Dat is ook balen!quote:Op woensdag 14 juni 2023 22:39 schreef Phaidra het volgende:
En ondanks de bloesem draagt de perenboom geen vruchten. De appelboom had al geen bloesem, dus ik ben wel een beetje sip.
wij hebben juist opvallend veel perenvruchtjes in een boom. Wordt maar de vraag of de takken dat houden. Appels daarentegen weer vrij weinig dit jaarquote:
Download de App Flora Incognita, maak een foto en grote kans dat de app zegt wat voor plant het isquote:Op donderdag 15 juni 2023 17:47 schreef _Ingrid_ het volgende:
Phaidra dat ziet er goed uit!
Net weer een bakje peultjes geoogst, van de week ook een aantal.
Veel pluksla overal bij gegeten en de veldsla doet het ook goed. Ik zag net een mini komkommertje verschijnen en bloesem![]()
Bij de tomatenplanten nog steeds niks, wel meer blad en ik denk dieven. Maar ze zijn nog steeds heel klein.
De bramenstruik is zekers niet dood, die groeit als een malle en krijgt nu ook bloemen. Frambozenstek is ook fanatiek en daar zie ik nu ook bloemetjes komen.
En waar ik dille, thijm en basilicum had geplant, zit nu ineens van alles waar witte bloemetjes uit komen. Geen idee wat het is. Misschien wel onkruid.
Hoe zit het ook alweer met foto's plaatsen? Dan maak ik ook wat foto's van onze tuin.
Bij onze appelboom kwam dat vanzelf goed. Een aantal vruchten stopte met groeien na een paar weken.quote:Op donderdag 15 juni 2023 19:51 schreef marcel.de het volgende:
[..]
wij hebben juist opvallend veel perenvruchtjes in een boom. Wordt maar de vraag of de takken dat houden. Appels daarentegen weer vrij weinig dit jaar
En het is gigadroog, verliezen nu al blad de appelbomen
Symph wil inderdaad geen moestuin meer nuquote:Op maandag 19 juni 2023 18:41 schreef Vanyel het volgende:
Neem geen moestuin.
Speciaal voor jullie ook driedubbelpost.
Ik BBQ.
Met sla.
Net als ik (net geoogste, gewassen en gecentrifugeerde) sla op mijn bord wil scheppen, komt deze eruit rennen.
[ afbeelding ]
Je had Mrs V moeten horen gillenquote:Op maandag 19 juni 2023 19:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Symph wil inderdaad geen moestuin meer nu
quote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef MaJo het volgende:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een tuinIn ons vorige huis op het balkon al het een en ander laten groeien maar nu we de tuin hebben laten aanpakken heb ik er gelijk een stuk moestuin in laten zetten. Het is zo’n 3m2 dus niet heel groot maar voor mij is het gigantisch
![]()
Nu bedenken wat ik er wil planten. Ik denk nu aan tomaten, komkommers, sperziebonen, sjalotjes en pluksla. Ook zou ik graag aardbeien, frambozen en rabarber willen maar het laatste neemt misschien wat veel ruimte in. Ook heb ik nog een paar bakken (soort verticaal tuintje) waar ik kruiden in wil planten: dille, peterselie, basilicum, oregano, tijm, bieslook.
Nog dingen die er bij zouden passen/waar ik rekening mee moet houden?
Beginnen met 'makkelijke' groentes, zodat het leuk is en blijftquote:Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef MaJo het volgende:
Nog dingen die er bij zouden passen/waar ik rekening mee moet houden?
Zeker! Ik heb er ook heel veel zin inquote:
Volgens mij zijn degene die ik noem al best makkelijk toch? Ik heb ook even gekeken wat wij zelf veel eten, zou mooi zijn om dat uit eigen tuin te etenquote:Op zondag 25 juni 2023 22:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
Beginnen met 'makkelijke' groentes, zodat het leuk is en blijft![]()
Ik vind zelf de app van de Makkelijke Moestuin fijn, die geeft voor een leek precies aan wanneer je wat moet doen met een plantje.
Mijn rabarber neemt trouwens wel 1m2 in beslag, dus dat is misschien ruimte technisch minder handig.
Dat sowieso, in t begin niet moeilijk doen *kuch*quote:Op zondag 25 juni 2023 23:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb er ook heel veel zin in
[..]
Volgens mij zijn degene die ik noem al best makkelijk toch? Ik heb ook even gekeken wat wij zelf veel eten, zou mooi zijn om dat uit eigen tuin te eten![]()
Ik ga de app checken! Heb ook al een boek besteld
Zet ze eens in de volle grond, bij mij deden dergelijke struikjes nooit veel in potquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:29 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: 2 maanden geleden heb ik 2 kant en klare fruitplantjes gekocht, aalbes en gele framboos. Ik geef ze al 2 maanden dagelijks braaf water maar behalve dat ze iets gegroeid zijn gebeurt er niet veel. Doe ik iets verkeerd?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar zat ik ook al aan te denken ja, om ze in de grond te stoppenquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zet ze eens in de volle grond, bij mij deden dergelijke struikjes nooit veel in pot
Fijn om te horen dat het niet aan mij ligt, ik dacht al dat ik iets verkeerd deedquote:Op woensdag 28 juni 2023 15:38 schreef SQ het volgende:
Ja dat wilde ik ook zeggen.
Sowieso doen ze het eerste jaar meestal niet zo veel hoor. Heb van mijn struik vorig jaar misschien tien frambozen gehad en dit jaar twintig. Maar goed, als het jaarlijks verdubbelt komen er nog wel mooie tijden aan
Dat hangt echt enorm af van wat je neerzet. Het seizoen is nu natuurlijk al een tijdje onderweg. Je zou bijvoorbeeld een tomatenplant en komkommerplant kunnen kopen, en nog wat boontjes zaaien.quote:Op woensdag 28 juni 2023 15:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daar zat ik ook al aan te denken ja, om ze in de grond te stoppenGaat natuurlijk wel weer ten koste van andere gewassen
Hoeveel gewassen zou je kwijt kunnen op 3m2? Ik zit nu aan 4 of 6 te denken, en daarnaast nog bakken met kruiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |