te pletter gevallen.

Als mens leek het me erg saai voor dat jong om veel alleen te zijn zonder rondrommelende broertjes of zusjes.
Het was leuk te zien hoe hij de laatste week over het dak rende en zijn fladderoefeningen deed. O+
Vorig jaar kwam een jong verdiepingen lager op één van de brede raamkozijnen terecht en kon pas een week later genoeg hoogte maken om weer op het dak te komen.
Dit jaar loopt het seizoen wel erg tragisch af: slechts één jong dat ook nog verongelukt. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door svann op 06-06-2023 18:37:49 (Update) ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_209417451
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:32 schreef svann het volgende:

[..]
Helaas, helaas...
Het tilburgse jong dat net een beetje kon vliegen is naar men denkt zaterdag of zondag door een harde valwind rond de hoge flat gegrepen en ergens beneden op een (garage-dak?) rooster te pletter gevallen.

Als mens leek het me erg saai voor dat jong om veel alleen te zijn zonder rondrommelende broertjes of zusjes.
Het was leuk te zien hoe hij de laatste week over het dak rende en zijn fladderoefeningen deed. O+
Vorig jaar kwam een jong verdiepingen lager op één van de brede raamkozijnen terecht en kon pas een week later genoeg hoogte maken om weer op het dak te komen.
Dit jaar loopt het seizoen wel erg tragisch af: slechts één jong dat ook nog verongelukt. :{
Dat is wel sneu ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_209417604
Ach ;(. Ook zo sneu voor de ouders. Zo hard gewerkt, gebroed: voer gebracht en dan gaat je jong dood door zo’n stom ongeluk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209417623
In Venlo hadden twee jongen ruzie over een prooi. Rukken, trekken! Tot eentje hem kon weggrissen en gauw in een hoekje dook om ongestoord te nommen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:25:51 #288
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209417729
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:32 schreef svann het volgende:

[..]
Helaas, helaas...
Het tilburgse jong dat net een beetje kon vliegen is naar men denkt zaterdag of zondag door een harde valwind rond de hoge flat gegrepen en ergens beneden op een (garage-dak?) rooster te pletter gevallen.

Als mens leek het me erg saai voor dat jong om veel alleen te zijn zonder rondrommelende broertjes of zusjes.
Het was leuk te zien hoe hij de laatste week over het dak rende en zijn fladderoefeningen deed. O+
Vorig jaar kwam een jong verdiepingen lager op één van de brede raamkozijnen terecht en kon pas een week later genoeg hoogte maken om weer op het dak te komen.
Dit jaar loopt het seizoen wel erg tragisch af: slechts één jong dat ook nog verongelukt. :{
Ach, wat sneu. Ik vind het ook een enge toren trouwens met de ingang van het hok zo dicht bij de rand ook. Ik zou geen goede slechtvalk zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209417757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:25 schreef livelink het volgende:

[..]
Ach, wat sneu. Ik vind het ook een enge toren trouwens met de ingang van het hok zo dicht bij de rand ook. Ik zou geen goede slechtvalk zijn.
Bij stopt het al een beetje bij de gedachte om een dier te doden, het met je tanden uit elkaar te scheuren en met je mond stukjes in de mond van je kind te proppen _O-

Hoogtes en vliegen…. dat zou ik vast wel kunnen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 6 juni 2023 @ 13:01:08 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209419492
De moeder of vader van het jong in Tilburg zit nu alleen een beetje in het nest te keutelen ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 16:59:36 #291
2651 svann
night-hawk
pi_209454392
Voedertijd in Venlo.
Het duo heeft een ongeplukte duif bezorgd gekregen, een hele klus.

Het derde jong, dat altijd al wat ondernemender was, is waarschijnlijk voortijdig uitgevlogen.
Het zal wel ergens op een dak in de buurt zitten en daar gevoerd worden. Niets over gelezen.
Het lijkt wel of er qua ontwikkeling telkens twee dagen tussen de jongen zit.
Volgens de ringer zouden het toch alle drie vrouwtjes zijn.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 14 juni 2023 @ 01:34:59 #292
2651 svann
night-hawk
pi_209504776
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:59 schreef svann het volgende:
Het derde jong, dat altijd al wat ondernemender was, is waarschijnlijk voortijdig uitgevlogen.
Het zal wel ergens op een dak in de buurt zitten en daar gevoerd worden. Niets over gelezen.
Het lijkt wel of er qua ontwikkeling telkens twee dagen tussen de jongen zit.
Volgens de ringer zouden het toch alle drie vrouwtjes zijn.
Het derde jong bleek onder de nestbak beland te zijn.
Bij het ring-filmpje van vorig jaar zag ik dat daar nog een hele omloop is.
Dinsdagmiddag wist ze weer omhoog en op de bak te komen. Ze zijn weer (zichtbaar) met zijn drieën!
Al zal een eerste echte vlucht niet lang meer duren.

Gevonden op https://www.slechtvalkenliefde.com/t2042p75-venlo-st-martinuskerk
(Waar ik af en toe lurk voor updates.)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')