Daar heb ik nog niet echt aan gedacht, hoe raak ik het kwijtquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:33 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Jij kan een heuse groentezaak beginnen straks
Het was vorig jaar veeeeel zonniger in het voorjaar al ja.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:21 schreef Nanuke het volgende:
Het is hier ook een moeilijk jaar met ontkiemen en niet ontwikkelen van plantjes. Paprika's en aubergines doen dit jaar amper iets, spinazie heeft het moeilijk met opkomen. Courgette en spaghettipompoen komt na voorzaaien niet/nauwelijks op. Tomaten zijn inmiddels aardig, maar niks vergeleken met vorig jaar. Uit wanhoop om de moestuin te vullen heb ik nu maar meloen voorgezaaid.![]()
Vorig jaar leek het allemaal veel makkelijker te gaan en ik weet niet zo goed waar het aan ligt. Was het nou extreem veel zonniger vorig jaar in maar en april? Geen idee meer.
En we hebben nog steeds last van muizen. Het is echt verschrikkelijk. Ik was gister de paden weer aan het fatsoeneren en toen trok ik ergens een tegel aan de kant. Schoten er 4 weg en 1 keek me nog net zo schaapachtig aan voor hij ook wegrende. Hadden ze een heel nest gebouwd met takjes, blaadjes en stro.wordt een top moestuinjaar zo denk ik.
Vorig jaar wordt nog bejubeld in het zonnepanelentopic. Over dit jaar wordt vooral geklaagd. Onderbouwd met cijfers.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:21 schreef Nanuke het volgende:
Het is hier ook een moeilijk jaar met ontkiemen en niet ontwikkelen van plantjes. Paprika's en aubergines doen dit jaar amper iets, spinazie heeft het moeilijk met opkomen. Courgette en spaghettipompoen komt na voorzaaien niet/nauwelijks op. Tomaten zijn inmiddels aardig, maar niks vergeleken met vorig jaar. Uit wanhoop om de moestuin te vullen heb ik nu maar meloen voorgezaaid.![]()
Vorig jaar leek het allemaal veel makkelijker te gaan en ik weet niet zo goed waar het aan ligt. Was het nou extreem veel zonniger vorig jaar in maar en april? Geen idee meer.
Maar is dat dan echt het verschil tussen 4 courgettes zaaien en uiteindelijk 3 plantjes hebben versus 2x 4 zaaien en 1 fatsoenlijk plantje? Zo ja, dan ga ik kijken naar groeilampen.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vorig jaar wordt nog bejubeld in het zonnepanelentopic. Over dit jaar wordt vooral geklaagd. Onderbouwd met cijfers.
Dan weet je wel genoeg toch
Kan je zaad te oud zijn? Dat heb ik nu al een paar keer gehad en dan komt er echt bijna niks op ineens.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:41 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Maar is dat dan echt het verschil tussen 4 courgettes zaaien en uiteindelijk 3 plantjes hebben versus 2x 4 zaaien en 1 fatsoenlijk plantje? Zo ja, dan ga ik kijken naar groeilampen.Ik vind het verschil echt groot.
Wij deden om alle kolen altijd netten om rupsen te voorkomen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 17:14 schreef _flore het volgende:
Hier groeit alleen de spinazie echt goed. De rest komt gewoon niet of nauwelijks op, of blijven van die kleine zielige plantjes. Radijsjes hebben gele blaadjesSla begint nu eindelijk een beetje te groeien. Sugarsnaps maken geen bloemen. En ik zag gisteren eitjes van het koolwitje op de paksoi, en luizen.
Dus die eet ik maar snel zelf op.
Heb dit jaar wel voor het eerst tomaten voorgezaaid staan op de vensterbank, die zien er wonder boven wonder goed uit.
Wortelen duren best lang voordat ze opkomen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:37 schreef DeHovenier het volgende:
De worteltjes willen niet opkomen
Aardappelen gaan wel goed, erwtenplanten zijn aangevreten, heb pompoen en courgette voorgezaaid, ui, knoflook en sjalotten gaan prima, bloemkoolplantjes zagen er geknakt uit toen ik ze plantte, maar nu staan ze fier overeind
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |